Hooi in de zomer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Hooi in de zomer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-04 13:44

Ik geef eigenlijk standaard het hele jaar door hooi.
Nu bestel ik mijn hooi altijd samen met de buurvrouw, maar deze zegt geen nieuw hooi nodig te hebben want zomers krijgt hun paard geen hooi.
(24 uur per dag op de wei)

voeren jullie het hele jaar door hooi of ook in de zomer niet? En dan heb ik het over paarden die altijd op de wei staan.



Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 13:46

Als er genoeg gras voor de hele zomer is, is het inderdaad niet nodig om hooi bij te voeren.

capopjekop

Berichten: 30613
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 14:06

ik voer ze alleen hooi als over een tijdje het gras te weinig is om van te leven. en als ze bij slecht weer, op het zand stuk staan.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 14:09

Als er genoeg gras is, vind ik het indd niet nodig om hooi bij te voeren.
Is er te weinig gras etc., dan voer ik wel hooi bij.

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 15:08

als ze 24/7 op de wei staan niet nee

Nadir

Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 15:40

Ik ga met de rest mee, ik voer ook geen hooi bij in de zomermaanden. Vorig jaar was het een slecht jaar, we hadden weinig gras... Toen heb ik ze wel hooi bij gevoerd...

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 17:30

Helemaal mee eens: genoeg gras, dan hebben ze echt geen hooi nodig. Is het een droge zomer met weinig grasgroei, dan zal je wel bij moeten voeren anders hebben ze te weinig en heb je meer kans dat ze met de laatste sprietjes extra zand naar binnen werken.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 17:38

Ik zat er ook over te twijvelen. Normaal krijgt hij een grote berg kuil/hooi en 4 scheppen voer terwijl hij niet op het land staat. Nu staat hij zo'n 7 uur op het land en krijgt hij geen hooi meer. Hij werkt wel gewoon dus krijgt wel 4 scheppen voer. Van de zomer als ik niet meer rijdt gaat hij 24 uur p/d het land op. Ik was van plan hem dan helemaal niet meer bij te voeren, behalve als hij met noodweer een nachtje naar binnen gaat eventueel wat hooi. Zou dat kunnen?

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-04 17:45

Dat is ieder zijn eigen smaak paardje.
Ligt er geheel aan hoe jou paard is.
Mijn paarden krijgen in de zomer dus wel nog hooi (wel minder) en voer (ook minder).

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 22:43

paardje schreef:
Ik zat er ook over te twijvelen. Normaal krijgt hij een grote berg kuil/hooi en 4 scheppen voer terwijl hij niet op het land staat. Nu staat hij zo'n 7 uur op het land en krijgt hij geen hooi meer. Hij werkt wel gewoon dus krijgt wel 4 scheppen voer. Van de zomer als ik niet meer rijdt gaat hij 24 uur p/d het land op. Ik was van plan hem dan helemaal niet meer bij te voeren, behalve als hij met noodweer een nachtje naar binnen gaat eventueel wat hooi. Zou dat kunnen?

Ja hoor kan prima, ligt er naatuurlijk wel aan hoevaak enm hoe intensief je traint, en van de conditie van het land.
Meestal zijn die paarden zo vet als ze 24/7 op de wei staan, dat er ik er niets eens over denk om bij te gaaan voeren

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 22:51

We hebben pas een wei van ons weggedaan omdat die te ver weg lag om elke dag de paarden heen te brengen, maar dat merken we nu wel, de wei waar ze nu staan is kaal dus doen ze het nu met hooi, en als we niks vinden voor deze zomer zullen ze het de rest van de zomer ook met hooi moeten doen. In de zomer staan ze 24 uur per dag buiten.

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 23:01

Die van mij eten echt geen hooi als ze goed gras hebben.
Bij 24/7 op een goede wei krijgen ze er dan ook niets bij.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lui_, MarjanB en 31 bezoekers