Stoppen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Stoppen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-02 18:53

Ik zit heel lang te twijfelen maar ik zal het verhaal ff opschrijven.
Ik verzorg dus 9 paarden en ik zelf zit op VWO 3. Ik moet hard leren om dit jaar te halen enz. Maar als ik tijd heb om naar de paarden te gaan dan ga ik meestal naar de Fjorden.( ik heb 3 adressen). En waarom? Omdat als ik daar niet kom dan mest er ook niemand uit. Die eigenaar heeft er (nog) niet tijd voor omdat hij altijd op het land bezig is. MAar het is niet zo dat ik MOET hoor daar heen maar dat wil ik gewoon.
Die andere heeft 2 arabieren en 1 minishet van 2jaar. En omdat ik daar niet zo vaak kom omdat ik naar de fjorden ga is ze volgens mij een beetje jaloers enzo omdat als ik een verhaal vertel dan gaat ze ook meteen op een ander onderwerp. Maar het is daar wel heel leuk hoor, maar hier hoef ik niet uit te mesten enzo want dat doet ze zelf.

Maar bij die arabieren zijn er nog 2 andere verzorgers die ook bijna elke dag rijden en bij de Fjorden ben ik er in mijn eentje voor 5 paarden. ( uitmesten,borstelen en rijden) Maar die vrouw van die arabieren zegt nu de hele tijd waaaar ik blijf en waarom ik zo laat kom en of ik nog wel zin heb enz. want ze weet dat als ik tijd heb dat ik naar de fjorden ga.
Volgens mij een beetje vaag uitgelegd maarja. De sfeer wordt nu een beetje gespannen enzo en nu dacht ik erover te zeggen dat ik alleen in het weekend kom en alle klusjes doe die erbij horen die ik eigelijk ook al deed en dan ik dan geen schuldgeveoel heb als ik doordeweeks niet kwam.Of is het beter dan dat ik helemaal stop omdat het weekend eigelijk niks is. Ik lees op bokt ook vaak van mensen met bijrijders die er niet tevreden over zijn en ik ben bang dat zij er ook zo over denkt. Ik durf nl niet zomaar te zeggen: zullen we ff praten? zo ben ik niet. BEetje laf maar ja. Sorry dat het zon lang verhaal is maar ik hoopte dat jullie me tips kunnen geven over wat ik moet doen want ik weet het ff niet meer.

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*


wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 19:04

hoi eef,

je geeft zelf al aan dat je het heel erg druk heb met school en je huiswerk en daar naast wil je ook nog eens 9 Paarden verzorgen. Als ik terug kijk dat ik nog op school zat en hoe ik met m'n huiswerk zat. Dan had ik elke dag de tijd wel nodig voor m'n huiswerk ook. Laat staan dat ik nog eens 3 paarden moet rijden en 2 verzorgen en dan nog eens naar de arabieren toe.Als ik jou was zou ik stoppen bij de arabieren die worden zonder dat jij komt ook al verzorgt en jij hebt er eigenlijk geen tijd meer voor over om er heen te gaan. Dit is niet omdat je het niet leuk vind,maar gewoon tijd gebrek. je kunt wel tegen die vrouw zeggen dat jij ermee stopt om ze te verzorgen en dat je iemand anders mee neemt die ze wel zou willen verzorgen.
Maar je moet het zelf weten.Succes met wat je ook beslist

Wodan en ik onderweg in de M2

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 19:09

Wanneer je een verzorger hebt die zomaar wegblijft dan is dat vervelender dan wanneer die verzorger gewoon het probleem uitlegt. Als een verzorger (heb ze niet meer, geloof ik tenminste Knipoog ) een reden geeft dan is het tenminste te begrijpen waarom ze wegblijven. Je bent natuurlijk geen verwantwoording verplicht maar het is wel prettiger.
Je loopt nu het risico dat je straks inderdaad die arabieren kwijtraakt en dat zou ook jammer zijn. Tenminste, als je straks de draad weer wilt oppakken. Het lijkt me sterk dat de eigenaar van die arabieren geen begrip voor de situatie zal hebben.
Succes ermee!

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 20:30

jij bent er als verzorger zijnde natuurlijk voor de paarden, en als je er niet voor ze kan zijn kun je beter stoppen. Dan weet de eigenaar ook waar hij of zij aan toe is en kan hij/ zij op zoek naar iemand anders.

Op school gaat het heus niet lichter worden, eerder zwaarder met de tweede fase enzo.Dus waarschijnlijk kun je pas na je eindexamen de draad echt op pakken, en dan heb je nog je vervolgopleiding. En je krijgt meer tijd voor de fjorden.

17 mensen vinden dit leuk

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 21:31

Als je slim en verstandig bent, dan vertel je de volgende keer als ze vraagt of je het nog wel leuk vind dat je het wat drukker hebt en dat je vaak naar die Fjorden gaat omdat ze anders in een vieze stal moeten staan. Daarnaast wel eerlijk voor jezelf bedenken of je het wel of niet leuk vind om bij die arabieren te verzorgen en als je het leuk vind, en je verteld jou dilemma, dan kan ze er vast wel begrip voor opbrengen. Tja, als je dan toch te weinig tijd hebt, zal ze misschien iemand anders erbij zoeken. Maar dan heb je in elk geval dat je op een positieve manier weggaat en je vast nog wel eens langs mag komen of weer kan gaan verzorgen als zij weer iemand nodig hebben en jij tijd hebt! Gewoon vriendelijk zijn! Ze eten je waarschijnlijk echt niet op. Ze vragen toch of je het nog wel leuk vind? Waarschijnlijk is dat voor hun ook belangrijk! Ze willen ook gewoon weten waar ze aan toe zijn.


SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 21:48

Percy schreef:
als een verzorger (heb ze niet meer, geloof ik tenminste Knipoog )


wat bedoel je met: heb ze niet meer???

Onderschriftloos :Y)

myla
Berichten: 168
Geregistreerd: 16-09-01
Woonplaats: Langedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 22:10

hoi,
even offtopic, je hebt wel eens geschreven over een arabier met 1 oog, is dat Sahiem, weet niet precies hoe je het schrijft. En ik zou gewoon eerlijk zijn tegen die vrouw, en het probleem uitleggen, eerlijkheid duurt het langst. succes ermee

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 23:58

Fredlover,
ik bedoel met "heb ze niet meer" dat het meisje drie weken voor het laatst hier geweest is, en dat terwijl het kerstvakantie was. Ze heeft ook niets laten horen waardoor ik een vaag vermoeden krijg Lachen .
Ach, zo erg vind ik het niet, ik kwam er van de week achter dat ze het hoofdstel had versteld (bakstukken twee gaatjes te kort, arme pony) en zo nog een paar dingetjes.
Mijn dochter zorgt nu weer alleen voor haar pony en dat gaat heel goed dus laten we het maar zo denk ik.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 bezoekers