Aaaaaaaah vd 1e x op een groentje

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mightymuts2
Berichten: 100
Geregistreerd: 11-04-04
Woonplaats: Zeist

Aaaaaaaah vd 1e x op een groentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-04 13:12

Ik heb sins 3 weken een Fries op stal staan om hem in te rijden. Gisteren voor het eerst erop. In de longeerbak en mijn instructrise had hem aan de longeerijn vast. Eigenlijk ging het heel goed. Hij zetten het wel op een rennen en vond het echt eng, maar het viel me niet tegen. Wie weet er hoe veel tijd het kost om gewoon los te kunnen rijden zonder dat hij het eng vind dat je op zijn rug zit?? Het zal natuurlijk per paard verschillin, maar was toch benieuwd naar julli reacties.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 13:20

is haast niet te zeggen.Lodewijk heb ik los uitgestapt de eerste keer dat ik erop zat. bij Orbaldo heb ik bijna 2 maanden aan de longeerlijn gereden omdat ik 'm anders gewoonweg niet in beweging kreeg.

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 13:27

Ik heb eigenlijk alle paarden meteen de eerste (en soms pas tweede) keer los gereden na een tijdje aan de longeerlijn.

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 14:10

ik heb vanaf de tweede keer los gereden, maar toen ging het ook goed mis Haha! Haha! .

Rowie_lover

Berichten: 1145
Geregistreerd: 01-05-04
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 09:30

hoi
ik heb ong 5 jaar van mijn leven friesche paarden ingereden en meestal was het zo dat ik na de 2e keer los kon gaan rijden en wat kon sturen en dat ik na n week al naar buiten kon gaan. friezen leren zo onwijs snel en het zijn veel te lieve lobbese om je iets aan te doen! dus veel succes ermee als je maar blijft herhalen en geen foute dingen aanleert!