Ik heb het aan mijn moeder verteld..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KimDai
Berichten: 836
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: Heemskerk

Ik heb het aan mijn moeder verteld..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-04 10:32

Tijdje geleden was er een topic over mensen die een paard kochten en het niet aan hun ouders vertelde...
Ik heb het vandaag aan mijn moeder verteld.... en ze probeerde het wel uit mijn hoofd te praten (Is het een beetje te laat voor ik heb haar al 4 maanden) toen ik zei dat ik eraan zat de denken een paard te kopen...
Maar toen ik haar vertelde dat ik haar al heb gekocht en dat ze al van mij is. Zij ze dat ik wel oud en wijs genoeg was om dit zelf te beslissen.. maar ze zei wel dat het heel veel geld kost en dat ik erop leeg loop...
Nou nog niets van gemerkt gelukkig...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 10:36

Je bent idd oud en wijs om het zelf te beslissen, en je ouders hebben daar verder geen zeggen over, als je het paard zelf kunt bekostigen is het toch goed? Maar ik vind 4 maanden nog helemaal niet lang. De echte kosten komen pas als je verzekeringen gaat afsluiten, of als er operaties nodig zijn.
Ik weet niet of je nog thuis woont, en als dat zo is, of er plannen zijn om op jezelf te gaan wonen. Want ook dat gaat er aardig in hakken.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 10:41

Ik zie dat je 24 bent...
En dat je een baan hebt...
Dan lijkt me dat toch echt je eigen keuze!
En als je al op jezelf woont dan kun je toch inschatten hoeveel geld je overhoud in de maand? Situaties kunnen altijd veranderen
Als mijn relatie stuk gaat, dan wordt het financieel ook een uitdaging... Maar dat is het ook als ik werkeloos wordt, of een ongeluk krijg, of zwanger wordt Knipoog...

Veel plezier met je paardje!
Laatst bijgewerkt door joyce B op 04-05-04 10:42, in het totaal 1 keer bewerkt

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 10:41

inderdaad, als ze een keer echt ziek worden weet je pas wat paarden kosten! Dat loopt er erg snel in...

Ik zou het alleen niet voor elkaar kunnen krijgen om een paard te hebben zonder dat mijn moeder het wist... heb je verteld dat het een verzorgpaard was of zo?

KimDai
Berichten: 836
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-04 10:52

Ja ik heb haar verteld dat het een verzorgpaard was en ze snapte niet dat ik haar gekocht had.. Kon er nu toch ook vanalles mee....
Ik heb eigenlijk alles tegelijk gedaan en samenwonen en een paard..

Ik woon vanaf 1 januari op samen met mijn vriend..

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 10:57

Ik hoop dat je vriend begrijpt dat je heel veel tijd aan je paard besteed. Heel veel relaties lopen daarop stuk (en ook heel veel relaties gaan langer door omdat je elkaar zo weinig ziet) Lips are sealed

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 12:08

4 maanden is inderdaad niet echt lang,
hoop voor je dat je een goede keuze hebt gemaakt en je paard ook kan blijven betalen..

gamble
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 12:43

Waarom doen jullie zo somber? Je hebt een baan, bent oud genoeg en je kunt nu lekker vrijuit praten over jouw paardje. De zomer komt eraan, dus lekker genieten. Tuurlijk kost het veel tijd en geld maar wat een genot om met ze bezig te zijn. Ik ben ook zo'n typje dat het druk heeft maar ik ben dan op mijn best. En werken aan je relatie moet je altijd ook als je de hele dag op de bank hangt. Meid ga ervoor!
Gr Desiree

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 12:47

ik moet er niet aan denken dat mijn ouders niet weten dat ik een eigen paardje heb. ik zou nooit op deze manier hun vertrouwen willen beschamen.

ach, nu weten ze het en ik zou ook zeggen: geniet er van!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 12:52

Vertrouwen beschamen? Dat zie ik anders. Vertel jij je ouders dan altijd alles, Anique?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 12:56

*LOL* *LOL* *LOL* Toen ik je bericht las dacht ik dat je een meisje van een jaar of 13 was die zogenaamd stiekum een paard had gekocht *LOL* *LOL* *LOL*

Maar als je 24 bent, voor je eigen levensonderhoud zorgt etc dan staan je ouders toch totaal buiten deze beslissing? Of het een verstandige beslissing is kan ik niet voor je beoordelen, daar kom je vanzelf achter. Maar zelfs als het dat niet is en je ouders kunnen dat wel beoordelen, dan lijkt 24 me een mooie leeftijd om eens goed zelfstandig op je "bek" te gaan en daar van te leren. Toch?

Veel plezier verder met je paard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 12:59

Anique_Vaandrig schreef:
ik moet er niet aan denken dat mijn ouders niet weten dat ik een eigen paardje heb. ik zou nooit op deze manier hun vertrouwen willen beschamen.


Die vat ik niet Verward
Ik had m'n paard ook al gekocht toen ik het m'n ouders vertelde (Mam, weet je wat ik gekocht heb? (moeders verwacht een knalroze trui ofzo Haha! ) Een PAARD! Hahaha)
Heeft toch niets met vertrouwen van je ouders te maken? Ik overleg eerlijk gezegd uitsluitend met Dick hoor over een dergelijke aanschaf. Doorgaans zijn mijn ouders wel van van alles op de hoogte, maar soms is het gewoon prettiger om iets nog even "onder de hoed" te houden voordat je het wereldkundig maakt. Zo hebben wij bijvoorbeeld ook niemand (ook onze ouders niet) op de hoogte gebracht toen we van plan waren om naar de andere kant van het land te gaan verhuizen. Hebben we pas openbaar gemaakt toen de plannen zeer concreet en praktisch rond waren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 13:00

Cassidy schreef:
Vertrouwen beschamen? Dat zie ik anders. Vertel jij je ouders dan altijd alles, [naam]?


ik zeg ook "op deze manier", met een paard. ik zal niet zeggen dat ik mijn ouders altijd alles vertel. maar dan gaat het om kleine dingetjes. niet om een eigen paard waar gewoon een vreselijke berg geld in gaat zitten.

ik vind het nogal een verschil of ik een broek koop waar mijn ouders niets kan weten, of een paard waar je iedere maand een hoop geld voor moet betalen.

misschien had ik hierboven verkeerd uitgelegd wat ik bedoelde

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 13:04

Ik heb mijn paard ook gekocht (ik was 33) zonder dat mijn moeder daar vooraf van wist. IK heb het haar ook pas achteraf verteld. Hetzelfde doe ik als ik een auto koop. Ga ik mijn moeder ook niet aan haar neus hangen (en al helemaal niet wat hij gekost heeft) En doorgaans kost mijn auto toch een beetje meer dan toen mijn paard.

Maar ik zie dat Anique 17 jaar is. En dat is toch een leeftijd waar je idd geen grotere uitgaves doet dan die broek of dat truitje, zonder dat je ouders daar op de hoogte van zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 13:09

misschien wel handig als ik er even bij zet dat ik 16 was toen ik mijn paardje kocht, ben nu 17 Haha! lees ook nu dat de topicstarter wel wat ouder is Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 13:11

KimDai schreef:
Tijdje geleden was er een topic over mensen die een paard kochten en het niet aan hun ouders vertelde...
Ik heb het vandaag aan mijn moeder verteld.... en ze probeerde het wel uit mijn hoofd te praten (Is het een beetje te laat voor ik heb haar al 4 maanden) toen ik zei dat ik eraan zat de denken een paard te kopen...
Maar toen ik haar vertelde dat ik haar al heb gekocht en dat ze al van mij is. Zij ze dat ik wel oud en wijs genoeg was om dit zelf te beslissen.. maar ze zei wel dat het heel veel geld kost en dat ik erop leeg loop...
Nou nog niets van gemerkt gelukkig...

Same story here. alleen deed ik het niet stiekum, dat niet. MAar ik was dus 23 en mijn moeder zei ook dat het te duur zou zijn. Veel ruzies er over gehad maar ik heb mijn paard nooit verkocht. Ze moeten het maar accepteren en er niet over zeiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 13:19

Tja, mijn ouders verklaarden mij ook voor gek, maar dat deed ik hen ook toen ze een boot kochten.... Haha!
Ieder z'n meug, zeggen we dan.

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 14:20

vooral als de ouders niet zoveel met paarden hebben... die van mij vonden het ook een domme keuze.. nu heb ik haar achteraf toch niet kunnen kopen, en gelukkig maar.. maar ooit.. en die ooit probeert ze al heel lang uit mijn hoofd te praten.
ze snapt ook niet dat ik er elke dag heen wil

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 14:34

Ze hebben het bij mij lang genoeg tegengewerkt, maar uiteindelijk moesten ze mijn keuze accepteren. Ik krijg soms nog lange gezichten als ik familiefeesten e.d. moet laten schieten, maar dat is dan heel jammer.

Ze zien nu wel dat ik gelukkiger ben nu ik die paarden heb, en een perfecte huisvrouw was ik voor die tijd al niet en ga ik nooit worden ook Lips are sealed

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 15:06

Sonja schreef:
:)) *LOL* *LOL* Toen ik je bericht las dacht ik dat je een meisje van een jaar of 13 was die zogenaamd stiekum een paard had gekocht *LOL* *LOL* *LOL*

Maar als je 24 bent, voor je eigen levensonderhoud zorgt etc dan staan je ouders toch totaal buiten deze beslissing? Of het een verstandige beslissing is kan ik niet voor je beoordelen, daar kom je vanzelf achter. Maar zelfs als het dat niet is en je ouders kunnen dat wel beoordelen, dan lijkt 24 me een mooie leeftijd om eens goed zelfstandig op je "bek" te gaan en daar van te leren. Toch?

Veel plezier verder met je paard!

Dacht ik ook. Maar niets aan de hand in dit geval toch. Ik ben 25 en vertel alles aan mijn moeder maar goed zo is niet iedereen. Veel plezier met je paard en samenwonen.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 15:12

Sonja"]
[quote="Anique_Vaandrig schreef:
ik moet er niet aan denken dat mijn ouders niet weten dat ik een eigen paardje heb. ik zou nooit op deze manier hun vertrouwen willen beschamen.


Die vat ik niet Verward
Ik had m'n paard ook al gekocht toen ik het m'n ouders vertelde (Mam, weet je wat ik gekocht heb? (moeders verwacht een knalroze trui ofzo Haha! ) Een PAARD! Hahaha)
Heeft toch niets met vertrouwen van je ouders te maken? Ik overleg eerlijk gezegd uitsluitend met Dick hoor over een dergelijke aanschaf. Doorgaans zijn mijn ouders wel van van alles op de hoogte, maar soms is het gewoon prettiger om iets nog even "onder de hoed" te houden voordat je het wereldkundig maakt. Zo hebben wij bijvoorbeeld ook niemand (ook onze ouders niet) op de hoogte gebracht toen we van plan waren om naar de andere kant van het land te gaan verhuizen. Hebben we pas openbaar gemaakt toen de plannen zeer concreet en praktisch rond waren.
[/quote]

Ik denk dat hier wel onderscheid gemaakt moet worden tussen iemand die nog thuis woont (en op zak van paps en mams teert) en iemand die uitwonend is. In het 2e geval moet je idd lekker ja gang gaan, in het eerste geval vindt ik het nogal vreemd dat iemand een paard koopt en dit niet aan zijn ouders durft te vertellen, dan spoort er toch iets niet in die relatie, sorry dat ik het zeg.
Juist dit soort aankopen is het van belang dat je ouders er van op de hoogte zijn, of zijn de meiden die dit verzwijgen bang voor hun ouders, dat die een stokje voor hun snode plannetje steken en op deze manier (door achter hun rug om toch een kostbaar huisdier aan te schaffen) hun ouders dwingen tot toestemming?

Ik heb gelukkig altijd open over dit soort dingen kunnen praten en ze konden prima beargumenteren waarom ze nog niet wilden dat ik een paard kocht, ik heb die wens gerespecteerd en heb er geen seconde spijt van gehad.
En geloof me respect van je ouders is meer waard dan een paard.....

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 15:17

Als je niet meer thuis woont, hebben je ouders toch nietste zeggen hoe jij je geld uitgeeft als je er zelf hard voor werkt Verward
Kijk wanneer je nog wel thuis woont, zou ik het ook een vreemde gang van zaken vinden.

Ik vertelde destijds gewoon dat ik een paard ging kopen. Mijn moeder vroeg toen ook of ik er genoeg tijd voor had en dergelijke. Maar goed het kopen van mijn paard is een weloverwogen beslissing geweest waar mijn man (destijds vriend) helemaal achter stond.
Wanneer hij dat niet stond was het een heel ander verhaal geworden denk ik allemaal zo.

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 15:19

Ik heb het in overleg met mijn ouders gedaan. Dit omdat ik op dit moment nog onder hun dak woon. Uiteraard moet ik het zelf betalen en hebben ze er niets over te zeggen, maar ik vond in dit geval dat ze het wel moesten weten.

Voolopig zitten er nog geen plannen in om het huis uit te gaan, omdat ik een uitzendbaan heb en dus geen vastigheid.

LadyLuna

Berichten: 3681
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 15:22

Mijn vader wist het ook niet meteen, na een maandje ofzo... Scheve mond

narretje
Berichten: 334
Geregistreerd: 07-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 16:12

Ik dacht bij het lezen van de titel ook dat het om een 15 of 16 jarig meisje ging Haha! Was echt verbaasd om in je profiel te lezen dat je 24 bent en personeelsfunctionaris. Lijkt me A) oud genoeg en B) goede baan. Zelf vind ik het op z'n zachtst gezegd een beetje vreemd dat je dit als een klein kind hebt verzwegen voor je ouders. Kom zeg, dit beslis je zeker toch zelf? Veel plezier met je paard.