In Memory of a great legend

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karin !!!!
Berichten: 45
Geregistreerd: 17-11-01

In Memory of a great legend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-02 21:37

LAST TIME IMA LITTLE LENA


Vandaag op 8 januari 2002 is Lena ingeslapen,en volgens ons op de mooiste manier..stefan en ik hebben hem weggebracht naar het dierencrematorium Kolleweidenhof te Heelweg(achterhoek).
Het was een eindje rijden maar gek genoeg een gezellige rit je herkent het wel alle leuke dingen ophalen.Aangekomen op de Kolleweidehof werden we netjes ontvangen met koffie en thee en het crematorium had een top dierenarts geregeld die er alle tijd voor nam tot wij er echt klaar voor waren.En klaar ben je er nooit voor maar omdat het moet wil je toch het beste moment.De kolleweidehof had in de kamer voor de oven(klinkt akeligger dan het is)een dik strobed gemaakt waar hij op insliep.Omdat het nog even duurde voor hij gecremeerd werd werden we weer opgevangen met koffie en thee en bovenal een goed gesprek.Onze complimenten voor dit crematorium,en het moet maar eens snel legaal worden!!!!!!!!!!!!De directeur van de kolleweidehof is nog steeds met zijn vergunningen bezig dus heeft hij buiten de regels om toch dit geweldige paard een mooie uitvaart gegeven,zoals jullie weten zijn wij ook manege-eigenaar en dan moet je met dat soort dingen toch wat zakelijker worden maar aan alle paardenfans dit is voor jou speciale paard echt de manier dus laten we er voor vechten dat de wet alle vergunningen afgeeft dan kan zijn paardencrematorium begin volgend jaar met de juiste middelen draaien,en kunnen alle dus ook grote paarden op een waardige manier naar de hemel ipv in de destructie!Wat voor mij ook een goed gevoel gaf was het feit dat onze lena voor hun net zo bijzonder was als voor ons,ik weet het is hun werk maar echt toppie hoor.Omdat er op dit moment zoveel hommeles is over een crematorium wilde wij niet weg voor hij in de oven lag voor hun ook geen probleem je mag erbij zijn of ze leveren een (bewijs)foto.Vorige keer schreef ik dat we hem uit zouden strooien in het park maar we hebben toch besloten hem weer bij zijn moeder te brengen wayo s freckles
en zijn fokker jimmy miller smith omdat lena een erge hekel aan kou heeft en nooit aan dit hollandse klimaat heeft kunnen wennen dus weer terug naar texas en zoals het crematorium zo mooi en gemeend zei;daar waar hij ook ontstaan is de natuur.
We krijgen een berg mooie reacties en de mooiste tot nu toe wil ik graag nog even kwijt;in de cutting zal het een groot verlies zijn maar in de paardenhemel winnen ze nu alles!!!bedankt marjon en iedereen voor al het medeleven,zijn box is langzaam een museum aan het worden voor de een overdreven maar voor ons geeft het een goed gevoel.Marieke nog bedankt voor dit geweldige paard.


Afbeelding
Laatst bijgewerkt door karin !!!! op 08-01-02 21:51, in het totaal 2 keer bewerkt

Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 21:41

Heel veel sterkte met je vreselijk verlies. Het klinkt inderdaad erg goed dat paardencrematiorium dus het is te hopen dat het snel legaal wordt.
Sterkte,

Jolande

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 22:15

Al lezend merk ik dat jullie hem een waardig afscheid hebben kunnen geven wat jullie veel steun zal geven om de toekomst in te gaan zonder Lena.
Heel veel sterkte en nog een laatste gedachte voor Lena;

You stood resigned
in a garden of snow
under a black sky
the moon and stars
far away
Then
you had to leave

May your soul rest
may your heart heal
may you feel free
at last

May love find you
in your new garden
wherever
that may be

Vera

lady353

Berichten: 550
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 22:26

heel veel sterkte met het verlies van Lena,en ik ben blij dat hij een waardig afscheid heeft gekregen.
Hopen dat het crematorium snel een vergunning krijgt want dan iedereen goed afscheid nemen van zijn/haar paard

groetjes monique

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 00:18

Veel sterkte, ondanks dat je erg tevreden bent over de manier van afscheid nemen zal het toch moeilijk blijven.

Mijn vriendin heeft laatst haar paardje naar een crematorium in Roermond gebracht en die mensen gingen er ook zo respectvol mee om dat ze er helemaal opgelucht en met een goed gevoel vandaan kwam hoe triest het ook was dat ze haar Eskar daar achter moest laten.

Marcella1

Berichten: 327
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 10:32

Heel veel sterkte ermee.
En laten we met zijn allen duimen dat het crematorium zijn vergunning krijgt.

Jannie

Berichten: 1133
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 13:26

Ben er even helemaal stil van......
Verdrietig
Heel veel sterkte met dit grote verlies.
Als ik dit ooit eens mee moet maken, zou ik dit zo ook zo mee willen maken.
Dus inderdaad hopen dat ze de vergunning zo snel mogelijk krijgen.

WSW

Berichten: 324
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: marum

Het verlies van I'm a little Lena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 14:06

Beste Karin,
Hoi, Ik ben net nieuw op dit forum en jouw bericht is de eerste die ik tref...dat is niet een mooi begin, ik weet wat het is om je paard te moeten missen, en dan maakt het niet eens uit wat hij voor de rest betekende. Maar deze hengst was een geweldige aanwinst en hij zal gemist worden door velen. Het verzacht de pijn niet, maar weten dat er om hem getreurd wordt, ook door anderen, geeft een bizonder gevoel.
Heel veel sterkte met de verwerking en zet 'm op.
Diana Pieters van WesternStable Westerkwartier.

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 22:15

Karin, graag gedaan.
Fijn dat jullie op deze manier afscheid van hem hebben kunnen nemen. Sluit hem op in je hart en geef hem de beste plek in je geheugen.

Heel veel sterkte. XXX

karin !!!!
Berichten: 45
Geregistreerd: 17-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-02 23:08

Het doet ons inderdaad goed dat er zoveel mensen meeleven,zo ook dat er in zijn box rozen zijn gelegd door voor mij onbekende mensen.
Wat voor ons ook een super gevoel geeft is het gemeende meeleven van (de stugge limbo volgens de verhalen)paul derrez,hij was er 9 december om ons te steunen bij het afschijd en na de het vreselijke moment aan de telefoon en............dus wat nou concurentie!!!!een bericht van paul op mijn telefoon;hoe is het nu met jullie,en ook ik zal hem missen hij was voor mij een van de beste cuttingpaarden die ik gekend heb...........nou dan hou je het even niet meer droog hoor!Dus ik ga eens iets anders doen dan de meeste ik ga gewoon zeggen PAUL JE BENT EEN TOPPER EN OOK ALS PERSOON!en wacht maar tot lena zijn zoon het gaat doen!!!hihi.Heerlijk iemand complimenteren ipv afzeiken!!!Nogmaals aan iedereen die meeleeft bedankt we hebben het ook echt nodig!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 17:32

Ik heb weleens van hem gehoord, maar kende hem niet echt. Misschien eens gezien op een wedstrijd? Ik weet gelukkig niet wat het is om afscheid te moeten nemen van je paard, en hoop dat ik dat ook nooit hoef mee te maken. Maar breekt die dag toch een keer aan, dan hoop ik dat ik op dezelfde manier afscheid kan nemen van mijn paard zoals jullie afscheid hebben kunnen nemen van Ima Little Lena (mooie naam trouwens!).

De kaars is gedoofd
jouw licht schijnt niet meer
ik streel nog even je hoofd
en geef je nog een kus
de allerlaatste keer.

Nog even samen, maar toch alleen.
Er is zo veel vrede op jouw gezicht
waar ben jij nu toch heen?
Zag jij echt het licht?

Ik niet in mij is alles duister
verdoofd nog door het verdriet
mijn tranen stromen en ik fluister
ik hou van je, of hoor je me niet?

Zonder jou is nog te moeilijk voor mij
nog even bij je zijn, je even aanraken
Straks komt de werkelijkheid en is dit voorbij
maar onze liefde zal ooit het licht in mij
weer wakker maken

Ik heb dit gedicht niet zelf geschreven...maar vond het een heeel mooi gedicht...

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-02 10:22

Karin en Steef,
Heeel veel sterkte, maar met zo'n mooi afscheid is het verlies dragelijker gemaakt. Ik denk dat vele paarden en pony's Lena's weg zullen volgen richting crematorium want dat is toch het meest waardige afscheid wat je je beestje kunt geven (indien mogelijk natuurlijk).
Sterkte!
Viv