fotoverslag werken bij Stal Edda op Vlieland

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Imre

Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

fotoverslag werken bij Stal Edda op Vlieland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-04 20:10

Zoals jullie misschien wel weten werk ik op het moment bij Stal Edda op Vlieland. Ik ben een paar dagen thuis om wat dingen te regelen, maar vertrek volgende week weer naar het eiland om nog een maand met toeristen over het strand te rijden. Ik vind het er weer heerlijk, maar net als vorig jaar begint het nu na 5 weken wel zwaar te worden en ik ben blij dat ik even thuis ben. Hieronder staan alvast wat foto's van de paarden en de ritten. Lachen

Dit is Jónas, één van onze begeleidingspaarden. Hij is 15 en ik vind hem geweldig. Jónas is een 4-ganger met een voorkeur voor draf, weinig mensen krijgen hem in tölt (ik ook niet), maar hij heeft een fantastisch karakter en hij is de leider van de kudde.
Afbeelding

Afbeelding

Lisette (Sorella op bokt) is een dagje langsgekomen en we hebben een pittege rit van 2 uur gemaakt. Ze zit hier op Tvistur.
Afbeelding

we hebben even van paard geruild omdat ze ook wel benieuwd was waarom ik Jónas zo leuk vind
Afbeelding

Ik op Tvistur, het waaide vreselijk hard en zijn manen wapperden hier heel erg heen en weer.
Afbeelding

Mijn beste vriendin is ook twee dagen op het eiland geweest. De eerste avond zijn we vreselijk dronken geworden. Mijn huisgenootje vond ons niet zo leuk... Wij wel! Schijnheilig
Afbeelding

Het verbaasde me dat ze de volgende dag 2 uur lang op Stulka kon blijven zitten! Annika is helemaal geen paardrijdster, maar ondanks de kater heeft ze het toch 2 uur volgehouden. Ze heeft wel 3 dagen vreselijk spierpijn gehad. Haha!
Afbeelding

Rijden met klanten
Afbeelding

Het hoofd van Spá tijdens een bosritje afgelopen week
Afbeelding

Dit is Gárun, onze nieuwste aanwinst. Ze heeft vorig jaar een veulen gehad en werd dus niet bereden. Voordat ze bij ons kwam had ze ook al een paar jaar stilgestaan. We zijn 4 weken geleden voorzichtig begonnen haar te rijden. Ze is ooit ingereden, maar daarna is er niets meer met haar gedaan. Ze was in het begin heel erg schrikachtig, vreselijk gevoelig voor been en teugelhulpen en ze was bang voor wandelaars. Gelukkig is ze wel verkeersmak. Vanaf de 2e week heb ik het overgenomen en veel ritten met haar begeleid inmiddels heeft ze gisteren haar eerste klant op haar rug gehad. Ze heeft op deze foto nog niet veel spieren, op het moment is ze al wat steviger. Ik ben helemaal verliefd op haar karakter, maar helaas heb ik niet het geld om haar te kopen... Het aparte kleurtje wordt trouwens 'zilverappel' genoemd.
Afbeelding

Meer foto's volgen in juni als ik terug kom! Lachen


Skogsmulle

Berichten: 4077
Geregistreerd: 21-01-03
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 20:23

Ow, ik ben dol op ijslanders!!!!!!!!!!!! Haha! en al helemaal op zilverappeltjes!!! Haha! resultaat= (deze doos hier is spontaan verliefd geworden op Gárun!!!) Tong uitsteken

De foto's zijn erg leuk geworden, ziet er gezellie uit Haha!
Moet ook maar weer eens een weekje ijslander-en Knipoog


dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 20:39

Leuke foto's!

Als alles goed gaat, gaan we in augustus met ons kindje kamperen in een ingerichte tent op camping Stortemelk (
dat is toch vlakbij?). Ik hoop dat ik dan voldoende ben hersteld na de bevalling om te komen rijden bij Stal Edda. Verheug me er stiekem al erg op.

Imre

Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-04 20:44

Dat is inderdaad vlakbij, ik rij er vaak vlak langs, een van de strandovergangen is zowat op de camping! We hebben een paar hele rustige, comfortabele paarden, die ook heerlijk zitten als je niet helemaal fit bent! Dus een ritje moet vast en zeker lukken! Lachen

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 20:48

Oh wat heerlijk zeg, ik ben jaloers!!
Kom zelf ook elk jaar op Vlieland, en dat al 25 jaar Haha!, heb ook wel eens bij Stal Edda gereden. Leuke foto's!
Als ik binnenkort nog op het eiland ben zal ik even aanwippen, hoe lang zit jij er nog?

Imre

Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-04 20:52

lijkt me gezellig!! Op dit moment zit Tessa (Fjordentinker) op het eiland en ik heb twee ritten met haar gereden! Ik kende haar wel van het forum, maar niet in het echt. Zij wist dat ik er was en sprak me op stal aan! Heel grappig! Lachen Zij was Gárun's eerste echte klant! Als alles volgens plan verloopt zit ik vanaf woensdag 12 mei weer op het eiland, tot ongeveer 10 juni, maar de einddatum is nog niet zeker. Al 25 jaar? Vlieland is verlsavend he! Tong uitsteken

tijger
Berichten: 1429
Geregistreerd: 30-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 20:58

leuke foto's.
ik ga heel misschien in de zomervakantie naar stal edda *LOL*

Sannie1980

Berichten: 1744
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 20:59

Vriendin van mij heeft daar ook gewerkt, ik denk zo in 1998 of 1999. Ben toen ook bij haar op bezoek geweest en daar een ritje wezen maken Volgens mij reed zij toen ook al op jonas. Was ze ook helemaal weg van. Ik had een schimmelmerrietje...naam vergeten maar ze was wel leuk.

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 21:05

Wat leuk zeg!!
Ziet er erg leuk uit
Heb 2 jaar terug ook daar gesolliciteerd om daar 3 maanden te werken. Helaas was er toen iemand anders die daarvoor aangenomen werdt. Dus is dat nooit doorgegaan

:+: Lady & Viënna :+:
Blondes have more fun ;)
Mijn fotografiefacebook : La_Vie Photo

Imre

Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-04 21:10

Jónas is in 1998 (geloof ik) als privépaard gekocht door de stal-eigenaar, maar later in de ritten gegaan omdat Wim hem niet gemakkelijk genoeg vond tölten. Schimmelmerrietje? Dat zou Haera (zeg: hajra) kunnen zijn, die hebben we al een hele tijd.

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 21:29

Op verzoek van TS verplaatst naar HAW.

In 1912: Dingen werden gebruikt. Mensen waren geliefd.
In 2012: Mensen worden gebruikt. Dingen zijn geliefd.
Some days you're the dog Some most days you're the hydrant


Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit
Dag lieve Niamh..HVJ

lippo

Berichten: 103
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 23:28

leuke foto's

Ik ben daar ook twee jaar geweest in de zomer, echt leuke buitenritten op het strand!

Op Haera heb ik ook gereden, en Vyender (weet niet hoe je het schrijft hoor), en Twister?
Leuke pittige paardjes zijn het toch! super omgeving.

gr.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 01:00

hee, gaaf joh
snap helemaal dat jij het daar naar je zin hebt

hebben ze djarff nog?
die is humor Haha!

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:


Imre

Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-04 08:22

lippo schreef:
Op Haera heb ik ook gereden, en Vyender (weet niet hoe je het schrijft hoor), en Twister?
Leuke pittige paardjes zijn het toch! super omgeving.


Veangur was een bonte ruin, hij is inmiddels verkocht. Tvistur (Twister) is die isabel op de foto's

Imre

Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-04 08:24

draumpje schreef:
hee, gaaf joh
snap helemaal dat jij het daar naar je zin hebt

hebben ze djarff nog?
die is humor Haha!


Jazeker, Djarff haalt nog dagelijks zijn streken uit! Haha! Hij wordt eigenlijk alleen nog door beginners gereden en loopt het liefst naast de paden, dwars door het bos en staat de hele tijd te eten. Hahahaha. Hij is inmiddels 18 en deze week komt er iemand kijken die hem wil kopen. Ik hoop dat hij zich een beetje gedraagt, hij verdient het wel om een eigen plekje te hebben waar hij lekker oud kan worden.

Ilsuhhh

Berichten: 327
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 09:29

Leuk zeg Vlieland!!! Heerlijk ben er nu ook twee keer geweest en we willen deze zomer ook weer gaan! Zooo mooi daar! geniet ervan!

Niets hoeft, paarden wel - Loesje

Les_Fjal

Berichten: 1926
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 09:38

Leuk leuk leuk....als ik ooit eens wat tijd over heb, ga ik ook eens een babbeltje maken met wim en iris Lachen.
Nog veel plezier en genot de komende tijd... !

Eentje is niet genoeg...Meer...Meer...Meer !!

~`Life's there for the ones who love to live and take it all, for it is free...~` -*Sonata Arctica*-

Sorella

Berichten: 128
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 11:21

Dat was wel een super chill buitenritje OK dan! .

Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 12:56

Ik heb bij de Seeruyter gewerkt, echt super. Vakantiegevoel, werken en je grootste hobby..wat wil je nog meer.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 14:06

Ik verplaats dit topic naar ITP.

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 14:48

oow wat leuk!!
Heb daar 2 keer op keatie gereden, is die er nog?

Imre

Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-04 14:51

Nee, Kaeti is inmiddels weg, maar ik ken haar nog wel van de vorige keer dat ik er werkte. Ze is nu van een gezin die allemaal erg veel plezier van haar hebben, dus ze is goed terecht gekomen.

djedda

Berichten: 990
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 18:47

Haihai, Leuke foto's zijn het geworden.. Lachen
Ik heb ook nog een paar digitale foto's voor je die mijn vader heeft gemaakt Zal ze zo snel mogelijk naar je sturen Lachen

Imre

Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-04 07:42

djedda schreef:
Haihai, Leuke foto's zijn het geworden.. Lachen
Ik heb ook nog een paar digitale foto's voor je die mijn vader heeft gemaakt Zal ze zo snel mogelijk naar je sturen Lachen


OK dan! super!! Ben benieuwd!

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 09:01

Leuke foto's imre! Kan me goed voorstellen dat je t prima naar je zin hebt tussen de ijsco's!!! Als t schip met geld binnenkomt, dan kom ik ook een ritje met je maken! Haha!

Faber quisque fortunae suae


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 59 bezoekers