Zwanger en nu?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 20:18

Juist Fasel... ik heb diep respect voor mijn moeder omdat ze het altijd weer voor elkaar krijgt met dat kleine beetje geld. De sfeer bij ons thuis is erg goed!! We staan altijd voor elkaar klaar... helpen elkaar zoals dat hoort bij broers en zussen!!
Onze buren zijn ook zo verwaand en daar gaat het er echt anders aan toe.... ze bleren de hele boel bij elkaar als ze dit niet krijgen of dat niet krijgen

Liefde eten en drinken zijn de belangerijkste dingen die kinderen nodig hebben. Je kan ze dure speelgoed geven...maar uiteindelijk spelen ze met het simpelste wat ze kunnen vinden.....

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 20:50

Precies........ toen ik net bevallen was van Sanne kwam er iemand van het zuigelingenburo, Ik zat net in mn huisje en verontschuldigde me voor de vogelpoep op het raam......... en ze zei..... meid als je het niet red hoef je maar aan een ding te denken en dat is dat je kind in de eerste plaats jouw liefde nodig heeft, daar achteraan komt het opgeruimde, schone huis en daar pas veel later het geld.......... en dat heeft me eigenlijk wel heel sterk gemaakt......... want liefde kon ik mijn kind in overvloed schenken..... en het opgeruimde schone huis uiteindelijk ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 20:54

OK dan!

Geen woorden voor.
dachten maar meer mensen zo in deze materialistiche wereld.

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 20:58

Ik heb niet alles gelezen, het is zoveel, sorry...
Ik denk dat je nooit "klaar" bent voor een kind, en ik kan me heel goed voorstellen dat je je behoorlijk overrompelt voelt.
Zelf heb ik 1 zoontje en ben nummer 2 aan het uitbroeden, en kan me niet voorstellen dat je het niet wilt, maar die situatie is zo anders.

Een kind hebben is geweldig in alle vormen:
geweldig mooi, leuk, lief, spannend en zwaar. En jij zult dan dan alleen beleven en ik kan niet beslissen of je dat aankan.
Het is wel een leventje in je buik, en als je veel langer wacht is het echt al een kindje, dat zou ik neit weg kunnen halen.
Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte en wijsheid toe met het maken van je keus, sterkte!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 21:07

nr 2 aan het uitbroeden Pauline??? Is er iets dat ik niet weet???? Verward

Je hoort het ojee. Sorry is zowieso niet nodig. Maar je ziet, geld is niet alles, tuurlijk maakt het het een stukje makkelijker maar niet iedereen heeft een makkelijk leven uitgekozen. Dit komt op je pad. De beslissing is aan jou en jou alleen.

vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 08:49

Er was eerst helemaal nog niet duidelijk of ik met mijn vriend zou verdergaan want er zijn harde woorden gevallen.

Dus ik had de beslissing genomen het helemaal alleen te gaan doen! Ik werkte net een maand, dus ik hield er rekening mee dat ik die job waarschijnlijk kwijt was, en ik woonde bij mijn moeder waar we al plaats te weinig hadden en die amper rondkomt voor haarzelf! Dus het lag niet echt voor de hand.

Maar vanaf ik die beslissing had genomen kreeg ik direct van alle kanten hulp. Mensen boden me opvang aan,kleertjes, spullen, positiekleding en nog veel meer. Op internet kan je ook heel goedkope dingen 2dehands en gratis vinden.

Maar het allerbelangrijkste is dat JIJ het kind een goede thuis WIL bieden, want een kind dat omringt wordt door alles wat het nodig heeft behalve liefde en een moeder die van hem houdt, dat is een veel groter probleem!


En ik hoop dat ik niet grof overkom, maar als je geen abortus wil doen maar ook niet echt zelf een kind wil, zijn er nog altijd een heleboel mensen die zitten te wachten om hun droom in vervulling te zien gaan en een kindje te kunnen adopteren.

vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 08:51

Fasel schreef:
nr 2 aan het uitbroeden Pauline??? Is er iets dat ik niet weet???? Verward

Je hoort het ojee. Sorry is zowieso niet nodig. Maar je ziet, geld is niet alles, tuurlijk maakt het het een stukje makkelijker maar niet iedereen heeft een makkelijk leven uitgekozen. Dit komt op je pad. De beslissing is aan jou en jou alleen.


ff offtopic, heb jij dan nooit het zwangetopic gevolgd? Tong uitsteken

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 08:52

Kijk, en dat gaat mij een nichtje geven Lovers

Ben trots op je Van Lachen

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 08:52

Nee, ik ben niet zwanger. Heb al genoeg aan mijn maandelijkse problemen, dan ga ik me niet in een topic vol hormonen wagen Tong uitsteken

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 11:49

Moeilijke beslissing!!
Aan de ene kant;je moet er heel wat voor opgeven:vrijheid en een ruimer leven.
Aan de andere kant;je krijgt er veel voor terug:onvoorwaardelijke liefde,het knusse.
Ik heb zelf 3 kinderen en ondanks dat ik ze af en toe wel achter het behang kan plakken,zou ik ze voor geen goud willen missen.
Heel veel succes met het maken van een beslissing;dat lijkt me heel moeilijk.Toch denk ik,dat ik er voor zou gaan.

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 12:30

Ik durf gerust te stellen dat als ik onverhoopt zwanger zou mogen worden, ik het kindje laat weghalen. Mijn "ik wil geen kinderen" standpunt is dermate sterk te noemen, dat ik dus ECHT geen kind wil. Mocht ik door alle voorbehoedmiddelen heen toch zwanger worden, dan verandert mijn standpunt niet.
Ik wil geen kind, weet zeker dat ik er niet van zou kunnen houden en ik zou mijn leven als een hel ervaren. Klinkt allemaal heel hard en gevoellloos, maar zo denk ik er écht over.
Dan vind ik persoonlijk dat ik, door het onderbreken van een hele prille zwangerschap, méér voor mijn "kind" doe, dan het te laten komen en voor altijd en eeuwig het gevoel geven dat hij/zij niet gewenst was.
Maar ik ben dan ook heel extreem in mijn mening misschien.

UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 16:04

Tja, over wel of niet abortus zullen we het nooit helemaal eens worden..

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 16:18

Ik vind dat niet heel extreem DPB, het is meer bij je standpunt blijven. Daar is niets mis mee - met ervan af wijken ook niet, als je je er zelf maar gelukkig bij voelt. De enige keer dat ik dacht zwanger te zijn kwam gelijk een soort paniekgevoel boven van "Ja maar ik WIL helemaal geen kinderen" en was het me ook gelijk duidelijk dat ik het niet zou houden. Gelukkig was het paniek voor niets, maar die 2 dagen tot ik dat zeker wist hebben me wel wat geleerd.

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 17:04

Ik ga volledig met Gijsenkim mee. IK had ook altijd de neiging om eerst schoon te maken en dan mijn kind. Heb dat snel opgegeven want een kindje gaat inderdaad voor. En geld? Ik heb ook niet veel want ik ben een full time studente, maar mijn dochter komt echt niets tekort hoor. Ja, soms denk je dat je nooit klaar bent voor kinderen, maar het verandert eenmaal je een kindje hebt.

tina

Berichten: 1470
Geregistreerd: 12-05-01
Woonplaats: Papenburg ,Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 17:14

ik kan me voorstellen dat je enorm bent geschrokken ,een kind wat moet ik ermee ,natuurlijk springe je dan niet van blijdschap op en neer en kijk je met schrik naar die positieve test.
uiteraard kan niemand een beslissing voor je nemen ,maar ook alleenstaande moeders kunnen prima een kind grootbrengen vind ik.
ik zelf ben in mijn 18e week ,mijn man werkt de hele dagen ,ook ik zal voor 80 tot 90% procent alles zelf alleen moeten doen
dus een relatie zegt ook niet zo veel met de opvoeding

je werkt en daarbij mogen ze je niet ontslaan ,je hebt recht op zwangerschapsverlof en na die tijd denk je aan een creche of een onthaalmoeder en misschien heeft je werk wel mogelijkheden voor kinderopvang?
je hebt zo ver ik weet wel recht op kinderkorting van de belasting en volgens mij kun je kinderopvang ook aftrekken Verward dat weet ik niet zo zeker
je krijgt elk kwartaal kinderbijslag ,
dat scheelt ook iets in de kosten
uiteraard hoef je niet alles nieuw te nemem ,er word op internet genoeg aangeboden tot complete babykamers etc toe
en misschien heb je wel een oudere zus/broer die kinderen heeft en iets over hebt

ook al zou je voor abortus kiezen ,ook dat is jouw keuze ,geen een kan zeggen dat goed of slecht is
wel is een abortus niet alleen lichamelijk een ingrijpens iets maar ook geestelijk vandaar ook de wachtijd van 5 dagen ,je moet zeer zeker zijn van jezelf en niet twijfelen

ik hoop dat je snel eruit komt en wens je veel sterkte toe met je beslissing

bedenk ook dat door de hormomen elke zwangere wel eens twijfelt ,zelfs ik heb me wel eens afgevraagd doe ik er verstandig aan een baby te nemem ondanks dat de baby een wenskindje was

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 17:37

Tja ik denk dat je je geen zorgen moet maken over het geld of materiele dingen!! Ik denk dat je gauw een beslissing moet gaan maken voor dat het kindje zich ontwikkeld tot een echt kind. Dan is het veel moeilijker.
Toen ik in het ziekenhuis een zwangerschapstest moest doen raakte ik ook volledig in paniek, maar ik had er voor gezorgd mijn hele leven lang en met veel liefde. Ik bleek niet zwanger te zijn, maar zelfs dat heeft me al veranderd, als ik nu kleine baby's zie, denk ik altijd oh mocht ik ze maar even vasthouden of ruiken en ik durf haast de wedden dat jij dat nou ook wel hebt.

Je moet niet denken van kan ik dit kind een toekomst geven want je kan niet in de toekomst kijken, maar je moet denken kan ik dit kind liefde geven.

Als ik kinderen van een jaar of 4 in nike schoenen zie lopen ga ik echt over mijn nek, wat heb je er aan, koop leuke goedkope schoentjes bij de Scapino dan heb je wat geld over voor wat anders, of om opzij te leggen.
Ik heb geen kind, maar ik koop tegenwoordig ook geen dure kleren meer, het is namelijk niet nodig en als je op jou leeftijd bent, kijkt geen mens er meer naar wat je kind wel of niet draagt en als ze dat wel doen, lekker links laten liggen, jij lijd je eigen leven en laat je leven niet lijden door iemand anders.

Ik hoop echt dat je er uitkomt en ook ons verteld wat de uitslag is.

Denk misschien eens na over mijn onderschrikt.

Supertje

Berichten: 7092
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 18:38

tina schreef:
ook al zou je voor abortus kiezen ,ook dat is jouw keuze ,geen een kan zeggen dat goed of slecht is
wel is een abortus niet alleen lichamelijk een ingrijpens iets maar ook geestelijk vandaar ook de wachtijd van 5 dagen ,je moet zeer zeker zijn van jezelf en niet twijfelen


Dit ben ik toch niet met je eens. Lichamelijk is abortus zeker helemaal niet zo ingrijpend. Ik ben toen 's ochtends geweest, was om 9 uur binnen en stond om 11 uur weer buiten. 's Avonds om half 7 was ik alweer aan het werk, ondanks dat ik toch volledig onder zeil ben geweest.
Geestelijk vond ik de impact ook laag, ik heb me natuurlijk weleens afgevraagd 'wat als?' maar spijt of schuldgevoel heb ik nooit gehad.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 19:15

Nou super dan ben je niet goed geinformeerd!! Ik heb echt 2 dagen op bed moeten liggen en mocht niet op de fiets of brommer rijden.
Anti biotica erbij voor eventuele ontstekingen......

Het doet lichamelijk geen pijn.... of tenminste bij mij niet. Geestelijk is idd wat anders. Als ik nu naar kindjes kijk die de leeftijd hebben van het kindje wat ik weg heb laten halen... voel ik dat wel.
Maar de omstandigheden waar ik in zat.... waren niet de perfecte voor een baby.... en dat heeft niets te maken met geld of wat dan ook.

ojee laat je ons wel weten wat je doet?

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 22:40

ArwenLune schreef:
1 tip voor de topicstarter. Vergeet even alle lagen van geld, omstandigheden, alleen opvoeden, etc etc. Breng het even terug tot de essentie. Er zou een kindje komen waar jij de komdende 20 jaar je leven omheen zult moeten plannen. Alles wat je doet zal erdoor worden beinvloed.

Wil je dat?

Als je een warm gevoel krijgt bij de gedachte, dan zullen er vast manieren te vinden zijn om het te redden.
Brengt die gedachte een beklemmend gevoel van paniek op, dan is het misschien voor het kindje-in-potentie EN voor jou beter om het niet verder te laten komen.


duidelijker kan het niet omschreven worden denk ik!!
luister naar dat stemmetje in jezelf als het heel stil is,in je bed,wat zegt dat dan?
leg je je hand ongemerkt al op je buik?

of zegt dat stemmetje dat het gewoon niet kan nu!!

ik ben moeder van een heerlijk jochie van 20 maanden,heb een rotzwangerschap gehad,en heb door de bevalling mijn staartbentje beschadigd,en heb het hier wel eens moeilijk mee,ik zou dit leventje voor geen goud meer willen missen,maar moet er heel veel voor laten!

als ik nu per ongeluk zwanger zo raken,zou ik het ,hoe moeilijk ook,weg laten halen!
dit weet ik zeker!

meisje ,luister heel goed naar jezelf!
en ik wens je heel veel kracht toe!!

Supertje

Berichten: 7092
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 00:34

fsoudan schreef:
Nou super dan ben je niet goed geinformeerd!! Ik heb echt 2 dagen op bed moeten liggen en mocht niet op de fiets of brommer rijden.
Anti biotica erbij voor eventuele ontstekingen......


Dit is me toch echt duidelijk gezegd dat het gewoon mocht. Antibiotica krijg je inderdaad altijd wel mee.

Enkele punten van de website van de NGvA ( http://www.ngva.net/ ) :

Moet ik na de abortus thuis in bed blijven ?
Nee, dat is niet nodig; je kunt de ingreep, wat dat betreft, beschouwen als een flinke menstruatie.


Wanneer mag ik weer werken ?
Lichamelijk is je toestand te vergelijken met die tijdens de menstruatie. Je mag dus de dag na de ingreep weer aan de slag.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 08:20

Denk dat het een beetje aan jezelf ligt........ ik was 18 toen ik een abortus onderging en werd s´ochtends uitgevoerd en s´nachts was ik alweer in de discotheek aan het werk, enuh daar moest ik echt hard werken, veel lopen en tillen

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 08:21

Hoe is het nu met je ojee?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 08:37

nou beetje moe Haha! Haha!

oh, ik dacht je maakt een grapje over mijn post van hard moeten werken Haha! Haha! maar je vraagt aan OJEE hoe het met haar is............



ik blijf blont, sorrie Scheve mond

ojee
Berichten: 23
Geregistreerd: 03-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-04 08:56

Het gaat op zich wel. Ik ben alleen heel erg moe. Moe van alle dingen die door mijn hoofd blijven gaan...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 09:00

nou gaf ik toch bijna het goede antwoord........... Haha!