kan 't nog mooier worden..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Sirius_

Berichten: 10945
Geregistreerd: 09-01-01

kan 't nog mooier worden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-02 20:50

alles wat ik moest doen voor de volgende stap was een berekening maken van de kosten voor shiraz. bokt i love you!! want: opgestuurd naar de eigenaren en... met goedkeuring! ook van mn ouders. shir wordt nu ingereden (is dat vroeg, 3 jaar en 10 maanden?) op een manege in st. anna parochie, waar hij nog 2 weekjes blijft. we gaan dus binnen die 2 weken kijken hoe het gaat met hem. en mn ouders gaan regelen hoe en wat, van wat bij de koop zit, wanneer hij komt enzo. oh ik ben zo blij he.
ik zit er alleen even over in hoe ik school/werk/shir combineer. misschien van 4 tot 6 werken, eten huiswerk maken en dan savonds rond 8 uur met de auto naar de manege. of alleen in het weekend werken. iemand tips?
love, een overblije pam Haha!


Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 22:23

hmm ik dnek dat je beter in het weekend kan werken, bijv:
vrijdagavond en zaterdagochtend +avond (als supermarkt)
Dan houd je meer tijd over voor school EN shiraz, krijg je ook minder gezeik van je ouders als het ff minder goed met school gaat dnek ik.

maaruh geweldig dat shiraz binnenkort gaat komen Haha!

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 22:34

Euh... even een vraagje:
gaan jouw ouders jou echt elke avond met de auto naar de manege brengen? Lieve ouders!
Zo niet: Anders moet je er zelf met de fiets heen, en dat kun je natuurlijk beter overdag doen, met name in de winter. En dan 's avonds huiswerk maken.
Wat je wel moet doen: elke dag huiswerk. Gewoon bijhouden, want als er onverwachts iets is (je kunt met een vriendin in het weekend samen een leuke buitenrit maken of zo), dan hoef je niet te zeggen: ik heb geen tijd...
Of als Shiraz onverwacht kreupel raakt (even afkloppen) dat je dan wel tijd hebt om langdurig te stappen op het harde, of been afspuiten, etc.
En wat dacht je van een hoefsmid die anderhalf uur op zich laat wachten... alles kan meer tijd kosten dan verwacht.
Dus goeie tip: zorg dat je veel huiswerk al klaar hebt, zodat je altijd tijd hebt voor Shiraz! Voelt ook veel 'vrijer' als je begrijpt wat ik bedoel.
Verder:
Shiraz was toch pas twéé jaar en tien maanden? Dan is hij wel erg jong, tenzij ze nog een half jaartje wachten met echt inrijden. De meeste paarden worden pas ingereden als ze drie zijn, vaak wordt met echt 'rijden' (dus dat ze in de les mee kunnen draaien) dan nog een paar maanden gewacht.
Shiraz zou toch pas in de zomer ingereden worden? Of hebben jullie gevraagd of het vroeger kon?
Heel veel geluk in elk geval met hem, en succes met alle beslissingen!

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 22:53

wow het komt al echt wel dichtbij...
als ik jou was zou ik alleen in de weekenden gaan werken..
op deze manier heb je doordeweeks meer tijd voor je huiswerk en voor shiraz.. ik weet niet wat voor werk je doet maar op mijn werk houden ze rekening met mij dat ik ook nog mijn paarden moet doen dus dat is helemaal ideaal

Love the life that you live, live the life that you love

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23410
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 23:11

Ik combineer het ook. tot Na school meteen naar stal, lopen, mesten, voeren, weer naar huis van 18.00 tot 21.00 werken en evt 's avonds no even heen... en in het weekend natuurlijk langer naar haar toe. Werk 3 dagen per week...

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 20:03

dorine er staat 3 jaar en 10 maanden

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 20:28

Ik geloof ook dat hij 2 jaar en 10 maanden is toch

Duitse Herder Kennel vom Haus Eelerberg, Correct gefokte Duitse Herders.
http://www.vomhauseelerberg.com
Sinds 01/09/2012 trotste mama van Kaya

Sirius_

Berichten: 10945
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-02 19:41

niet opgelet met typen. inderdaad kirsten en dorine hebben gelijk, 2 jaar en 10 maanden. hij wordt nu ingereden (zondag kijken we) maar later uitgebreide reactie

marije b
Berichten: 1664
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 20:51

dat vind ik eigenlijk te vroeg!
tja 3 jaar vind ik nog wat jong zelfs maar ja als je zo graag zo snel wil moet je ook voor de gevolgen in zien Scheve mond
het gaat ten kostte van je paardje dat jij zo snel wil Frusty

Sirius_

Berichten: 10945
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-02 21:02

wacht ff marije. dit klinkt alsof ík zeg rij nu maar in, lekker snel des te eerder staat ie bij mij. tegendeel is waar, hij is nog niet van mij, heb er dus ook nog geen hoe noem je dat, 'mening over'.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 21:41

Pam, jij hebt er inderdaad nog niks over te zeggen dat klopt.
Maar je hebt wel tegen die mensen gezegd: als hij is ingereden koop ik hem, en er is ook al een bedrag afgesproken als ik het goed heb.
Dus dan maakt het die mensen ook niet uit, die willen hem zo gauw mogelijk naar jou doen, anders kost hij alleen maar extra (stal-)geld.
Voor hen is het goedkoper als hij zo snel mogelijk weg gaat!
Ik hoop dat zij rustig aan doen met hem tijdens het inrijden, en niets forceren.
Anders kun je beter hem eerst kopen (voor een goedkoper bedrag) en hem thuis door iemand anders laten inrijden, die niet afhankelijk is van 'hoe snel Shiraz het allemaal leert'.
Sterkte er mee!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 21:47

dorine heeft helemaal gelijk! laat ze 'm nog niet inrijden of nu inrijden en zet 'm thuis nog een paar maanden in het land.

fijn dat het door gaat! gefeliciteerd ookal is het dan geen groninger Knipoog

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Drico, Googlebot, hannelot, IASCrawler, Mariett, ogidni, RenateHidden, senna21, Typhoon, winnetou4502 en 138 bezoekers