ben onderuit gegaan met Sya :( *auw*

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Thirza

Berichten: 9257
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

ben onderuit gegaan met Sya :( *auw*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-02 12:37

ik reed gisteren buiten (op de put van weber) daar heb je drie paden en ik reed op het middelste pad terug
Sya was erg vervelend dus ik hield haar hoofd bij mijn knie zodat ze er niet vandoor kon gaan (lastig uit teleggen) toen ze iets rustiger werd liet ik haar hoofd weer recht en toen vloog ze er van door:( ik wou haar stoppen maar ze ging alleen maar harder en heel gemeen bokken (ik bleef gelukkig nog zitten) toen gleed ze eronderuit en ik viel dus samen met haar op de grond:( zij stond op en rende weg en ik lag daar maar ik stond zo snel mogelijk op en rende er achter aan (wat niet echt veel nut had maar toch) ik probeerde mij moeder te bellen maar ze nam niet op ondertussen zag ik inde verte Sya's hoofd de lucht in gaan en een man heel snel naar zijn auto rennen, ik wist absoluut niet meer wat ik moest doen en ik belde mijn vriend ( Lovers ) en hij schrok zich helemaal de t*ring in en zou er gelijk aan komen. ik rende ondertussen maar door helemaal overstuur er riep nog iemand van is dat jou paard? ik had echt zoiets van nee duh ik ga hier voor me lol rond rennen in mijn rij kleding Verward .
toen kwam die man die ik naar zijn auto had zien rennen luidgetoeter naar me toe rijden van stap in ik instappen en hij reed echt zo hard mogelijk en het bleek dat Sya nog een keer onderuitgegaan was op het asfalt (echt eng) en hij haar had proberen te pakken wat niet lukte:(
toen zagen we gelukkig opeens iemand lopen met Sya hij had haar nog net kunnen opvangen voordat ze de nedereindse weg op kon (een smalle best drukke weg waar ze allemaal rijden als aso's)
ik ben nog nooit zo blij geweest dat ik mijn paardje zag. ik moest dus nog even blijven wachten op mij vriend ik heb ondertussen Sya helemaal onderzocht en ze had niks alleen mij leuke wollen deken (die had ik om omdat ze geschoren is) is kapot en ik mis een peeskap voor de rest had zij niks en gelukkig kwam er een vriendin van mij aan op haar paard zij was toen op Sya voor mij terug naar stal gereden en ik op haar paardje.

nu (de volgendedag) ga ik bijna dood van de pijn (hoofdpijn keb last van mijn ribben, rug, nek) ik ga zo even over de put rijden omte kijken of ik mijn pees kap zie en ik ga even een stuk met Sya wandelen want ze kan best wel stijf zijn.
ik zal straks wel vertellen of ze wel goed loopt en of ik mijn peeskap heb gevonden


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 12:55

Dit lijkt me een van de ergste dingen die je kan gebeuren als ruiter. Je dondert er af en ziet je paard in volle galop voor je uit stuiven.
Gelukkig is het allemaal nog goed afgelopen, afgezien van de blauwe plekken en spierpijn dan, en ik had die man doodgeknuffeld denk ik dat hij je mee liet rijden Lachen

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 13:14

Eng is dat he? Omvallen samen met je paard is al doodeng, en dan gaat je paard er ook nog eens zonder jouw verder....
Ik weet helemaal hoe je je voelt, beide dingen meer dan eens (dom he?) meegemaakt.
Gelukkig valt de schade erg mee, ik hoop dat jij en Sya snel van jullie stijfheid af zijn!

Thirza

Berichten: 9257
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-02 14:49

ik kom dus net bij Sytje vandaan en ze heeft nergens last van alle benen gekontroleerd niet dik niet warm en geen vocht erin ofzo ze loopt niet eens stijf Verward Verward Verward

ik ben ook weer even de put opgegaan vor mijn peeskap die heb ik ook gevonden maar je kan wel zien dat ie tegrazen is genomen door een hond Haha! er is een hoekje uit maar voor de rest kan ik hem nog wel gebruiken

ik ben zo blij dat Sya niks heeft nergens last van heeft dat is echt het belangrijkste voor mij...

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 15:10

die pipo Clown van mij doet dat gelukkig niet,we zijn ook een keer samen gevallen en hij stond op en ik o,jee hij rent weg!!!!!!
maar bleef stom naar mij kijken wat ik op de grond deed. Haha!

levi,Het liefste van het liefste wat er maar kan bestaan heb ik in jou gevonden ik laat je nooit meer gaan!!

ga even naar www.stopwredeveetransporten.nl en teken,en geef aan iedereen door!!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 15:22

Gatver zeg, da's schrikken...

Wees blij dat je niet bent blijven hangen in een beugel ofzo... brrr...

Wel lief dat die man je gelijk oppikte om haar te pakken...

Was het gras zo nat ofzo? Dat ze daardoor uitgleed? Misschien toch van die klemstiften (mocht je geen stiftgaten hebben) als je op de put rijdt, dat je die er daar onder zet ofzo...

Nou blij dat het goed is afgelopen, maar je moet me niet meer zo laten schrikken hoor Lovers

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 15:32

getver ff schrikken dus!
hopen dat jullie er echt niet aan over hebben gehoduen!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Thirza

Berichten: 9257
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-02 15:33

ik heb geen ijzers onder maar ik ga verlopig niet meer naar de put ik ben te erg geschrokken ik kwam vandaag langs de plek waar Sy onderuit ging brrr je zag echt alles haar glij sporen enzo echt eng

ik ban die man ook echt eeuwig dankbaar die mij oppikte als ik hem wee eens zie schrijf ik zijn kenteken op en dan kan ik achterzijn adres komen en ik ga dan echt langs om een bloemetje te brengen Lovers

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 15:39

Das balen thir wil je niet meer zo eng doen ??

Helaas gaat het niet om met stiften te rijden je moet nog over de straat en dat is slecht voor de pezen. Plus dat het gras zo slecht is dat stiften ook geen nu t mee hebben.

Dusse voorlopig maar wat meer in de bak trainen of niet ? Wie was dat trouwens die je tegemoet kwam ?

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 15:43

Pris, ik bedoelde ook dat ze de stiften er daar pas onder zou zetten Haha!

Maar idd het gras is wel erg slecht, dat zou niet echt helpen. En ze heeft geen ijzers.

Hmm, gewoon maar hopen dat het de volgende keer beter gaat... Knipoog

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 15:50

Mmhh kalkoenen draaien doe je niet even snel helaas is dat ook geen fijn en even zo te doen klusje. En dat voor een rondje om de put Knipoog .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Thirza

Berichten: 9257
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-02 15:53

Prisca schreef:
Wie was dat trouwens die je tegemoet kwam ?


dat was eveline die stond eerst bij mij op stal maar staat nu bij diederick

en ik ga vaker inde bak rijden jah maar dat wou ik zoiezo al als ik mijn certificaat haal maandag dan ga ik bij meertje staan

Percy

Berichten: 12019
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 17:16

Tja, die Sya is een race-tinker Haha!
Maar dat is inderdaad wel even schrikken zeg. Gelukkig maar dat jullie allebei nog heel zijn.

DubbelFun

Berichten: 88419
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 18:00

Gelukkig is met je paard alles goed afgelopen, maar zou je zelf niet even langs de dokter gaan???

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 18:24

Mayo schreef:
Gatver zeg, da's schrikken...

Wees blij dat je niet bent blijven hangen in een beugel ofzo... brrr...



Dat is dus echt een nachtmerrie, daarom rij ik eigenlijk ook niet alleen buiten....stel je voor dat mijn onoplettende knol zichzelf verwond!

En mijn achternicht (dochter van de zuster van mijn oma) is dus wel blijven hangen in de beugel...bij het vallen van haar paardje,
enkel verbrijzeld!!!! hebben ze stukje bot ergens anders vandaan gehaald (scheenbeen?) om het nog enigzins op te lappen.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 18:55

O wat eng zeg! En dat is dan zo'n brave Tinker Knipoog ?
Wat een geluk dat jullie niks ernstigs hebben. Jij zal je morgen wel nog stijver voelen dus zorg maar dat je warm aangekleed bent en genoeg slaapt.
Echt een mazzel dat Sya niets heeft omdanks dat ze op het asfalt is gevallen. Ik zou ook voorlopig het niet meer durven om daar alleen naar terug te gaan.

Beterschap!


ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 19:04

aah bah wat eng zeg
gelukkig zijn jullie er beide redelijk goed vanaf gekomen...
maar als ik jou was zou ik ff langs de dokter gaan
sterkte ermee!

Love the life that you live, live the life that you love

Thirza

Berichten: 9257
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-02 15:29

Sya is nooit zo rustig en braaf helaas (ja oke af en toe is het wel leuk Haha! )
ik heb nu gelukkig niet meer zoveel pijn
tja Sya ik had gisteren (dinsdag) les 's avonds en die gek was ontzettend voorwaarts en gestoord maar ze liep super na 20min was ze eindelijk ontspannen en liep ze lekker over de rug echt super... Lovers

fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 22:28

Jemig, gelukkig valt alles nog "mee". Wel schrikken idd, bah!

piggie!!!!
Berichten: 318
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 18:08

he thirz
wat een schrik zeg, gelukkig hebben jullie er niks ergs aan overgehouden, toch?
anders veel beterschap

NiNjA

Berichten: 150
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: Haren / Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 19:14

Ninja kan af en toe ook zo racen.
Voor de zekerheid heb ik veiligheidsbeugels gekocht, die open gaan als je blijft hangen.
Ninja is er een keer samen met 4 andere paarden er vandoor gegaan over een best wel drukke weg , richting het centrum van Haren.
Ze waren uitgebroken bij het op stal zetten. Boos!
Er viel niet tegen te rennen, ze waren helemaal dol met zijn vijfen.
Iemand schijnt ze gevolgd te hebben over de weg en toen ze wat rustiger gingen lopen heeft hij zijn auto er voor gezet en ze terug gedreven.
Maar i.p.v. dat ze naar de stal terug gingen, namen ze een nieuwe afslag (de ruitersteeg in, toepasselijk he, )
Ik kreeg een lift van een meisje achter op haar schooltas achter op haar fiets.
Na een poos zoeken vonden we het hele stel terug op een piepklein grasveldje bij een bejaarden tehuis. Schijnheilig
Ze waren nat van het zweet, maar hadden erge honger gekregen.
Ze waren omsingeld door de politie.
Ze hadden geen halster of wat dan ook aan.
Een agente stond haar broekriem af en een bejaard dametje kwam met een veter aanzetten. Haha!
Ik had gelukkig Ninja's halster mee genomen. Pling
Als dank ging Ninja nog even op de voet van een agent staan. Bloos
Gelukkig liep het allemaal goed af maar ik stond nog wel een poosje te trillen op mijn benen. Verdrietig
Ze haalden zelfs nog de krant.

Beter 1 haflinger in de hand dan tien op de vlucht!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 19:24

*shiver* bah, dit heb ik dus ook meegemaakt. Paard donderde, ik mee en ik lag eronder. Hele been blauw... Niks gebroken gelukkig, maar wel vrij pijnlijk. Paard liep gelijk al niet goed. Tsja, Voltrack in zijn 'jonge' jaren he... Hij bleef wel staan, maar toen Hercules erbij kwam ging hij gewoon richting huis.
Heb ook een keer achter Joop aangerend. Gelukkig was dat midden in het bos en vond hij na 50 m de bomen lekkerder (de veelvraat). Toen moest ik m nog wel pakken, maar ok, hij rende iig niet als een idioot weg.
Gelukkig leven jullie allebei nog! Kan zo vreselijk naar zijn...
Sterkte!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AmyJamess, Ann, Change3x, Diortje_vds, Fly_high, Icelandshet, Ilayla, journee, Miekie74, sas27, siloux, Syzygy, turtlelito en 26 bezoekers