te mager? please: heel graag een reactie!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Carolientje
Berichten: 5
Geregistreerd: 19-04-04

te mager? please: heel graag een reactie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-04 19:35

Wanneer is een paard te mager, bij ons in de buurt staan een aantal paarden die ik allemaal te mager vindt. De paarden worden volgens mij wel regelmatig in de paardensport gebruikt, want ze hebben allen ijzers en mooi bekapt en de manen zien er ook bijgehouden uit. maar alle paarden kan ik de ribben tellen/zien |(
van een afstand van ongeveer 50 meter kan ik de ribben zien.
Kan dit bij sport paarden? of mag je bij geen enkel paard de ribben zien?
ze staan met 4 paarden op ongeveer 2000m2 kaal gras. verder ken ik de mensen niet.

graag reacties! bedankt OK dan!


Funky10
Berichten: 27
Geregistreerd: 30-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 20:01

Dit is echt te mager. Bij ons op stal staat ook een paardje, en toen hij kwam zag je de ribben, nu niet meer, want nu krijgt hij genoeg te eten. Maar we racen altijd nog met hem, dus ...

=*(Funky,its me, Funky Forevah, Yeah, Funky its me!(*=

XSantyX

Berichten: 387
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Bij Santos en Waldjo in de stal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 20:02

Van ons paard (kwpnxvolbloed) kon je eerst ook de ribben tellen. Maar niet van zo'n afstand, ik denk dat dit toch wel wat reger is van jou.

Funky10
Berichten: 27
Geregistreerd: 30-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 20:03

Enneh, ik denk dat het normaal is. Als de paarden elke dag getraind worden zal dit wel normaal zijn, Worden ze niet vaak getraind dan is dit volgens mij toch niet echt normaal !,

=*(Funky,its me, Funky Forevah, Yeah, Funky its me!(*=

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 20:29

Je mag de ribben voelen, maar ze niet zien. Waarschijnlijk zijn ze dus te mager.
Tja, je weet niet waarom he, mss zijn ze de paarden juist aan het bijvoeren zodat ze over een tijdje als mooi vol paard verkocht kunnen worden Lachen

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 20:31

Als je de ribben van zo'n afstand kan tellen zijn die paarden waarschijnlijk wat mager.

Jaike, wat ben je toch een topper!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 20:46

Er hoort wat meer vlees op te zitten, maar dat is niet bij elk paard even makkelijk! Je hebt types waar geen spek op te voeren is, en andere paarden die al een pens hebben als ze naar het voer kijken...

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 20:48

Zoals bijvoorbeeld mijn knol. En geloof me die krijgt het beste van het beste. Maar het is een paard waarbij je altijd ribben zult zien. Zeker als zijn bespiering weg is dan lijkt het een gratenpakhuis maar wat ik er ook aan doe hij wordt gewoon niet dik. Maar goed, een ieder weet ook dat hij het niet slecht heeft en genoeg te eten krijgt. Flink hooi, hoogwaardige voeders etc. etc.

Sommige paarden zijn gewoon zo. Maar goed, als jij alle paarden zo in de wei ziet staan dan is er denk ik iets niet in orde.

'Paint' it 'Black'

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 20:50

Als er meerdere paarden in de wei staan en allemaal de ribben duidelijk zichtbaar hebben, dan lijkt het me stug dat ze toevallig allemaal zo gebouwd zijn...
Volgens mij klopt t niet.

Faber quisque fortunae suae

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 16:52

Als het paarden zijn met veel volbloed bloed erin, dan horen ze niet dikker te zijn, ik heb zelf een halfbloed hengst en die kan ik voeren wat ik wil, maar zijn ribben blijf je altijd zien. Vroeger liep hij op het land en dan kwam hij terug met een dikke grasbuik, maar nog steeds kon je zijn ribbetjes tellen.

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 18:44

je kan ze slobber geven, worden ze dikker van

..Romana Utopia.. mijn meissie 4-ever!!
ik zal je nooit vergeten!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 18:48

Bij onze Leonardo kun je ook altijd de ribben zien, die krijg je gewoon niet dikker. Ja buikiger als je 'm nog meer gaat voeren, maar op de ribben komt geen vet. Terwijl hij verder in een prima conditie is.
Ik denk dus niet dat dat zo te beoordelen is. Niet zonder het zelf te zien, maar ook niet zonder te weten hoe ze in het werk staan, gevoerd worden, en hoe de verdere conditie is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 18:48

paarden van andere wat geven zou ik niet doen.

Verder mag je de ribben van een sportpaard wel een beetje zien, maar niet overdreven.

Ik geef toe dat ik voller ook mooier vind en dat zie je vaak ook zo bij dressuurpaarden. maar eigenlijk is dat te dik. Lachen

Maar bij springpaarden of dravers zie je vaak wel net de ribben, dit omdat meer gewicht alleen maar in de weg zit en het dan zwaarder werken is voor het paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 18:50

Mijn merrie is dan denk ik een dressuurpaard Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 18:52

Kawa dan vast een top dressuurpaard
Of geld hoe dikker niet hoe hoger hij zal moeten zijn? Haha!


Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 21:09

Sonja schreef:
Mijn merrie is dan denk ik een dressuurpaard Haha!


snap nu waarom je geen foto's in je profiel hebt van haar Haha!

'Paint' it 'Black'


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amanda_T, Googlebot, IASCrawler en 121 bezoekers