Ik wil hier weg!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cowgirltjuh

Berichten: 1276
Geregistreerd: 16-11-03

Ik wil hier weg!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-04 19:39

Hallo Bokkers,

Zoals sommige van jullie weten zijn mijn ouders gescheiden,
De hechtste band heb/had ik met mijn moeder,
maar ben ondanks dat toch bij mijn vader gaan wonen,
omdat ik hem zielig vond, hij hulp nodig had.
Maar ik heb nu een ongelooflijke spijt niet naar mijn moeder te zijn gegaan!
Als we afspreken dat ik heel het huis doe en hij alleen de Huiskamer en de badkamer dan is dat teveel en gaat hij snel slapen.
Als de kat voor de deur staat en hij langs de deur, moet ik vanuit de andere kant van het huis toch de kat even binnen laten.
Het is altijd: Je Doet niks, Ga Bij je Moeder wonen!
Nou Graag!!
Maar dan is het altijd, zorg maar dat ze 3.500 Geld, geld! neertelt voor het paard of het word verkocht! HET ENIGSTE DAT IK HEB, WORD DAN VERKOCHT!!
Aangezien ik weet dat me moeder dat geld niet heeft, blijf ik maar bij hem, maar toch mijn paard staat op mijn naam,

Hoe zit dat nu met mijn paard als ik hier weg ga?
En wat zouden jullie doen?!


FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 19:47

ALs het paard op jou naam staat, kan je vader je niets maken, volgens mij. Sterkte met deze situatie, niet leuk als een ouder je zo voor het blok zet, Boos!

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

Alexx

Berichten: 6048
Geregistreerd: 29-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 19:50

idd als ze op jou naam staat, is ze van jou. als je moeder het an betalen ga dan daarhee(de stalling) wat een vreselijk drijgement.

natasja
Berichten: 237
Geregistreerd: 01-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 19:59

goh das geen leuke beslissing, maar als het paard op jouw naam staat kan je vader er niets mee doen zonder jou mening! (weet het niet zeker maar volgens mij wel).

ik wens je in iedergeval veel sterkte!!

groetjes elise en natasja

Haha! WELLNESS STABLES Haha!
viewtopic.php?f=29&t=368150

caranthir
Berichten: 722
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 20:03

Je vader kan alleen niks doen als je 18+ bent. Zoniet dan is alles wat op jouw naam staat (ook geld op de bank) van jouw ouders.
Weet dus niet hoe het zit met gescheiden ouders. Hangt ervan af wie de voogdij heeft denk ik.

xSuusx
Berichten: 1299
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 20:22

de voogdij hangt van het kind zelf af omdat een kind boven de 12jr mag beslissen.
en inderdaad als je ouder dan 18+bent kan die je niks maken.
maar dan hangt het er van af dat jou moeder de stalling betaalt of je zelf.

gr

Onderschriftloos


Cowgirltjuh

Berichten: 1276
Geregistreerd: 16-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-04 20:50

Ik ben tevens er iets bij vergeten te zetten:

Mijn vader heeft vrijdag een Hartaanval gehad dus nu word het nog moeilijker te kiezen

Alieta

Berichten: 820
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 21:07

dit is geen leuke situatie cowgirltjuh! erg vervelend, je vader zet je eigenlijk een beetje onder druk,misschien zou je ondanks zijn zieke toestand toch een keertje goed met hem praten,ik weet niet hoe je hiermee aan moet,maar succes!

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 21:10

Jeetje, lastig allemaal Verward
Ik zou als ik jou was in ieder geval niet bij je vader blijvn omdat je hem zielig vind, hij is een volwassen man en moet maar voor zichzelf leren zorgen. Het klinkt een btje hard, maar ik zou me niet aan de kant laten zetten omdat hij een hardaanval gehad heeft. Ik zou even goed uitzoeken hoe dat zit met je paard en dan alsnog vertrekken, misschien kun je je paard van hem kopen op afbetaling? ik moet wel even kwijt dat ik het erg zwak vind van jou vader om je op deze manier bij zich te houden.

Jetta

Berichten: 3986
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 22:00

Liefdevolle vader heb jij.......dreigen met de verkoop van je paard. Laf hoor, van hem, kan ie wel?

Elk paard met een beetje pit, rij je rustig zonder bit!

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 22:32

Jeetje,wat een misselijke streek van je vader zeg...Mijn ouders zijn ook pas gescheiden,maar ik kies bewust om niet te kiezen...Ik blijf bij allebei en zie maar hoe het uitkomt..

Hoe het met je paard zit zou ik eerlijk gezegd niet weten..Een paard staat nml pas echt op jouw naam,als je dat bij de notaris hebt laten beschrijven..
Ik hoop dat iemand anders je hiermee kan helpen..

Succes en heel veel sterkte gewenst!

pinotjuh

Berichten: 165
Geregistreerd: 10-09-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 12:11

Wat een k*t streek zeg om te dreigen je paard weg te doen slaat echt nergens op.Volgens mij als je achtien jaar of ouder bent en het staat zwart op wit dat het paard van jou is kan die je niks maken denk.Maar ik heb ook gehoort als tie op jou naam staat maar de stalling ofzo word betaald met het rekening nummer van je vader dat het dan wel moeilijker kan zijn.Maar misschien als het er op aan komt doet je vader hem niet weg,Dan snapt tie vast wel dat tie je dan helemaal kwijt is hoop ik voor je.Nog veel sterkte mijn ouders zijn ook gescheiden maar dat gaat allemaal gewoon normaal gelukkigxxjaninne

DOE EENS GEK JE LEEFT MAAR EEN KEER!!!!!

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 15:34

je hoeft nooit en te nimmer te kiezen tussen je ouders.. ben je mal.. niet doen hoor!! jij zit met een rotgevoel terwijl je dat helemaal niet verdient...
je vader zet je voor een blok.. dat mag ie ook niet doen. als je 18+ bent kan ie je neits maken, anders is het helaas ook van hem. wat is er toen de tijd afgesproken met de rechter?? die heeft namelijk een beslissing vast gelegt.
wel een akelige situatie hoor.. dat mensen hun kids dat aan doen.. zonde..

Rust in vrede, lieve, malle pony. ik zal je nooit vergeten. [IM] Vaarwel, lieve, maffe kleine pony.
* Pepper's Breeze 15-05-2006 - 21-12-2010
Lucy: http://www.allbreedpedigree.com/hollywood+royal+girl

fybro_rulez

Berichten: 203
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: Maaseik (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 21:15

hoi nathje! tssjjeee wat erg sech,je eerste verhaal kende ik al maar dat je vader een hartaanval heeft gekrege....veel sterkte schat! dikke kus elke (brosita en fyfel)

MiEn SjAtTiEz=> Britt*Broske*Romina*FyFeL*NaThALiE*ILLUsion*Sheila*Bijoux*RoMeO*ReNko

c_alsemgeest

Berichten: 20621
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 21:56

wat een klote situatie, ik weet jammer genoeg ook geen oplossing voor je...
iig veel sterkte Ach gut

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 22:11

tjah je pa wwil jou natuuurlijk oook niet kwijt!
praat met hem en tref een regeling..
ik snap wel dat je pa geld wil, hij betaald schijnbaar wel alles (of nie?)
als hij dat doet begrijp ik zijn situatie.

Ik ben blij dat ik zelf alles betaal., geen ellende ook

Terug van weggeweest

SnelleMarz
Berichten: 8846
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 22:19

Pff..
Zeer lastige situatie, wat meerdere mensen al zeggen.. zolang je nog niet 18+ bent kunnen dingen wel op jou naam staan maar zijn toch ook nog onder toezicht van je ouders.
Je zegt dat je moeder de stalling niet kan betalen, dus ben je eigenlijk gedwongen om bij je vader te blijven als je je paard wilt houden.
maar te gelijker tijd wil je weg bij je vader.
Een goede vriendin van me heeft ook gescheiden ouders en een paard, die ouders delen samen de kosten en het meisje slaapt gewoon verschillend bij de ouders. Hangt eraf hoe het uitkomt (wat iemand hier ook al zei)
Aan de andere kant moet je het ook uit je vaders positie bekijke, het is inderdaad niet goed van hem dat hij alles afreageert op Jou.
Maar als je jezelf in hem plaatst..
Ik weet niet waarom je ouders uit elkaar zijn (dat gaat me ook niks aan) maar probeer voor te stellen hoe jij je zou voelen.
Zijn enigste steun ben jij, en als jij dan ineens verdwijnt is het ook een klap voor hem.. en kan hij laks gaan doen en égt je paard verkopen ipv dreigen.
Het is een lastige situatie, probeer er ook rustig met je moeder over te praten., en eventueel met vriend(in).

Ik wens je (ook) veel sterkte toe! Pling

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 23:14

Dat is niet leuk als hij dreigt je paard te verkopen!
Ook is het in jouw ogen geen stijl om het hele huis schoon te moeten houden, maar als je vader het aan zijn hart heeft, zul je hem toch moeten ontlasten...
Je zou er eens met hem over moeten praten als hij weer wat beter is.
Probeer dan ook eens te vertellen wat jouw gevoelens zijn als hij zegt dat jouw paard maar verkocht moet worden! Als hij een échte vader is en om zijn kind geeft, zal hij dat wel inzien lijkt mij.

Nobby

Berichten: 248
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 00:09

jarrah schreef:
Ik zou even goed uitzoeken hoe dat zit met je paard en dan alsnog vertrekken, misschien kun je je paard van hem kopen op afbetaling?.


Dat niet! Geen afbetalingsregeling met je vader. Zolang jij het hele bedrag niet hebt terugbetaald, blijft het paard alsnog eigendom van je vader.
Daar komt bij dat je een juridisch contract met hem aan moet gaan, en als je je vader echt kwijt wilt, dan is dat de manier.

Je kunt beter het geld bij een ander proberen te lenen, en als dat niet lukt, dan is er nog de bank.
Dat is wel duurder, maar wel beter.

Hij is en blijft toch tenslotte je vader en ondanks alles moet je toch echt proberen dit in ere te houden.

Succes

Volg je hart, met verstand en goed doordacht.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 08:06

KellyenXena schreef:
Hoe het met je paard zit zou ik eerlijk gezegd niet weten..Een paard staat nml pas echt op jouw naam,als je dat bij de notaris hebt laten beschrijven..Ik hoop dat iemand anders je hiermee kan helpen..


Een paard staat op jouw naam als jouw naam op het stamboekpapier/registratiebewijs staat alszijnde eigenaar van het dier. Bij de notaris op naam laten zetten, nooit van gehoord, ja bij mensen die getrouwd zijn en op huwelijkse voorwaarden zijn getrouwd.

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 10:09

Vippie"]
[quote="KellyenXena schreef:
Hoe het met je paard zit zou ik eerlijk gezegd niet weten..Een paard staat nml pas echt op jouw naam,als je dat bij de notaris hebt laten beschrijven..Ik hoop dat iemand anders je hiermee kan helpen..


Een paard staat op jouw naam als jouw naam op het stamboekpapier/registratiebewijs staat alszijnde eigenaar van het dier. Bij de notaris op naam laten zetten, nooit van gehoord, ja bij mensen die getrouwd zijn en op huwelijkse voorwaarden zijn getrouwd.
[/quote]


Idd sluit ik mij bij aan. Zou eens een rechtswinkel bellen kijken wat die zeggen.

Trouwens ouders dreigen wel vaker met dit soort dingen maar als puntje bij paaltje komt valt het wel mee. Zoek een rustig moment om erover te praten dat dit niet meer werkt en dat verhuizen beter is. Dan moet er heus wel een oplossing zijn. Jij blijft tenslotte zijn kind en hij zal daar ook aan mee moeten betalen waar je ook woont.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

narretje
Berichten: 334
Geregistreerd: 07-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 18:19

Precies, als je ouders gaan scheiden dan hebben ze toch allebei 50% zeggenschap over je paard als deze ten tijde van hun huwelijk is aangekocht. Je vader (misselijk makende actie trouwens van hem) MAG dan je paard toch helemaal niet verkopen omdat deze ook voor 50% in eigendom is van je moeder? In ieder geval veel sterkte toegewenst.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: rover_ en 89 bezoekers