Voor welke zouden jullie gaan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Welke zouden jullie kiezen?

1) De Junior merrie.
35 (100%)

Totaal aantal stemmen: 35


Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Voor welke zouden jullie gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-02 18:35

Zoals jullie waarschijnlijk al wisten Knipoog , ben ik al een tijd op zoek naar een paardje.
Nu heb ik 4 paardjes die ik erg leuk vind.

1) Een 4 jarige schimmelmerrie van 1m59, ingereden, braaf, zeer mooie gangen, vader Junior STV.

2) Een 4 jarige zeer donkerbruine tot zwarte merrie, ook 1m59, heel chique paardje, vader: Kennedy. Zadelmak, kent verder nog niets.

3) Een 8 jarige KWPN merrie, half tuiger,zeer betrouwbaar, erg mooie gangen (gooit alleen haar staart steil in de lucht Frusty ) 1m60, zeer ervaren.

4) Een 10 jarige witte arabische merrie, 1m58 ongeveer, braaf maar heet typje, mooi elegant paardje, inclusief heeeel veel toebehoren.

Wat zouden jullie doen? En waarom dan? Ik twijfel tussen deze 4, al is er eentje die nr een is zeg maar.
Mischien dat jullie meningen helpen. Haha!
Ze zijn allemaal ong. even duur (behalve die tuiger) hebben allen papieren.
Ik zoek een dressuurpaardje, cool tussen de oren.


Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-02 18:35

Verdorie, doet ie die arabier er niet bij....
Nou ja vergeet die arabier maar dan. Frusty

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 18:38

Je had toch al 3 maanden niet gereden?
Dan zou ik voor de KWPN er gaan omdat die erg betrouwbaar is en ervaren.

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 18:41

ik zou voor 1 of 2 gaan, omdat die nog jong zijn en nog veel van je kunnen leren. als je hem zelf veel wilt leren zal ik 2 doen, anders 1

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 18:41

ik zou denk voor de kwpner gaan..

waar heb je dat 2de paardje te koop zien staan? kun je mij daar soms meer info over geven?

Een 4 jarige zeer donkerbruine tot zwarte merrie, ook 1m59, heel chique paardje, vader: Kennedy. Zadelmak, kent verder nog niets.

dat lijkt me wel wat voor een kennis van mij..

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 18:42

Als de kleur je niet uitmaakt zou ik voor de Junior gaan omdat die al ingereden is en braaf. Een schimmel is niet handig maar kan wel mooi zijn.
Wel goed laten keuren zoals eerder is gezegd want hij is wel goedkoop als je de afstamming bekijkt.

party-girl

Berichten: 1161
Geregistreerd: 03-11-01
Woonplaats: Ter-Idzard (vlakbij wolvega)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 18:57

die arabier lijkt mij het best omdat hij al 10jr is zal een goed leerpaardje kunnen zijn maar die wil je niet Verward Dan zal k voor de schimmelmerrie gaan want die tuiger dat zijn vind ik moeilijke paarden en die kwpn ken nog nix

~Be as you are~

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 19:10

De Junior.. daar ga je al een tijdje over dus die zou ik nemen. Klinkt ook het leukste vind ik en is een schimmel, wat je dus zocht. Haar vader is ook super.. en de prijs is laag. Waarom niet? Lachen

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 19:23

Ik zou voor de Junior gaan,
de vader heeft een goed karakter niet te heet,
kan goed lopen....

Is braaf, ingereden, en een schimmel, wat natuurlijk al helemaal geweldig is Lachen

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 19:26

ik zou voor die kennedy gaan maar dat is mijn mening!!
ik hou wel van schimmels ofzo maar heb liever zelf een bruintje of vosje!!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 19:42

als ik jou geweest zou zijn zou ik denk ik voor de Junior gegaan zijn. de kleur die je zocht, braaf, ingereden wat wil je nog meer?? mooie gangen heeft ze ook dus dat is ook mooi meegenomen toch?
de junior dus Haha!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Miran

Berichten: 4423
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 21:05

Waarom moeten wij dat voor je beslissen? Ik zou gaan voor het paard wat me het meest aanspreekt, waarbij het echt liefde op het eerste gezicht is. Dat kunnen wij niet voor je beslissen, als je dat had gehad bij een van deze paarden moet je dat nu al weten.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 21:08

Ik zou het kennedy paardje nemen...gewoon persoonlijke voorkeur. Vind donkere paardjes mooi, en je kan het paard volledig naar je eigen hand zetten omdat het nog niets kan...

Klinkt erg leuk in ieder geval

suc6 met het maken van je keuze!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-02 23:55

Miran, ik heb zelf al een voorkeur, maar twijfel toch nog...
Ik vind het intressant om te lezen wat anderen zouden doen, voorkeur, en de reden waarom.
Iedereen heeft een eigen mening, en juist al die verschillende meningen kan ik weer veel uit leren.

Ik ga sowiso bij al de paarden kijken. De Kennedy en de tuiger heb ik al eens gezien. De Kennedy vond ik qua uiterlijk geweldig, en ze had een lief karakter. De tuiger had echt een heel menselijk karakter, supertrouw, en heel bedaard, terwijl ze toch ontzettend bleef showen.
Morgenmiddag ga ik (ja ja eindelijk) bij de Junior kijken. De Junior spreekt mij het meeste aan, qua kleur, ervaring, de vader vind ik geweldig, en ze is netjes gechipt etc.
De Kennedy ben ik ook erg benieuwd naar, daar wil ik donderdag heen gaan. En vrijdag de arabier. Al vind ik die toch als laatste keuze, want qua verhouding heb ik meer aan een KWPN type. Ze kosten allemaal evenveel ( Verward ) en dan heb ik toch liever een fijne KWPN met een nog fijnere afstamming. Haha!
Maar ja, je weet nooit hoe het af zal lopen he? *LOL*

Maar afijn, morgen dus naar de Junior, en naar dat dametje ben ik echt zeeer benieuwd.... Party!!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 00:15

Ik zou gaan voor een kwpn-er, zeker omdat je eerder al aangaqf verder te willen met dressuur en ook omdat het zeer gunstige leeftijden zijn.

Persoonlijk heb ik liever te doen met een Kennedy, ook het kleurtje spreekt me meer aan.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 01:11

De KWPN-er is een super leerpaard, bij de andere twee heb je heel veel begeleiding nodig. Ik weet niet hoe je rijdt, maar een jong paard zelf beleren , daar moet je heel veel voor in huis hebben. Of super begeleiding...

Ik zou voor de KWPN-er gaan.

Je suis Charlie.

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 07:01

Mis ik iets? Het lijkt me dat je gewoon bij al die paarden moet gaan kijken en op basis daarvan een keuze maken.

Voorzitster AFM

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 09:31

Je moet je zelf de vraag stellen wat je doeleinden zijn met je paarden. Wil je endurance? dan ging ik voor de arbier. Wil je recreatief rijden en daarnaast een beetje wedstrijden? DAn is die tuiger goed. Wil je serieus wedstrijden gaan rijden en punten scoren? Dan moet je gewoon voor een van die 1e 2 kiezen.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-02 10:29

Ik ben en blijf altijd een dressuurfreak.
Dus als ik heel eerlijk moet zijn, zal het om de eerste twee gaan. Al voelde ik me bij die tuiger heerlijk rustig.
Ik wil graag weer fantiek wedstrijd gaan rijden, en daarnaast ook veel het bos en strand bezoeken. Dat moet toch ook kunnen met die eerste 2?
Ik ben het meeste weg van de Junior, en dat terwijl ik die nog nooit gezien heb. Maar zoals ik al zei, de kleur, het type etc. spreekt me erg aan. Gisteren heel lang met de fokker aan de telefoon gehangen, en een erg leuk gesprek gehad. Hij fokt zelf springbloed, en dacht met deze merrie ook wat te kunnen. Helaas is ze niet goed genoeg voor internationaal niveau, omdat ze veelst te dressuur-achtig is. En hij heeft daar gewoon niets aan. Ze is absoluut een dressuurprikkel, want ze heeft sublieme gangen en exterieur.
Nou en dat moet ik weer hebben!
Toch ook fijn om te weten dat ze ook goed kan springen, 1m20!
Ik denk dat ik aan haar een leuk paardje heb. Ze is goed doorgereden, en daarop heeft ze een streepje voor bij de Kennedy.
Daar komt nog bij, dat vele die Kennedy X Flemmingh afraden, omdat ze veelst te goedkoop is voor haar bloedlijn. Daar hangt een luchtje aan. helaas.
Afijn, vandaag bij Junior kijken, mischien valt die wel ontzettend tegen, dat kan natuurlijk ook... *LOL*

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 10:33

Zo te zien heb je het antwoord al gevonden. Dan ga je toch zeker voor die Junior?

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-02 10:46

Junior is in principe nu mn eerste keuze.
Daar ga ik vanmiddag heen. Mocht het wat zijn, gaan we haar zaterdag pas halen. In die tussentijd ga ik ook nog naar die Kennedy kijken.
Dus het spant om die twee dames.
Ik pieker me alleen suf over die Kennedy, of ik het nou wel of niet moet vertrouwen. Want is F5000-, een normale prijs voor een e-pony met die bloedlijn?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 11:04

f 5000,- voor die bloedlijnen is misschien niet veel, maar....... het is een e-pony. En dan is het al snel heel duur eigenlijk. Ik vind dat ze er vrij veel voor vragen. En staar je niet blind op bloedlijnen. Een Kennedy hoeft bij lange na niet zo goed te zijn als hij zelf. HEt zegt niets. Hoe groot is de junior?

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 11:08

De junior is ook een E maat, ik zou voor de junior gaan, die is goed ingereden en nog jong en braaf. De Kennedy is ineens verdacht veel gezakt in prijs, dus dat roept vragen op. De tuiger is weer een stuk ouder.

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-02 12:46

Kijk, dat vind ik nou ook van die Kennedy, die prijs! Opeens binnen twee weken 3000 gulden eraf?? Ik vind dat niet kloppen.
De Junior zal waarschijnlijk meer mijn type zijn, sowiso omdat ik ontzettend graag een blauwschimmel wil!
De Junior is 1 cm kleiner dan de Kennedy geloof ik. Zal weinig schelen.
In principe zijn ze hetzelfde qua prijs, en ze hebben beide een erg leuk papiertje, toch zegt mn gevoel dat ik voor de Junior moet gaan.
Ach ik zal wel zien, eerst maar eens naar de Junior kijken, ja toch?
Mocht dat nou tegenvallen kan ik altijd nog de kennedy proberen.
Ik ga over een kwartiertje weg, uiteraard vanavond uitgebreid verslag!
Bedankt trouwens allemaal, voor jullie reacties!

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 13:37

Ik zou voor geen een van allen gaan. Zou je niet een paard zoeken?? Dan bedoel ik de maat...... Daar kun je dan ook nog leuk wedstrijden mee gaan rijden, kan ook met een pony maar 1.59 is niet groot...... Als ik wel zou moeten kiezen dan voor die Kennedy.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: appiesjappie, Dees en 32 bezoekers