Update van Doc

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38680
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Update van Doc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 13:32

Om FlyingHigh een beetje te pesten heb ik dit topic geopend...om te laten zien dat het ook anders kan Extreme duivel

Doc is 16 mei uitgerekend en maakt grote vorderingen! Ze is de laatste dagen flink gaan uieren
Afbeelding
Het uier staat behoorlijk strak, wetende dat het nog steeds een tijdje kan duren.

Afbeelding
Eigenlijk een raar idee Doc's Privat parts zo op Bokt te zetten...maar ik geloof niet dat ze het heel erg vind Schijnheilig

Afbeelding
Dit is Doc gisteren, ik vind dat het veulen gezakt is, ze heeft, op haar manier, van die 'gaten' in haar flanken. Haar tutje is nog niet echt gezwollen, wel heb ik wat rood slijm gezien. Voor mag haar uier mag nog meer gevuld.

Doc voelt zich nog erg happy, ze rent nog heerlijk door de wei met haar stalgenoot en jaarling zoon.
Afbeelding

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 13:35

WAUW!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Die lijkt erop dat het niet helemaal tot 18 mei gaat duren!! Ik kan niet wachten!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 13:58

Wat een giga uier Lachen

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 14:05

Snotverdikke!! Wat een melk- koe~!! Hahahahahaa...........dat gaat niet lang meer duren, zullen we een weddenschapje afsluiten??? Schitterende merrie!

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38680
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 16:39

Lekker he? Ik kan al bijna niet meer wachten, had daar op 16 juni 2003 al last van Tong uitsteken Thanks! En dan zie je haar niet eens op haar voordeligst Scheve mond

Weddenschappie? BEST!!! Zullen we wedden om een.....rondje geven in Aken 2004???? Ehhh alleen ons en de grooms....niet heeeeeeel Aken! Haha!

Joyceee86

Berichten: 5703
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 18:01

hetzelfde als mijn pony.. zulke uiers en ingezakt.. je ziet het veulen telkens anders liggen Haha!
mooie merrie ook

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 18:05

Ods schreef:
Lekker he? Ik kan al bijna niet meer wachten, had daar op 16 juni 2003 al last van Tong uitsteken Thanks! En dan zie je haar niet eens op haar voordeligst Scheve mond

Weddenschappie? BEST!!! Zullen we wedden om een.....rondje geven in Aken 2004???? Ehhh alleen ons en de grooms....niet heeeeeeel Aken! Haha!


Mij best..........................treffen we elkaar niet eerder??? Aken, de Paint Round Up?? Is dat niet om het jaar, dus pas weer in 2005???

Kom anders maar mooi op kraamvisite, kom ik ook bij jou beschuitjes eten......... OK dan! *LOL* .

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 20:00

Hmm, lijkt het er nu op dat ik hoe dan ook ga profiteren Verward ??? Ja! Volgens mij wel Knipoog ! Jippie!!

Aken is elk jaar, om het jaar is het de EK, maar elk jaar is er een Paint Round Up, dit jaar 4 judges... OK dan!

Cer

Berichten: 30151
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 20:07

hey Ods, ziet er goed uit zeg !!!!! Superspannend joh!! Mooie merrie toch ook hoor, jeemig...
Heb je alles al gereed om het 1 en ander in de gaten te houden???

Trouwens, Morris ziet er ook super uit!!

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 20:09

Dat gaat niet lang meer duren!
MAAR WAT IS NU DE WEDDENSCHAP, DAMES?? *LOL*

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 21:15

Haha! Das een goeie Vera! Zou het gaan om wie het eerst bevalt? Moet die dan een rondje geven, of juist de ander Verward ?
Ik ben benieuwd Haha! !

Francisca
Berichten: 512
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 21:31

Mooie merrie! . Maarre, dit gaat volgens mij echt niet lang meer duren. Spannend!!!!!!!!!!!!!!!!!

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 21:46

Wie het eerste veulen in de stal heeft, gaat het rondje geven.....deal????

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38680
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-04 02:05

Nou als heel Bokt het met me eens is....komt het spoedig!! SUPER! Het uier is nu nog groter! Mega strak, van binnen lekker rood, ik kan NIET wachten!!!

Echt bedankt voor de complimentjes.....ik kan het er alleen maar mee eens zijn Bloos

Nou FlyingHigh, de weddenschap staat, wie het eerst bevalt! Dat gaat me geld kosten in Aken, maar dan moet je er wel zijn! Je komt toch ook met Cobus? Eigenlijk een rare weddenschap....moet het niet zo zijn dat degene die het eerste bevalt een traktatie moet krijgen Verward Kraamvisite is ook geweldig....doen we ook!

strudel

Berichten: 125
Geregistreerd: 16-11-03
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 03:35

Whow, Strudel is 4 dagen eerder uitgerekend, heeft wel van die "gaten in d'r flanken" zoals je het zo mooi zegt, maar die uiers kunnen in vergelijking met
die van doc nog wel een beetje groeien!

Heb ondertussen vandaag voor het eerst een slapeloze nacht! leuk hoor zo'n drachtige merrie! zij staat lekker gras te vreten en mijn zenuwen gieren door m'n lijf! zit dus om 3.30 weer heerlijk achter de computer, want van dat draaien in bed werd ik gek!
volgens mij wacht ze nu dus gewoon nog een maandje extra om mij te pesten! hi hi

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38680
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-04 08:38

Heerlijk he Strudel, die drachtige merries! Haha! Begrijp ik goed dat jij de merrie in het weiland hebt lopen? Hoe kan je dat in de gaten houden? Heb je een verlicht weiland? Tong uitsteken Succes met jou nachtelijke escapades!!

Vanmorgen was alles het zelfde, ik heb er niet een 'stapje dichterbij' gekregen, uier staat wel op knappen, en net als vorig jaar wilde ze uithalen toen ik aan het uier kwam (even checken of het luchtig aanvoelde) vorig jaar had ik toen twee dagen later een veulen....ach je bedenkt alles om een strohalmpje te kunnen pakken Haha!

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 12:51

Och, arme merrie...........daar heeft Cody écht geen last van, hahahaa, zie mijn foto gemaakt om half 1 vanmiddag.....slappe lellen! 3 jaar geleden heeft ze ook niet gekegelt maar liep plots de melk eruit en stond het uier op knappen om een uur later het veulen eruit te laten floepen. Heerlijk...........kun je je zo lekker geestelijk erop voorbereiden, !!Grrrrr........

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38680
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-04 13:29

Nou net zei ik ook al zoiets in jou 18+ topic! Knipoog Haha! Haha! Haha!

Ik hoop het voor jou en vooral voor Cody, dit zijn de zware dagen voor ze, arme merries....en toch blijven we fokken

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 15:24

Ods schreef:
Nou net zei ik ook al zoiets in jou 18+ topic! Knipoog Haha! Haha! Haha!

Ik hoop het voor jou en vooral voor Cody, dit zijn de zware dagen voor ze, arme merries....en toch blijven we fokken


Ach, als ik Cody zo bekijk, loopt ze zeer relaxed rond, gisteravond was ze nog in voor een dolle sprint- partij in de paddock!! Geen teken dat ze het echt zwaar heeft. Als dit veulen weer veilig in de stal staat en Cody is weer zo'n voorbeeldige mama als 3 jaar geleden, mag ze van mij volgend jaar dit ritueel weer herhalen......ik wacht dan wel echt een jááár!!! Lovers , als ze me dan een bont veulen geeft.......

strudel

Berichten: 125
Geregistreerd: 16-11-03
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 15:59

Ods schreef:
Heerlijk he Strudel, die drachtige merries! Haha! Begrijp ik goed dat jij de merrie in het weiland hebt lopen? Hoe kan je dat in de gaten houden? Heb je een verlicht weiland?


Tot gister heeft ze dag en nacht in het land gelopen, ik ben overdag thuis en mijn man 's avonds. Ik kom heel laat / vroeg weer terug van werk en kijk d'r dan nog even na ( ja we hebben een lamp die op de wei schijnt! ) We hebben v.u. huis uitzicht over het land, dus controle vol op.

Ze voelt zich op stal nooit zo prettig (lang leve de vrijheid), dus hebben we het zo lang mogenlijk uit gesteld dat ze 's avonds op stal zou moeten.

Nu ze echter toch wat meer tekenen gaat krijgen dat het toch wel een dezer dagen / weken gaat komen, gaat ze 's nachts naar binnen.

Zal je het zien dat ze overdag op de wei bevalt, want op stal is ze niet echt gelukkig, ondanks dat d'r vriend naast d'r staat en ze vrij uitzicht heeft naar buiten, 't is en blijft een gras minnende haflinger!

Groet Strudel

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 17:32

Poehee.. das nog eens een uier Tong uitsteken !!
Ben benieuwd wanneer het veulen gaat komen!!

Succes met de komende slapeloze nachten Knipoog!

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38680
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-04 22:59

FlyingHigh"]
Ach, als ik Cody zo bekijk, loopt ze zeer relaxed rond, gisteravond was ze nog in voor een dolle sprint- partij in de paddock!! Geen teken dat ze het echt zwaar heeft. Als dit veulen weer veilig in de stal staat en Cody is weer zo'n voorbeeldige mama als 3 jaar geleden, mag ze van mij volgend jaar dit ritueel weer herhalen......ik wacht dan wel echt een jááár!!! Lovers , als ze me dan een bont veulen geeft.......
[/quote]
Ik help je hopen!! Als je met Paints dekt MOET je gewoon vlekken krijgen...helaas werkt het niet zo.

Hoe gaat het nu met Cody?


[quote="Strudel"]
Tot gister heeft ze dag en nacht in het land gelopen, ik ben overdag thuis en mijn man 's avonds. Ik kom heel laat / vroeg weer terug van werk en kijk d'r dan nog even na ( ja we hebben een lamp die op de wei schijnt! ) We hebben v.u. huis uitzicht over het land, dus controle vol op.

Ze voelt zich op stal nooit zo prettig (lang leve de vrijheid), dus hebben we het zo lang mogenlijk uit gesteld dat ze 's avonds op stal zou moeten.

Nu ze echter toch wat meer tekenen gaat krijgen dat het toch wel een dezer dagen / weken gaat komen, gaat ze 's nachts naar binnen.

Zal je het zien dat ze overdag op de wei bevalt, want op stal is ze niet echt gelukkig, ondanks dat d'r vriend naast d'r staat en ze vrij uitzicht heeft naar buiten, 't is en blijft een gras minnende haflinger!

Groet Strudel
[/quote]

Nou dat is toch prachtig, je merrie heeft lekker de ruimte! En als je merrie niet happy is in de stal kan het prima zo.

[quote="Tinne schreef:
Poehee.. das nog eens een uier !!
Ben benieuwd wanneer het veulen gaat komen!!

Succes met de komende slapeloze nachten !

Ja het uier gaat goed, wat erin zit is doorzichtig maar wel plakkerig, ik heb hem vanmiddag even lekker ingesmeerd met uierzalf, hij stond zo strak. Ze vond het eerst niet zo geweldig maar kreeg toen door dat het wel lekker was, haalt denk ik de druk er iets af.

Gelukkig bestaat Bok, ik zit hier heerlijk te internetten met de camera achter me, voorlopig staat Doc nog te eten.

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 08:41

Goedemorgen!! Met Cody gaat het prima, uier nog steeds slap, wel kan ik er zonder veel moeite een druppie doorzichtig plakkerig water uitkrijgen. Dus 'iets' doet het uier wel, Lachen. Cody is relaxed, ook gisteravond weer in voor een potje ponycutting met haar gezelschapsdame, Clown . Ik ben er vannacht dus NIET uitgegaan om haar te controleren, Bloos! . Zelfs haar 'fluit' is niet extreem opgezet en dik meer, volgens mij vindt ze het te koud voor een veulen, Haha! en gelijk heeft ze, brrrrrrr.........
Ik ga verder maar rustig afwachten, oooooit komt er een veulen uit.

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 09:33

Mega-uier! Dat heeft mijn merrie NOOIT gehad, ook niet mét veulen! Op stal zijn gisteren en vannacht twee veulens geboren. Tsja ... volle maan he Haha! . Jammer dat die Amerikaanse types zich daar niks van aantrekken Clown .

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 09:47

Mac schreef:
Mega-uier! Dat heeft mijn merrie NOOIT gehad, ook niet mét veulen! Op stal zijn gisteren en vannacht twee veulens geboren. Tsja ... volle maan he Haha! . Jammer dat die Amerikaanse types zich daar niks van aantrekken Clown .


Misschien staan die amerikaanse dames nog met een fout ingestelde maanstand hier op stal, .................uhm, hoe lossen we dat op???