Paard bekneld bij botsing op A27 **Update 2**

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Titsia

Re: Paard bekneld bij botsing op A27

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 09:47

Jeetje gelukkig is het allemaal nog goed afgelopen, ik zou echt flippen moest ik mijn trailer zo op zijn kant zien gaan.. Scheve mond

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 09:50

Dit is toch inderdaad wel de grootste nachtmerrie van iedere paardeneigenaar die met de trailer op pad gaat. Nu weet ik weer waarom ik toch altijd een beetje zenuwachtig ben als ik met de trailer op pad ga.
Meestal kom je in de problemen door toedoen van een ander!

Hoop dat jou man gelijk heeft Santos en dat het paard er snel weer bovenop is!! Moet voor de eigenaar ook fijn geweest zijn dat er een agent bij was met ervaring en liefde voor paarden!

Sterkte voor paard en eigenaar!!

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 09:58

Hopelijk houdt het paard er niks aan over..

Nieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 10:08

Oef gelukkig heeft het paard het overleefd. Wij reden er gisteren langs(paard gaan kijken in Nederland) en toen was de klep van de trailer nog dicht. Werd er zowaar misselijk van en mijn vriendinnen ook. Dit is inderdaad je ergste nachtmerrie.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 11:05

De eigenaresse zit op bokt, maar heeft nu ivm de toestand van het paard nog geen tijd gehad om te reageren.

Het gaat naar omstandigheden goed met het dier. Het lijkt er tot nu toe op dat Lady er lichamelijk relatief redelijk goed vanaf gekomen is (schaafwonden en verhoogde spierenzymen, dus nog wel afwachten).

Op dit moment zijn ze met het paard naar Utrecht. De eigenaresse zal haar verhaal doen wanneer ze tijd heeft Lachen

TurboTinker

Re: Paard bekneld bij botsing op A27 **Update**

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 11:35

Ik ben erg benieuwd. heel veel sterkte voor de eigenaar gewenst!

marizJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 12:38

jeetje.. dit is ook altijd 1 van mijn grote angsten..
ook van mijn kante veel sterkte voor de eigenaar toe gewenst.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 12:57

Ik ben ook erg benieuwd hoe het nu gaat.
Veel sterkte voor de eigenaresse!

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 13:08

Wat een worst nightmare!

We reden er voorbij, met paard in trailer... net een wedstrijd in Kootwijkerbroek achter de rug.
"Nee joh" zei mijn groom, "is een gewoon karretje, geen paardentrailer!"
Ik was helemaal over mijn toeren. Was net gebeurd, mensen die druk aan het bellen waren. En ik liet me geruststellen door mijn groom: "geen paardentrailer".

Nu ben ik ook weer over mijn toeren, nu ik dit lees. Een ongeluk kan zo in een klein hoekje zitten.
Overigens... vele automobilisten houden niet echt rekening met een paardentrailer ja. Passeren je rechts, snijden je af.
De combinatie lag op de vluchtstrook... een heel heel heel klein inimini-gelukje bij dit ongeluk. Stel je voor dat ze midden op de weg hadden gelegen en achteropkomend verkeer rijdt op je in.

Och och och, veel sterkte gewenst aan de eigenaren en beterschap met Lady!

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 13:33

jeetje zeg, Gelukkig is het paard er nog redelijk goed van afgekomen.

Rascha

Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 15:34

Jeetje wat ziet die trailer er nog goed uit na zo'n heftig ongeluk!!
Wat is dat voor een merk?? (goed om in gedachten te houden als ik een andere ga kopen..)
Volg mij is die wel goed veilig, gezien het paard er ook zo "goed" vanaf is gekomen!!
Die trailer zal best beschadigd zijn, maar ik zie hem niet aan flarden liggen....
Ik ben echt vol lof als ik de foto's bekijk!!

Beterschap en heel veel sterkte gewenst, ik hoop dat het paard snel opknapt!!

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 16:37

Ik reed er gisteren ook langs met de trailer... vreselijk zeg.... hopen dat het paardje er snel bovenop is....

DaphneL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 20:22

Nadat ik zelf hier weleens zulke topics heb zien staan en gedacht heb "Mijn God, het zal je maar overkomen".. Komt hierbij dan maar mijn verhaal.

Gisteren om half 4 's morgens uit bed, leuk die wedstrijden, maar het was fantastisch in Kootwijkerbroek, 35 km super uitgelopen. Na nog wat rust en eten op het terrein omdat ze vlak na de finish niet wilde eten, gingen we rond half 4 's middags weer op naar huis. En dan om 4 uur slaat je fijne dag ineens om.
Wij reden dus op de A27, in de meest rechterbaan, rustig aan, 70-80, wanneer er links voor ons (waarschijnlijk) een bus met opschuiven een auto over het hoofd ziet, waarop die auto uitwijkt naar de meest linkerbaan, waar helaas ook een auto rijdt die op de een of andere manier de snelweg over begon te spinnen/tollen. Toen bleef hij op de twee middelste banen even stilstaan, dus ik wilde eigenlijk opgelucht ademhalen, totdat ie ineens door tolt en voor onze auto beland. Dus wij rijden frontaal in zijn achterkant, waardoor die andere auto nog harder verder tolt en tegen onze zijkant komt, waardoor onze auto opzijklapt in de vangrail en de trailer de andere kant op omvalt. Ene kant zonde dat wij nog uitgeweken zijn en dus zijn achterkant raakten waardoor hij doordraaide, maar als we hem verder naar voren hadden geraakt had de andere bestuurder het niet meer naverteld.
En dan.. ik ben zo snel mogelijk het raam uitgeklommen de auto uit over de vangrail en dan zie je de trailer op z'n kant liggen met je paard op z'n kop. Het enige wat ik kon denken was "112,112", maar de andere bestuurder die al naast mij stond had geen telefoon. Dus ik zelf gebeld, ik weet niet meer wat ik allemaal precies gebrabbeld heb tegen de telefoniste en politie, maar goed er kwam politie en een dierenarts en dan moet je maar wachten. En wachten, en wachten, en verdomme wat duurt dat dan lang. Lady lag in eerste instantie heel rustig, wel helemaal strak met d'r hoofd vast, maar ik durfde haar niet los te maken omdat ik bang was dat ze dan zou proberen op te staan. Natuurlijk probeerde ze dat nu toch ook, waarbij ze op een gegeven moment met d'r voorbeen door het bovenraampje van de trailer heen ging en haar been onder de trailer vast kwam. Toen dacht ik echt, dit is het einde, dat redt ze nooit meer. Daarna heeft ze nog in de meest rare posities gelegen, zelfs met d'r achterbenen over de voorstang, helemaal opgevouwen, en nog altijd met dat been vast onder de trailer. Na voor mijn gevoel uren, maar waarschijnlijk zo'n half uur, was de dierenarts er. Nou ja, alles leek vrij goed te gaan, maar ze heeft haar toch maar verdoofd omdat ze bleef proberen op te staan en daarna is Lady echt een wonder geweest. Nadat ik nog eens heel erg schrok toen ze net na de verdoving helemaal weg was, ik dacht echt dat ze dood was, maar gelukkig reageerde ze toen ineens weer, heeft ze zich zo ongelooflijk fantastisch gedragen. We hebben toen denk ik nog wel een drie kwartier gewacht voordat de brandweer er was en nieuw vervoer, en al die tijd heeft ze twee keer geprobeerd op te staan. Verder heeft ze alleen maar gelegen.

Nadat de brandweer er was, kwam ook de bereden politie aan. En ik ben die mannen zó dankbaar. Zij hebben alles in goede banen geleid, waardoor Lady er nu nog is volgens mij. De brandweer heeft met luchtkussens de trailer opgetild, zodat haar been los kwam. Een man van de politie heeft toen haar been gestrekt en weer naar binnen gelegd (kan je je voorstellen dat je paard dan blijft liggen?), waarop een heleboel mensen met brandslangen Lady naar buiten hebben getrokken. Toen lag ze half op de weg, maar met haar achterbenen nog in de trailer, en nog steeds lag ze rustig, toen vond ik het wel heel eng. Vervolgens hebben ze haar benen vastgemaakt, haar omgerold en haar benen weer losgemaakt. En nog steeds had ze niet geprotesteerd, dat is achteraf gezien echt ongelooflijk. Want toen iemand aan haar halster trok en iedereen zei sta maar, stond ze zomaar gewoon op en is ze zo meegelopen de vrachtwagen van de politie op.
Maar ja, dan ben je eigenlijk heel gelukkig, maar toch, moet je dan nog naar de kliniek. Ik met de dierenarts mee en mijn vader is bij de auto gebleven, want ondanks dat er in mijn gedachten niets anders was, is er natuurlijk meer gebeurd dan alleen Lady die op d'r kant lag. En ook op de kliniek is Lady weer braaf geweest, allemaal heel lieve, maar voor Lady toch vervelende co-assistenten die heel Lady nagekeken hebben, wondjes geschoren en ontsmet hebben, een infuus erin gestopt hebben en Lady heeft niet meer gedaan dan af en toe een pasje opzij en d'r hoofd wegtrekken. Gelukkig konden ze ook daar niets ernstigers vinden dan schaafwonden en die verhoogde spierenzymen, zelfs aan het voorbeen dat klem gelegen heeft was niet veel te zien.
En dan ja, dan moet je je paard daar achterlaten, met een infuus in d'r hals en een co-assistent aan d'r touwtje moet je zomaar weggaan. En dan gaat het geregel verder, want de trailer ziet er op de foto's misschien wel aardig uit, maar dat was van de auto niet te zeggen. Maar thuis zijn we gekomen. Na een hoop gepraat en gehuil, toch maar in bed gaan liggen en ik ben (gelukkig?) bijna meteen in slaap gevallen en werd om half 8 pas wakker. Om 9 uur mochten we naar Utrecht bellen, maar we hadden niets gehoord, dus ze was in elk geval de nacht doorgekomen. Eenmaal Utrecht aan de telefoon, waren ze in patiëntenoverleg en konden dus niets vertellen, behalve dan dat ze niets raars gehoord had, dus het waarschijnlijk wel goed gegaan was.. Na een ruim uur werden we eindelijk teruggebeld en kregen we te horen dat het dus nog net zo ging als gisteren, behalve dat haar spierenzymen nog hoger waren. En vanmiddag zouden ze besluiten of ze naar huis mocht.

Dus wij zijn vanmiddag eerst onze auto leeg gaan halen en daarna naar het bezoekuur in Utrecht. Nou Lady stond er inderdaad best aardig bij, ze heeft op het oog echt alleen wat schaafwonden (en vrij dikke benen, maar dat hou ik op stalbenen, aangezien ze normaal buiten staat). Ze was wel een beetje verward en nukkig toen we er net waren, maar na wat wortels en appels en heel veel knuffels werd ze eigenlijk gewoon weer mijn normale Lady. Beetje schooien, lekker naar buiten kijken. Uiteindelijk de dierenarts nog gesproken. Nou, ze mocht in principe naar huis, maar er zat wel een risico aan met die spierenzymen, omdat die nog hoger kunnen worden, zeker als ze weer de trailer op moest. Nou ja, het is naar stal nog zo'n 1,5-2 uur rijden met de trailer, dus ik wilde dat haar eigenlijk niet aandoen. De dierenarts vergeleek het met trappenlopen als je zelf spierpijn hebt, en daar moet ik zelf ook niet aan denken. Dus we hebben besloten haar in elk geval vannacht nog daar te laten en morgen bekijken ze opnieuw haar bloed om te zien of ze dan al verbeterd is. Ik vond het heel rot om haar weer achter te laten, maar ik moet er niet aan denken dat het thuis misgaat, zonder toezicht e.d. En ik wilde haar niet nog meer pijn doen met zo'n lange rit weer op de trailer vandaag.

Wonder boven wonder is Lady ook de enige waar we ons zorgen om hoeven maken, want mijn vader heeft een brandplek van z'n gordel en verder (naar eigen zeggen) nergens last van, ik heb spierpijn (maar dat heb ik altijd na een endurancerit..) en de andere bestuurder had gisteravond wel wat last van z'n nek, maar daar hebben we verder geen contact mee gehad meer. Onze beschermengeltjes, en vooral die van Lady, hebben gisteren echt overuren gemaakt.
En die trailer, van de week hebben we hem nog compleet schoongemaakt, hadden het nog over de bodem die toch ging rotten (10 jaar oude trailer..), maar dat zouden we van de week gaan bekijken. Nou die heeft Lady toch maar goed beschermd, hij heeft waarschijnlijk ook niet over de grond meer geschoven nadat hij is omgeklapt, er zitten nauwelijks schaafplekken op. Alleen hij is natuurlijk wel ontzet door de klap, dus waarschijnlijk zijn zowel de auto als de trailer totall los. Maar ze hebben onze levens gered.

En een ongeluk zit echt in een klein hoekje hoor, in dit geval had het dus niets te maken met mensen die geen rekening houden met trailer o.i.d. Er had ook een gewone auto kunnen rijden, of geen auto.. Maar ja, daar schiet je natuurlijk niets mee op. Ik ben wel héél blij dat er (blijkbaar) niemand vlak achter ons reed, daar moet ik echt verder niet over na gaan denken.

Lady is echt ongelooflijk, mijn bijzondere vriendinnetje heeft haar eigen leven gered
Afbeelding

janne

Re: Paard bekneld bij botsing op A27 **Update 2**

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 20:37

jeetje wat een verhaal zeg.
als je het zo leest heeft ze echt een engeltje op dr schouders gehad want ze had idd veel ernstiger gewond kunnen raken.

Pien_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 20:46

Wat een heftig verhaal en wat een geluk hebben jullie gehad!

racekater

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 21:01

Ooh meid, wat een drama moet dat geweest zijn. Gelukkig gaat het met Lady naar omstandigheden redelijk. Hoe zit dat precies met die verhoogde spierenzymen, hoe ontstaat dat en wat is het risico ervan? Hopelijk wordt ze weer helemaal de oude en houdt ze er zowel mentaal als fysiek niets aan over. En hoe gaat het met jou? Ben je al wat van de schrik bekomen?
Succes met het verdere verloop Ach gut.

JasperJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 21:02

Meid wat hebben jullie geluk gehad! Het beschermengeltje heeft fantastisch werk geleverd. Heel veel sterkte voor jullie allemaal en dat alle spierpijn, schaafwonden, pijnlijke plekken maar snel weg mogen trekken Ach gut

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 21:11

jeetje wat heb je een braaf paardje!
Een dikke knuf voor haar en jullie allemaal veel sterkte!

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 21:14

Jemig, wat hebben jullie een hoop geluk gehad. Ik heb je verhaal zitten lezen met kippenvel op mijn hele lijf en tranen in mijn ogen...
Ongelooflijk dat jullie er allemaal relatief ongeschonden vanaf zijn gekomen...

Ik hoop dat Lady gauw weer fit genoeg is om mee naar huis te gaan!

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 21:15

Jeetje wat een dosis beschermengeltjes hebben jullie bij jullie gehad zeg! Ik zal voor jullie duimen dat alles goed blijft gaan!

Ach gut

maroes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 21:16

Jeetje,ik lees dit echt met kippenvel.
Wij waren ook op de endurance wedstrijd.En stonden dus in de file vanwege een ongeluk met aanhanger. Dan denk je meteen aan trailer en paard en als het maar niemand is van de wedstrijd,dus wel.. Ik ben erg blij dat jullie er zo van af gekomen zijn. Veel sterkte met lady en jullie zelf.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 21:18

Oei, wat een verhaal!! Tof van je dat je de moeite hebt genomen ons allemaal op de hoogte te brengen. Ik vreesde al een beetje voor spierbevangenheid, daarom hoop ik voor je dat ze morgen lichamelijk goed genoeg is om de reis aan te kunnen.
Heel erg veel sterkte met jullie herstel.

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 21:21

Ik schrik me al rot bij het zien van de foto's en het lezen van jouw verhaal....Hoe moet dat dan wel niet voor jullie zijn geweest.... Wat een nachtmerrie.
Ongelooflijk hoe je paard zich er door heen heeft geslagen.
Ik wens jullie het allerbeste toe met het verwerken van deze schok en hopelijk is je paard snel weer fit en terug in de eigen stal.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 21:32

Het eerste wat ik dacht toen ik het bericht las: toch niet iemand die van KWB af kwam... En ja, toch wel...

Jullie hebben echt ongelofelijk veel geluk gehad. Super dat jullie het allemaal nog kunnen navertellen, inclusief Lady - het had zo anders kunnen aflopen!

Heel veel sterkte met het herstel van Lady, hopelijk houdt ze niets aan het ongeluk over, ook geen trailerangst. En voor jou en je vader ook heel veel sterkte, wat moeten jullie benauwde momenten meegemaakt hebben...

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 21:40

Gelukkig maar dat er zo ongelovelijk veel beschermengeltjes in de buurt waren toen jullie zo nodig hadden!! Klinkt inderdaad als een zeer ongelukkige samenloop van omstandigheden.

Wat een wereldpaard jouw Lady, dat ze alles verder zo gelaten over zich heen heeft laten komen!! En heel verstandig, en erg moeilijk, om haar in Utrecht achter te laten! Mocht het nog nodig zijn, dan is daar wel de meest adequate medische hulp voor handen die Lady zich maar kan wensen.
Ik hoop en duim voor je dat ze morgen zonder risico mee naar huis mag!!

Heel veel sterkte met jullie herstel en het verwerken van dit bizare ongeval! Natuurlijk ook voor je vader!