Generale repetitie voor Ermelo met Moenira

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Generale repetitie voor Ermelo met Moenira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-04 16:01

Vandaag, 1 mei was de onderlinge wedstrijd van de rijvereniging van mijn instructrice (Drako-ruiters)

Aangezien de onderlinge wedstrijd van mijn eigen vereniging op zondag werd gehouden en ik Moenira dan niet mag rijden, mocht ik gelukkig deze wedstrijd meerijden om zo toch nog even wat meer ervaring op te doen voor we onze eerste officiële wedstrijd hebben (15 mei NRPS-wedstrijd gelijk buiten Schijnheilig )

Ik was erg zenuwachtig, en toen bleek ook nog dat het weiland niet gemaaid was, dus was er geen ruimte om normaal los te rijden. Je kon alleen wat op het pad heen en weer stappen of draven. Aangezien Moenira daar vreemd was, was dat niet zo'n succes... Chantal, mijn hulp van vandaag, moest mee, anders wilde Moenira niet bij de andere paarden vandaan Haha!

Ik baalde wel behoorlijk, want nu kon ik alleen even voor mijn proef wat draven en galoperen om de baan te verkennen, en dan vind ze ook vanalles eng, dus van lekker aan de hulpen stellen komt dan niets...
Maar goed... Het was een onderlinge wedstrijd, en gewoon voor de oefening, dus je maakt er maar het beste van...

Hier komen de foto's:

Afbeelding
hier mochten we de bak alvast in om te stappen terwijl de ander haar proef rijdt...

Afbeelding
Afbeelding
Even ronddraven om de baan te verkennen... Jury-auto, hekjes en de hele korte zijde bij C waren erg eng...

De proef begint...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Dit was dus de "gebroken lijn 5 meter"

Afbeelding
Halsstrekken voor een 8...

Afbeelding
2e gebroken lijn

Afbeelding
Dit was dus die beruchte korte zijde waar ze eerst niet langs wilde Schijnheilig

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
grote volte...

Afbeelding
volte in galop...

Afbeelding

Afbeelding
Andere galop...

Afbeelding
afwenden en stappen...
Afbeelding
En dan halthouden en groeten...

Afbeelding
pffff, dat hebben we weer gehad!!! Opgelucht Tong uitsteken

Doordat ik haar niet normaal los had kunnen rijden had ik haar niet fijn aan me been. Doordat ze wat kijkerig was, en dus ook niet goed aan mijn been, was het tempo wat onregelmatig. Het voelde niet alsof ze lekker doorliep. Ook bij het aanspringen was te merken dat ik dat niet even netjes had kunnen oefenen. Ze aarzelde te lang... Maar voor onze eerste keer op een buitenwedstrijdje had ze het niet gek gedaan...

Ik moet nog steeds denken om mijn handen (hoger en meer bij elkaar) armen langs mijn lichaam en rechtop blijven zitten... Hakken leken mee te vallen deze keer Schijnheilig

Na lang wachten, was dan toch eindelijk iedereen geweest en mochten we de bak in... Na een heuse parade en het opstellen kwam dan de uitslag...

We waren 1e met 167 punten, met commentaar van de jury dat we netjes hadden gereden en dat we er echt wel klaar voor waren Bloos! Dat had ik helemaal niet verwacht!!! We hadden nog een 9 voor verzorging, waar ik erg blij mee was, want ik had er veel tijd ingestoken om er allebij netjes en verzorgd uit te zien Schijnheilig

Hieronder het bewijs:
Afbeelding
Afbeelding
En dit is Chantal (Chantal13 op bokt) die mij vandaag zo reuze heeft geholpen en me heeft voorgelezen...

Bedankt Chantal! En natuurlijk die vriendelijke moeder die wel wilde proberen wat fotootjes te maken Haha! OK dan!

Moenira heeft zich super gedragen, totdat we naar huis gingen, toen werd ze plotseling erg druk en nerveus... Ik heb er nu wel vertrouwen in, dat ze zich redelijk zal gedragen tijdens de komende wedstrijden... En als zij maar braaf is, dan hebben we in elk geval veel lol samen!
Laatst bijgewerkt door joyce B op 01-05-04 16:08, in het totaal 1 keer bewerkt


Bayan
Berichten: 1598
Geregistreerd: 18-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 16:06

gefeliciteerd!!!
erg mooi paardje ook

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 16:08

GEFELICITEERD!!!!!!!!!!

Ziet er ook supernetjes uit! Ik denk dat het met jullie wel goed komt hoor!

Jinkiepinkie

Berichten: 144
Geregistreerd: 16-11-03
Woonplaats: Rijkevorsel,in de Kempen(Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 16:14

Waw;seg!Doe het ook zo goed bij je eerste officiële wedstrijd!!Proficiat met je 9!!Mag zeker gezien worden,hoor!! Knipoog Bloos! OK dan!

Go jij! Go jij! *~*Supertrots op men meissie!*~* Go jij! Go jij!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 16:30

Wat idioot dat je bak al in mag als de vorige nog zijn proef aan het rijden is!!
Maar het ziet er niet verkeerd uit hoor, succes volgende week!

Mo_I_Rana

Berichten: 7503
Geregistreerd: 09-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 16:42

waw mooi paardje zeg!
wat loopt die mooi! Kwijl


¯¨´*·~-.¸¸,.-~*´¨¯¨´*·~-.¸¸,.-~*´¨
Whatever happened, happened¯¨´*·~-.¸¸,.-~*´¨¯¨´*·~-.¸¸,.-~*´¨

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 16:52

Gefeliciteerd Joyce! Zie je nou wel dat het allemaal wel meevalt Knipoog

Nu weet ik dus wat les van Carmen kan opleveren Haha!

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-04 17:14

Sjonniej schreef:
Wat idioot dat je bak al in mag als de vorige nog zijn proef aan het rijden is!!
Maar het ziet er niet verkeerd uit hoor, succes volgende week!


Dat valt wel mee hoor... De bak is erg groot, en zoals je kunt zien zijn er hekjes... Het is dus te vergelijken met een streekwedstrijd waar ook al iemand langs de baan kan stappen als je met je proef bezig bent. Ze zitten dus niet bij je in de baan

Bedankt voor jullie reacties...
Moenira is niet zo groot, ongeveer 1,46 inmiddels... en ze krijgt steeds meer een Arabieren koppie nu ze aan het vowassen worden is (net 4 geworden woensdag)

Enne... Niet alleen Carmen's verdienste hoor Nienke Schijnheilig Knipoog De eigenaresse hamert elke week op al mijn tekortkomingen, en ook Gerard draagt elke week zijn steentje bij... Ik wordt dus van alle kanten flink achter de broek aangezeten Haha! (helaas door mijn gebreken niet elke keer met veel resultaat Schijnheilig Bloos! )

Ik ben in elk geval heel blij dat ik vorig najaar het aanbod heb gekregen deze jonge pony mee naar les te mogen nemen toen Andrew langdurig kreupel was, en dat ik haar nu zo vaak mee mag nemen naar lessen en straks de wedstrijden... (zonder druk om meteen te hoeven presteren OK dan! ) Ik leer er veel van!

Dus: Ellen Bedankt!!!

chantal13
Berichten: 300
Geregistreerd: 19-02-04
Woonplaats: drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 18:41

hey joyce ziet er goed uit he! Haha!
echt een super pony!
hopen dat het ook goed gaat in ermelo!
en mooie foto s he van de aardige moeder Tong uitsteken Cheese!
ben benieuwd wat ellen zegt!!

groetjes chantal

Word Gek!

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 19:02

Ik denk dat jullie er wel klaar voor zijn hoor Haha! het ziet er supernetjes uit voor de eerste keer..... OK dan!

Luna *21/06/2018 zadelmak
Donovan *01/07/2009 - ꝉ 23/06/2021(paarden) M2+10 (pony's) L2+11 kringkampioen 2018 klasse B, kringkampioen 2019 Klasse L1, reserve regiokampioen 2019 Klasse L1
Zorro *26/06/1990 - ꝉ 29-12-2014

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 20:53

Hee Joyce gefeliciteerd met je 1e prijs OK dan! super goed man.
En Moenira ziet er ook toppie uit
Leuke combinatie OK dan!

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 21:12

Gefeliciteerd hoor! *LOL* Ziet er heel netjes uit, dat gaat wel goed komen de 15e

how sweet can it be to be loved by you

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 21:59

Jeetje wat goed joh, van harte gefeliciteerd!!!
Wat ziet ze er chique uit, leuke combi zo hoor
Ben heel benieuwd hoe jullie het in Ermelo gaan doen, dit was alvast een leuke opsteker, ga zo door, jullie kunnen het wel

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 11:02

GEFELICITEERD
leuk beestje
ziet er netjes uit en suc6 met de rest van je wedstrijden!!

<3

Andrew_lover

Berichten: 179
Geregistreerd: 23-11-03
Woonplaats: *._.*DraChten*._.*

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 18:51

Hey joyce...
Wat leuwk zeg...
Gefeliciteerd met je 1e prijs...heel knap gedaan Haha!
Jullie zijn echt een leuwk stel...maar dat heb ik ook al vaker gezegd Tong uitsteken
Leuke foto's...

(L) a n d r e w (L)

Jokky

Berichten: 916
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 19:01

Gefeliciteerd! Wat een brave pony heb je, daar kan je volgens mij wel trots op zijn Tong uitsteken

-* Nightwish here I come... *-

Liesje89

Berichten: 9920
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 22:46

Heel netjes!
Ik heb er verder niets aan toe te voegen!

Judibo

Berichten: 1411
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 15:09

Ziet er netjes uit hoor, hopen dat het volgende week nog lekkerder gaat als je los mag rijden!
Klopt het dat ze op de voltes linksom wat naar binnen lijkt te vallen???
Moenira lijkt trouwens groter dan 1.46.....


joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-04 17:08

In de voltes in galop moet ik juist met mijn buitenbeen haar naar binnen zetten, ik houd haar dus erg recht en met behulp van mijn buitenteugel stuur ik haar schouder de bocht om, met buitenbeen houd ik haar achterhand iets naar binnen omdat ze, zodra ze uitzwaait of over mijn buitenteugel wegvalt, achter omspringt. Je zou kunnen zeggen dat ze dus naar binnen valt, maar het is dus een trucje wat ik van Carmen toe moet passen in de proef om dat omspringen te voorkomen. Het is volgens Carmen een balans probleem en in de training zijn we bezig met sterker maken en vragen we wel... Maar ja... in een proef is het erg jammer als ze omspringt want dan heb ik gelijk een onvoldoende te pakken Schijnheilig
In draf viel ze geloof ik aan die kant inderdaad wat naar binnen, mijn eerste helft was wat te groot, en toen ik dat corrigeerde werd mijn tweede helft juist weer wat te klein omdat ze voor mijn buitenbeen weg liep Haha!

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 17:45

ik zie hoofdzakelijk kruisjes, maar zo te zien gaat t niet slecht...suc6 en ik hoor wel wanneer je een keertje bij ons komt rijden Knipoog

Haha!

Arwennn

Berichten: 2061
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 17:58

heey joyce!!
Hier dan een berichtje *LOL*
wat een vet coole foto's!!!!!!!
Moeniera is echt vet mooi Lovers
Gefeliciteerd met de eerste plek Haha!
nog succes verder met moeniera!!

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 21:49

nou dat moet goedkomen op je eerste echte wedstrijd toch? Ziet er netjes uit zo op de foto's. Lachen

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Arwennn

Berichten: 2061
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 21:24

he joyce wat voor ras is moenira?? zit er arabierenbloed in???? Verward

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-04 21:58

Ha Annet!
Moenira is inderdaad voor heel veel procent arabier... Ongeveer 85%
Ze staat ingeschreven in het NRPS-stamboek, en daarin mogen alle pony's die in elk geval 12,5% arabisch bloed voeren, en paarden met in elk geval 12,5% anglo-arabisch bloed (dus engels volbloed en arabisch volbloed samen) als ik het goed heb...
Je merkt het wel met rijden en in de omgang, ze kan soms echt een hittepetitje zijn en je moet haar niet onterecht straffen want dan wordt ze echt boos en vervelend. Ze is lekker voorwaarts en wil wel voor je werken, maar het gaat ook weer niet allemaal vanzelf...
Ik vind het een heel leuk beestje om mee te werken...

elianne_15

Berichten: 197
Geregistreerd: 14-04-04
Woonplaats: drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 22:38

hey joyse Haha!
oeps afgang dat dat minoera zow schreef je het tog?? Verward
een naam was haha dat heb je denk ik ook wel gemerkt in het mailtje haha zo zie je maar weer heb nog veel te leren Haha!
leuke foto's hoor!! ziet er netjes uit *LOL*
heb je mn super lange mailtje al gehad trouwens hihih Knipoog
zie je wel weer op het pension
x elianne

whats better? a lie that draws a smile or the truth that draws a tear?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers