Ik ben voorlopig wel uit de roulatie geloof ik....

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Ik ben voorlopig wel uit de roulatie geloof ik....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-04 09:25

Echt veel geluk is mij met die paardensport niet beschoren geloof ik.

Afgelopen zondag zou ik mijn eerste wedstrijd met het aan mij ter beschikking gestelde dressuurpaard hebben, ware het niet dat ik al een week in de kreukels lig... Boos!

Vorige week zaterdag besloot dit superbrave, geweldig fijn te rijden dier van 1,75m een spontane rodeoactie te beginnen, zonder enige te achterhalen aanleiding. Met een noodgang galoppeerde ze de bak door, al bokkend met haar hoofd naar beneden. Ik heb nog aardig wat bokken uit kunnen zitten, maar uiteindelijk werd ik er toch afgeschoten.

Belandde keihard op mijn onderrug en had onmiddellijk gruwelijk veel pijn. Uiteindelijk bleek ik alles nog te kunnen bewegen en kon ik met moeite lopen. Ben naar de huisartsenpost gegaan: conclusie waarschijnlijk alleen heel veel kneuzingen.

Na een paar dagen waren alle spierpijnen verdwenen en bleven de "echte" kwetsuren over. Ben bang dat ik een whiplash heb en mijn onderrug/bekken voelt bepaald niet goed.... Ik slik nog steeds 6 paracetamol en 6 ibuprofen om de dag en nacht enigszins door te komen.

Ik ga vandaag dus maar even langs mijn eigen huisarts, even overleggen... misschien toch zinvol om even een foto te maken.

Wat het paard in godsnaam bezielde om zo tekeer te gaan is een compleet raadsel. Ik vermoed dat ze zelf ergens ineens heel veel pijn had (rug, eierstokken (ze was heel erg hengstig die voorgaande dagen)???), een andere verklaring kan niemand bedenken. Ik heb notabene met windkracht 8 gereden op dit paard zonder dat ze een stap verkeerd zette, dus het is bepaald geen nerveus of onbetrouwbaar dier.

Dus voorlopig zit ik niet op een paard en wordt de verzorging van mijn twee knollies door anderen uitgevoerd. Ik zal blij zijn als ik in ieder geval weer zelf kan uitmesten.

Het betreffende paard gaat in ieder geval voorlopig terug naar haar eigenaar, want ik kan er toch niet voor zorgen en of ik uberhaupt ooit weer kan rijden vraag ik me ook wel af... Zonde van zo'n dier, die moet de sport weer in!

Kaminka was al wegens een spierverrekking uit de running, dus die krijgt nu extra rust. Kan ook geen kwaad. Ze staat trouwens al vanaf augstus min of meer op rust. Kneus en co....


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 09:27

sjonge, wat heb ik toch een paar gouwe knollen als ik dat zo lees. Iones doet werkelijk geen stap verkeerd, en paddy, hoe ongedurig en lastig ze ook is, DAT zal ze echt niet doen. Ze kan wel hard rondrennen en zo, maar bokken doet ze niet.

Ik hoop toch dat het niets ernstigs iz met je rug....

De hond is de betere mens

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 09:43

Wat een pech Scheve mond
Ik duim voor je dat het allemaal meevalt en dat je alleen zwaar gekneusd bent.

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 09:49

Jeetje wat vervelend, wel goed van je dat je het paard iig weer terug doet, want stil staan van zo'n paard is zonde.......
veel beterschap en sterkte met je rug, nu maar duimen dat het niets ernstigs blijkt Ach gut

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-04 09:57

Paard gaat waarschijnlijk naar een Young Rider, dat vind ik erg leuk!! Ik gun het dier het allerbeste, het is zo'n schat (ook al heb ik haar toen ik op de grond lag te creperen stijfgescholden).

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 10:08

Ik hoop dat je niets ernstig aan je rug of nek overhoudt van die val. Veel beterschap.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 10:28

Mieke! Scheve mond Jeetje!
Kneus en co.... ze zeggen wel eens dat het paard op het baasje gaat lijken, maar in dit geval begin je op je paard te lijken.
Beterschap!!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 10:59

klinkt pijnlijk, ik zou er inderdaad even naar laten kijken verder !!!

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 11:02

Oei , jij bent hard gevallen. Ik zou zeker even naar je eigen huisarts gaan en foto's laten maken. Heel veel beterschap! Ach gut

Kane me kanjer!!!!
Dressuur B + heel veel en nu ook L1 +16 yeah L2 here we come ! :)

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 11:06

Jeetje!
Laat je wel ff goed nakijken he! Liever een second opinion dan je heel lang pijn.

Sterkte!

:evaw:

HocusTivoli

Berichten: 960
Geregistreerd: 18-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 11:54

Jee, nou sterkte hoor. Ik voel met je mee! Ik heb het afgelopen november gehad, ook op de onderrug gevallen. Ik heb toen toch maar even foto's laten maken en het was gelukkig alleen gekneusd. Het heeft toen wel twee weken geduurd voor ik weer kon rijden. De pijn was toen nog niet helemaal weg maar langer kon ik echt niet wachten! Haha! Nogmaals sterkte!

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 11:54

Jeetje Mieke, wat een pech voor je!
Dat moet wel echt onverwacht zijn geweest als ze anders zo braaf is. Dan ben je er ook niet op bedacht.

Heel veel sterkte en ik hoop dat de blessures meevallen. Ach gut

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 13:23

Heel veel sterkte Ach gut

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 13:26

jeetje... wat n pech!!

heel erg veel sterkte!

Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 13:26

jeetje vervelend joh!

ik wens je beterschap en sterkte Ach gut

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 13:29

He bah, ik kan me voorstellen hoe je je nu voelt!
Echt balen, zo'n stom ongeluk... Scheve mond
Helaas met vervelende gevolgen dus!
Sterkte en hopelijk valt het wat mee met je rug, en zit je over een poosje weer vrolijk en zonder pijn in het zadel Lachen !

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 16:41

Jeetje zeg! Wat een rotval, en wat een pech. En dan juist met zo'n braaf paard. Sterkte ermee.

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 16:50

Ter** alweer in de kreukels.

Schiet ook absolut niet op.
Dat je zoveel pillen moet slikken is zeker niet goed, ik had die hoeveelheid op een gegeven moment ook.

Nou maar snel naar de dok en hopen dat het meevalt.

ps: koop een wat kleiner paard, haflinger ofzo.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 16:51

Jeetje Mieke, wat een rot bericht!
Ik hoop dat het meevalt.
Sterkte!

Navragen is beter dan afvragen.


Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 17:01

Wat is dat toch met die paarden tegenwoordig Lachen
Olga begin 1.5 week geleden ook zomaar te bokken (wsl omdat ze drie dagen had binnengestaan, maar ze was het eerste kwartier zo braaf Verward )
Ik wens je veel beterschap en hoop dat je snel weer genezen bent.

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 17:30

gatver Mieke doe je wel een beetje voorzichtig? Wat een pech dat ook Kaminka in de kreukels ligt!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 19:14

Bah, wat vervelend.
Hopelijk knap je snel weer op, doe maar lekker rustig aan.

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 20:34

Toen ik de eerste keer van Jasper af knalde kwam ik ook nogal hard op mijn onderrug terecht. Het deed zo zeer dat ik niet eens op kon staan. Het bleek echter dat alleen mijn bilspier heel zwaar gekneusd was, maar daar heb ik behoorlijk lang heel veel last van gehad. Het voelde alsof het gescheurd was, maar volgens de EHBO was dat niet erg waarschijnlijk.

Ik hoop dat het voor jou, net als voor mij toen, ook mee blijkt te vallen Ach gut .

Ineke2

Berichten: 33040
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 20:51

Jeetje Mieke toch Scheve mond
Dat is op zijn zachtst gezegd niet erg leuk nieuws...ga maar snel langs je eigen huisarts.
Heel veel beterschap! Ach gut

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 06:47

Mieke, wat naar! Beterschap hoor!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AbbyRabbit, Blacky94, evelien11, Gigixponys, Jossie, Mark0919, Pellelilly, Vlindy, wend2009, xSuuzerd en 39 bezoekers