erg leuk aanbod maar...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
c_alsemgeest

Berichten: 20665
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

erg leuk aanbod maar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 16:44

Nou mensen ik heb een leuk aanbod gekregen van de eigenaar van onze pensionstalling. Het is zoals ik al zei een erg leuk aanbod maar er zitten wel een aantal minpuntjes aan... dus mijn vraag aan jullie:
Wat zouden jullie doen?

Eerst maar even het verhaal:
zoals de meeste van jullie weten moet ik mijn sterke fjorden-paardje verkopen wegens rugklachten. Boos!
Nu moet ik eerst een maand of twee rust houden, en als het dan goed gaat mag ik na overleg met mijn fysio weer rustig aan gaan beginnen met rijden. Maar absoluut NIET op een sterk paard .
Ik mag uiteindelijk dan ook wel weer dagelijks gaan rijden als ik het juiste paard daarvoor heb gevonden.
Nu staat Rockje dus te koop en de eigenaar van de stal had het verhaal erachter ook gehoord.
Nou bood hij mij aan dat als ik weer mag beginnen met rijden ik een van zijn paarden mag leasen (tegen een zeer vriendelijk prijsje Tong uitsteken ). Het gaat om een Z dressuur merrie, een schat van een beest, lekker licht en ze heeft hele lekkere gangen die je goed uit kan zitten. kortom een goed paard voor mijn probleem.
Maar nu komt de grote MAAR ( Haha! ) de merrie waar het over gaat is al 27 jaar oud.
ik moet eerlijk zeggen het is totaal niet aan haar af te zien en met rijden is ze ook nog heel fit en voorwaarts, mensen schatten haar meestal rond de 13, maar ik vind 27 toch al een hoge leeftijd.

Dus stel dat ik weer mag gaan rijden.... zouden jullie dit dan een goede oplossing vinden?

c_alsemgeest

Berichten: 20665
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 16:46

met leasen zijn de dokters kosten e.d. niet voor jou rekening (dat jullie het even weten Haha! )

8Eveline

Berichten: 3211
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 16:48

Dat leasen betekend toch eigelijk dat je het paard huurd? Als dat zo is zla ik het gewoon doen. Je zegt zelf dat hij lekker rijd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 16:49

Persoonlijk zou ik me eerst richten op m'n eigen herstel, en dan daarna maar weer eens kijken hoe e.e.a. verder verloopt. Zeker met een paard op die leeftijd is het al vrij moeilijk om een half jaar vooruit te kijken. Op zich klinkt het als een aardige oplossing, maar ik weet niet of je nu al toezeggingen kunt/wilt doen aan een ander.
Ik denk dat het verstandig is om eerst aan je herstel te werken en daarna pas verder te kijken, ook om teleurstellingen bij beide partijen te voorkomen.

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 16:49

Nou als het beestje in goede conditite is kan je daar toch nog lekker een tijdje van genieten.
Je weet dat het eindig is maar dat geld natuurlijk voor elk paard, dit is toch een prima oplossing (voorlopig?)en jij kan kijken hoe je rug het houd!

AnoeskaB

Berichten: 544
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Annen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 16:49

Je mag hem leasen, dus er zit niet echt een risico voor jou aan vast. Als het een fijn paard is om te rijden en ze is nog goed fit, waarom zou je het dan niet doen? Het lijkt mij een ideale oplossing.

c_alsemgeest

Berichten: 20665
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 16:57

Citaat:
Ik denk dat het verstandig is om eerst aan je herstel te werken en daarna pas verder te kijken, ook om teleurstellingen bij beide partijen te voorkomen.


Jah maar de eigenaar in kwestie is volledig van alles op de hoogte hoor Lachen ik hoef het ook nu niet te beslissen... mag morgen maar ook over een jaar zei hij Knipoog, het is ook wel een voordeel dat ik die man al iets van 12 jaar ken

Waratje
Berichten: 10176
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 16:57

XchantjuhX schreef:
Dus stel dat ik weer mag gaan rijden.... zouden jullie dit dan een goede oplossing vinden?

JA, dat zou ik zeker een goede oplossing vinden OK dan! mits natuurlijk het paard tegen die tijd nog steeds goed loopt en jouw herstel rijden uberhaupt toestaat.
Mij lijkt het perfect om zo op een betrouwbaar, prettig paard weer voorzichtig te beginnen, dan kun je zelf beoordelen of het rijden goed gaat. Dan kan je volgende stap zijn om een nieuw eigen paard te zoeken, maar tot die tijd heb je toch een perfecte regeling? En voor een paard op leeftijd lijkt dit me ook een goede regeling, regelmatig voorzichtige beweging en aandacht. Best een win-win situatie

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 17:04

Mooi aanbod toch? De leeftijd maakt niet zo gek veel uit, de conditie en levenslust zegt me veel meer. Ik vind het alleen maar positief om te horen dat een 27-jarige nog zo lekker aan het lopen is.

c_alsemgeest

Berichten: 20665
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 17:26

hahaha ok ik dacht ook al dat het een perfect aanbod was... maar ik kreeg uit mijn omgeving veel commentaar op haar leeftijd, maar ik heb daar zelf niet zoveel problemen mee.
Ik zou alleen 'zelf' nooit zo'n oud paardje kopen aangezien je dan zelf voor de dokterskosten e.d. opdraait maar dat is nu niet het geval Tong uitsteken

maarja eerst maar even rust en herstel voor mijn rug, voor Rock een goed baasje zoeken en dan zien we wel weer verder Lachen maar nu weet ik iig dat ik niet de enige ben die het een goede oplossing vind Tong uitsteken

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 17:29

Ow leasen? Gelijk doen!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 17:33

idd klinkt errug goed!

je zult toch , zeker in het begin, op therapeutische basis moeten gaan rijden, dan is dit toch ideaal?

okey ze is op leeftijd, maar je hoeft haar niet te kopen , en ze rijd fijn !!

dan kun je later als je rug weer aan de betere hand is, altijd nog iets anders gaan zoeken

ik vind t errug lief van de eigenaar !!

wat zijn de leasekosten eik?

barbara8aug
Berichten: 404
Geregistreerd: 17-09-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 17:33

ik zou de pony gewoon gaan leasen, de veearts kosten zijn tochniet voorjou mocht er iets gebeuren en als jij zelf ziet tijdens het leasen dat het paardje niet meer kan, kunj e altijd nog zeggen tegen de eigenaar datz e niet meer kan rijden en met pensioen moet toch?

c_alsemgeest

Berichten: 20665
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 18:03

Tessebes schreef:
Ow leasen? Gelijk doen!

Was het maar zo'n feest Scheve mond mag pas weer gaan rijden wanneer ik toestemming heb van mijn fysio... Lachen

het is een gelukkig geen pony, ik wil een pony mijn dikke kont op z'n ruggetje niet aandoen ahahahah Knipoog Het is een KWPN merrie van 1m68

Maar de lease kosten weet ik nog niet precies normaal zit dat rond de 250 maar aangezien hij een vriendenprijsje ging maken zal het wel wat minder zijn.
En ik mag dan weer gratis alle lessen in Tong uitsteken

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 18:06

Kopen zou ik idd niet ana beginnen met een ouder paard, maar zie niet in wat voor commentaar er kan komen op het leasen van een ouder nog fit zijnd paardje?

Je loopt geen enkel risico kwa kosten *ja het leasebedrag* en hebt een paard waar je wel mee mag rijden, perfect toch?

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 18:52

Lijkt me ook een goed aanbod. Als ze nog zo kwiek is, en lekker in beweging blijft, kan ze nog jaren meegaan. Zeker als ze fijn rijdt is dat voor jou wel prettig als je weer aan de gang mag. Je weet dan wat je aan haar hebt en hoeft niet bang te zijn voor gekheid en grollen. Als ze haar oefeningen nog lekker kent, lijkt het me fijn rijden en heel leerzaam. Met leasen kan je er dan geen buil aan vallen en merk je al snel of je het lichamelijk weer aan kan.

c_alsemgeest

Berichten: 20665
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 19:19

heheh zijn er ook nog mensen die ertegen zijn Knipoog

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 20:03

Perfect toch? Jij kan weer rijden, paard wordt gereden, super lijkt mij!
En idd je hebt er geen onvoorziene kosten aan!

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 20:06

juist! gewoon doen! alleen wel op je eigen gezondheid letten he:)

c_alsemgeest

Berichten: 20665
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 20:23

lowara schreef:
juist! gewoon doen! alleen wel op je eigen gezondheid letten he:)


ja ja... dat zegt mijn vriend ook al die tijd tegen mij Tong uitsteken

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 20:51

Ik vind het een goed aanbod.
Jij kan je rustig op je herstel concentreren, want dat is het allerbelangrijkst!
Maar ik zie eerlijk gezegd geen nadelen in deze deal.
De merrie kan dan wel oud zijn, maar je least haar, je koopt haar niet.
Verder weet je dat het een lief paard met goede gangen is.
En de eigenaar is op de hoogte van jouw problemen.
Oftewel, in mijn ogen de ideale deal.
Wat zijn nou precies jouw twijfels?

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 22:32

En iets afspreken voor als het paard ziek is, en dus even niet bereden kan worden. Met zo'n oud paard heb je daar meer kans op. Moet je doorbetalen als hij 2 weken niet bereden kan worden, of krijg je dan geld terug?
Verder: DOEN!!