Voor al uw frustaties en ergernissen!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LittleKathy

Berichten: 3262
Geregistreerd: 05-11-03
Woonplaats: Weert-Roermond

Voor al uw frustaties en ergernissen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 09:40

Aangezien ik steeds topics tegenkom en er laatst ook een had open ik nu een topic waar je al je ergernissen in kwijt kunt. Tijdens een buitenrit (andere asiociale wegggebruikers) of op de stal waar je staat. Maakt niet uit wat, vertel hier waarom jij over de zeik bent! Boos!

Ik ben vorige week met mijn vriend gaan paardrijden langs een strandje met wat natuurgebied in Thorn. Daar zitten best veel jongeren (veel auto's, scooters,harde muziek enzo. Ik trek mer er nooit wat van aan. Op een gegeven moment komen 2 van die uitgebouwde auto's aanrijden en geven op het moment dat ze ons passeren extra gas zodat de losse steentjes op de weg omhoog spoten! En lachen! De paardjes schrokken gelukkig niet zo, even snuiven en weer verder. Bij het strandje gingen we even in het water. Zitten ze de hele tijd te roepen mag ik ook eens rijden en paarden mogen niet in het water etc. Zooo irritant, dat ze toch oprotten en ergens anders gaan dealen Boos! Iemand anders nog zo iets meegemaakt?

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 10:06

Tellen mijn frustraties over mijn maffe paard ook?

Kijk,dat ze mijn vader zijn hoofd wast oké..
Dat ze de koe in zijn rug bijt om weg te jagen,nou,dat gaat nog nét....
Dat ze met geweld de eendjes uit haar wei jaagt,kan ik ook nog mee leven...
Dat ze in stal haar mest begraafd over een berg stro,zodat ik kan gaan zoeken accepteer ik ook nog....
Dat ze haar staart niet fatsoenlijk wit kan houden,maar bruin,zodat ik hem écht niet meer schoon krijg,is niet leuk,maar valt ook nog mee te leven..Evenals die gele plasvlekken die madam op haar witte vachtje maakt..

Maar dat ze nu kuilen in haar stal gaat graven,zodat ik die 's ochtends weer dicht kan gaan gooien...NEE....Daar heb ik geen zin in Boos!
Vanochtend,kom met mijn slaperige hoofd de stal in,gooi de pony's in de wei,daarop mijn paard..Mest de ponystal uit,en kom mijn paard haar stal in....Kijk in de hoek en zie daar die kuil..Nee,niet een kuiltje..Maar een flink gat. aarggh.. Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 10:11

Afgelopen zomer toen we moeder + veulen uit de wei gingen halen (afstand van die wei tot stal is 500 meter over de weg) schrok het veulen spontaan en rende met meisje en al de sloot in. Er stonden verdorie 8 mensen om heen te kijken en niemand die hielp. Ik kon ook niks doen omdat ik moeder aan de hand had. Gelukkig kwam er toevallig net een vriendin van mij aanfietsen die ook een verzorgpaard heeft en de boer tegenover de sloot kwam ook aangestormd. Stomme mensen zeg, ze kunnen toch op zijn minst wel helpen als je ze ziet liggen in de sloot.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 10:52

Had gister m'n eerste wedstrijd, rent meenr de bak uit...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 10:58

oef, zoveel frustraties eigenlijk. En allemaal betreffen ze mensen. Mensen die zich ongevraagd met je bemoeien. Vooral betuttelen. In het verkeer of onderweg met de paarden..... Wielrenners die vinden dat de weg alleen hen toebehoort....

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 11:12

Mooi topic voor mij, misschien kan het uit voorzorg alvast verplaatst worden naar de huiskamer... Haha!

Wij gingen vorige week oefenen voor het koetsiersbewijs op het industriegebied. Alles verliep naar wens, totdat rond een uurtje of half 9 er een stuk of 20 van die straatracers aan kwamen... Die hebben ons daar echt verjaagd, de paarden waren ook helemaal overstuur van de herrie die ze maakten... (harde trance/hardcore muziek, de motor van de auto) En de agressieve sfeer die daar om heen hing, ik werd er echt een beetje bang van! Met een paard ben je harstikke kwetsbaar... Stoom uit je oren Stoom uit je oren

LittleKathy

Berichten: 3262
Geregistreerd: 05-11-03
Woonplaats: Weert-Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 11:12

Inderdaad, de BERUCHTE wielrenners! Boos!

Hanniebal

Berichten: 501
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 11:15

lol of mensen die samen met je in het bos rijden ( met de manege) die de teugels veel en veel te lang hebben, waardoor dat paard dus lekker aan zijn benen gaat schuren met zijn hoofd, waardoor dat mens er weer bijna afflikkert. En langzaam dat ze is... pffff....

_Emma_

Berichten: 6275
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 11:23

Ja of van die karatemensen (zo'n grote groep) op het strand als je net met een groepje een strandrit maakt...
Wij wouden er langs, ponys waren doodsbang omdat het zo raar was.
Wij vragen of de karatemensen even stil en rustig wouden doen.
Wij rijden er langs, en wat doen ze Boos!
Keihard lopen schreeuwen en rennen enzo! De ponys schieten of de zee in, of de duinen in, en de mijne rende dus de zee in... Aaargh, als we vragen of ze rustig willen doen, waarom doen ze dat dan niet! Boos!

LittleKathy

Berichten: 3262
Geregistreerd: 05-11-03
Woonplaats: Weert-Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 16:18

Of van die "brutale penny meisjes. Je komt aanrijden, een van die meisjes ziet jou en waarschuwt het andere meisje. Die zegt:kom we gaan er achter aan! Ik dacht: oh nee he? Rennen ze achter me aan: Mevrouw, mevrouw, MEVROUUUW!!!! Ik reed gewoon door, want als ik die 2 tegenkom willen ze rijden, nou mooi niet dus Cool

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 16:32

Desiree schreef:
oef, zoveel frustraties eigenlijk. En allemaal betreffen ze mensen. Mensen die zich ongevraagd met je bemoeien. Vooral betuttelen. In het verkeer of onderweg met de paarden..... Wielrenners die vinden dat de weg alleen hen toebehoort....


amén... ergelijk... Boos!

Cittemee
Berichten: 299
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 17:00

manonnetjoe schreef:
Inderdaad, de BERUCHTE wielrenners! Boos!


Ik wil niet de wielrenners onder ons niet beledigen maar grrrrr Boos!

Of vrachtwagens die precies naast je 'ontluchten' Boos!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 18:02

Frustraties, ik heb er eigenlijk maar een. Stoom uit je oren

Mensen die zich ongevraagd continue bemoeien met hoe je met je paard omgaat. En als je uitlegt waarom je iets op die manier doet er toch steeds weer opnieuw over beginnen.

Dat het toch beter is om ...., of zou je niet liever ..., of dat moet je op die manier .... doen, of dat helpt niet dan moet je dat of dat kopen (waarvan je al gezegd hebt dat dat niet te koop is Frusty ).

Boos! Grrrrrr

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 18:03

whaha kelly... adem in ...adem uit 1 2 3 adem in... adem uit ....

( herhaal deze oefening en dan komt t vast goed Tong uitsteken )

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 18:05

Cittemee"]
[quote="manonnetjoe schreef:
Inderdaad, de BERUCHTE wielrenners! Boos!


Ik wil niet de wielrenners onder ons niet beledigen maar grrrrr Boos!

Of vrachtwagens die precies naast je 'ontluchten' Boos!
[/quote]


die scania's en sommige mercedessen, die kunnen daar niets aan doen...
vooral die oude scania's die doen regelmatig ontluchten zonder dat je daar als bestuurder iets aan kan doen!!
ook hoor je bij bijvoorbeeld de daf's dat ze met schakelen ook lucht verliezen, dat klopt, dan moet de chauffeur eik even w88

maar ze kunnen er dus niet altijd wat aan doen hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 18:28

Desiree schreef:
oef, zoveel frustraties eigenlijk. En allemaal betreffen ze mensen. Mensen die zich ongevraagd met je bemoeien. Vooral betuttelen. In het verkeer of onderweg met de paarden..... Wielrenners die vinden dat de weg alleen hen toebehoort....


Das irritant ja. Vooral als ze zo keihard langsracen en dan nog boos dat je niet op tijd weg bent. Ik erger me er super aan dat mensen van een forum denken te kunnen beoordelen of je je paard wel in kan rijden, grrrrrrrrrr, JA DAT LUKT ECHT WEL! Haha!

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 18:28

crossmonster schreef:
whaha kelly... adem in ...adem uit 1 2 3 adem in... adem uit ....

( herhaal deze oefening en dan komt t vast goed Tong uitsteken )


Whahahaha,denk je? Tong uitsteken

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 18:33

Ik vind het heel erg irritant dat als het zonnetje schijnt, je heel erg veel zin hebt nieuwe dingen te leren in je les, je paard zich opeens bedenkt dat het uitgerekend die dag de dag is om te lopen vervelen

Om vooral niet te luisteren, net te doen alsof ze niets kent, er vandoor gaat, niet meer te stoppen is, begrenzing spontaan vergeet en ga zo maar door.

En op het moment dat je denkt laten we haar maar verkopen stapt je instructrice erop, vecht een kwartiertje en daar loopt ze dan, dan stap ik er weer op en ja hoor daar loopt ze dan...geweldig....dom beest Haha!

Karamell

Berichten: 1299
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 18:51

Desiree schreef:
Wielrenners die vinden dat de weg alleen hen toebehoort....


H E L E M A A L mee eens >.<
En dan nogeens lekker lawaai gaan maken als je ze tegen komt, is nog niet genoeg dat ze dan een gevaar op de weg zijn.
Wij noemen ze trouwens al 'wielerterroristen' *LOL*
Zeker als meisje heb je er nog wat extra last van :/
Maar eerlijk is eerlijk, er zitten ook degelijke mensen tussen Knipoog

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 00:12

Pennymeisjes. ooow, dat is echt mijn grootste ergernis. Onze stal staat naast een manege en elke zaterdag is het raak.
Staat 1 van de paarden in de paddock ofzo krijg je standaard de vraag:
'mevrouw mag ik even dat paard aaien??' (als ze het al vragen.)

Ik: 'nee, dat mag niet, dat is een hengst en die bijt...' Hij hapt ook wel eens, maar echt bijten?? Nee. En dan toch stug doen. En dan hapt hij, helemaal over de rooie: 'dat paard is vals, moet afgemaakt worden, flink op z'n donder hebben, enz.'
Meisjes van een jaar of 10, met hun grote mond. Meestal zeg ik iets inde trant van: eigen schuld, ik heb je gewaarschuwd en vaak lopen ze dan weg.
1x heb ik er 1 gehad die had bedacht dat ze wel een ritje op 1 van de paarden mocht maken om het goed te maken.
Mocht van mij ook, maar dan allen op Tyrano. Dat wilde ze niet. nou, dan toch niet??

LittleKathy

Berichten: 3262
Geregistreerd: 05-11-03
Woonplaats: Weert-Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-04 08:55

Nog zo irritant:ik loop de hele week stage van 9 tot 5 Gaaaap en dan is het de hele week mooi weer en dan heb IK weekend en wil ik gaan rijden, regent het! Boos! Daar kan ik me dan ook zo over opfokken...

Ik had ook een keer dat de wei heel modderig was, komen van die mensen langs: bah wat zielig dat paard heeft amper gras en de wei is moderig Scheve mond Ja duh, kan ik er wat aan doen dat het hier zo vaak regent. Als het aan mij lag scheen ook iedere dag de zon!

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 09:38

manonnetjoe schreef:
Nog zo irritant:ik loop de hele week stage van 9 tot 5 Gaaaap en dan is het de hele week mooi weer en dan heb IK weekend en wil ik gaan rijden, regent het! Boos! Daar kan ik me dan ook zo over opfokken...


Neee!! Jij ook?? Ik moet van 1 juni tot 17 augustus stage lopen!!! De heeeeele zomer dus!! Stoom uit je oren
Ik vind het echt DRAMA!! Stoom uit je oren
Iedereen is lekker op vakantie of ligt lekker te bakken in Bloemendaal, en ik... ik zit achter de receptie in een hotel!!!
Ik word nu al gek!!

LittleKathy

Berichten: 3262
Geregistreerd: 05-11-03
Woonplaats: Weert-Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-04 10:00

Nou ik hoef niet in de zomer, ben bijna klaar. Ik heb er al een jaar opzitten! Huilen

Cittemee
Berichten: 299
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 10:39

crossmonster"]
[quote="Cittemee"][quote="manonnetjoe schreef:
Inderdaad, de BERUCHTE wielrenners! Boos!


Ik wil niet de wielrenners onder ons niet beledigen maar grrrrr Boos!

Of vrachtwagens die precies naast je 'ontluchten' Boos!
[/quote]


die scania's en sommige mercedessen, die kunnen daar niets aan doen...
vooral die oude scania's die doen regelmatig ontluchten zonder dat je daar als bestuurder iets aan kan doen!!
ook hoor je bij bijvoorbeeld de daf's dat ze met schakelen ook lucht verliezen, dat klopt, dan moet de chauffeur eik even w88

maar ze kunnen er dus niet altijd wat aan doen hoor!
[/quote]

Naast de wielrenners onder ons(?) wilde ik natuurlijk ook de vrachtwagen chauffeurs niet beledigen.... *LOL*

Ik blijf er alleen wel bij dat het irritant en gevaarlijk is als dat precies naast je gebeurt, en als ze er dan nog flink bij toeteren ook dan heb ik sterk het gevoel dat het niet 'vanzelf' is gegaan.

Maargoed er zijn zat mensen die denken dat elk paard op straat een politiepaarden training heeft gehad geloof ik, en ja natuurlijk weet ik dat je met een angstig paard zelf de risico's neemt maar ze moeten het toch ooit leren en dan is het best fijn dat medeweggebruikers een klein beetje rekening houden met het feit dat je op een dier zit Tong uitsteken

Wat ook zo mooi is (maar das meer humor als ergernis) je rijd over straat en een stel puberjongens gaat vreemde dingen naar je schreeuwen, je draait je paard om en draaft op ze af...haha is ook niet netjes maar ze roepen je nooit meer na! Knipoog

LittleKathy

Berichten: 3262
Geregistreerd: 05-11-03
Woonplaats: Weert-Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-04 08:56

Nog meer mensen die zich zitten te ergeren? Ik zit op stage en zit me te vervelen, dus ik ben me aan te ergeren dat ik zo vroeg op moet Clown