Wat doe je als er geintereseerde zijn (koop)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Wat doe je als er geintereseerde zijn (koop)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 15:01

de titel is niet echt duidelijk, maar je hebt dan ook maar zo'n korte ruimte Tong uitsteken

De vraag is dus, wat doe je als je meerdere geintereseerde hebt voor je pony/paard.
Dat wil dus zeggen, als je 2 kijkers over de vloer hebt gehad en ze geven beide na wat denktijd aan te willen kopen. Wat doe je dan?

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 15:02

Alles afwegen, kijken wie het hoogste bied en kijken waar het paard het beste plaatsje krijgt!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 15:03

zeggen dat je meerdere geinterresseerde hebt, en dat de hoogste bieder m krijgt.

of je kiest zelf degene die het beste tehuis bied Knipoog

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 15:05

Maar wat als de prijs vast staat en dus is bij beide de prijs hetzelfde, dat valt dus af.
Stel dat je over beide een goed gevoel hebt?
Ga je dan af op de eerste die is komen kijken?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 15:05

Mij lijkt idd dan dat je kiest voor diegene waarbij je denkt dat je paardje het beste past en verzorgd wordt. Geld speelt in zo'n geval niet echt een rol IMO, want ik kan me niet voorstellen dat je voor 100 euro je paard naar iemand doet waarvan je denk dat die niet goed voor je paard zal zorgen.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 15:12

Dus in feite zouden jullie gewoon tegen koper nummer 1 zeggen, ik verkoop liever aan nummer 2 (welke reden dan ook).

Ik zelf kies voor het gevoel van aandacht voor de pony.

Dan even anders. Wat nou als je een kijker hebt gehad die er even over wil nadenken, maar al wel een beetje aangeeft te zullen gaan kopen. En ondertussen krijg je nog meer mensen die willen komen kijken. Daaruit komt dan weer iemand die aangeeft te willen kopen, maar je hoopt eigenlijk dat de allereerste snel komt met een antwoord omdat je daar liever aan verkoopt.
Wacht je daarop, of verkoop je ondertussen toch?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 15:16

Spreek een tijdslimiet af met kijker nummer 1, als je deze tenminste geschikt genoeg vindt.

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 15:16

De mensen die duidelijk zijn in wat ze willen. Ik had ook 2 kopers voor mijn pony en ik heb 'm toen verkocht aan de mensen die kwamen kijken en zeiden 'als ie goedgekeurd word door de DA is ie verkocht'.

Daar heb je wat aan. Als mensen twijfelen en allerlei dingen gaan zoeken ben je alleen maar langer bezig wat het voor jezelf ook niet makkelijker maakt.

De eerste die beslist is de koper. Als je nou echt prijsgericht ben kan je natuurlijk de hoogste bieder aanhouden, maar als die mensen dan gaan twijfelen zit je straks weer met een on-verkocht paard.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 15:17

Ligt eraan in welk opzicht.

Als je voor de handel een paard hebt, diegene die het meeste bied. Of die het eerste koopt.

Voor particulier, wie de beste plaats bied, meeste geld bied en dan wie het eerste koopt.

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 15:31

Ik zou geen vaste prijs stellen, afwegen waar je wil dat hij naartoe gaat, welke ruiter het beste bij hem past en natuurlijk ook de prijs.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 15:33

En goed op je gevoel af gaan!

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 15:41

Citaat:
Ik zou geen vaste prijs stellen, afwegen waar je wil dat hij naartoe gaat, welke ruiter het beste bij hem past en natuurlijk ook de prijs.


Sorry, schaam me verschrikkelijk Bloos dat is ook het eerste waar ik naar heb gekeken hoor, mijn lieverd moet natuurlijk wel goed terecht komen anders doe ik geen oog dicht.
Ik ben zelf ook mee gegaan om te kijken waar ze terecht kwam.

Ik heb nog steeds contact met die mensen en ik ben laatst nog wezen kijken toen ze een wedstrijd in de buurt hadden.

Toch leuk als je zo een beetje op de hoogte kan blijven hoe het met de pony gaat.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 15:45

Ik zou vooral op mijn gevoel afgaan. Kijken welke koper het beste bij mijn paard past.
Geld speelt dan imo geen rol.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 16:13

Ik zoek zelf naar iemand waarbij ik een goed gevoel heb eigenlijk.
Een vaste prijs heb ik ook niet, maar wel een richtprijs.
Het was maar een senario waar ik graag even andere over wilde horen.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 16:15

als niemand handgeld heeft betaald, dan hoef jij niet je paard vast te houden, als er andere mensen willen komen kijken, die zelfs evt meer bieden of te bieden hebben ( qua tehuis dan )
wat let je dan om meer mensen te laten komen?
gewoon doen !
vaak zeggen mensen ook toe, en laten ze niets meer van zich horen !

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 16:24

Wat cross monster zegt bedoelde ik eigenlijk in mijn eerste bericht.

Je heb veel mensen die eerst een uur gaan rijden en dan wel vinden dat ie eigenlijk te groot is en allemaal dat soort flauwe kul.

Als mensen echt enthousiast zijn willen ze vaak toch wel meteen verdere afspraken maken omdat ze anders bang zijn dat ie verkocht is als ze er pas later op terugkomen.

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 18:41

Je moet echt doen wat je gevoel je ingeeft.
Ik had toendertijd ook mensen voor mijn pony, die haar wel heel erg graag wilden hebben, maar ik had er geen goed gevoel bij. Dus ik heb gezegd dat ik het niet wilde (het is immers nog steeds jou pony en jij hebt het voor het zeggen). Een paar dagen later belde mijn tante op dat ze eigelijk wel erg graag een pony voor mijn nichtje wilden kopen, of ik er nog eentje wist? Haha! ? Natuurlijk wist ik dat wel OK dan! En nu heeft Jarrah dus een supergoed tehuis en heb ik er echt een goed gevoel over OK dan!
Je moet dus net zo lang zoeken tot je er zelf een goed gevoel bij hebt.

Khartoum

Berichten: 1598
Geregistreerd: 30-04-04
Woonplaats: Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 18:43

Kijken waar het paard de beste verzorging krijgt
welke mensen zijn het beste voor je paard
welke mensen passen het beste bij je paard
waar is de stalling enz. beter
allemaal van dat soort dingetjes.....
en vooral je gevoel acterna gaan////

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 20:18

De mensen die voor Sabientje kwamen kijken zeiden allemaal: we bellen straks terug.
En niemand belde meer Scheve mond

Het meisje wat haar uiteindelijk gekocht heeft, kwam met haar vriend, zus, schoonbroer, vader en moeder kijken, heeft serieus proefgereden.
Toen had zij eigenlijk al beslist, hebbe ze een aanbetaling gedaan en afgesproken wanneer ze haar kwamen halen...
Toen ging het eigenlijk sneller dan ik dacht Scheve mond

Bij ons waren zij eigenlijk de enige kopers met serieuze interesse...

Ik zou m'n paard alleen verkopen als ik er zelf een goed gevoel bij had, en dat had ik bij deze mensen wel.

Succes!