wat een leuke buitenrit had moeten worden ....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jokonootje

Berichten: 4853
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

wat een leuke buitenrit had moeten worden ....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 13:25

werd een bron van ergernis ....

Wij (onze les dus) hadden besloten om voor de gezelligheid maar eens een bosrit ergens te maken ... dus wij paarden huren voor de ontspannenheid ook maar begeleiding erbij...
Dus de paarden zadelen 1 chagarijn erbij die vonden ze er niet leuk uit zien dus ik daar maar op ...
harstikke leuk en aardig moet ik ook een zweep mee was de vraag van mijn kant ... Nee dat hoeft niet want die moet even op gang komen en daarna loopt hij lekker mee met de rest... Prima als de begeleiding dat zegt dan geloof je dat ...

1e drafje paard raakt ver achter op krijg de tip om precies het plekje te zoeken op zijn buik waar hij vroeger met sporen is gereden daar zit de versnelling ... Zo`n 20 passen later .... paard gaat echt vol voor over en krijgt zijn achter benen er niet meer onder ik als een razende af gestapt en het paard gerustgesteld... de groep draafde door totdat de gene die voor mij reed riep dat ik naast mijn paard stond ... ondertussen was ik er weer opgestapt en liep het paard erg onregelmatig ...
begeleiding: oh dan voelt hij net alsof hij uitelkaar valt ....
nee hij loopt echt beroerd en is vol op zijn bek gegaan ...
oh laat hem maar door lopen dat lukt hem wel ...

daarna heeft dat beestje echt anderhalf uur lang niks anders gedaan dan moeite gedaan om bij de groep te blijven wat haar echt niet lukte... zwaar hijgend en niet vooruit te branden helemaal in het zweet ... (terwijl het niet eens zo warm was)
En na anderhalf uur werken en zeuren dat er echt iets niet goed was met dat paard heeft een van de meiden die mee was maar geruild met mij zodat ik het laatste half uurtje ook nog even plezier kon hebben ....
Nadat zij had gezegd dat het paard ook echt niet goed aanvoelde besliste de begeleiding maar om een kortere route naar huis te nemen
Frusty ik roep het al anderhalf uur ...

maar goed gelukkig beestje mag naar stal .... Ach gut
daar was ik allang blij om ...

eenmaal bij stal aangekomen kwam de eigenaar aanlopen
nou hoe ging het
zacht gezegd K*T dat paard wilde niet lopen en liep erg onregelmatig en hijgde als een idioot ...(het zweet was ondertussen al weer wat afgezakt omdat we al een dikke 20 minuten hadden gestapt ....
de eigenaar erop en ja hoor het paard bleef staan en wilde niet meer beest was letterlijk OP ...

kreeg ik GVD de schuld dat het paard niet meer wilde ... want de zogenaamde klik was er niet ... het is een heel gevoelig paardje en ik deed haar herinneren aan zijn vorige eigenaresse die haar niet goed behandeld had ....
grrrr Boos!
boos dat ik was maar ja ...
ik kreeg echt het gevoel dat ik daar niet serieus genomen werd en de (12 jaar oudere) vrouw opeens wel geloofden ....
de eigenaar van de beesten heeft nog heel lang bij de merrie in de stal gestaan en heeft nog gemompeld dat er maar eens een dierenarts bij moest komen maar dat IK dan de schuld toegewezen krijg
owwwhhhh jasses was er echt even niet over te spreken .... Boos!

sorry voor het lange verhaal maar goed moest het even kwijt ...
ik heb met opzet geen naam van de desbestreffende manege genoemd omdat ik er normaal erg over te spreken ben .... en ik niemand zwart wil gaan maken hier ....

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 13:39

zoiets hebben wij vroeger ook een keer meegemaakt..

er gaf bij ons altijd een vrouwtje prive les op de manege paarden. daardoor liepen de goeierds soms wel 4 of 5 uur achter elkaar lessen.
op een gegeven moment stortte dat paard gewoon in.. hester, die nu nog met mij rijdt maar dan ergens anders.. heeft hem naar stal gebracht en hij kon amper op zijn benen staan.
half uur later komt mens.. die had dat niet gezien en zadelt paard voor priveles..
kan niet.. beessie is ingestort,
moet je hem maar bezig houden zei ze.. en neemt hem mee naar les... Boos!:(:(.. hoe dom kun je wezen...

dit voorval is jou schuld niet, de begeleiding is verantwoordelijk voor jullie en de paarden... lekker terug schuiven die hap!!
kan me wel voorstellen dat je er pissig om wordt.. zou ik ook doen

jacqie

Berichten: 53
Geregistreerd: 21-06-02
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 13:42

sommige mensen........................ Boos!
Er zijn mensen die eigenlijk wel weten dat ze niet zo slim geweest zijn en dan toch maar de schuld op iemand anders afwentelen. Wel zo makkelijk nietwaar?!

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 13:48

Lekker banketstaaf is dat.... Kan me voorstellen dat je t niet naar je zin hebt gehad...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 14:08

Bah wat afschuwelijk om zo op een paard te moeten rijden. En die mensen hebben ook geen verstand van paarden, dat ze dat dier uitgeven. WAardeloze manege.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 14:15

Ieder verhaal zal wel twee kanten hebben, maar op zo'n manier ga je toch niet met je paarden én met mensen om?

Gezellig maar niet heus

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 14:30

Getver, wat een verhaal! Vooral erg ook voor dat paard, gewoon maar door jakkeren terwijl dat paard niet goed loopt. raar hoor.
En idd, zo hoor je ook niet met je klanten om te gaan.

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 14:31

ik was klant af geweest

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 14:34

Ik heb vroeger ook op een manege gereden waar ze op zo'n manier met hun dieren omgingen. ZElf werd ik altijd wel correct behandeld hoor, maar de dieren niet. Ben dus uiteindelijk ergens anders gaan rijden. Daar waren ze niet zo heel correct t.a.v. de klanten, maar de dieren hadden het er goed.

Jokonootje

Berichten: 4853
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 14:40

ja het verhaal heeft natuurlijk twee kanten ... *LOL* dat heeft elk verhaal ...
het paard heeft `s ochtends ook nog mee gelopen op een buitenrit en toen liep ze perfect volgens haar ....
maar ik heb wel zoiets uit respect voor het paard wilde ik terug keren nadat ze vol onderuit was gegaan ...
Je kon ook niet echt aan d`r zien dat ze onregelmatig liep maar dat voelde je erg goed als je er opzat....
We hebben besloten dat we de volgende keer weer lekker zonder begeleiding gaan ... want ik ken het bos daar zelf ook wel redelijk en dan kan ik er tenminste zelf voor kiezen om het beestje zelf terug naar stal te brengen ....
Nou kennen zij het paardje natuurlijk beter dan dat ik doe ... maar waar ik me dan over kan opwinden is dat de begeleider niet naar mij luisterd als 18 jarige tussen de volwassenen ... maar wel luisterd naar iemand die veel minder rijervaring heeft maar 12 jaar ouder is ...

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 14:41

dat liever dan dat de dieren moeten leiden/lijden.. (dat kan ik nooit onthouden Scheve mond)

Jokonootje

Berichten: 4853
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 18:25

normaal zijn ze goed voor hun paarden... en voor de klanten ...
maar toch ik verwacht dat het meer aan de begeleidster lag dan aan de manege zelf ...

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 19:17

Z'n verhaal heb ik ook een keer meegemaakt. Ik ging met mijn vriend en 2 anderen lekker paarden huren voor een heerlijke buitenrit. Ik kreeg een paard toe gewezen met wel 2 hele lelijke plekken op de schoft. Kon geen kwaad zeiden ze we leggen er een gelped onder. Nou ja prima ik kreeg de kans niet om die plekken van dicht bij te bekijken want er was al een zadel op gesmeten. Na een half uurtje rijden ( we hadden een rit van 2 uur gepland ) besloten we een rengalopje te doen. Ik reed achter en paardje was erg druk aan het doen, niet willen ontspannen enz enz. midden in de rengalop brak mijn singel. Ik heb z'n geluk gehad dat het paardje er niet als een idoot vandoor ging maar netjes luisterde naar de hulpen om te kunnen stoppen. Ik zadel nagekeken bleek het hele zadel en singel zo verrot te zijn als het maar kan . Ik haalde het zadel eraf en toen kwam het ergste. Hele rug zat onder met bloed, 2 plekken die ik vluchtig gezien had bleken 2 grote wonden te zijn. geen gelpad helemaal niets. ik heb een uur bij me vriendin der paard achter op gezeten en met het paardje aan de lange teugel achter me aan sjokkend. Zadel had ik bij mijn vriend voorop gelegd. Bij aan komst op de manege kreeg ik geen exuses en ik had te wilt met haar gedaan. Ik ben toen heel erg uitgevallen en heb alles en iedereen er bij gehaald. Ik mag er ook niet meer komen. en dat vind ik ook helemaal niet erg. Mijn vriend heeft nog verschillende pogingen gedaan om het paard te kopen maar dat wouden ze ook niet. 2 dagen later liep ze alweer mee in de les en buitenritten . en dat met z'n rug. Belachelijk dat manege's zo met hun paarden omgaan. Helaas gebeurt het nog steeds op verschillende manege's ..... Boos!:(:(

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 13:08

........................ Huilen

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 14:21

potverdorie, wat een verhalen Stoom uit je oren Stoom uit je oren ...

dat al deze manègehouders de bit van deze maand maar eens kopen, en het artikel van fabian brockötter (opinie) lezen. daarin staat netjes voorspeld wat er de paardenwereld boven het hoofd hangt als zulke zaken (en andere) nog veel langer doorgaan.

de veehouderij heeft óók altijd gedacht dat ze de 'welzijnsboot' wel af zouden kunnen houden...mooi niet OK dan! !!

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 14:23

t is toch belachelijk dat er straffen moeten staan op dierenleed? ik bedoel.. dat doe je toch gewoon niet... je wil zelf ook niet hele einden lopen met bijvoorbeeld open blaren op de onderkant van je voeten?? Stoom uit je oren

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 14:31

klaske schreef:
t is toch belachelijk dat er straffen moeten staan op dierenleed? ik bedoel.. dat doe je toch gewoon niet... je wil zelf ook niet hele einden lopen met bijvoorbeeld open blaren op de onderkant van je voeten?? Stoom uit je oren


nee, ik bedoel zelfs nog veel ingrijpender dan straffen : wetten, bepalingen, regels, verboden, beperkingen, verplichtingen enz. enz. >;) Nagelbijten / Gniffelen

en als je dit leest wellicht maar goed ook...

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 14:32

blijkbaar jah....
een oververmoeid paard is tot daar aan toe, maar met open wonden in een manegeles laten lopen???? sneu

Jokonootje

Berichten: 4853
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-04 15:08

klaske schreef:
blijkbaar jah....
een oververmoeid paard is tot daar aan toe, maar met open wonden in een manegeles laten lopen???? :n sneu


moet wel zeggen dat dit in het geval van mickydo was en niet bij mij ...

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 15:10

ja dat weet ik...
die van jou was moe en liep niet lekker en jij kreeg de schuld.. lekker terug schuiven die schuld.. ben je mal.. je bent er niet verantwoordelijk voor, dat anderen die niet nemen is een ander verhaal.. helaas