Wie heeft hier ervaring mee???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
boerinnetje

Berichten: 656
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: In de driehoek, Zwolle, Deventer, Apeldoorn.

Wie heeft hier ervaring mee???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 13:37

Wie heeft er ook een oudere merrie, die van mij is 13, die je wilt laten dekken. Maar al een poos geen veulen meer heeft gehad?
Zelf wil ik Juur laten dekken (eigelijk is ze al gedekt) en ik weet dat ze ooit eens een veulen heeft gehad. Maar in die tussen tijd is niets van haar bekend.
Zou het nu moeilijker zijn om haar drachtig te krijgen?

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 13:38

13 is nog hartstikke jong!

ik denk dat het niet zo'n groot probleem zal worden, word ze wel goed hengstig alle keren ?

boerinnetje

Berichten: 656
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: In de driehoek, Zwolle, Deventer, Apeldoorn.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 13:38

Oeps verkeerde topic, dacht dat ik bij Fokkerij en afstamming zat. Wie wil dit even verplaatsen

boerinnetje

Berichten: 656
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: In de driehoek, Zwolle, Deventer, Apeldoorn.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 13:39

Hoi Crossmonster, dat is een snelle reactie. Ik kan als ze thuis is niet aan haar merken dat ze hengstig is. Daarom ben ik de laatste tijd bezig met schouwen en ik wist niet dat ze zo hengstig kon zijn Haha!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 14:48

haha nou, dat heb je iig dan al binnen, verder is het afwachten hoe de eierstokken zijn , maar in de meeste gevallen is daar niets mis mee hoor.
ik hoop voor je dat ze dragend is!

boerinnetje

Berichten: 656
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: In de driehoek, Zwolle, Deventer, Apeldoorn.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 15:12

Ze is donderdag op gevoeld door de veearts. En hij heeft niet gezegd dat er van binnen iets niet goed. Zaterdag is ze geinsemineerd, maar ze moet vanavond nog een keer. Want er bleek nog een eitje te zitten. Dus nu maar hopen dat het goed gaat. Help me duimen

meloentje

Berichten: 208
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 22:30

*duimduimduim*
m'n verzorgezel was vandaag ook hengstig, ze wordt niet geinsemineerd maar gaat over 3 weken naar een ezelhengst (dezelfde als 2 jaar geleden)

Samo

Berichten: 2114
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Dtc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 11:32

Hoop dat het goed gaat.. bij ons is ook een paard gedekt, 16 jaar en heeft vroeger toen ze 5 was wel een veulen gehad, maar verder ook niet.. Laat je ons weten hoe het afloopt?

boerinnetje

Berichten: 656
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: In de driehoek, Zwolle, Deventer, Apeldoorn.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-04 09:33

Gisteren (dinsdag) is ze weer opgevoeld en ze moet vandaag weer geinsemineerd worden. Er zaten nog steeds 2 blaasjes op haar eierstokken. En dan over 18 dagen weer terug komen om te kijken of ze drachtig is.

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 14:50

een oom van mij heeft eens een 15 jarige vries laten dekken.. had al heel lang neit meer gedragen en door inseminatie lukte het nooit.. na jaaren een keer de hengst er op en huppah.. alles is goed gegaan... succes