Diefstal

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Diefstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 12:15

Gisteren moest ik werken. Ik werk in een sportwinkel in het centrum van Rotterdam.
Tot ongeveer 16.45 verliep alles lekker.
Omstreeks 16.45 begon ik met tellen van de kassa, zodat we eens voor de verandering vroeg naar huis konden.
Toen ik eenmaal aan het tellen was, ging het diefstal-alarm af. Ik bleef gewoon doortellen, omdat ik er van uit ging dat een collega een label (zo een beveiligingsding) had laten zitten en het product verkocht had.
Toen ik naar de deur keek, zag ik dat mijn collega (M), die ook bij de kassa staat, weg was. Ik keek de andere kant op, richting de schoenenafdeling en ik zag een paar collega's naar buiten kijken.
Aangezien ik de kassa niet onbeheerd mag laten, en ik de enige toen was die kassa kon, mocht ik niet naar buiten. De collega (J) die naar buiten zat te kijken, stuurde ik naar buiten, omdat M in haar uppie naar buiten was gegaan, en dit soms gevaarlijk kon zijn. Een andere collega (K) ging met hem mee naar buiten, achter de dief aan. Een andere collega vroeg aan mij of hij ook naar buiten mocht, maar omdat we anders te weinig mensen in de winkel zouden hebben voor een evenutele andere diefstal, liet ik hem niet gaan.
Degene die verantwoordelijk was voor de winkel was nergens te bekennen
Ik ging er van uit dat het een normale dief was. De meeste die achterna gezeten worden, laten de gestolen spullen op straat vallen en gaan er dan vandoor, maar deze niet.
Het bleek dus een vrouw te zijn, die een jas had gestolen. Zij had het label afgenipt en er alluminiumfolie omheen gedaan, zodat het alarm niet af zou gaan (wat dus wel het geval was).
Zij vertelde M dat zij de jas had gekocht. Zij zei dat ze het bonnetje in de auto zou opzoeken, ging in de auto zitten en deed de deur op slot. Naast haar zat haar vriend. M probeerde de deur open te doen, maar dat lukte dus niet. Toen wou ze naar voren lopen om het kentekennummer op te schrijven, maar toen kwam de vriend uit de auto gestapt. Inmiddels waren J en K aangekomen.
Die man gaf M een schop, duwde K en J.
Na een duwpartij tussen J en de man, haalde de man een ijzeren honkbalknuppel te voorschijn. Daarmee zwaaide hij in het rond, zodat mijn drie collega's naar achteren moesten lopen.
De verantwoordelijke voor de winkel had het incident inmiddels al gezien en rende er naar toe, om mijn collega's terug te halen.
Ze kwamen allemaal geschrokken terug, waarvan K huilde.
Het werd ineens superrumoerig in de winkel, omdat getuigen naar binnenkwamen, die de politie belden en het kenteken doorgaven. Ook waren er veel pottekijkers.
De politie is even later gearriveerd en heeft mijn collega's verteld dat ze aangifte kunnen doen. Mijn collega's zitten er nog over na te denken, omdat de dader dan zou weten dat het van ons af kwam, waardoor de situatie alleen maar verergd kan worden. Hij zou dan aangeklaagd kunnen worden door verboden wapenbezit en bedreigingen, niet voor diefstal.

Achteraf is dit allemaal goed gekomen, maar ik voel me aan de ene kant toch wel schuldig, omdat ik J en K naar buiten had gestuurd. Voor het zelfde geld hadden ze het ziekenhuis ingeslagen kunnen worden.

Sorry, ik moest het even van me af schrijven, ik vind het zo erg wat mijn collega's hebben meegemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 12:38

Jee, da's niet niks wat je hebt meegemaakt. Ach gut
Maart ik denk dat je niet anders kon dan hun naar buiten sturen, jij mocht de kassa niet onbeheerd laten, en verder denk je in zo'n situatie ook niet echt na over wat je allemaal wel of niet moet doen lijkt me.
Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 12:44

Jemig het moet ook niet gekker worden he!
Bah wees maar blij dat er verders niets ernstigs gebuerd is...

Overigens is een honkbalknuppel geen wapen en mag je die gewoon bij je hebben in de auto, want wie zegt dat hij niet onderweg was naar een sportvereniging.
Ik zou gewoon aangifte doen hoor!! Dat soort idioten kunnen niet snel genoeg van straat gehaald worden!!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 12:56

Tja, dit soort dingen zijn altijd heftig om mee te maken Scheve mond .
Ik heb zelf vroeger een tijdje bij een drogist in de binnenstad van Utrecht gewerkt en daar kwam diefstal helaas ook regelmatig voor Boos! .
Vaak hadden we het in de gaten en dan vroegen we gewoon bij de uitgang "meneer/mevrouw, u heeft wat vergeten om af te rekenen, wilt u dat alsnog doen? Anders kunt u mij de spullen weer geven!"
Van onze chef mochten we absoluut niemand mee het kantoor in nemen, gewoon omdat het te gevaarlijk was met zo´n typ achterin het kantoor te zitten, wachten totdat de politie komt. (Wat in Utrecht helaas nogal lang kon duren Lips are sealed !)
Meestal gooide de dief dan met een hoog rode kop de spullen door de winkel Schijnheilig , soms liepen ze ook doodleuk met het spul de deur uit Frusty .
Kusia schreef:
..Hij zou dan aangeklaagd kunnen worden door verboden wapenbezit en bedreigingen, niet voor diefstal.

Kan die vrouw dan niet aangeklaagd worden Verward ?? Of hebben jullie dat jack tenminste nog terug gekregen ?
Iig sterkte Ach gut , zoiets gaat je niet in je koude kleren zitten Scheve mond .

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 13:00

Sterre schreef:
Kan die vrouw dan niet aangeklaagd worden Verward ?? Of hebben jullie dat jack tenminste nog terug gekregen ?

Ik weet niet of die vrouw aangeklaagd kan worden, ik neem aan van wel, maar of het verstandig is Verward
Als ze aangeklaagd zouden worden voor diefstal, weten ze waar ze verhaal kunnen gaan halen.

Maar het jack hebben we niet terug gekregen, op dat moment was wel wat anders belangrijker Knipoog

Geef mij maar liever een junk, die elke maand komt 'shoppen', dan zo een agressieve gek.
En of de politie er nou echt wat mee gaat doen als er een aanklacht is ingediend, is voor iedereen nog de vraag.

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 14:02

Wat een gekke heb je toch in de wereld, en dat alleen maar voor een jas... Jeetje wat ben je dan diep triest zeg!
Gelukkig is het nog redelijk goed afgelopen, al zal de schrik er natuurlijk goed in hebben gezeten! Voor het zelfde geld slaat hij ze half dood met zn honkbalknuppel!!!
veel sterkte, snap dat je het even van je af moest schrijven....
Tss echt gestoorde mensen hoor
GA werken en koop zo'n jas gewoon netjes!!

bokkertje
Berichten: 1169
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 18:11

ik zou wel aangifte doen van diefstal... waarom zou het niet verstandig zijn? als ze verhaal komen halen, is de politie er toch ook snel weer? en hebben ze er misschien nog een geval van bedreiging bij staan op hun lijstje... het enige wat ze nog kunnen doen is de zaak waar je werkt in een negatief daglicht zetten!!!

maar als ik jou/jullie was zou ik zeker weten aangifte doen van diefstal... veel kunnen ze je niet maken

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 18:19

Ja, het is ook erg wat jullie meegemaakt hebben. Het is jouw schuld niet. Ik vind het heel goed dat je zo kalm was en het heft in handen nam toen er geen leidinggevende te bekennen was. Ik zou een avondje / ochtendje plannen met alle mensen die op dat moment aanwezig waren en deze diefstal evalueren. Iedereen kan het gebeuren van zich af praten, jij kan vertellen waar je je rot over voelt, mensen kunnen er van leren voor een eventueel volgende keer en jullie kunnen de voors en tegens bespreken van die mensen aangeven bij de politie. Zo verwerken jullie het al een beetje. Dat is echt belangrijk, want je voelt je natuurlijk in je veiligheid aangetast.