fotos van mijn pony lucky en mijn vorige fjord mistral

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-01 10:27

Mag dat dan met hoedje?
Hier in Drenthe (bij de KNF) wordt alleen in de Z met hoedje gereden, bij de pony's hebben de meesaten zelfs in de Z1 gen hoedje....de paarden wel naturlijk, maar als je hier in de B met een hoedje gaat rijden, waordt je volgens mij onwijs raar aangekeken.....grtx, Rieja

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-01 11:45

Gave foto's joh! Echt mooie fjorden

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-01 18:50

ja, bij ons mag je met een hoedje in de B,iedereen doet het maar ik rijd wel bij de paarden.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-01 22:11

Dat vind ik dapper, met een fjord bij de paarden!

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-01 10:07

dank, je maar hoezo dapper?
t gaat eigenlijk heel goed!! 3 wedstrijden: 2 keer eerste en een keer tweede met 6 winstpunten. groetjes monique

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-01 19:36

Meestal wordt er (door jury en omstanders) negatief gereageerd op een Fjord bij de paarden. In elk geval hier......

grtx, Rieja

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-01 22:12

Wouw! Das wel chic zo'n Fjord die dressuur rijdt! Party!!

nishrinakn

Berichten: 273
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-01 22:42

Hey Monique, Ik vind Mistral nog steeds de mooiste Party!! Party!! Party!! Party!!
Ik vond het ook heel leuk dat ik hem toen heb mogen verzorgen... Lachen Pling
Ik heb ook nog foto's van Mistral..zal ik wel eens een keer meenemen. wel leuk om terug te zien.
Nou doei...

Vanessa

Berichten: 1073
Geregistreerd: 08-03-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-01 13:54

"Meestal wordt er (door jury en omstanders) negatief gereageerd op een Fjord bij de paarden".

En als een jury wel op fjorden valt, is de kans groter dat je winstpunten rijdt dan bij een jury die niet van dressuurfjorden houdt.
Is toch zo??
Maar als ik het daar over hebt wordt ik meteen aangevallen. Zou ik een fjordenamazone niet mogen enzo......

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-01 15:18

Natuurlijk is dat zo en daar kies je in zekere zin ook voor als je dressuur gaat rijden vind ik. je hebt altijd de kans dat een bepaald jurylid je paard/pony mooi vindt of juist niet, en dat daardoor de punten beïnvloed worden. Ik bedoelde alleen dat over het algemeen negatief gereageerd wordt op fjorden in de dressuursport.

grtx, Rieja



Citaat:
Op 2001-04-15 13:54, schreef Vanessa:
"Meestal wordt er (door jury en omstanders) negatief gereageerd op een Fjord bij de paarden".

En als een jury wel op fjorden valt, is de kans groter dat je winstpunten rijdt dan bij een jury die niet van dressuurfjorden houdt.
Is toch zo??
Maar als ik het daar over hebt wordt ik meteen aangevallen. Zou ik een fjordenamazone niet mogen enzo......

Vanessa

Berichten: 1073
Geregistreerd: 08-03-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-01 15:37

Ja dat klopt, ik was het ook met je eens.
Dat laatste was voor iemand anders bedoeld.

Ik vind trouwens dat de hele dressuursport alleen maar om de menig van een jury gaat. Het is niet echt een wedstrijd zoals bij springen. Dan is bv. een balk altijd 4 strafpunten en niet bij de ene jury 3 en bij de andere 5. Dat zijn gewoon de regels, ongeacht wat de jury ervan vindt.

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-01 00:10

ga je hier ook beweren dat lucky 3 keer 2 winstpunten heeft gehaald omdat ze zo'n lief koppie heeft??dit is voor vanessa!!!!!!!!!
oke, de ene keer valt een jury op een bepaald ras maar t lijkt me stug dat toevallig alle 3 verschillende juryleden allemaal voor een fjord vielen!!?
en...eh als ze lucky zo tof vonden hadden ze me ook geen 4 en gegeven want die had ik ook en ook 8-en dan hadden ze wel wat dichter bij elkaarliggende punten genomen, dacht ik zo!!
maar Vanessa, blijf je zo hatelijk tegen me doen?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 10:35

dat is idd nadeel (als je het zo mag noemen) van de dressuur. Met springen is een balk een balk, ongeacht je op een KWPN, Fjord, of wat mij betreft een shet zit.
Hier in de regio wil de jury gewoon het liefste een KWPN met die en die afstamming zien. Ook al rij je dan een belabberde proef rij je winst, terwijl bijv monique die een schitterende proef rijdt geen winst zou rijden omdat haar paardje een fjord is. Nu hou ik persoonlijk niet van fjorden. Maar ik ben geen Jury.
Het was ook zo met friezen, reden lage punten tot dat tineke bartels met Reyert (schrijf je dat zo?) starte. De friezen in de dressuur schoten toen uit de grond.
Fjord heeft weer wel een voordeel met dressuur, je hoeftlekker niet te vlechten!!!! *LOL*

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-01 20:39

Lucky is te koop!!
groetjes monique

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 23:04

Monique, relax alsjeblieft.....sorry hoor maar je kunt overal wel een probleem van maken. Di's toch niet zo'n big deal?

Ik ben overigens met je eens dat het in de dressuur niet alleen gaat om meningen. Deels natuurlijk. Maar juryleden worden er voor opgeleid te zien wat goed en fout is (ik bedoel dus niet alleen qua uiterlijk van het paard). Dus, als jij een onwijs lelijke knol hebt in de ogen van de jury, maar je laat een fantastisch appuyement oid zien, dan moet hij/zij je een goed cijfer geven....en een zichzelf respecterend jurylid doet dat ook....

grtx, Rieja




Citaat:
Op 2001-04-17 00:10, schreef moniquelucky:
ga je hier ook beweren dat lucky 3 keer 2 winstpunten heeft gehaald omdat ze zo'n lief koppie heeft??dit is voor vanessa!!!!!!!!!
oke, de ene keer valt een jury op een bepaald ras maar t lijkt me stug dat toevallig alle 3 verschillende juryleden allemaal voor een fjord vielen!!?
en...eh als ze lucky zo tof vonden hadden ze me ook geen 4 en gegeven want die had ik ook en ook 8-en dan hadden ze wel wat dichter bij elkaarliggende punten genomen, dacht ik zo!!
maar Vanessa, blijf je zo hatelijk tegen me doen?

Vanessa

Berichten: 1073
Geregistreerd: 08-03-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-01 15:39

Monique, waar haal jij in vredesnaam vandaan dat ik beweer dat jij alleen winstpunten rijdt omdat Lucky een lief koppie zou hebben. Waar baseer jij dat op? Ik vind ook dat je goed op Lucky rijdt en dat je nette proeven hebt gereden maar dat neemt niet weg dat er ook jury's zijn die je minder goed zouden beoordelen (of je zelfs niet eens een winstpunt geven) omdat je op een fjord rijdt. Hier kan je tegen in gaan als je wilt maar ga niet zitten vertellen dat ik heb gezegt dat je alleen winstpunten hebt gereden omdat Lucky een lief koppie heeft. Dan zou je goed gek zijn om hem te verkopen als je je winstpunten zo makkelijk binnen zou halen.......