Ik en wendy (hobbelen)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Irmaatje

Berichten: 3671
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Sint Anthonis

Ik en wendy (hobbelen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-04 20:59

een tijdje terug, volgens mij vorige week woensdag, ging ik Anne bij haar verzorgpaard meehelpen. En we waren ook even gaan rijden.
Het ging allemaal goed. Wendy was lief.
Nu dan maar een paar foto's van mij op wendy.

Afbeelding
ja ja, handjes ophoog Tong uitsteken
dat halstertouw hing er voor als het paardje gek ging doen Schijnheilig

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
we waren al moe voordat we begonnen Tong uitsteken

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
doei doei Anne

Afbeelding
Schijnheilig

Afbeelding
Wendy luistert heel goed naar de stem.
Hier een voorbeeld van WHOOOOOH

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding
we hadden allebei iets van: Jakkeren

Afbeelding
Ik hoor onze instructrice al weer roepen: Irma, voeten uit de beugels!!!

Afbeelding
en als laatste nog een drafje.

dit was het weer, doeidoei

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 21:12

Op sommige foto's kantelt ze haar hoofd best erg. Ik weet niet hoe je dit op kan lossen ofzo maar ik zeg het toch maar even Lachen
Verder leuke foto's! leuk paardje

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 10:59

Wat een mooie foto's! Wie heeft die gemaakt? Tong uitsteken
Ik vond het er heel netjes uitzien, dat wist je al. Vooral de laatste foto, daar zet Wendy haar benen er goed onder en zit jij rechtop.
Zazoutje: Ze kantelt haar hoofd idd heel erg, daarom rijd ik ook altijd met een heel los teugeltje. Ik denk dat het aan de tanden ligt, maar de eigenaren willen daar niets aan doen. Dit kantelen deed ze twee jaar terug namelijk ook al Scheve mond

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 11:39

leuk hoor, mooi beestje, maar ik zou het niet gek vinden als het diertje gek ging doen, ze heeft amper contact met het bit!!

(ik heb het gelezen van de tanden enz, maar het kan ook gewoon een spiertje zijn ofzo, had mijn pony ook toen we hem kregen, maar zorg iig dat je contact heb, dan kan ze nog steeds met haar hoofd schudden als ze wil....)

maar doet ze dat kantelen met haar hoofd ook onder het longeren? dan kan je wel duidelijk kijken of het aan de tanden ligt of aan het rijden... misschien ligt het zadel niet goed, misschien is het bit te smal...

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 11:46

Assiej schreef:
leuk hoor, mooi beestje, maar ik zou het niet gek vinden als het diertje gek ging doen, ze heeft amper contact met het bit!!

Dit vind ik echt een belachelijke reactie! Een paard rijd je niet op je teugels maar op je zit en je benen. Al zou je het hoofdstel afdoen, dan nóg kan je een paard normaal rijden, zo niet, dan rijd je hem met hoofdstel waarschijnlijk ook niet helemaal goed.
Kijk ook eens in het topic waar ik erop zit, ik heb de teugels nog véél losser, wanneer je ze strakker pakt gaat ze vervelend doen (bokken, met haar hoofd schudden, onder je uit lopen)
Ik weet eigenlijk niet of ze ook met haar hoofd kantelt als ik haar longeer, daar zal ik de volgende keer eens op letten.

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 12:00

nouja je hoeft het nog niet meteen een belachelijke reactie te noemen, maar ik vind juist dat áls je aan het rijden bent, en ze maakt een sprong opzij, dan heb je te weinig contact om hem terug te rijden en de macht over het paardje te houden.

zo is het met mijn pony iig wel, ik wou je helemaal niet aanvallen hoor