Elk paard een ander "probleem"

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Elk paard een ander "probleem"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-04 17:32

Ik sta altijd versteld van de verschillende problemen waar paarden je voor kunnen zetten. De een zit links vast de ander rechts en een valt naar buiten de ander naar binnen. Alle paarden die ik rijdt zetten me voor andere problemen. Dat is ook wel de lol van paardrijden, maar het maakt het afentoe wel moeilijk. Vooral omdat ik in mijn vrije tijd bij een soort handelaar rij en dus heel erg veel verschillende pony's en paarden onder mijn kont krijg. Maar wat kunnen paarden toch anders zijn.

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 17:45

is tog goede ervaring voor jou op veel verschillende paarden rijden? tjah die problemen voor te beginnen zijn paarden niet gemaakt om te rijden, we mogen blij zijn dat ze ons dragen, en die problemen zijn ook door ons, de ene is met zijn binnenhand te haar enzovoort. dus kan je het paard niet kwwalijk nemen...

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-04 17:47

Onee, dat doe ik absoluut niet hoor, en ja dat is echt een goede ervaring, ik heb in anderhalf jaar al zo veel geleerd. Ik wil nooit geen eigen paard meer. (Nouja misschien over 10 jaar)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 18:27

Klopt, ze zijn allemaal anders
Heerlijk!!!!
En daar leer je ontzettend veel van.
Want stap je dadelijk op een ander paard denk je, wacht ff, dat truukje ken ik nog van tig paarden terug.
En je bent hem meteen voor.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 18:45

Wees blij dat je met elk paard een ander probleem hebt. Er zijn ruiters die bij elk paard tegen hetzelfde probleem aanlopen. Ligt dit dan aan het paard of aan de ruiter?

Ik herken het ook hoor, de 1 heeft moeite met wijken, een ander moet eerst alle balans nog vinden, weer 1 buigt moeilijker op rechts, een ander loopt graag door je linkerbeen heen. Zo blijf je bezig. Denk nooit van het paard kent dit en dit, dus dat hoef ik niet meer te oefenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 19:03

Citaat:
Wees blij dat je met elk paard een ander probleem hebt. Er zijn ruiters die bij elk paard tegen hetzelfde probleem aanlopen. Ligt dit dan aan het paard of aan de ruiter?

*LOL* OK dan!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 21:24

Je hebt helemaal gelijk en er is geen panklare oplossing denkbaar. Het is en blijft een uitdaging om iedere keer het juiste kwartje te laten vallen.

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 21:46

Je mag blij zijn dat er zoveel verschillende paarden zijn.
Laats moest ik een pony rijden, die om het ronde van de hoefslag schoot.
Gister reed ik op een arabiertje die dat ook opeens deed. Was hem meteen voor, en hij deed het meteen niet meer .En als elk paard gelijk zou zijn, is de lol er ook snel vanaf

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 23:52

Daarom is mij altijd geleerd zoveel mogelijk verschillende paarden te rijden. Van ieder paard leer je wat als het goed is, en met al die verschillende ervaringen leer je andere paarden weer beter rijden. En ik ben er elke dag weer dankbaar voor dat ik die kans krijg om veel verschillende paarden met goede begeleiding te rijden, want daar leer je zoveel van!!

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 00:12

Denk positief!!!
Ja, ieder paard heeft een ander stérk punt. Dan blijft er dus logischerwijze ook een ander zwakker deel over
Niet vergeten aan beíde gebieden te werken; dan blijft het voor beide deelnemers een stuk motiverender.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 00:26

Ben het met Okkie1 eens. Je leert zoveel van het rijden van verschillende paarden, verschillende gangen, verschillende karakters, op die manier leer je steeds makkelijker met bepaalde problemen om te gaan of leer je makkelijker zoeken naar een oplossing voor een bepaald probleem.

Ik ben blij dat ieder paard een ander "probleem" heeft, anders zou het rijden knap saai worden *LOL*

Hanniebal

Berichten: 501
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 11:35

ieder mens heeft ook een ander probleem dus zo zie je maar Lachen

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 12:59

Ja, natuurlijk heeft ieder paard wel een ander soort 'probleem', dat maakt het ook juist weer zo'n uitdaging als je op een ander paard stapt.

Nou moet ik wel zeggen dat zowel rijtechnisch als in de verzorging ik ook heel veel 'fouten' van de eigenaren/berijders tegenkom.
Als ik meerdere paarden van dezelfde personen verzorg/bekijk/berijd zie ik toch heel vaak dezelfde 'probleempjes'(geen grote schandes, maar gewoon kleine dingetjes) bij de verschillende paarden.

Zo zijn paarden die ik zelf zadelmak gemaakt heb of bijna vanaf het begin beleerd heb voor mij het makkelijkste te rijden Schijnheilig
Ik weet zelf wel dat de paarden die ik beleerd heb zeker niet elektrisch voor het been zijn, soms zouden ze zelfs wel ietsje beter voor het been kunnen Bloos
En ik denk dat iedereen zo wel puntjes heeft die steeds naar voren komen bij verschillende paarden.

Soms valt het alleen wat minder op en soms staan mensen er zelf niet voor open.

xxsummyxx

Berichten: 3202
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 21:20

ja ik rijd ook op veel paardne:)
dan op me verzorg pony die M rijd dan me inrij shet
dan op me vriedin de paard
dan op iemand anders de shet{dat vragen ze dan}

en ook nog op me eigen paardne:)

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 00:31

Wat altijd zo leuk is hoe die kleintjes (veulens) vanalles uithalen. Die doen altijd dingen die ze niet hoeven te doen! Haha!