diergeneeskunde

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Wegenwachtje

Berichten: 58
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Meeden

diergeneeskunde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-04 21:53

Is er hier op bokt toevallig ook iemand die van plan is over 2 jaar diergeneeskunde te gaan studeren???? Pling


Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 22:56

Ik moet er nog hard over nadenken, ivm met mijn leeftijd en omdat ik nu al een studie doe (wat ik eerlijk gezegd niet zo leuk vind)
Dit jaar lukt niet meer, omdat ik dan zo een test moet doen, omdat ik alleen mijn HAVO heb en boven de 21 jaar ben.

Dit topic hoort niet echt op MD

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 23:19

Nee niet meer. Ik ken wel een paar mensen die het nu studeren zowel in Belgie als in NL, als je info wilt.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 10:04

Ik wil het misschien gaan doen. Maar dat weet ik nog niet zeker.

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 11:03

Ik misschien.

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 11:13

Ik over 1.5 jaar
Zit nu in 5 vwo, dus ik moet nog even.

MiekSpeciaal
Berichten: 2813
Geregistreerd: 28-05-03
Woonplaats: Den-Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 11:31

Ik misschien ook.. Maar zit nu pas in de 4e dus ik heb nog even Lachen


Calanddra

Berichten: 14121
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 11:32

Wegenwachtje schreef:
Is er hier op bokt toevallig ook iemand die van plan is over 2 jaar diergeneeskunde te gaan studeren???? Pling


ikke! Haha! ikhoop alleen wel dat ik ingeloot wordt....

jufloontje

Berichten: 683
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Midwolda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 13:48

Ha Wegenwachtje!!!

Ikke niet, maar ik ging toch je boeken leren in de weekenden... Haha! En dan kan ik je straks mooi helpen en jij ons... Tong uitsteken haha

07-06-07 is mijn kanjer Joost geboren!! Inmiddels alweer 1 jaar!!
En laten we Nevland uiteraard niet vergeten, nog zo'n stoere bink! Lachen

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 16:51

Dagami doet nu al diergeneeskunde studeren, die kan je vast veel vertellen Lachen

Ik wil het ook wel, maar ik weet het eigenlijk nog niet. Dan zit je de hele dag in de dieren. Ik denk dat ik toch maar iets anders word, wat ik leuk vind. Zodat paarden/dieren echt me hobby blijven en dat het niet me werk word.

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 17:46

Ik doe het nu al! En over 2 jaar zit ik er ook nog steeds. Als je vragen hebt, kun je me pb'en.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 17:51

Ik studeer diergeneeskunde in Antwerpen... Mocht je uitgeloot worden en naar Antwerpen willen, kan je mij ook pb-en!!

:D

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 20:18

Als ik ineens heel slim zou worden en een 8 gemiddeld kom te staan volgend jaar zal ik er nog eens over gaan denken. Maar zoals het er nu uitziet wil ik het niet meer Tong uitsteken

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 20:41

Om in België diergeneeskunde te gaan studeren hoef je toch niet een 8 gemiddeld te staan? Of ook?
Want dan kan ik het denk ik wel vergeten Scheve mond

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 21:01

Nee in belgie niet, maar ik weet nog niet waar ik heen wilde. Ben er denk ik alleen niet slim genoeg voor, en heb al helemaal geen zin om 6 jaar nog keihard te studeren Scheve mond

caranthir
Berichten: 722
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 21:09

In Belgie mag je alles studeren met een VWO-diploma. Het is daar alleen best zwaar.

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 22:22

Ik zou op zich ook graag diergeneeskunde willen studeren, heb nu MBO gedaan, volgend jaar dan een jaar HBO en dan zou ik evt. diergeneeskunde kunnen doen...

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 08:45

caranthir schreef:
In Belgie mag je alles studeren met een VWO-diploma. Het is daar alleen best zwaar.

Nagelbijten / Gniffelen beetje zwak uitgedrukt, het is daar gewoon onmenselijk

caranthir
Berichten: 722
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 12:09

Nou ja, je moet gewoon van half negen tot minstens 8 's avonds in de boeken zitten. Das toch niet onmenselijk Knipoog

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 12:10

Ik neem aan dat er ook nog een vakkenpakket aan verbonden zit. Welke vakken zijn verplicht?

De hond is de betere mens

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 12:25

Desiree schreef:
Ik neem aan dat er ook nog een vakkenpakket aan verbonden zit. Welke vakken zijn verplicht?


In het nieuwe systeem moet je Natuur&Gezondheid hebben (of Natuur&Techniek met Biologie 1,2 geloof ik, maar dat staat niet op de site) en in het oude systeem moet je natuur- en scheikunde in je eindexamenpakket hebben.

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 15:08

caranthir schreef:
Nou ja, je moet gewoon van half negen tot minstens 8 's avonds in de boeken zitten. Das toch niet onmenselijk Knipoog


Ehm dat doe ik dus niet he... Ik vind het best meevallen hier. Je moet er natuurlijk wel wat voor doen, maar zo vreselijk zwaar vind ik het nou ook weer niet. (Misschien volgend jaar wel...). Gewoon goed je best doen, dan moet het lukken. (Enne...zo'n geweldige VWO-leerling was ik ook niet hoor!)

Vakkenpakketeisen zijn voor VWO oud natuur- en scheikunde. Maar dit jaar is de laatste keer dat je met een oud VWO-diploma mee mag loten.

:D

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 15:16

MarianneR"]
[quote="caranthir schreef:
Nou ja, je moet gewoon van half negen tot minstens 8 's avonds in de boeken zitten. Das toch niet onmenselijk Knipoog


Ehm dat doe ik dus niet he... Ik vind het best meevallen hier. Je moet er natuurlijk wel wat voor doen, maar zo vreselijk zwaar vind ik het nou ook weer niet. (Misschien volgend jaar wel...). Gewoon goed je best doen, dan moet het lukken. (Enne...zo'n geweldige VWO-leerling was ik ook niet hoor!)

Vakkenpakketeisen zijn voor VWO oud natuur- en scheikunde. Maar dit jaar is de laatste keer dat je met een oud VWO-diploma mee mag loten.
[/quote]
Heb je al veel gehaald dan? Ik ken toch een aantal mensen die nu nog in Gent zitten, die hebben nog steeds de weekenden geen tijd om wat af te spreken.
De uitval onder de nl is daar niet voor niets heel erg groot!
Ik heb een vwo oud diploma, had er geen rekening mee gehouden dat ik dit jaar voor het laatst mee kon loten, ik heb nl nog 1 loting open staan

caranthir
Berichten: 722
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 15:36

Antwerpen schijnt wel makkelijker te zijn dan Gent. En er zijn bepaalde profs die er vanuit gaan dat je zolang leert. Maar denk dat er weinige zijn die dat doen. Ik ken wel iemand en die heeft alles gehaald.

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 15:47

marina schreef:
Heb je al veel gehaald dan? Ik ken toch een aantal mensen die nu nog in Gent zitten, die hebben nog steeds de weekenden geen tijd om wat af te spreken.
De uitval onder de nl is daar niet voor niets heel erg groot!
Ik heb een vwo oud diploma, had er geen rekening mee gehouden dat ik dit jaar voor het laatst mee kon loten, ik heb nl nog 1 loting open staan


Heb tot nu toe alles gehaald. (TOT NU TOE he Knipoog ). Ik werk er wel hard voor maar in de weekenden ben ik vrij hoor, dan doe ik niks aan de studie.

Dit jaar mag je voor het laatst meeloten met VWO oud. Je kan je inschrijven tot 14 mei geloof ik dus als je het wil kan het nog steeds!!

ps. Caranthir waar studeer jij??

:D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Jonnekee, lastig, Lottexxx, OmgiliBot, Xyris en 111 bezoekers