Zwanger en nu?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
ojee
Berichten: 23
Geregistreerd: 03-05-04

Zwanger en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-04 09:30

Hoi,

Ik heb een schaduw account aangemaakt.
De titel zegt eigenlijk al genoeg. Wat zouden jullie doen als je 26 jaar zou zijn, geen vaste relatie hebt, een goeie baan hebt en ineens zwanger blijkt te zijn... Jullie begrijpen het al, mijn wereld staat op zijn kop. Vooral omdat ik nooit echt een kinderwens heb gehad. Nu het ineens zo blijkt te zijn, moet ik zeggen dat het toch een hele moeilijke keuze is.

Op reactie's zoals had je maar moeten zorgen dat het niet kon gebeuren zit ik niet echt te wachten. Ik weet heel goed dat het mijn eigen schuld is. Dat maakt het ook niet echt makkelijker...


Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 09:33

Tja, als je al weet dat het je eigen schuld is hoef je hier niet echt een topic te plaatsen denk ik. Ik weet niet zo goed wat je ermee wil bereiken. Wij kunnen het niet voor je oplossen. Je wilde sex, bent bevrucht en dan moet je zelf gaan bepalen wat je gaat doen. Mijn standpunt is redelijk duidelijk. Jullie hebben dit leventje verwekt, dan moet je er ook voor zorgen imo

'Paint' it 'Black'

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 09:36

Die beslissing kan niemand voor je nemen! Zoek anders hulp bij een instantie.

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 09:36

Goed over nadenken wat je wilt. Alleen een kind grootbrengen is niet makkelijk maar ook niet onoverkomelijk, dus doe wat je hart je ingeeft, ga niet over een nacht ijs en praat er over met je huisarts.
Ik wens je veel wijsheid.

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 09:37

Zo dit is heel erg moeilijk en al helemaal nu je geen vaste relatie hebt. De man waarmee het kind verwekt is zal er dan hoogstwaarschijnlijk ook niks mee te maken willen hebben of wel?

Het is gewoon helemaal je eigen keus wat je ermee doet. De meningen zullen hier ook heel verschillend over zijn. En misschien hard gezegd, maar wat heeft een kind eraan om geboren te worden terwijl het kind eigenlijk helemaal niet gewenst is (als je het kind tegen je zin in zou houden). Dat zal zo'n kind altijd voelen. Mijn mening is dat je ervoor moet kiezen als je er voor de volle 500% of meer achter staat. Succes met je keuze.

Wacht niet op later. Als later iets eerder komt, ben je te laat....

Op het eind van mijn geld hou ik altijd een stuk maand over......

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 09:38

je hebt een goede baan, en bent in deze tijden echt niet afhankelijk van een man. mensen zullen er wel over kleppen maar dat doen ze toch wel.
Volgens mij krijg je gigantisch spijt als je het weg laat halen.
succes!!!
(en je weet dat er een speciaal zwangerschapsforum is op bokt he :p)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 09:39

Fasel schreef:
Tja, als je al weet dat het je eigen schuld is hoef je hier niet echt een topic te plaatsen denk ik. Ik weet niet zo goed wat je ermee wil bereiken. Wij kunnen het niet voor je oplossen. Je wilde sex, bent bevrucht en dan moet je zelf gaan bepalen wat je gaat doen. Mijn standpunt is redelijk duidelijk. Jullie hebben dit leventje verwekt, dan moet je er ook voor zorgen imo


Hoezo kort door de bocht?

Praatjes over je had het kunnen voorkomen ed heb je niks aan. Je bent tegen zwangerschap NOOIT 100% beschermd. Dus de reactie van Fasel slaat werkelijk nergens op. En dan zeggen je hebt het verwerkt dus moet je ervoor zorgen. Misselijk Wat nou als ze niet in staat is ervoor te zorgen? Moet dat kindje dan een kansarme jeugd krijgen? (let wel dit slaat niet op de topicstartster!!!)

Ik zou eerst eens goed nadenken wat je wilt. Je bent oud en wijs genoeg om dat te kunnen inschatten.
Wij kunnen niet bepalen voor je!
Ik kan je alleen heel veel wijsheid voor je keuze wensen. En heel erg veel sterkte!! Ach gut


ojee
Berichten: 23
Geregistreerd: 03-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-04 09:40

Ik schrok een beetje van de eerste reactie...
Fijn dat er ook mensen wat milder reageren. Ik had ook altijd in dit soort situaties mijn oordeel snel klaar... Nu het mezelf is overkomen vind ik het echt heel erg moeilijk.
De man in kwestie zal me absoluut helpen, maar toch sta je er alleen voor.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 09:45

Mijn reactie is helemaal niet bedoeld om je te kwetsen.

Hoe komt het dat je zwanger bent geraakt? Niet goed beschermd? OF die ene procent die zelden voorkomt?

Sorane: kansarm? Ze heeft een goede baan, is 26. Sorry hoor dan kan ik kort door de bocht zijn maar het is wel een leven waar je mee bezig bent.

Nogmaals, wat wil je van bokt? Niemand behalve je zelf kan bepalen wat je wilt. Jij nam de beslissing met iemand naar bed te gaan, jij zult ook de beslissing moeten nemen om het al dan niet te houden. Het is jouw geweten en niet het onze Knipoog.

Nogmaals het is niet om je te kwetsen en als dat zo overkomt dan spijt me dat oprecht. De mensen die me kennen weten dat ik niet zo hard ben als ik soms lijk. Maar ik heb hier inderdaad een duidelijke mening over en als je een openbaar topic maakt dan krijg je reacties die je wilt horen, maar ook die je niet wilt horen.

'Paint' it 'Black'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 09:49

Die keuze kun je alleen zelf maken. Ik wilde nooit kinderen, heb er inmiddels twee en ik ben er stapelgek mee. Een man heb je niet nodig, al is een vader voor een kind wel belangrijk. Je hebt een goede baan dus financieel kan je het hebben denk ik. Als je twijfelt zou ik heel goed nadenken. Als je abortus pleegt en je krijgt er later spijt van, vreselijk lijkt me dat, draag je je hele leven mee. Sterkte bij je beslissing!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 09:51

Misschien moet je Vanity eens pbén. Die heeft met hetzelfde dilemma gezeten en heeft ook een topic geopend en uiteindelijk een keuze gemaakt na goed nadenken. Zij kan je precies vertellen denk ik hoe haar gevoelens waren. Misshcien dat je daar ook wat meer aan hebt dan ons. Vanity is echt een hele lieve meid die je altijd wel met raad kan en wil bijstaan.

'Paint' it 'Black'

ojee
Berichten: 23
Geregistreerd: 03-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-04 09:52

Ik besef ook zeker wel dat het om een leven gaat... Dat maakt het zo moeilijk. Misschien ook wel erg dom van me om hier een topic over te starten... Ik hoopte gewoon dat er misschien alleenstaande moeders zouden reageren of mensen die ooit zo'n keuze hebben moeten maken.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 09:52

pfffffffffffffffffffffffff, wat is dat moeilijk!
Ik wil zelf ook geen kinderen, en ik ben niet eens vrijgezel. Ik zou ook niet weten wat ik moest hoor. Heb je al gedacht wat een offers je moet gaan brengen, minder gaan werken en zo? En kun je dan financieel nog rondkomen? Kinderen kosten nogal wat. Als alleenverdiener financieel rondkomen is al verschrikkelijk moeilijk, een kind erbij maakt het er bepaalt niet gemakkelijker op. En het is ook moeilijk om een relatie te krijgen als je een kind hebt.

Abortus is een optie, maar ook een vreselijke optie, net als het kind krijgen..... het is echt heel moeilijk.

De hond is de betere mens

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 09:57

Wat iedereen al zegt: wij kunnen dat niet voor je beslissen. Verdiep je er goed in en volg je gevoel.

Ik ben nu 31 en zwanger van mijn eerste kindje. Daarvoor was ik er niet aan toe die keuze bewust te maken. Wel weet ik sinds mijn 20e ongeveer zeker dat ik het als ik ongewenst zwanger zou zijn geraakt het niet weg had willen laten halen (tenzij misschien door verkrachting oid)

Wat voor mij heel duidelijk mee zou spelen is dat ik uiteindelijk wel kinderen wilde. Misschien is dat voor jou anders. Abortus plegen op de eerste en dan een aantal jaar later wel bewust voor een kind kiezen zou ik nooit kunnen verkroppen.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 10:00

Verkrachting zou ik een van de weinige uitzonderingen vinden Dimmelim.

Ojee: wat dimmelim al zegt, bedenk heel goed wat je wil. Als je nu abortus pleegt en je zou over vier jaar wel een kindje willen dan kan je heel goed met je geweten geconfronteerd gaan worden. 'het kindje vier jaar terug was niet welkom en nu ineens wel? ' en dat soort dingen. Bedenk alsjeblieft goed dat dat heel hard kan zijn. Vraag je goed af of je mentaal daa sterk genoeg voor bent.

'Paint' it 'Black'

ojee
Berichten: 23
Geregistreerd: 03-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-04 10:00

Dimmelim:
wat jij zegt vind ik inderdaad ook. Ik dacht altijd dat ik geen kinderen wilde, maar nu ik dit mee maak is mijn gevoel wel veranderd. Ik ben alleen zo bang. Hoe moet het met mijn werk? Hoe moet het met geld. Grotendeels sta ik er dus alleen voor. Ik wil absoluut niet voor de makkelijkste weg kiezen, maar ik wil mijn kind ook echt een goed leven kunnen geven... Ik weet dat ik de keuze echt zelf moet maken.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 10:03

Je angst kan ik me heel goed voorstellen meid. Zelf kom ik uit een arm gezin. Mijn moeder stond er alleen voor en we hebben best wel eens droog brood moeten eten. Maar ik kan je wel vertellen dat ik verschrikkelijk dankbaar ben dat ze ons nooit heeft laten weghalen. Liever armoede en veel liefde dan rijkdom en geen liefde. Je kindje kijkt niet naar gouden deurklinken of nieuwe schoenen. Het wil spelen en liefde.

Heb je al met de vader gepraat? Misschien dat dat ook veel helderheid kan brengen.

'Paint' it 'Black'

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 10:05

qua werk? je hebt recht op zwangerschapsverlof, dus dat is verder het probleem van je baas. geld? na drie maanden zou je oppas kunnen zoeken of het kind naar de creche brengen. Natuurlijk heb je dan straks meer uitgaven, en gaat je leven er wel anders uitzien, maar je kunt het oook zien als een verrijking en een nieuwe uitdaging. En ik denk dat je, als je je babytje over 4 maanden zit te voeden, ondanks alles geen spijt zult hebben van je beslissing.

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 10:05

Een goed leven hangt gelukkig niet direct af van geld. De meeste bedrijven springen trouwens bij in de kosten van kinderopvang. Voor alleenstaande ouders zijn er nog allerlei extra regelingen. Het Nibud heeft een goede brochure hierover. www.nibud.nl

ojee
Berichten: 23
Geregistreerd: 03-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-04 10:07

Ook ben ik zo bang hoe mensen in mijn omgeving zullen reageren. Het is misschien raar. Normaal trek ik me niks aan van anderen, maar nu wel.

Met de vader heb ik wel gepraat, maar eigenlijk alleen over de makkelijke weg. Nu speelt het toch steeds door mijn hoofd dat ik dat misschien niet wil. Ik moet het zeker met hem bespreken. Ik ben gewoon zo bang dat ik spijt krijg.

Alvast allemaal bedankt voor jullie reactie. Ik zit op mijn werk en kan alleen maar hieraan denken...

wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 10:08

Je kunt ook het kind laten adopteren als je geen abortus wilt laten plegen.

Ik zou nooit een levend wezen kunnen laten weghalen. Als ik ooit ongewenst zwanger raak zou ik geen abortus laten plegen. Alleen als ik heel zeker weet dat het kind niet gelukkig zou worden.

Maar ik begrijp jou moeilijke positie, maar de vader kan misschien ook helpen het kind op te voeden en misschien jou ouders ook wel zodat jij kan blijven werken.

Denk eerst goed na voordat je aan abortus denkt !

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 10:10

Als jij dat misschien niet wil, is de kans vrij groot dat je spijt gaat krijgen. Wij kennen jou niet, dus dat maakt het er voor ons niet gemakkelijker op om je advies te geven. MAar nu ik dit zo'n beetje van je lees, kan ik je het volgende geven om te bedenken:

- je hoort niet zo vaak van mensen dat ze spijt hebben achteraf dat ze een kind gekregen hebben, eerder nog dat ze er hardstikke blij mee zijn.
- van abortus krijg je WEL vaak spijt.

Een kind krijgen is niet de makkelijkste weg in jouw geval, dat niet. Maar abortus is een prijs die mogelijk te hoog voor je is.....

De hond is de betere mens

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 10:12

Abortus zou ik ook nooit kunnen doen... heb het van dichtbij meegemaakt en die persoon zit nu helemaal in de knoop. Dat vereist psychisch zo ontzettend veel van je!

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 10:12

Ik weet niet of er in dit geval een "makkelijke" weg is. Abortus is heel ingrijpend en zal je ook de rest van je leven met je meedragen.

Laat het in ieder geval niet afhangen van je omgeving. Die passen zich heus wel aan. Het is jouw buik en dus jouw beslissing. Hoever ben je eigenlijk zwanger?

ojee
Berichten: 23
Geregistreerd: 03-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-04 10:14

Dimmelim: ongeveer 6 weken.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Besje, MyWishMax, scappa, xLoki en 22 bezoekers