1 mei wedstrijd gehad

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ladyspot
Berichten: 497
Geregistreerd: 30-01-04
Woonplaats: Hoofddorp

1 mei wedstrijd gehad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-04 18:47

Had haar gisteren lekker helemaal gewassen, want het was super lekker weer. Kom ik vanmorgen aan, heb ze in de plas en poep liggen rollebollen. De hele kont zat onder, kon ik weer gaan wassen. Op tijd gered en ben er op gestapt en we zijn er rijdend heen gegaan. Was zo'n 40 minuten.

We waren lekker op tijd, dus rustig inschrijven en even rondlopen. Erop gegaan en naar het veld gereden waar ik moest rijden (dat was achter de manege). Inrijden ging niet echt super, vond er af en toe wel kuilen zitten in het gras. Ze liep ook niet echt ontspannen. Toen moest ik het eerste proefje rijden. Het begon goed, totdat mijn voorlezer wat oplas wat ik niet goed verstond (en was een beetje door de spanning het proefje uit mijn hoofd kwijt)Ze zei het niet nog een keer, dus ik had geen idee wat ik moest doen. Ik zei tegen haar wat moet ik nou doen en ze reageerde niet en zat me stom aan te kijken, had dus een extra rondje gereden tot ze doorhad dat ze het nog een keer moest zeggen. Twee strafpunten had ik dus al. Voor de rest ging het proefje wel aardig, ze was alleen heel gehaast in de galop en zo, maar verder voor mijn gevoel redelijk.

Het tweede proefje volgde echt op 8 minuten daarna (was ingelopen). Voor mijn gevoel ging die niet echt super, ze hing echt aan mijn armen, waardoor ik zelf bijna geen armen meer over had (als ze moe wordt dan gaat ze hangen aan mijn armen en vindt ze het nog heel moeilijk om op haarzelf te lopen, ze loopt wel met aanleuning, maar leunt dus teveel. Probeerde ondanks dat netjes te blijven rijden. Op zich wel gelukt, want de figuren gingen goed, maar je kon echt merken dat ze moe was.

Lekker uitgestapt en wachten op de prijsuitreiking. Ze hadden 1e, 2e en 3e prijs. Helaas geen prijs, maar voor het eerste proefje 1 winstpunt met 159 punten(inclusief 2 aftrekpunten) en voor het tweede proefje maar liefst 2 winstpunten met 171 punten!!!!!

Ben echt trots op mijn haffie, we hebben er nu 6 (uit 5 wedstrijden) in de B, dus we gaan lekker. Deze keer helaas geen foto's

-xxx- Wendy

Rosanna

Berichten: 323
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 19:06

Zo! Dat is een goed resultaat zeg OK dan! ! Haha, ik had vandaag ook wedstrijd, eigenlijk op een zandterrein, maar het had vannacht gehoost van de regen, dus het terrein was echt een zwembad Haha! Je kon geen zand zien, het was gewoon alleen maar water, helemaal blank.
Ik moest vanochtend om 09.00 uur al starten en ik was om 07.00 uur al op stal om nog mijn zadel en mijn hoofdstel en mijn rijlaarzen te poetsten Pling Ik kon onder de man naar de wedstrijd toe, maar ik vermeed daarbij de ruiterpaden Bloos want die stonden natuurlijk ook blank en ik wilde mijn paard en mezelf schoon houden. Nou, dat was vergeefse moeite, want het terrein zag er ook zo uit en na 5 minuten losrijden zat iedereen helemaal onder de modder. Als je ging galopperen, sloeg het water op tot over de hals van het paard: zelfs je plastron werd zwart . Dus die laarzen enzo had ik ook niet echt hoeven poetsen Tong uitsteken . Toen kwamen ze vertellen dat je mocht kiezen of je wilde starten, maar iedereen was toch al vies, dus het maakte ons niet meer uit. Je moest wel een beetje voorzichtig rijden, maar verder ging het wel. Bij de prijsuitreiking vielen de punten tegen (ik was eerste Bloos maar had geen winstpunt Schijnheilig ). Later hoorden we dat de jury had gehoopt dat de ruiters zich hadden teruggetrokken. Maar niemand deed dat. Daar scheen ze van gebaald te hebben en zo heeft ze de gewoon de proef beoordeeld alsof we op een pas getrokken Agterberg bodem reden Verward . Nou ja, keur het terrein dan af op dat moment, als jury! Er waren er zelfs die een onvoldoende voor de verzorging hadden omdat de paarden vies waren Haha!! Daar kun je toch alleen nog maar om lachen?

Ladyspot
Berichten: 497
Geregistreerd: 30-01-04
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-04 22:48

Zo daar moet ik echt niet aan denken. Ik zou dat dan als jury afzeggen en zeggen dat het niet kan en niet zo gaan doen.

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 22:59

Gefeliciteerd, goed hoor!

Rosanna

Berichten: 323
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 09:18

Nou, eerlijk gezegd twijfelde ik er ook wel aan of ik kon gaan inrijden. Ik heb eerst alleen maar gestapt en toen ben ik voorzichtig kleine stukjes gaan draven. En voor dat ik de ring inging had ik nog niet echt gegallopeerd, alleen ff aangesprongen en weer teruggenomen. Wijken voor het been ging ook niet. En in de ring heb ik bepaalde hele slechte stukken van de bak ook gemeden, zoals de AC-lijn, dat was een soort vaargeul. Dus wendde ik iets na A af. Staat er op het protocol: naast AC-lijn Boos! . Oh duh!! En dat stond er gelijk ook bij de eerste drie onderdelen, dus ik begon al met 3 vijven Verdrietig En de middendraf en de middengalop durfde ik er ook niet echt uit te rijden. Wat blijft er dan nog over van zo'n proef Haha! zul je denken! Eigenlijk had de jury gewoon de bodem op dat moment af moeten keuren. Later op de dag, toen de zon erop geschenen had, was het wel beter te doen.