oma is inmiddels overleden....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

oma is inmiddels overleden....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-02 23:56

Hoi hoi, mijn oma heeft maagkanker, nog maar twee maanden, maar ze is al heel erg ziek, Donderdagavond om 18:00 wordt ze geeuthaniseerd...
Huilen Verdrietig
Ze had 4 jaar geleden ook al maagkanker, maar daar is ze toen aan geopereerd, ging erg goed, maar nu is het weer terug en het is nu heeeel snel gegaan.
Jeetje, het is zo'n gek idee dat ze donderdag er dan dus niet meer is....
Ze zeggen dat het beter is omdat je er nu naar toe kan leven, maar je kan je niet voorstellen hoe het is als je het niet hebt meegemaakt.
Het is voor haar wel goed dat ze natuurlijk alles kan regelen zoals zij het wil, maar het is zo'n gek idee...
zo raar.
Wat een rotperiode is dit geweest zeg, eerst een vriend van mijn broer zomaar dood door een brommerongeluk, mijn broer zag het voor zijn ogen gebeuren, en zijn we daar doorheen gekomen, dan nu dit weer in nog geen half jaar tijd...
Huilen Huilen Huilen
Live sucks sometimes....
Moest ik even kwijt......
Laatst bijgewerkt door Tries_en_Faf op 11-01-02 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 00:36

Pff.. weet eigenlijk niet zo goed wat ik hier op moet zeggen.. tja, behalve je sterkte toewensen..

Misschien een mooie gedachte om vast te houden dat je oma nu alle tijd heeft afscheid te nemen van de mensen die haar lief zijn, en niet hoeft te lijden?

Sterkte meis!

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 00:39

Nou das inderdaad heel moeilijk. Ik denk dat je in deze moeilijke periode vooral maar moet doen wat je hart je ingeeft!
Ik wil je in ieder geval heel erg veel sterkte toewensen met de moeilijke tijd die je tegemoed gaat!!!! Hoop dat er iemand voor je is, die je kan opvangen!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 00:55

Gebruik alle vrije tijd die je hebt om samen met je oma door te brengen! En zeg alles wat er gezegd moet worden! Straks kan het niet meer... Huilen

Heel veel sterkte!

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 01:59

Het lijkt me inderdaad heel raar om zover van tevoren al precies te weten wanneer ze sterft.
Gebruik de tijd goed, en wees dankbaar dat de mogelijkheid er is, wie weet wat ze anders voor lijdensweg had moeten gaan.
Heel veel sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 09:10

Heel veel sterkte. En idd, wat iemand hierboven ook al zei: zeg wat er nog gezegd moet worden. Zeg haar nog een keertje hoeveel je van haar houdt, en haal nog wat mooie herinneringen boven. Zeggen hoeveel je van iemand houdt kun je noooooit te veel doen....
Heel veel sterkte, en ook donderdag zijn we er allemaal voor je, schrijf het gerust van je af.
Dike zoen, Sonja

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 10:02

dat is heel vervelend voor je, zeg!
Ik wens je heel veel sterkte de komende dagen en ik sluit me aan bij wat hier boven gezegd is, zorg dat je veel bij haar bent, praat er over en zeg wat nog gezegd moet worden!
Sterkte!! Verdrietig

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 10:07

Tjeetje... ja.... da´s wel happig! Ik wens je héél veel sterkte en hoop dat jullie deze (kostbare) tijd nog op een hele mooie manier met elkaar kunnen doorbrengen!

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 10:28

dat is echt niet leuk voor je.... ik zou zeggen geniet nog van deze laatste paar dagen, anders heb je er later spijt van...

sterkte ermee, liselot

mariska

Berichten: 613
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Maasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 10:42

Wat een raar idee moet dat zijn! Ik kan me het erg moeilijk voorstellen dat je weet wanneer iemand dood gaat. In ieder geval heel veel sterkte in deze moeilijke periode!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23424
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 10:47

eigenlijk is alles al gezegd maar ik wil je heel veel sterkte wensen en neem goed afscheid..

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 11:04

Wat is dit een dappere beslissing. Het zal heel veel vergen van de nabestaanden om hiermee in te stemmen, maar het is een goede stap. Iemand vasthouden is geen liefde, liefde is juist kunnen loslaten omdat dat beter is voor die persoon. Ik wens jouw familie heel veel sterkte.

Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-02 12:17

Dank jullie wel voor de reacties!
Het enige dat ik nog tegen haar wil gaan zeggen is dat ik achter haar beslissing sta. Dat het heel moeilijk is om mee om te gaan maar dat het wel goed is. Ze vraagt dat ook steeds aan mijn moeder (die is er iedere dag, de hele dag) , wat wij er van vinden.
Woensdag ga ik voor de laatste keer heen, dan neem ik afscheid, geeeeen idee hoe ik dat ga doen. Verdrietig
Moeder zei dat ik gewoon moest gaan en voor mezelf moest weten dat het zo goed was, ik bedoel als ze gister was gaan slapen en vandaag niet meer wakker was geworden, was ik er gistermorgen ook voor het laatst en heb ik ook niet echt letterlijk afscheid genomen, maar was het wel goed geweest.
Maar ik kan niet 'dag oma'zeggen terwijl ze nog leeft, dat vind ik zo raar.
De donderdag omzeil ik gewoon, dan stap ik op toet en ga het bos in, vrijdag ga ik bij haar kijken.

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 13:18

Nou veel sterkte voor de komende tijd.
Lijkt me wel heel raar om te weten wanneer jezelf of een dierbaar iemand "gaat". Zou het zelf niet kunnen denk ik.
Verder heb ik er geen woorden voor eigelijk, weet niet wat te zeggen verder.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 13:52

Wat vreselijk zeg. Heel veel sterkte.

Mijn oma is 2 jaar geleden overleden (2 jan 2000) en ik vind het nog steeds raar dat ze er niet meer is. Ik heb nog steeds het gevoel dat ik haar zo kan bellen.

Miran

Berichten: 4452
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 10:00

Heel veel sterkte de komende tijd. Het lijkt me heel moeilijk om te weten, maar wel een moedige beslissing van je oma.

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 10:21

Ik wens je ontzettend veel sterkte.....

Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-02 12:19

nou ik heb gisteravond afscheid genomen. Huilen
Dat was voor mij het geen waar ik het meest tegenop zag. Vandaag is de laatste dag voor haar, maar is ze samen met haar man en kinderen.
Ik heb wel gezegd wat ik wilde zeggen en het voelt wel als een opluchting dat dat nu achter de rug is, nu vanavond nog...
Ga zo lekker naar Toet.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 13:15

Veel sterkte meissie, meer kan ik niet tegen je zeggen. Je hoeft het niet op te kroppen al je gevoelens, lekker huilen mag altijd. Wees gerust, straks heeft ze geen pijn meer.
Liefs, Napoleon en Prima

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 13:38

Heel veel sterkte gewenst. Ik weet dat velen met je meevoelen. Mijn laatste oma ging op 13 Juli 1990. Weet ik nog als de dag van gisteren. Ze wilde niet aan het machien, dus konden we er niets aan doen. Heel erg eng, dat wachten op de dood. Op die manier is euthanasie misschien wat menselijker.

Ik weet overigens dat euthanasie een erg controversiele handeling is, maar het is misschien goed te weten dat er veel mensen buiten Nederland bewondering hebben voor Nederland dat dit mogelijk is.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 15:36

Heel veel sterkte ook van mij! Verdrietig

marije b
Berichten: 1664
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 15:55

echt heel veel sterkte ermee!
ik weet hoe je je voelt hoor!
als je met me wil praten en hulp nodig hebt moet je het zeggen hoor!
heel veel sterkte meid! Verdrietig

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 16:14

sterkte

Linet

Berichten: 704
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Zoetermeer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 18:39

Heeeeeeeeeel veel sterkte toegwenst!!!!!


Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen


Sorry voor de oneliner.

party-girl

Berichten: 1161
Geregistreerd: 03-11-01
Woonplaats: Ter-Idzard (vlakbij wolvega)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 19:27

Veel sterkte! Huilen