Eindelijk weer gereden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Eindelijk weer gereden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-02 20:11

Ik was eerder weggegaan van kantoor en kon dus mooi even rijden voor het donker. Om stipt 4 uur zat ik op Jur en om stipt 5 uur was ik klaar met Razinda, snel he? Haha!

Ik ben met Jur in de bak gaan rijden, tenminste dat wilde ik, maar de bak is nog steeds niet goed. Door al het ijs en sneeuw zitten er nog steeds harde, bevroren plekken in en zeker voor Jur is dat heel moeilijk lopen. We hebben alleen maar gestapt en toen ben ik nog een stukje op de weg gaan rijden. Een stukje gedraafd zodat ze nog wat beweging had gekregen. Ik heb maar 20 minuten gereden, maar ik ben toch liever voorzichtig dan dat ze straks met een blessure op stal staat.

Toen Razinda. Ik heb haar opgezadeld en heb haar eerst even gelongeerd want ze moest natuurlijk even bokken. Razinda had minder moeite met het lopen in de bak dan Jur. Even later ben ik er op gegaan, ik had al 3 weken niet meer op haar gereden!!
Eerst gestapt en daarna ben ik gaan draven. Oooh wat zit ze toch lekker!! Kwijl
Toen Razinda ook wat door de bak had geploeterd ben ik gestopt, heb uitgestapt en was precies voor het donker klaar! Lachen

Echt fijn heb ik niet gereden, maar het werd toch weer tijd dat ik op mijn paardjes kon zitten! Lachen

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 20:14

ik heb vandaag na lange tijd ook weer eens kunnen rijden.
Ik ging met iemand vanstal naar buiten.
Hebben alleen op de verharde weg gestapt.
In het bos is het nog vrij glad en ook op de weg waren sommige plekken wat glad.
Maar heb in ieder geval na lange tijd weer op pablo kunnen zitten.
Was wel weer een raar maar ook een vertrouwd gevoel

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 21:53

Ik kan me voorstellen dat het fijn was om er weer eens op te zitten. Jammer dat de bak nog niet goed was, maar het blijft voorlopig volgens mij dooien, dus kan je spoedig weer echt aan de bak.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 10:51

Fijn eindelijk weer rijden! Ik ken dat gevoel. Pling

Ik heb zondag voor het eerst weer gereden, nadat ik zaterdag even in een paddock los had gelongeerd. Toon is altijd bijzonder gemotiveerd als hij een tijdje niets gedaan heeft, scheelt een hoop zweetdruppels bij mij!

Gisteravond even bijgezet gelongeerd, overgangen stap naar galop geoefend en dat deed hij zowaar meteen goed. Nou ja goed, hij sprong regelmatig overkruist of verkeerd aan, maar hij begreep de bedoeling. Daar was ik al heel blij mee!

In de les moet ik achterwaarts en dan meteen in galop aanspringen (om hem te leren meer van achteruit aan te springen), dus Toon snapte wel een beetje wat de bedoeling was. Als hij het wijken nu ook nog eens gaat begrijpen.... dat kwartje wil maar niet vallen. We hebben geduld.