[VD] Het begin is er... + vraag.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

[VD] Het begin is er... + vraag.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-04 23:40

Vandaag met Kelvin echt een beginnetje gemaakt aan het VD'en... 'Volg', 'stay', 'stap', 'draf' en 'galop' zitten er goed in, 'halt' en 'hier' redelijk. Vond het wel kunnen om vandaag de eerste kunstjes aan te spreken...

Heb geoefend met voetje geven, in eerste instantie nog aardig moeten dwingen... Scheve mond Heb uiteindelijk maar voorgedaan hoe het moest, gewoon op de gangbare manier Lachen Na ca. 15 tot 30 minuutjes hoefde ik de voorbenen maar aan te tikken en hij gaf voetje OK dan! En de basis voor de volgende oefeningen is ook al gelegd, ik vergat de laatste keer de zweep van zijn been af te halen... Bloos Hij bleef echt met zijn been gebogen staan totdat ik de zweep van zijn been haalde!

Nou, en dan nu mijn vraag Lachen Ik heb dus het boek van Nathalie Penquitt, Paardenschool. Viel me gisteren bij toeval op dat er geen 'handleiding' voor steigeren was. Niet dat ik daar plannen toe heb, want als ik iets wil voorkomen is het dat Kelvin 'leert' steigeren... Maar is dit weggelaten uit het boek om de reden die ik denk? Knipoog

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.


Artemiss
Berichten: 1093
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 08:52

Leuk hoor!
En ik denk inderdaad dat ze steigeren weggelaten heeft omdat het toch wel een gevaarlijke oefening is en je dat beter niet uit een boekje kunt leren maar van iemand die er ervaring mee heeft... Lachen

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 16:08

Ik denk het wel. Er staat ook in het boek dat het allemaal oefeningen zijn die feitelijk ieder paard met iedereen zou moeten kunnen(na loop van tijd natuurlijk Lachen ). Steigeren is imo iets wat niet ieder paard met iedereen zou moeten kunnen.

Dennis kan ook nog niet steigeren, en dat laat ik ook zo. Hij kent de basis, compliment, buigen, knielen, liggen, zitten enzo, geen enkel probleem. Doet hij perfect(ik wil het nog op kleinere hulpen voor elkaar krijgen, maar hij voert de oefeningen altijd goed uit), maar steigeren begin ik niet aan.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 19:08

als wij Noriker-hengsten importeren uit Oostenrijk hebben ze vaak wat kunstjes geleerd en steigeren is daar altijd één van, ben ik door schade en schande te weten gekomen. Schijnheilig

Afbeelding

dit is de pas aangekochte dekhengst en gelukkig had ik dit fotootje van hem gevonden ergens op internet......dan weet je al waartoe ie in staat is Clown

We hebben wel eens een hengst gehad waar een bekende NH-goeroe mee aan de slag ging en ineens maakte hij een gebaar en de hengst kwam op 2 benen op hem af Haha!
Ik heb nog nooit iemand zo snel de bak uit zien sprinten als de grote goeroe Clown

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 19:50

smurf schreef:
We hebben wel eens een hengst gehad waar een bekende NH-goeroe mee aan de slag ging en ineens maakte hij een gebaar en de hengst kwam op 2 benen op hem af Haha!
Ik heb nog nooit iemand zo snel de bak uit zien sprinten als de grote goeroe Clown


En kijk, dat is nu de rede waarom ik het Dennis niet leer. Als door dat soort 'truckjes' zelfs de grote goeroe's de bak uit gejaagt kunnen worden is het imo geen leuk kunstje. Al is Dennis vast niet zo impostant voor een grote goeroe, maar wel voor kleine meisjes die op hem rijden.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 09:56

smurf schreef:
[

We hebben wel eens een hengst gehad waar een bekende NH-goeroe mee aan de slag ging en ineens maakte hij een gebaar en de hengst kwam op 2 benen op hem af Haha!

Ik heb nog nooit iemand zo snel de bak uit zien sprinten als de grote goeroe Clown
[/quote]


ik heb een keer zo'n goeroe bezig gezien en heb m toen uitgedaagd dat bij mijn toen nog 3 jarige shet te doen mijn shet had 1 baas mijn zoontje
van toen 3,5 en doogde nog twee personen (mijn man en ik) ook hij stormde de bak uit en dankte god op zijn blote knietjes dat het geen hengst was van 1.80m
na het oplopen van meerdere blauwe plekken waaronder de edele delen en meerdere hele vlugge sprongen over het hekwerk
werd tie eindelijk gedoogd in "zijn"weitje

en deze shet kon geen kunstjes alles wat tie deed was braaf achter mijn kleine aanhobbelen of heel lief stilstaan als hij met m aan t klooien was (eerste pogingen tot poetsen)

het mooiste was toen wij zijn gezicht zagen toen mijn zoontje het enigste aangeleerde kunstje liet zien (voetje geven) hihi

zakelijke mail nickyskeet@gmail.com -- http://www.nickyskeet.nl
pbs worden niet beantwoord

GEZOCHT westdorpe- verzorger/bijrijder
of te koop/ruil (tegen 1 / 2 span shet wagen) aangeboden E (ca.153cm) pony
reacties aub per mail keetelaar@gmail.com

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-04 23:36

Dennis"]
[quote="smurf schreef:
We hebben wel eens een hengst gehad waar een bekende NH-goeroe mee aan de slag ging en ineens maakte hij een gebaar en de hengst kwam op 2 benen op hem af Haha!
Ik heb nog nooit iemand zo snel de bak uit zien sprinten als de grote goeroe Clown


En kijk, dat is nu de rede waarom ik het Dennis niet leer. Als door dat soort 'truckjes' zelfs de grote goeroe's de bak uit gejaagt kunnen worden is het imo geen leuk kunstje. Al is Dennis vast niet zo impostant voor een grote goeroe, maar wel voor kleine meisjes die op hem rijden.
[/quote]

Dit waren dus ook mijn gedachten Knipoog

Een door ons gefokte hengst (die door de toenmalig verzorgster van de merrie gekocht is) heeft geleerd op commando te steigeren (2 handen omhoog. Hartstikke gaaf natuurlijk... Totdat de eigenaresse door het dorp reed en naar iemand zwaaide...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.


Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 06:34

Citaat:
Totdat de eigenaresse door het dorp reed en naar iemand zwaaide

*whahahaha* komt me bekend voor, had de NH-goeroe ook een probleem die, die had nogal veel met gebaren maken naar het paard.....

Een meisje bij mij op stal heeft haar Welshje eerst leren steigeren en meppen met een vorbeen ("tellen") en nu wil ze leren buigen en compliment, maar ze heeft dus een probleempje.......

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-04 07:10

Lijkt me knap l*llig als je mee naar voren buigt tijdens de buiging en dat beest mept ineens... Bij die hengst van ons ook, eigenaresse was zwanger (niet ver, maar toch) en de hengst in kwestie vond steigeren op commando geweldig...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 09:43

ja en voor je het weet, zien ze alle gebaren als een commando om te gaan steigeren...... Scheve mond
dat naar voren meppen van hengsten is ook zo naar, deed Morrie ook toen ie in Nederland aankwam, heb ik hem snel afgeleerd! Cool

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 09:46

Ik denk dat ik, als ik zou willen, Dennis niet eens meer om hoog ga krijgen. Hij heeft een tijdje uit verzet gesteigerd, en omdat ik er zo'n pesthekel aan heb heb ik het dusdanig hardhandig afgeleerd dat hij al in elkaar krimpt als hij aan steigeren denkt Bloos.

Een paar maanden geleden dacht hij(2,5 jaar nadat ik het hem afgeleerd had) weer om hoog te komen. Hij was nog geen 10 cm van de grond en hij kroop van schrik daarna helemaal in elkaar Bloos!.

Die stijgerd niet meer Haha!.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 13:23

Mensen een beetje on-topic blijven aub!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 bezoekers