wel of geen ritsen in m'n laarzen???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
tessa36
Berichten: 2
Geregistreerd: 02-05-04

wel of geen ritsen in m'n laarzen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-04 22:44

Ben zeer benieuwd naar ervaringen van anderen. Heb petrie laarzen die ,s morgens nog wel passen maar in de loop van de dag wordt het steeds lastiger. Sowiezo moet ik altijd iemand hebben die er aan wil hangen als ze uit moeten. Nou lijkt mij ritsen een oplossing maar ik krijg ook te horen NOOOIT doen da's echt zonde en zo..
Wat zijn jullie ervaringen???


Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 22:51

Ik heb risten in mijn leren rijlaarzen laten zetten en vind het echt geweldig, wil niet meer zonder!
Ik was ook altijd aan het hijsen om de laarzen aan en uit te krijgen en nu gaat het heel makkelijk, ideaal!

Heb nog nooit een rits kapot gehad gelukkig, je moet wel zorgen dat je metalen ritsen hebt, geen kunstoffen risten die knappen zo!

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 22:58

NOu ik wou het dus eerst ook niet, ik vond het lelijk enzo. Maar toen heb ik ze een keer laten oprekken en dat hielp niet echt, na een maand zaten ze weer strak. Toen heb ik er toch een rits in laten zetten. Maar ik heb er nog geen moment spijt van gehad! wat is dat fijn zeg! soms onder het stappe lekker ff stukje rits open. makkelijk aan en uit, niet van dat getrek enzo
ik ben er dus zeer positief over! ondanks alle verhalen


Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 01:40

Ik heb ritsen in mijn laarzen en wil nooit meer anders. Niet alleen omdat het ontzettend handig is maar ook nog veiliger. Ik heb al een aantal keer meegemaakt dat een paard vies op mijn tenen/voet heeft gestaan en dan is zo'n laars toch heel makkelijk en snel uitgetrokken ipv gepijnigd worden als je voet dik is en je laars moet uit.
Ook bij een val van het paard en er is wat met je been, hoeven ze hem niet open te knippen, om even van het ergste uit te gaan.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 05:36

Om dezelfde reden heb ik ook ritsen in mijn laarzen laten zetten. Dit heb ik bij Van Rijs, zadelmakerij laten doen. Het is echt heel mooi geworden en je ziet het van een afstandje nauwelijks. Ze zitten nu weer prima, niet te strak en het aan en uit doen gaat heel makkelijk. Tip: let er wel op dat je de ritsen aan de buitenkant laat zetten. Sommige mensen vinden dit minder mooi, maar aan de binnenkant beschadig je je zadel of je paard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 10:15

Ik heb zelf geen ritsen, maar mijne gaan ook nog makkelijk aan en uit. Maar als ik jou was zou ik er wel ritsen in laten zetten! Want anders is het zonde. Maar heb je wel is geproberd op ze uittekrijgen met een laarzenknecht. Daarmee gaan ze namelijk veeeeeel makkelijker uit!!

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 10:18

Ik heb zeg maar een klein ritsje boven in me laars (een kwart van de laars lang) en dat bevalt me prima. Ik kom er goed in en uit. Dus voor mij geen problemen.

gr

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 19:41

Ik heb er sinds een week ritsen in laten zetten. Het is erg mooi geworden en erg practisch! Ik kwam er namelijk eerst met geen mogelijkheid meer in Scheve mond

1 nadeel: De ritsen worden er met 'de hand' ingezet (wel met een machine, maar die word bestuurd met de hand) waardoor de stiksels iets minder recht lopen, en een beetje 'kronkelen'. Maarja, voor wat ik er voor terug krijg, neem ik dat maar voor lief Knipoog

Marije_jiplover

Berichten: 25300
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 19:45

Een vriendin van mij heeft ook pas ritsen in haar laarzen laten zetten. Eerst heeft ze ze ook op laten rekken, maar toen paste de rechter nog steeds niet lekker. Dus weer droeg ze ze eigenlijk nooit, wurmde zich er met wedstrijden met heel veel moeite in om er eerst een uur op te lopen, voordat ze weer gevoel in haar voeten had en ze op haar paard kon klimmen, om ze na het rijden weer haast niet uit te krijgen.
Nu met ritzen heeft ze ze weer iedere keer aan als ze gaat rijden, ze gaan soepel aan en uit!
DUs doen als ik jou was!

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

natasja
Berichten: 237
Geregistreerd: 01-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 21:04

hoe duur is dat ongeveer om er ritsen in te laten zetten??

groetjes

Haha! WELLNESS STABLES Haha!
viewtopic.php?f=29&t=368150

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 21:20

Ik heb het zelf niet.. en het bevalt prima! Het hangt er net vanaf hoe makkelijk je erin komt.
Bij mijn laarzen (Cavallo) zou een rits erin laten zetten (niet helemaal tot onderaan --> de grond, maar tot bij je achillespees, zeg maar) 80 Euro zijn.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 22:37

Ik vind het helemaal ideaal! Top!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 23:27

mijne koste geloof ik 45/50 euro bij de schoenmaker

jufloontje

Berichten: 683
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Midwolda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 11:51

Ik heb er 2 maanden geleden ook ritsen in laten zetten, nadat mijn laarzen de hele winter aan het verstoffen waren. Dat vond ik toch wel beetje zonde en nu met rits heb ik ze altijd weer aan, ideaal die ritsen!! *LOL*

Ik heb mijn laarzen naar de schoenmaker gebracht en heb er toen dus ritsen in laten zetten en nieuwe zolen/hakken en was 63 euro kwijt. Mn moeder vond t veel geld, maar als ik nieuwe moet kopen, ben ik dit bedrag wel zo'n 7 keer kwijt!!

Dus ik kan maar 1 ding zeggen....RITSEN ERIN!!!!!!!!!!!!!!!!! OK dan!

07-06-07 is mijn kanjer Joost geboren!! Inmiddels alweer 1 jaar!!
En laten we Nevland uiteraard niet vergeten, nog zo'n stoere bink! Lachen

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 12:38

Ik was voor het ritsen in mijn laarzen laten zetten tussen de 65 en 75 euro kwijt.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 13:20

Als het netjes gedaan wordt, valt het bijna niet op, en kom jij gewoon snel en eenvoudig uit je laarzen. Ook worden zew natuurlijk iets wijder als je er een rits in laat zetten, wat ook wel handig is als ze net iets te smal lijken. Als ik jou was zou ik het gewoon doen!

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 13:51

Toevallig zat ik er ook over te denken. Mijn laarzen zijn erg lelijk kapotgeknipt in het ziekenhuis en liggen nu alweer bijna een jaar te verrotten in de schuur, maar ik zat me te bedenken of van rijs het misschien nog kan flikken er ritsen in te zetten......ik ga het zeker vragen !! Want ze zitten zo lekker...................na al die jaren eindelijk haha,, maar ja, als ze aan vervanging toe zijn, gaan ze ook pas lekker zitten he..........

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 15:17

Ik riep ook altijd dat ik noooiiiittt ritsen in mijn leren laarzen zou laten maken. Ik vond dat altijd zonde van de laarzen. Maar toen kwam het moment dat ik het (na het inlopen) al warm kreeg bij de gedachte dat ik de laarzen aan moest doen. Ik heb toen toch maar gekozen voor het gemak ipv het uiterlijk en heb er ritsen in laten maken. Ik zal je dat zeggen. Ik wil nooit meer zonder. Het is zooooo makkelijk en je ziet de ritsen helemaal niet als je op je paard zit.
Verder sluit ik me bij okkie1 aan (zelf had ik nog nooit zo ver gedacht)

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 19:38

Mijn laarzen liggen voor de 2de keer in 3 maanden weer bij de schoenmaker, de rits was alweer kapot, ik word van deze mountain horse sportive riders helemaal $^*^&$%....
Een rits is wel handig maar de volgende laarzen worden iig niet van dit merk.

MootjeK

Berichten: 1195
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 10:50

Ik zit er ook over te denken om ritsen in mijn laarzen te laten plaatsen. Na 6 jaar krijg ik ze namelijk nog steeds niet aan zonder hulp van plastic zakjes en dat is zo'n gedoe... Heeft iemand dit toevallig bij Van Huet in Houten laten doen en zo ja, hoe duur was dat? (Mijn laarzen komen ook bij hem vandaan.)

EvelienH
Berichten: 3714
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 11:08

Ik heb dat probleem dus ook Boos!
Heb nog geen jaar geleden nieuwe laarzen gekocht en ik kom er nu al met moeite in Boos! en als ik ze aan heb sterven mijn benen bijna af Scheve mond
Dus ik denk dat ik er ook maar ritsen in ga laten zetten.

Neroo
Berichten: 10272
Geregistreerd: 16-03-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 11:12

is het fijner om de rits aan de buitenkant te hebben of van de achillespees tot boven?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 108 bezoekers