Dode dieren langs de weg

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Dode dieren langs de weg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-04 23:15

Echt het sterft hier weer van de dode beesten langs de weg, egeltjes, eenden, fazanten, konijnen.....
Ik kan er alleen echt nooit bij dat mensen zo'n diertje doodrijden en het vervolgens laten liggen en doorrijden.... Het is mij ook weleens gebeurd dat er iets onder mijn wielen terecht kwam, maar ik stop toch echt. Om te kijken of het eventueel nog leeft, en zoniet, om het aan de kant te leggen.
Ook als ik een dood dier op de weg zie liggen wat er nog redelijk 'heel' uitziet leg ik het aan de kant, vind het altijd zo respectloos, zo'n dier wat helemaal in het asfalt is gereden...

Vandaag zag ik zelfs, gewoon op de provinciale weg, een dode kat liggen. En niemand die stopt. Ik ben dus wel gestopt, auto langs de kant gezet en zowat met gevaar voor eigen leven die kat van de weg geraapt. Dat is iemand zijn huisdier, als dit met 1 van mijn dieren zou gebeuren zou ik het ook fijn vinden als iemand dat zou doen. Het is toch fijner als je je kat nog ergens enigszins heel op kunt halen, in plaats van dat ze hem van het asfalt af hebben moeten krabben....
Deze kat had gelukkig een adreskokertje om met een telefoonnummer erbij, ik heb dus gelijk de eigenaren opgebeld. Die waren natuurlijk verdrietig, maar wel blij dat ik hem had gepakt.

Ben ik nou zo'n muts dat ik alles aan de kant leg? Volgens mijn vriend wel, dood is dood. Die kat vond hij wel een uitzondering, maar hij zei wel dat hij waarschijnlijk niet gestopt was.

Run free Jordy.... 1997 - 2021


Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23411
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 23:37

voor katten ed stop ik en als ze er een beetje netjes uitzien en het is een beetje een normale tijd van de dag wil ik ze ook nog wel meenemen en afleveren bij de dierenarts voor evt chipcontrole.
Als ik zelf iets aanrij en de verkeerssituatie laat het enigsinds toe stop ik wel maar je kan nou eenmaal niet met gevaar voor eigen leven een dode vogel van de snelweg gaan plukken, maar indien mogelijk stop ik wel.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 23:39

Inderdaad zie je weer steeds meer dood gereden dieren op de weg liggen,vooral egels zie je hier erg veel.En vogels
Helaas valt er niet veel meer van de weg te halen en is het al helemaal kapotgereden.
Je hebt groot gelijk hoor als ik een groter beest als hond of kat zou zien zou ik ze ook van de weg halen maar dan wel als het echt kan en niet mijn leven wagen op een drukke snelweg.


Mijn lijfspreuk:
Als ik iets doe, dan doe ik het goed, anders begin ik er niet aan !


XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 23:54

Ik zie ook enorm veel dode dieren langs de weg, ik heb er nog nooit één van de weg afgehaald, meestal liggen ze al op de vluchtstrook en de dieren in de berm zie je niet liggen. Maar je weet nooit met wat voor ziekten dat beestje heeft rondgewandeld en een opengereden beest raap ik niet op, hoe dieronvriendelijk het misschien ook klinkt. Bovendien is het levensgevaarlijk op een drukke weg te stoppen voor iets wat toch al dood is. Dieren die eventueel van iemand zouden kunnen zijn, controleer ik natuurlijk wel op een adreskokertje, maar of ik het dier zou afleveren bij de dierenarts voor chipcontrole weet ik niet, en daar ben ik gewoon heel eerlijk in.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Dealer

Berichten: 735
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 00:08

Veel eenden en woerden momenteel. Is de tijd Verdrietig
Vanmorgen reed ik met mijn paard lang een N-weg (op de B-weg ernaast) langs 3 platgereden eenden. Een grote vlek viezigheid en veren. Een rotgezicht. Heb nog even gedacht om de politie te bellen om het weg te halen. Kon er zelf niets mee: te plat en te druk.
Maar ik heb 4 uur gereden en heb in totaal 8 platgereden eenden gezien, allemaal op N en B wegen.

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-04 00:15

Als alle ingewanden eruit hangen raap ik ze ook niet meer op hoor, en ik schraap ze ook niet van het asfalt. Maar vaak zie je ze zo liggen dat er weinig 'vies' aan te zien is, en dan leg ik ze dus wel weg (uiteraard ook niet op de snelweg Knipoog )
Als je ze laat liggen zie je vaak dat het de volgende dag helemaal in de weg gereden is, ik vraag me dan af of mensen erop mikken ofzo Verward

Run free Jordy.... 1997 - 2021

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 00:15

Toevallig zag ik vanmorgen 2 dode duiven naast elkaar liggen.
Normaal stop ik altijd, maar had nu erge haast. Toen ik er vanavond weer lagskwam lagen ze er niet meer.

Ik heb zelf gelukkig nog nooit wat aangereden.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 00:27

ik zeg altijd dat ik ze weg haal, maar ik denk dat ik het niet durf. Ik heb gelukkig nog geen een keer gehad dat ik iets aangereden heb (op hordes vliegen na Bloos! ) en ik heb ook nog geen "heel" dier gezien, alleen stukjes.. Scheve mond

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 07:30

hier heeft een hele poos een dode vrouwtjes eend gelegen... ik heb haar ook aan de kant gelegd, maar had haar beter weg kunnen halen want het mannetjes eendje zat nog weken lang in de berm , totdat er niets meer van zijn vrouwtje over was.... Huilen Verdrietig daar heb ik t best moeilijk me gehad als ik dan weer voorbij kwam fietsen.....

mijn katten zijn om die reden binnenkaten.... moet er niet aan denken er 1 van de weg te moeten schrapen Verdrietig

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 08:31

Er lag hier een hele tijd terug een dode hond langs de weg, wij zijn niet gestopt omdat waarschijnlijk dan zou gedacht worden dat wij hem dood hadden gereden en aangezien het er niet echt fris uitzag.. ja ik ben niet zo goed in dode diertjes..

So close,
no matter how far.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 08:51

Ik vind het goed van je wat je gedaan hebt met die kat. OK dan! Zelf zou ik dat in zo'n geval ook willen doen, maar op de een of andere manier durf ik dat echt niet. Ik ben niet bang voor de dood, maar wel voor een 'dood lichaam'. Scheve mond

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 10:43

Ik schep regelmatig dode dieren van het wegdek af. (maar ik werk dan ook bij de dierenambulance Knipoog ) Vaak hebben mensen het niet door dat ze een eend of zo aanrijden. Gelukkig worden we wel vaak gebeld door mensen die een dode kat of hond hebben zien liggen, zodat wij naar een eigenaar kunnen gaan zoeken.

Bijna klaar met mijn opleiding!!!

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 11:24

Bij ons ligt er ook veel langs de weg helaas, vooral zie ik altijd veel katten liggen.
Daarom was dat voor ons de reden dat wij de katten niet naar buiten doen, we hebben een redelijk groot huis en dus ruimte genoeg.

Ook liggen er veel hazen, konijnen,egels, eenden langs de weg.
Ik vindt dat altijd zo naar om te zien.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 11:58

Als de mogelijkheid er is, dan haal ik ze wel weg, maar zodra er ook maar een beetje twijfel is over m'n eigen veiligheid, dan laat ik ze liggen, jammer dan.
Mensen die zomaar in de ankers gaan voor een schaduw in de berm zijn ook levensgevaarlijk.

Nulla tenaci invia est via

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 12:01

Margreet schreef:
Als de mogelijkheid er is, dan haal ik ze wel weg, maar zodra er ook maar een beetje twijfel is over m'n eigen veiligheid, dan laat ik ze liggen, jammer dan.


Idd en voor een vogeltje/egel stap ik ook niet uit de auto. Hond en kat vind ik nog tot daar aan toe!

amargith
Berichten: 206
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Tienen (belgië)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 12:07

Als ik kan stop ik langs de weg als er een dier midden op de straat ligt. Zo ben ik 2 avonden achtereen eens gestopt. Heb ergens aangebeld en een schop gevraagt om het beestje mee aan de kant van de weg te kunnen leggen. Beiden waren dood. één poes was op de kop gepakt en de andere in het midden. Darmjes hingen eruit, maar voor de rest was ze nog intact. Ik ben ook zo van het feit liever mijn poes heel terug te vinden dan ze van de straat te moeten schrapen. Maar weinig mensen zijn zo.
Heb ook eens geïnformeerd. Als er een dood beestje ligt lags de kant, kan je altijd naar de brandweer bellen. Op hun gewoon nummer, niet hun alarmnummer hé lol. Dan komen ze dat ophalen en indien nodig nog de straat schoonspuiten. Maar je moet hun dan wel de exacte locatie van het dier weten op te geven. Die straat, die kant, ter hoogte van dat huisnr, in de berm vb.
Maar de meeste mensen hebben er weinig aandacht aan tot mijn spijt. Dat is idd zo. Verdrietig

Sannah

Berichten: 2429
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 13:16

Debo schreef:
hier heeft een hele poos een dode vrouwtjes eend gelegen... ik heb haar ook aan de kant gelegd, maar had haar beter weg kunnen halen want het mannetjes eendje zat nog weken lang in de berm , totdat er niets meer van zijn vrouwtje over was.... Huilen Verdrietig daar heb ik t best moeilijk me gehad als ik dan weer voorbij kwam fietsen.....


Ja, dat heb ik vorig jaar ook meegemaakt. Die mannetjeseenden zijn erg trouw aan hun vrouwtje, dat zou je niet zeggen zoals je ze vaak tekeer ziet gaan.
Na 3 dagen was ik het zo zat dat mannetje nog bij zijn dode vrouwtje langs de kant van de weg te zien zitten, dat ik 's avonds speciaal daarheen gereden ben om dat vrouwtje weg te halen.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 13:26

ik zie met mijn werk heel erg vaak dode beesten langs de weg liggen ...

vooral kleine katjes bij de boerderijen . dan draait mijnmaag altijd even om, heel erg zielig !!

meestal is het te gevaarlijk om uit te stappen en ze weg te halen

of om om te draaien, een keer heb ik een konijn aangereden, op de weg naar mijn werk, ik kon niet zien of ie al dood was en kon niet omdraaien want er reed iemand achter me, ik wist dat ik met de vrachtwagen weer terug over die weg moest, dus ben op de terugweg nog n keer over dat beestje gereden, zodat ik zeker wist dat ie echt dood was... hij bewoog nl nog wel toen ik terugkwam Scheve mond

maar goed, heb er een uur van zitten gruwelen, maar heb wel t beste gedaan wat ik kon doen !

als het een kat was geweest had ik de dierenarts gebeld, heb nl verschillende gsm nummers waarmee ik ze uit bed kan bellen LOL
nee maar ik had de dierenambulance oid dan gebeld, maar een konijn ... sorrry daar rijd ik nog n keer overheen

katten heb ik wel eens naar de kant getrokken en even bij de mensen aangebeld of ie van hun was, en helaas hebben we een van onze katten ook eens van de weg moeten rapen Verdrietig maar dan weet je tenminste wel wat ermee gebeurt is, als ie niet meer terugkomt dan weet je niet waar zo'n beest is gebleven

petje ook af voor de dierenambulance, dat ze middels de chips de eigenaars proberen op te sporen OK dan!

carien

Berichten: 750
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 13:26

Ik had een vrouwtjeseendje, zelf groot gebracht, kwam gezellig op je schoot zitten maar kon dus niet vliegen. Op een gegeven moment is er een mannetje bij gekomen en ze waren voor een paar jaar een onafscheidelijk koppel: tot vorige week. Ze zijn met zijn 2en aan de wandel gegaan (poort van de ren was stuk) en het vrouwje werd voor ons huis dood gereden Verdrietig Ze werd door de buurvrouw midden op de weg gevonden. En 2 jaar geleden mijn poes, op bijna dezelfde plek Huilen

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 16:16

Zo boos kan ik daarom worden..... Stoom uit je oren

Een paar weken geleden zag ik in de auto een vogeltje op de weg liggen te spartelen (waarschijnlijk vleugel gebroken bij een aanrijding ofzo).

Ik me auto aan de kant gegooid (was binnen de bebouwde kom hoor) en ik ren naar dat vogeltje toe met het idee om 'm mee te nemen en de dierenambulance te bellen.
Dus daar ren ik dan, zie ik een auto aankomen dus ik met me armen zwaaien, maar helaas te laat......splat zo over het vogeltje Verdrietig

Daar werd ik wel zo triest van, wat doet mensen denken dat het leven van die dieren minder waard is dan dat van hunzelf?
Doet me een beetje denken aan Hitler....

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 16:46

Ja ik weet waar je het over hebt... Ik rij erom heen... ik durf dat niet op te pakken waarom weet ik niet.
Ik heb wel al eens de dierenambulance gebeld voor een kat die midden op de weg lag... niet om aan te zien Verdrietig

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 17:27

malibu... IMO is een vogeltje dood beter af als dat ie na lang lijden alsnog bij de dierenarts word ingeslapen
vaak zijn ze te zwak om terug de natuur in te gaan , en hebben opvangcentra te weinig geld om ze op te lappen

een kat of hond is IMO uiteraard wat anders als een wilde vogel of konijn ,
tis erg hard,maar als ik een half konijn of halve vogel zie rijd ik er met de (vracht)wagen overheen om langer leed te besparen ...

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 17:30

Malibu schreef:
Doet me een beetje denken aan Hitler....


Je kunt ook overdrijven zeg...

Nulla tenaci invia est via

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 17:42

Voor honden en katten stap ik uit de auto en zou ze -als het enigszins mogelijk is- in de berm leggen. Voor eenden, konijnen enzv niet. Dan kan je wel bezig blijven, die dieren worden bij bosjes doodgereden. Ik rijd er wel altijd omheen, ook al zijn ze zo plat als een dubbeltje. Ik vind het heel respectloos om er overheen te rijden.
Ik heb gelukkig zelf nog nooit een dier aangereden, maar als het mogelijk is zou ik zeker stoppen en kijken hoe het eraan toe is, zou het eventueel aan de kant leggen oid als het niet meer leeft. Maar dat zou ik alleen doen als ik mijn eigen veiligheid daarmee niet in gevaar zou brengen. (bijvoorbeeld op de snelweg Knipoog)

Ik bel trouwens wel de dierenambulance als er een dode kat op de weg ligt en je er zelf niet voor kunt stoppen.

Margreet"]
[quote="Malibu schreef:
Doet me een beetje denken aan Hitler....


Je kunt ook overdrijven zeg...
[/quote]

Dit is echt GEEN vergelijking.... Weet je wel wie (beter gezegd WAT) Hitler was???

:D

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 17:50

Ik vind het altijd verschrikkelijk.
Al die beesten op de weg.
Waar ze gewoon keer op keer weer overheen denderen!
Als wij een dier aan rijden(wat nog maar 1 keer is gebeurt)
Leggen we hem nettjes in de berm!
We hebben het laatst zo erg gehad.
Was midden op de Snelweg.
En daar lag een reiger die al aangereden was en die had zen poot gebroken of vleugel etc.
Maar we konden gewoon niet van de weg.
En toen kwam er net een vrachtwagen aan.
Nou je kan wel nagaan wat er gebeurde .
Stakker

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 98xsophiex98, _Bonte_, Amazonbot, Anoukjuuuhh, Brittneyx, claudtje, corinec, Devitootje, Jade91, LesleyAnne, Mars, Michje, Miriam91, Oehlala, Renkle, Tajmahal, TheNovelist, Vavane, xRooss, YandexBot, ziechriet en 141 bezoekers