hoe stap je op je paard>????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

hoe stap je op je paard>????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-04 21:05

Dit is een vraag die ik me sinds een paar dagen afvraag.
Hoe stijg je op je paard...

Doe je dit met je rug naar je paard of met je gezicht naar je paard..
Stijg je op door je via het zadel omhoog te trekken of hou je zijn manenkam met de ene hand vast en het zadel met je andere hand ???

zomaar een vraag die ineens bij me opkwam Bloos

L1 + 5 :)

Ons wondertje Collin is geboren :)


Khartoum

Berichten: 1598
Geregistreerd: 30-04-04
Woonplaats: Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 21:07

nou ik doe het zo en volgens mij is dat gewoon goed:
je staat aan delinker kant van je paard met je neus richting zn hoofd zeg maar. dan pak je in je linker hand je teugels en de voorkant van het zadel pak je ook beet en met je rechter hand pak je de achterkant van het zadel en dan je linkervoet in de linker beugel en een, twee, drie! daar zit je!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 21:08

Ik sta met m'n gezicht naar m'n zadel. Een hand op de zadelknop en hopsieflopsie Haha!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 21:09

Officieel hoor je op te stijgen met de hoofd naar zijn kont, voetje in de beugel, omhupsen en erop zwaaien. Maar dat doe ik dus weer niet Tong uitsteken.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 21:13

Paard staat stil. Ik sta op een hekje oid. Teugel losjes in linkerhand, voorkant van het zadel heb ik ook vast met links. Gezicht naar zadel. Voet in beugel en hop (en nu kan ik me niet voor de geest halen of ik dan mn rechterhand op de achterkant van het zadel heb of dat ik mn rechterhand naar de voorkant van zadel breng Scheve mond. Als ik opstap zonder hekje dan heb ik wel mn rechterhand bij de achterkant van het zadel).

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 21:14

Khartoum schreef:
nou ik doe het zo en volgens mij is dat gewoon goed:
je staat aan delinker kant van je paard met je neus richting zn hoofd zeg maar. dan pak je in je linker hand je teugels en de voorkant van het zadel pak je ook beet en met je rechter hand pak je de achterkant van het zadel en dan je linkervoet in de linker beugel en een, twee, drie! daar zit je!!!


volgens mij doe ik het ook zo, heb er eigenlijk nog nooit echt bij nagedacht...

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

xMarieke

Berichten: 5701
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Aan het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 21:16

Ik sta met mn rug naar het hoofd van de pony, teugels in linkerhand. en met beide handen de voorkant van het zadel vasthouden (zodat ie niet wegglijdt) linkervoet in de beugel en opstappen

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 21:18

Sonja schreef:
Ik sta met m'n gezicht naar m'n zadel. Een hand op de zadelknop en hopsieflopsie Haha!


Same here! Alleen ik doe ook nog m'n linkervoet in de beugel. Tong uitsteken Haha!

Ob-la-di ob-la-da, life goes on... brah! :D

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 21:23

En beetje de officiële manier.
Ik kijk naar het zadel, ipv de kont en dan met een paar hupjes stijg ik op. Ik heb dan met mijn rechterhand de achterkant van het zadel beet en met mijn linkerhand de teugels en de boom. Als ik er bijna op zit, leg ik mijn rechterhand bij de booom neer, om zachtjes terecht te komen.

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 21:24

Ik doe dan uiteraard mijn linkervoet in de beugel bij het opstijgen, zo lenig ben ik niet meer om het zonder beugel te doen Haha!

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!


tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-04 21:27

ik had laatst gehoord dat je met je linkerhand ook de manenkam vst kan houden... Iemand die dat doet???

L1 + 5 :)

Ons wondertje Collin is geboren :)

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 21:35

ik heb vroeger geleerd at je met je rug naar de hoofd van het paard staat, teugels in de linkerhand, voet in de beugel, rechterhand aan de achterkant van het zadel en 1, 2 hoppetee..... Clown

Tegenwoordig zet ik een stoel naast mijn paard, klim erop, help met mijn rechterhand mijn linkervoet in de beugel te hijsen, pak het zadel vast en tracht erop terecht te komen........ Tong uitsteken

Er staat meestal iemand voor mijn paard om te voorkomen dat ie zonder mij vertrekt, is er niemand voorhanden, dan heb ik een probleem Haha!

IcePrincess

Berichten: 7738
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 21:43

Apple schreef:
Paard staat stil.


dat is de bedoeling ja, maar laat de mijne dat nou net niet doen Clown .

dus bij mij gaat het zo: beide handen op het zadel hand bij de kamer heeft ook de teugels vast, voet in de beugel, paard begint rond te lopen, ik hups wat meer op een been, de andere zit nog steeds in de beugel, op een goed moment zet ik af met mijn been wat nog op de grond staat en trek me verder op aan het zadel *paard loopt nog steeds rond* Nagelbijten / Gniffelen

Ik stap trouwens aan beide kanten op, is wat beter voor de beugelriemen (ben lui, ik wissel ze niet om maar wissel gewoon mijn opstapkant om Tong uitsteken )

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 21:56

Pak de manen altijd vast, wat weer een beetje lastig wordt in de zomer, aangezien de maantjes er dan weer af gaan Scheve mond
Sta volgens mij met mijn kont naar zijn hoofd, maar zeker weten doe ik het niet

loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 21:57

ik kijk naar der hoofd, of gewoon over der rug zeg maar Haha!
zet af en hou ook de manekam vast.

niet ech zo als het hoort iig

janna

Berichten: 4536
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 22:00

Ik pakm altijd met mijn linkerhand de manen, en met mijn rechterhand de voorboom, geloof ik...
Ik ga altijd zacht zitten, meestal zijn mijn paarden net zadelmak, dus dan moet je wel wat extra voorzichtig zijn.

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 22:00

neus richting hoofd, teugels in linkerhand, op manen kam, en rechterhand achter het zadel, linker voet in beugel en afzetten. Ik spring altijd in het zadel, en singel eigenlijk nooit strak aan. Maar als iemand dus opstapt die wel aan het zadel gaat hangen, hangt het zadel dus onder der buik Haha!
Maar nog niet uitgeprobeert nadat het is opgevuld Haha!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Marleen_

Berichten: 3576
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 22:06

haha bij mij is het elke dag weer een verrassing. sinds kort rijd ik een hengst en meneer staat niet stil, en aangezien Leentje (ik) niet echt lenig is kom ik via de meeste ingewikkelde methodes op meneer zijn rug, maar ik heb het zo geleerd: mijn neus naar de kont van het paard, linkerbeen in de beugel en hopsakee erop, alleen dit is me zo geloof ik nog nooit gelukt! o'ja teugels in de hand is ook altijd wel erg handig!!!

Black Boy is mijn nieuwe vriendje en liefde <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 22:17

Met zadel: Met mijn gezicht richting zijn rug (sta links van het paard), linkerhand de teugels losjes en een pluk manen, rechterhand achterhand van het zadel, linker voet in de beugel en ophijsen maar Tong uitsteken.
Zonder zadel:
Zet paard stil,
Ik ga altijd op iets staan zoals een stoel, een kruk, of op t hekje. En pak een plukje manen vast en klim er vervolgens op Tong uitsteken

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 22:18

Ik kijk naar zijn voorkant, pak met mn linkerhand een plek manen en zwiep me erop.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23372
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 22:29

linkervoet in de beugel, linkerhand op de manenkam, rechterhand op de achtekant van het zadel en klimmen maar

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 22:35

Ik stap op met krukje. Omdat ik een zwakke knie heb en weinig kracht heb. Dit gaat als volgt. Ik zet het krukje naast Tyrano, ik kijk naar het zadel. Linkerhand op de manenkam, rechter op de achterkant van het zadel. linkervoet in de beugel, afzetten, been overzwaaien en zachtjes gaan zitten.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 23:06

ik sta met me hoofd richting de kont steek me voet in de beugel draai me op zorg dta mijn voer alleen tegen de singel aan kan komen en houd de teugels op met en mijn hand aan de manen kam en huppa ik zit. deed het eerst anders tot dat je paarden zadelmak gaat maken en ze zich een ongeluk schrikken.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 23:36

Sonja schreef:
Ik sta met m'n gezicht naar m'n zadel. Een hand op de zadelknop en hopsieflopsie Haha!


Zijn wij, westernmensen, zo simpel? *LOL* Zo doe ik het ook! Haha!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 23:43

rug naar het hoofd van het paard, met de linkerhand vooraan het zadel vasthouden,linkervoet in de beugel, 1 hupsje maken en ondertussen mijn rechterhand naar de achterkant van het zadel bewegen, eventjes klimmen, rechterbeen over het zadel en ik zit.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jadero, SemrushBot, Trendiction en 44 bezoekers