a clinic dresscode

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
M3isSi3j

Berichten: 3180
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Monster/Den Haag

a clinic dresscode

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-04 21:15

haaj peoplez!! Aankomende moederdag (zondag 9 mei) heb ik en nog een paar andere bij mij op stal die ook hier op bokt zitten een clinic..

er is nogal wat onenigheid over de dresscode hiervan. Ik wou helemaal in het grijs gaan (heb een fries dus die is zwart) maar mij werd het afgeraden want het zou verplicht zijn om in het wit/creme of iets dergelijks te gaan..

Wat vinden jullie en wat zouden jullie aanraden of doen?

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 21:21

Ik denk dat het er een beetje vanaf hangt bij wie je de clinic rijdt. Toen ik ooit een keer bij Imke Bartels reed begreep ik dat het wel op prijs werd gesteld als je in het wit ging.

Zo ook bij Leida Strijk en Tineke Bartels...

Maar neem nou de clinics die Tyrza geeft, daar zie ik ook veel mensen met andere kleuren.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132039
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 21:27

Normaal gesproken is het voldoende om gewoon netjes gekleed te gaan.
Met netjes bedoel ik: een nette/schone rijbroek, truitje oid., evt. bodywarmer, gepoetste laarzen en een cap/helm.
Een schoon dekje onder je zadel, zadel en hoofdstel even schoonmaken en evt. bandages aan (soms worden witte bandages op prijs gesteld omdat de gangen zo wat beter te beoordelen zijn) en klaar is Klara !
Je zou voor de zekerheid nog even na kunnen vragen bij de persoon die de clinic geeft of zij een bepaalde dresscode op prijs stelt, maar meestal is "gewoon netjes" voldoende Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 21:28

Ik vind dit echt DE grootste onzin. Wat heeft de kleur van je dekje, of je bandages (laat staan wat jij aan hebt) ermee te maken, hoe jouw paard loopt en hoe jij traint. Ala, dat het mooier oogt kan ik nog ergens inkomen, maar om het nu verplicht te gaan stellen vind ik nogal b*llsh*t. En verder vind ik dat je moet dragen, wat jou het lekkerst zit. Bij een clinic gaat het er toch juist om, om dingen bij te leren en niet om een prestatie af te leggen, waar je punten voor kunt krjgen. Sorry, maar zoiets kan er bij mij echt niet in.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 21:47

Ik kan me best voorstellen dat een lichte kleur bandages of beenbeschermers fijn is om het gaan van het paard beter te kunnen bekijken. En ook een ruiter in een net jasje of aansluitende bodywarmer is beter te beoordelen dan iemand in een slobbertrui. Ik vind het ook een blijk van respect voor de persoon die de clinic geeft om netjes te verschijnen.
Maar helemaal in wedstrijdtenue vind ik persoonlijk ook zwaar overdreven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 21:58

Bij een paard met ongelijke kleuren benen zou ik even alle vier inbandageren, om de reden die Margreet al geeft. Anders zou ik de normale beenbescherming gebruiken.
Verder vind ik een nette verschijning (ook net tuig graag) zeker gepast. Hou er rekening mee dat als je elders gaat rijden, ook een beetje het visitekaartje van jouw stal bent, waar je hoogst waarschijnlijk tevreden/trots op bent en dus netjes uit wilt dragen. (overigens vind ik hetzelfde gelden voor buitenrijden)

Met lessen heb ik ruiters altijd al verzocht geen slobberende kleding te dragen, puur omdat je dan de houding van ruggegraat en bekken niet kunt zien. Voor een clinic geldt hetzelfde.

Tenue vind ik wat overdreven.

Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 22:02

Dat verschilt.
Ik had dinsdag een clinic van Tineke Bartels en toen gingen we ook in witte rijbroek enzo. Paard netjes en in de witte bandages. Ik zou het even navragen als ik jou was. dan weet je het zeker, veel plezier!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 22:04

ik vind die setjes rage grote onzin !!

maar idd met een clinic, is het voor het publiek netter als iedereen dezelfde kleur heeft, of iig iedereen zijn eigen rustige kleur heeft, om het geheel wat netter te houden en idd het beengebruik beter te kunnen zien
een strakke bodywarmer of gewoon een blouse is IMO netjes zat.

ook kun je de benen van een paard langer laten lijken door GOED te bandageren Knipoog

dus ik zou idd gewoon even vragen wat de clinicgever wilt !

veel plezier alvast !

AnoeskaB

Berichten: 544
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Annen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 22:43

Als het een clinic is van bijvoorbeeld Tineke Bartels, met veel publiek, dan is het wel netjes om in het wit te gaan. Als het een gewone verenigings- of stalclinic is, met alleen eigen publiek, maakt het niet zoveel uit wat je aan hebt. Zolang het maar niet de beoordeling van je zit beïnvloedt, zoals met een slobbertrui.

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 22:55

[***] schreef:
Ik vind dit echt DE grootste onzin. Wat heeft de kleur van je dekje, of je bandages (laat staan wat jij aan hebt) ermee te maken, hoe jouw paard loopt en hoe jij traint. Ala, dat het mooier oogt kan ik nog ergens inkomen, maar om het nu verplicht te gaan stellen vind ik nogal b*llsh*t. En verder vind ik dat je moet dragen, wat jou het lekkerst zit. Bij een clinic gaat het er toch juist om, om dingen bij te leren en niet om een prestatie af te leggen, waar je punten voor kunt krjgen. Sorry, maar zoiets kan er bij mij echt niet in.

Ik wilde het niet zeggen Knipoog vind dat je helemaal gelijk hebt!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 08:55

Bij mijn clinics verplicht ik het niet om in het net te gaan. Ik waardeer het wel indien men netjes aangekleed is. Knipoog Vaak worden er ook nog foto's gemaakt en het is natuurlijk altijd leuk om er hier mooi op te staan.

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 09:38

Dat je een beetje netjes voor de dag komt kan ik me voorstellen, maar wat ik dan zo overdreven vind is dat de paarden zelfs nog ingevlochten worden.
Ik kan begrijpen dat je niet met een vieze rijbroek, vies paard enz. kan verschijnen, maar het is het einde van de wereld toch niet als je bandages niet helemaal bij je dekje passen?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 09:46

Een ingevlochten paard is makkelijker te beoordelen dan een paard met wapperende manen. Ik ben een behoorlijk miepje wat betreft de manen, die moeten allemaal strak naar rechts hangen op anderhalve handbreedte. Maar er zijn ook zat paarden waarbij alles alle kanten op valt behalve de goede. Het beeld wordt daar onrustig van en de bovenlijn is minder makkelijk te zien.

Verder is een clinic niet alleen voor jezelf zoals een les, een clinic is oook voor publiek en ik vind het niet meer als normaal dat je jezelf èn je paard dan netjes presenteerd.

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 10:18

Imo moet je gewoon netjes gekleed zijn. Hoeft van mij niet perce in het wit.

Het hoeft dus niet overdreven meteen in wedstrijd tenu, maar gewoon netjes, eventueel een setje.

Tenzij natuurlijk gevraagt word om in het wit te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 10:30

Ik zou gewoon in nette kleding gaan, ik denk niet dat het heel veel uitmaakt of het nou in het wit of in het grijs is. Zelf vind ik grijs ook wel erg netjes, dus.. En inderdaad met een lichte (wit?) kleur bandageren.

M3isSi3j

Berichten: 3180
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Monster/Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 11:49

ahh mensen thnx for al the responses!

Weet je wat het is, dat grijse setje wat ik heb is echt wel heel mooi.. Het zjn allemaal de zelfde grijstinten, mooi dekje en rijbroek is van Pikeur. Het witte setje is daar in tegen heel oud en goedkoop, die rijbroek heb ik gehad met kerst toen ik 12 was, was in de aanbeiding voor 25 gulden.. en dat dekje heb ik toen gehad van de manege eigenaar.. Ik wil geen nieuwe spullen kopen en denk daarom dat grijs het mooiste is.. enkel wit zou verplicht zijn :S..

kortom ik kom er niet uit..

Oww en wat er eerder gezegt werd over dat 1 kleur bandages de gangen beter weergeven.. Kan ik ook in het oranje gaan.. toch Knipoog

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 11:54

Als het maar netjes is...... verder maakt het niet zoveel uit! Of gewoon in witte broek en wit dekje met een nette trui/shirt daarboven.

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 12:04

ik hou niet eens van bandages Haha! en peeskappen gebruik ik niet(vind ik ook lelijk staan)...
ik snap dat je je paard netjes gepoetst moet hebben(en gevlochten.. doen we ook met springen ookal hoeft dat daarbijniet) en dat je wel schone broek en een net truitje ofzo erop moet hebben.. maar bandages vind ik altijd zulke flauwe kul. behalve dat mijn paard gigantische hete benen er van krijgt helpen die dingen echtnergens voor, hij loopt er niet beter van... en zijn gangwerk zie je echt ook wel zonder die dingen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 12:38

Ik zou dan toch in het grijs gaan als ik jou was.