Ruiterbewijs

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NiNjA

Berichten: 150
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: Haren / Groningen

Ruiterbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-02 15:53

heb je per 1 januari 2002 een ruiterbewijs nodig als je zonder begeleiding van iemand met een ruiterbewijs een buiten rit wilt gaan maken?

CaroBokt
Berichten: 73
Geregistreerd: 12-12-01
Woonplaats: wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 16:32

dat weet ik niet zeker maar volgens mij wel, ik heb er in ieder geval wel een, en het is hartstikke handig, je leert vanalles bij en je hebt er heel veel aan en je bent ook nog verzekerd tegen ongevallen voor meer info moet je me maar ff pb-en!
groetjes carolien!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 21:57

Op sommige plaatsen in Nederland is het verplicht, maar waar jij rijdt (en ik ook) niet volgens mij. Het is idd wel handig. Je bent dat ook goed verzekerd als er iets gebeurt enzo. De Bongerd organiseerd regelmatig zo'n cursus (theorie en praktijk), daar zou je even kunnen vragen. Volgens mij is er dit voorjaar al weer eentje. En als je het met Ninja niet aandurft kan je het ook op een manegepaard doen. Ik heb hem bv op Roma gehaald!

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 22:01

Ik heb hem ook op de bongerd gehaald (op Carlos jeuh Tong uitsteken ) en ik geloof niet dat het hier in Haren en omgeving in de bossen al verplicht is.

NiNjA

Berichten: 150
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: Haren / Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-02 22:08

Op Carlos? Ging hij niet liggen?
Ninouschka vond een half jaar geleden dat ik nog niet kon rijden! Boos!

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 22:17

Volgens mij is het alleen in bepaalde gebieden op de Veluwe verplicht.

ff offtopic... De bongerd?? Is dat ook in Groningen?? Nooit van gehoord namelijk...

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 22:21

Naz schreef:


ff offtopic... De bongerd?? Is dat ook in Groningen?? Nooit van gehoord namelijk...


Nee nog nooit van gehoord? de Bongerd ligt in Glimmen vlak bij Groningen, tegen de grens van Drente aan. Het is best wel een grote manege. Moet je even op www.manegedebongerd.nl kijken. De nieuwe website Haha!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 22:22

Sorry, was best wel offtopic Bloos

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 22:27

NiNjA schreef:
Op Carlos? Ging hij niet liggen?
Ninouschka vond een half jaar geleden dat ik nog niet kon rijden! Boos!


Haha, nee ik had een afspraak met hem, hij kreeg wat lekkers als hij niet ging liggen, en ik heb het gehaald, dus hij was erg braaf Haha!

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 23:43

Ruiterbewijs verplicht? hahahahaha, dat zou de SRR wel willen ja. Maar het ruiterbewijs heeft geen enkele juridische status. Dat bepaalde landeigenaren het verplicht stellen doet hier niks aan af. Ook het nut van de verzekering is twijfelachtig, je gewone W.A. verzekering dekt namelijk schade aangericht door huisdieren en paarden vallen onder de huisdieren. Ook als bestuurder ben je gewoon verzekerd, immers als je op de fiets schade aanricht, dan is dat ook verzekerd. Wel is het verstandig om je verzekeing op de hoogte te stellen, liefst schriftelijk, dat je met paarden omgaat. Vinden ze vaak wel fijn om te weten.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 23:54

NiNjA schreef:

Ninouschka vond een half jaar geleden dat ik nog niet kon rijden! Boos!


Ninouschka vond waarschijnlijk dat je nog niet goed genoeg kon rijden. Ik heb je de laatste tijd niet meer zien rijden, dus kan daar niet over oordelen. Moet je misschien nog eens een keer een zondaglesje mee komen rijden. Het ruiterbewijs halen wordt volgens mij ook wel steeds moeilijker, vorige keer is iets van de helft op de praktijk gezakt! De paarden zijn dan ook wel anders. Roma ging er bij mij vandoor. Zie je het voor je! Haha! Maar goed, mevr Lameijer adviseerd de meeste mensen ook om wel of niet mee te doen. Die kan het wel redelijk goed inschatten. De meeste mensen luisteren daar wel naar, behalve die zo eigenwijs zijn als Arnold (die ken je volgens mij wel), die is geloof ik voor de 3 of 4e keer gezakt!