Onder zadel naar het wedstrijdterrein

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Onder zadel naar het wedstrijdterrein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-04 20:19

Voor de kenners van het reglement:

Als je onder zadel naar het wedstrijdterrein gaat, maakt het dan uit wie de ruiter is van dat paard?

Ik weet dat je op het losrijterrein alleen mag stappen, lang teugeltje, als je op iemands paard zit (of iemand op jouw wedstrijdpaard laat zitten). Hoe zit dat als je paard onder zadel op het terrein aankomt?

Idee was nl. om binnenkort ergens te gaan starten en daar onder zadel naar toe te gaan. Vriendlief stelde voor dat hij de heenweg zou doen zodat ik in alle rust bezig kon zijn met terrein verkennen, inschrijven, wedstrijdoutfit endergelijke.
Hij komt dus aan met paard, stijgt af, ik klim erop, rij nog wat los en ga mn proefje in.

Mag dat? Of kan ik daar ook problemen mee krijgen?

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 20:31

volgens mij mag dat gewoon. Op het wedstrijdterrein mag een ander het paard niet losrijden, maar over daarbuiten staat volgens mij weinig/niets in het reglement
Zou ook geen zin hebben, kunnen ze nooit controleren Knipoog Je kunt ook thuis je instructeur laten rijden en daarna naar concours gaan. Dat kan wel niet mogen, maar geen mens die het ziet

Maar ik heb het reglement nu niet bij de hand.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-04 20:41

Wat er thuis gebeurd is idd niet te controleren, maar dit is heel erg zichtbaar Haha!.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 20:48

Ik zou het risico niet nemen als ik jou was.
Ik denk dat het mag als hij in stap lange teugel ri wedstrijdterrein komt. Zodra hij echter de teugels op maat maakt en wat anders doet dan stap kan het gezien worden als losrijden.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 20:51

Maar hij rijdt hem toch niet duidelijk los Verward Hij kan toch aan een lang teugeltje stappend het terrein opkomen Knipoog

Ik zal het even voor je nakijken Ik weet iig dat een vriendin van me ook haar bijrijdster altijd heen liet rijden, daar is nooit gedoe om geweest, maar dat is al een paar reglementswijzigingen terug Clown

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-04 20:52

Tsja, dan komt ie netjes stap lange teugel aan. Staan daar natuurlijk wel wat trailers, vreemde paarden, autos langs de weg, dus klein schrikje, teugels neemt ie dan iets meer op maat en dan kunnen ze het interpreteren als 'losrijden'.

Zo bekeken kan ik er beter zelf dus heenrijden. Vriendlief als groom daar de inschrijving laten regelen en jasje endergelijke klaar hebben liggen. Dan kan hij altijd nog de terugweg doen Lachen.