Tommy@work eerste wedstrijd!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ippolata

Berichten: 1344
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: Tilburg

Tommy@work eerste wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-04 19:33

na een zenuw nacht met weinig slaap, was het zover cealli hier op bokt mee op mij en mijn paard te steunen(en foto's te maken nog kei bedankt OK dan! ) na sneller dan verwacht op stal klaar te zijn, om 10 uur ingeladen

heel braaf in de trailer
Afbeeldingrd

gelukkig was de wedstrijd niet ver weg dus na 10 minuten waren we er.Eerst longeren (ze was nergens van onder de indruk), en toen ff praatje maken met de coach nog paar tips
Afbeelding

moelijkste van de proef was binnen de hekjes blijven Schijnheilig we hebben F eruit gereden maar gelukkig zag de jury dat niet

Het grootste probleem is dat tom girl graag te diep gaat lopen
Afbeelding

maar het gewenste resultaat kwam zeker
Afbeelding

En toen onderweg naar ring 25 voor het 2de proefje(alvast spiekend naar tegenstanders)

Afbeelding

groeten
Afbeelding

Afbeelding

nog een keer halthouden bij A
Afbeelding


coach nog stiekem wat tips influisterend
Afbeelding

Galop
Afbeelding

en nog een vage afgroet foto
Afbeelding

praten met stalgenootje
Afbeelding

De moeie mooie tommy
Afbeelding
Afbeelding
en dat waren de foto's weer.
Ik dacht dat ik 1ste niet zo had gereden en 2de wel goed
maar bleek anders om te zijn, om 3 uur de prijsuitrijking
1ste proef: 169 punte!!!! 5 de plaats van 25 10 euro gewonnen *LOL*
2de proef: 149 punten, 14 de plaats an 25(slecht beoordeel we hebben het op video 2x 4 voor goede overgangen)

een zeeer geslaagde dag dus, en heel trots baasje hierzo(en als iemand tips heeft voor oprichting wil ik ze graag horen *LOL* )[/img]
Laatst bijgewerkt door ippolata op 02-05-04 19:44, in het totaal 3 keer bewerkt


ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 19:36

Ja mijn foto's!!!!!!
Het ging echt goed, ik ben trots op je,
maar dat wist je al Lachen

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 19:38

Het ziet er echt heel netjes uit. Gefeliciteerd met je winstpunten.
Als ze zo gaat duiken moet je been geven, maar dat wel weer op een luchtige manier opvangen aan de voorkant. Zodat ze niet nog verder op de voorhand valt.
Veel succes. En het gaat vast wel allemaal goedkomen. Voor een paard wat zo kort pas onder het zadel is. Kan ik alleen maar zeggn TOPPIE OK dan!

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid


ippolata

Berichten: 1344
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-04 19:49

jh zo ben ik al tijdje mee bezig en ze is gelukki al stuk meer opgericht aan het lopen als in het begin, en ik ben zeer tevreden dit vind ik kei goed voor een paard dat pas 4 maanden onder het zadel is

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 21:18

Dat eerste proefje ging gewoon zo goed door het goede gesprek van Tommy en mij Knipoog Tong uitsteken

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 21:25

Voor die oprichting:Veel been erbij en van voor opvangen dus zwaar de acherhand eronder rijden,
Of veel overgangen rijden, als hij in draf te laag wil ga jij over naar de stap, of als hij in stap te laag wil, ga je naar de draf of het halthouden, enz enz.
Of je maakt een paar ophoudingen als het allemaal niet werkt als je er maar wel rekening mee houd dat je de buiten teugel erbij houd dan niet het bit een stuk gaat schuiven ofzo.
Maar ziet er heel netjes uit verder lekker ontspannen, ga zo door dan kom je er wel

www.dressuurstalseren.com

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 08:48

ippolata schreef:
jh zo ben ik al tijdje mee bezig en ze is gelukki al stuk meer opgericht aan het lopen als in het begin, en ik ben zeer tevreden dit vind ik kei goed voor een paard dat pas 4 maanden onder het zadel is


Het is zeker knap voor een paard van net 4 manden onder het zadel. Dat doen niet veel combinaties jullie na hoor. Je hebt echt een super paard aan Tommie

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid

ippolata

Berichten: 1344
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-04 09:06

Leonie_M"]
[quote="ippolata schreef:
jh zo ben ik al tijdje mee bezig en ze is gelukki al stuk meer opgericht aan het lopen als in het begin, en ik ben zeer tevreden dit vind ik kei goed voor een paard dat pas 4 maanden onder het zadel is


Het is zeker knap voor een paard van net 4 manden onder het zadel. Dat doen niet veel combinaties jullie na hoor. Je hebt echt een super paard aan Tommie
[/quote]

ben helemaal mee eens het is een super paard Lovers

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 11:41

Gefeliciteerd met je wp's en ach het blijft een jury sport maar voor de eerste keer mag je zeker niet klagen super hoor!

mijndario
Berichten: 1857
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: Sittard, (Munstergeleen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 12:34

Heel mooi paard, super gangen, en wat doet hij het goed voor 4 maanden onder het zadel Bloos! Wat reden er veel mensen in jullie rubriek Scheve mond
En goede punten OK dan!

A Great Pleasure in Life is doing what People say You cannot

Shanina

Berichten: 206
Geregistreerd: 28-02-04
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 13:02

Nouw dat zag er netjes uit hoor Lachen Enne goede punten..dus was zker geslaagd dagje voor je ofnie soms

ippolata

Berichten: 1344
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-04 13:03

Shanina schreef:
Nouw dat zag er netjes uit hoor Lachen Enne goede punten..dus was zker geslaagd dagje voor je ofnie soms

zeer geslaagd *LOL* OK dan!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 13:51

Gefeliciteerd, dat heb je knap gedaan, super hoor OK dan!

Op sommige foto's is inderdaad duidelijk te zijn dat Tommy te diep loopt.
Wel positief is dat zijn achterhand redelijk actief blijft (voor zover te beoordelen op de foto's), dat is in elk geval een goede zaak.
Vooral bij jonge paarden, en in dit geval een paard dat pas heel kort onder het zadel is, zie je vaker dat ze wat gaan duikelen.
Het is wel een aandachtspunt maar het hoort ook een beetje bij de leeftijd.
Snel moe, "zoekende", weinig balans......
Op zo'n moment kun je het beste been bijgeven met daarbij extra aandacht voor een actieve achterhand (heel belangrijk, de motor zit tenslotte achterin Knipoog).
Dus van achter uit naar de hand toerijden en opvangen als hij dreigt onder je uit te gaan lopen.

Veel succes !

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 99 bezoekers