Norita staat eindelijk in haar containerbox..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Norita staat eindelijk in haar containerbox..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-04 18:32

Norita is verhuisd sinds een week naar haar nieuwe stal, maar op die nieuwe stal waren op korte termijn geen boxen vrij. Alleen containerboxen. Niet mijn gehele voorkeur, maar beter dan dag en nacht op het land ivm haar gevoelige darmen en daardoor gigantische diarree.

Maar Norita wou niet op een containerbox staan, ze wou er echt niet in. Deze dag zijn we maar liefst drie uren bezig geweest om haar erin te zetten. Eerst lief, later niet meer lief (gaat tegen mijn gevoelens in, maar ja). Na een paar gerichte tikken met de longeerzweep en veel druk aan de voorkant sprong ze erin. Vervolgens geen problemen meer, madam staat lekker te eten. Vind het geloof ik wel fijn......oef....wat is het soms een dwarse knol. Ik heb ooit mijn haflinger verkocht omdat dat dwarse karakter me niet lag, maar ook een arabier kan er wat van..

Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 18:35

is dag en nacht in de bak dan geen optie? als ze het zo eng vind....

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-04 18:39

Duncan schreef:
is dag en nacht in de bak dan geen optie? als ze het zo eng vind....

Het probleem is dat er daar geen bak voorradig is, waar ze dag en nacht in zou kunnen staan. Alle bakken worden iedere dag regelmatig gebruikt. Het probleem was ook dat ze het akelig vindt om alleen te staan, de kans dat ze uitbreekt is meer dan groot, vandaar deze beslissing.

Ook denk ik (ik kan natuurlijk niet haar gedachten lezen) dat ze het echt niet eng vindt. Toen ze erop stond was er niets meer aan de hand, ik had meer het idee dat het een idioot soort machtspelletje was.

Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 18:41

'k snap het, maar staat er nu dan wel een paard naast ofzo, als ze een hekel heeft aan alleen staan...

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-04 18:43

Duncan schreef:
'k snap het, maar staat er nu dan wel een paard naast ofzo, als ze een hekel heeft aan alleen staan...


Er staat een paard (haar weidevriendin) naast haar. Die liep er zonder problemen voor de eerste keer zo in

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48390
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 18:44

gelukkig maar dat ze er in staat.... Lachen