Digi mee naar concert, mag dit?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Digi mee naar concert, mag dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-04 16:31

11 mei ga ik, voor de eerste keer in mijn leven Bloos , naar een concert.
Zie ook: [JH] Buffyfans: Ik ga naar concert van 'Spike'!

Nu zou ik heel graag mijn fototoestel mee willen nemen, maar ik weet dus niet of het mag. Het concert is in de melkweg en het gaat niet om een hele bekende band.
Ik weet dat er plaatsen zijn waar er heel streng gecontroleerd wordt. De vriendin waar ik mee ga zei dat het bijvoorbeeld in de paradiso WEL weer mocht.

Ik wil geen enkel risico lopen dat de digi niet mee naar binnen mag. Maar misschien zijn er wel bokkers die weten of het mag in de melkweg.
En anders misschien maar een wegwerp dingetje kopen? Haha!


annefloor

Berichten: 1902
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Bloemendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 17:02

Moet je evven bellen want zoals je vriendin zei het ligt overal evven anders...... ligt ook of de artiest het wel of niet wil.

Als iedereen aan zich zelf denkt....word er aan iedereen gedacht.
Kom kijken naar mijn website!!!!!, en help mijn carriere een stukje verder.
http://www.annefloorrutte.nl

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 17:03

ik ga met annefloor mee! * maar meestal mag het niet *

Irritant

Berichten: 7623
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 17:04

Een wegwerpdingetje lijkt me dan het handigst. Ik zou mijn camera niet in willen leveren, stel dat het niet mocht. Wie weet waar die terecht komt Scheve mond

Naar mijn weten mag het gewoon wel. Toen ik naar het concert van Justin Timberlake ging mocht het ook.
Maar zoals Annefloor zegt kun je misschien beter even bellen ofzo.

    Dance to express, not to impress.

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 17:07

Bij bijna alle concerten mogen geen digi of fototoestels mee... Wij hadden het laatst ook, maar we hadden wel zon ding meegenomen verder werd er niets van gezegt

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 17:09

Gewoon een wegwerpcamera meenemen idd, veel wordt er niet van gezegd, daarnaast kunnen ze het toch niet allemaal controleren Knipoog.
(Ik zie trouwens niet in waarom je geen foto's van een concert mag maken Verward)

Irritant

Berichten: 7623
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 17:13

Ja idd. Naar mijn weten mag je juist wel foto`s maken. Dat wordt echt bij elk concert gedaan. En ze kunnen niet iedereen controleren, anders zijn ze lang bezig Tong uitsteken

    Dance to express, not to impress.

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 17:14

Sypheron schreef:
Gewoon een wegwerpcamera meenemen idd, veel wordt er niet van gezegd, daarnaast kunnen ze het toch niet allemaal controleren Knipoog.
(Ik zie trouwens niet in waarom je geen foto's van een concert mag maken Verward)


ik ook eigenlijk niet Haha!

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 17:16

Waar heb je het concert?
Het ligt 1 aan de zaal, en 2 aan de band, vaak willen bands niet dat er foto's worden gemaakt vanwege de irritante flitsen e.d.\
Maargoed, bij de hmh gaan ze uitgebraid controleren, maar gewoon in je schoen stoppen, en je schoen open doen, en dan een broek eroverheen Tong uitsteken

Oh en, als je je fotocamera achter moet laten krijg je vaak een bonnetje, waarme je hem dan weer op kan halen (en jawel ik heb tot nu toe nog elke keer foto's kunnen maken Tong uitsteken)

Ik ben klein en glip overal doorheen Haha!

gewoon geen onderschrift :D

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 17:19

Staat her niet gewoon op de achterkant van je kaartje vermeld Knipoog
Meestal is het volgens mij niet toegestaan. Tenminste niet waar ik ben geweest Knipoog


Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 18:31

Bij de concerten waar ik naartoe ben geweest (in Ahoy en Heineken Music Hall) was een fototoestel gewoon toegestaan (ik geloof met maximaal 70mm inzoemlens ofzoiets).

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-04 18:35

frostwood schreef:
Waar heb je het concert?


Zoals ik al zei de melkweg en het is een niet zo bekende band.

Maar ik zal aan die vriendin (zij krijgt de kaartjes binnen) vragen of er iets op de achterkant staat.
Mocht dit niet het geval zijn, misschien maar bellen en anders gewoon maar een wegwerpdingetje mee.

Er zijn dus nog geen mensen die ervaring hebben met de melkweg?

annefloor

Berichten: 1902
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Bloemendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 19:08

Ze willen liever meestal niet dat je zelf foto's maakt want als jij al fotos zelf heb hoef je niet meer hun merchandising (b.v fotos met opdruk fotos van opdtreden enz.) te kopen.....

Als iedereen aan zich zelf denkt....word er aan iedereen gedacht.
Kom kijken naar mijn website!!!!!, en help mijn carriere een stukje verder.
http://www.annefloorrutte.nl

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 19:16

Er mag wel meer niet Tong uitsteken
zou hem gewoon verstoppen in je schoen of zo.

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.

annefloor

Berichten: 1902
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Bloemendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 19:26

kristie schreef:
Er mag wel meer niet Tong uitsteken
zou hem gewoon verstoppen in je schoen of zo.


Ik weet de regeltjes maar dat betekent niet dat ik ze ook opvolg Tong uitsteken

Als iedereen aan zich zelf denkt....word er aan iedereen gedacht.
Kom kijken naar mijn website!!!!!, en help mijn carriere een stukje verder.
http://www.annefloorrutte.nl

Girl In The Mirror

Berichten: 3156
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 20:07

Nog beter, een camera zodat je bootlegs kunt maken Tong uitsteken

Cuando menos piensas .... sale el sol

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-04 20:31

Ik heb ondertussen die vriendin gesproken, ze heeft de kaartjes binnen, maar er staat toch echt op de achterkant dat het verboden is.

Wel zegt zij dat het er meestal opstaat en het dus niet altijd gecontroleerd wordt.
Aangezien het niet een hele bekende band is ga ik ervan uit dat ze niet controleren, maar neem gewoon een wegwerp dingetje mee...jammer genoeg zit daar geen zoom op Schijnheilig Haha!

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 21:00

Het ligt meestal nogal aan de locatie en de band. Professionele spullen krijg je bijna nooit mee naar binnen (erg breed begrip overigens) maar over een wegwerp camera wordt over het algemeen niet echt moeilijk gedaan. Maar eeh, kleine kans dat je daarmee een beetje toonbare foto's maakt Haha! Niet handiger om gewoon een poster te scoren? Knipoog

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 21:18

voor zover als ik weet mag je je eigen digi wel gewoon meenemen hoor!
Maar ik zou idd maar even bellen, dan weet je het zeker!
Veel plezier!

♥ Iets met diepe dalen en hoge bergen!

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 21:28

Ik ben bij de Melkweg echt nog nooit gecontroleerd... Heb bij Mogwai op het podium gezeten met een spiegelreflex en er was niemand die zich daar wat van aan trok. Paradiso neem ik ook standaard mijn Canon mee naar toen.

Tip: zet je flits uit... dat kunnen de meeste artiesten wel waarderen. Digitale cameras hebben over het algemeen erg veel moeite met "low light" condities. Mijn canon doet het in kleine zalen prima met 800 asa film, en in grote zalen (veel licht), redt 'ie het wel al met 400... alles daarboven wordt snel korrelig.

Europe is our playground

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-04 21:35

Hihi, wat een verschillende reacties *LOL*

Ik zal even kijken of ik kan mailen of bellen naar de melkweg, kan het natuurlijk altijd nog proberen Schijnheilig

Bart: je hebt gelijk dat de kwaliteit niet al te hoog zal zijn met zo'n wegwerpdingetje. Dan kan ik inderdaad beter het geld sparen in een foto of poster daar kopen.

Manic: ik denk dat mijn digi het inderdaad ook niet goed zal doen met flitser, veel te donker. Maar als ik de flitser eraf haal worden de foto's zo wazig. Ik weet het, zo stil mogelijk houden, maar dat wil niet altijd lukken dan.
En wat dat betreft heb ik maar een redelijk simpele digi Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 21:56

In de Melkweg mag het 100% zeker niet.

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 23:10

Ben al regelmatig geontroleerd met grote concerten en ze hebben bij mij nooit wat gevonden Schijnheilig Gewoon goed verstoppen. Volgens mij kan je na afloop je camera wel weer ophalen, maar zeker weten doe ik het niet.
Volgens mij ben ik ooit in melkweg geweest (daniel bedingfield, weet niet meer zeker of het melkweg was) en ben dara helemaal niet gecontroleerd.
Als ik jouw was zxou ik sowieso al geen dure camera mee naar binnen nemen

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 01:41

Melkweg, 3 keer geweest, nooit controle gehad, maar dat zal ook wel aan de band liggen, als hun bezwaar hebben, gaan ze gewoon overal zoeken natuurlijk Knipoog

gewoon geen onderschrift :D

Verow
Berichten: 936
Geregistreerd: 25-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 02:02

officieel mag het niet, staat ook achterop het kaartje meestal (allemaal regels en blablabla Tong uitsteken Ik had niks te doen dus ging alles doorlezen Tong uitsteken ) maar heel veel mensen doen het wel, als ik naar een concert/festival ga neem ik ook gewoon een fototoestel mee, en er is nog nooit wat van gezegd, en ben ook niet gecontroleerd ofzo. Maar ik neem geen digi mee, gewoon een weggooi ding meestal..Maar wel met flits natuurlijk enzo Haha! Want stel je voor dat je digi in beslag wordt genomen..of er gebeurt iets anders mee.. tsja, niet fijn

Party!! Hardcore-fan #2, Chocoholic #2 Vingers aflikken


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Apacheshadow, Athelas, BLEXBot, Charlottemv, Evito_06, Finesse, Flux, IASCrawler, Iloveiswan, Jessica_1998, Lalladidoo, lanouska, linoleum, Olikea, Roosch, TheNovelist, Vajramani, Verara, YandexBot en 199 bezoekers