nieuw rijpaardje erbij

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

nieuw rijpaardje erbij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-04 18:18

ik kreeg vandaag te horen dat ik op een ponytje mag gaan rijden. Het is een welsh 3 jaar pas gecastereed. Ze zouden hem op de manege rijden maar da hadden zen iet gedaan. Nu komt ie bij ons op stal . Ik mag hem verder zadelmak maken. Het is voor een 5 jarige meisje. Als het niks is komt er een andere pony. Ik vind het wel ene leuek uitdaging om te doen

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 19:30

wie koopt ernu een niet zadelmakke pony voro een kind van zes jaar, pas gecastreerd? je weet tog al op voorhand dat dat niet gaat gaan, nou ja kun jij ondertss aard rijden en zadelmak maken..

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 19:32

Wat leuk voor jou zeg. Alleen ik vind het heel erg dom, van die mensen dat ze voor hun jongen dochter van 5JAAR, ook gelijk een hele jonge pasgecastereerde nog niet eens ingereden pony kopen.

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-04 19:47

achja ik weet het ook niet maarja dat meisje van 5 jaar kan al wel goed rijden voor een 5jarige. Het moet een leuke kinderpony worden. Misschien gaat het heel snel dat kan je nooit van te vorgen zeggen. Ik snap nie da mensen zo stom tegen een jonge hengst aankijken. Hij moet gewoon nog alles leren en gehoorzamen. dat is alles. Het is geen wilde hengst ofzo. Dat meisje wil oo kverder leren rijden net als ons. Ze reed op een 23jarige shet maar die staat nu lekker op de wei. Net als ons willen wij ook doorgroeien en verder leren. Die ouders weten wel wat ze doen want zij geeft dresuur les en haar man springles
Laatst bijgewerkt door miekelover op 02-05-04 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 19:48

beetje dom van die mensen, maar wel leuk voor jou!
heel veel plezier er mee Haha!

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 20:55

DAn nog voor zo`n klein meisje van 5 jaar koop je geen onbeleerde 3 jarige hengst.koop dan een 6 of 7 jarig ruintje

Cindyt
Berichten: 245
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Omgeving Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 07:57

Het is toch ook een ruintje??????? Geen hengst...
En bij ons op stal stond een 3 jarige merrie en dat is nu binnen een half jaar een ontzettend lieve pony geworden... Dus ze zullen wel weten wat ze doen denk ik....

Leuk voor jou dat je hem mag inrijden!!!!!

Hanniebal

Berichten: 501
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 11:28

dat is wel leuk, heel veel succes dan Lachen

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 12:17

hij is al onder zadel. Allen moet er iemand nog naast lopen. Ik hoef hem alleen nog maar alles te leren. Hij kan al stap draf en galop en de rechterhand is nog nie zo goed zeiden ze. Aleen moet ik nie bang zijn om een keer zand te happen

_coentje_

Berichten: 127
Geregistreerd: 03-05-04
Woonplaats: groesbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 09:27

Aaah kei leuk, ik heb zoiets een paar jaar geleden ook gedaan is echt heel erg leuk om te doen ! ik wens je heel veel succes ermee !

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-04 18:12

dank je wel. Hij komt als het goed is zaterdag ik zal wel foto;s maken en ze op bokt zetten

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 22:00

Leuk hoor en het is idd een grote uitdaging om een pony door te rijden of zadelmak te maken Lachen
Ben benieuwd naar foto's!

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 08:01

Waar maakt iedereen zich druk om Verward dat hij nog jong is en net gecastreerd wil niet zeggen dat hij gelijk gevaarlijk is ofzo hoor Schijnheilig

Ik vind het hardstikke leuk voor je en ik ga voor je duimen dat het goed gaat OK dan!

Veel plezier!!!

Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 08:17

moet lukken toch....als de ouders van dat kind ook rijden, zullen ze er wel over nagedachjthebben...maar wat heb jij daarmee te maken...vind het hartsikke leuk voor je. je leert er zo veel van.... heel veel succes en plezier!

xxsummyxx

Berichten: 3202
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 15:57

ik vin het een leuke leeftijd , ze kan er nog lang mee!

en als jij hem inrijd dan is het tog leuk!? want als tie is ingereden heb zij een leuke beesje:PP;)

Rytm

Berichten: 4869
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 16:55

jarrah schreef:
Waar maakt iedereen zich druk om Verward dat hij nog jong is en net gecastreerd wil niet zeggen dat hij gelijk gevaarlijk is ofzo hoor Schijnheilig


nee maar ik vind het wel zonde van zo'n jonge pony!
Je kan mij niet vertellen dat een meisje van 5 dat zelf nog niet eens voor 100% beseft wat en hoe een paard is zo'n jonge pony consequent kan rijden.

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-04 17:44

jarrah schreef:
Waar maakt iedereen zich druk om Verward dat hij nog jong is en net gecastreerd wil niet zeggen dat hij gelijk gevaarlijk is ofzo hoor Schijnheilig

Ik vind het hardstikke leuk voor je en ik ga voor je duimen dat het goed gaat OK dan!

Veel plezier!!!



dank je wel. Hij komt zaterdag ben echt benieuwd

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-04 17:47

maaitjuh"]
[quote="jarrah schreef:
Waar maakt iedereen zich druk om Verward dat hij nog jong is en net gecastreerd wil niet zeggen dat hij gelijk gevaarlijk is ofzo hoor Schijnheilig


nee maar ik vind het wel zonde van zo'n jonge pony!
Je kan mij niet vertellen dat een meisje van 5 dat zelf nog niet eens voor 100% beseft wat en hoe een paard is zo'n jonge pony consequent kan rijden.
[/quote]

dat meisje lijk nie eens op een 5 jarige meisje. Ze weet heel goed wat ze doet. Ze helpt mij altijd met poetsen en de hoeven uitkrappen doet zij voor mij. Tis een heel lief kind. Ze heeft ook al op mariska een ex-draver KWPNer aan de longe gezeten en gedraaft en gestapt. Ze zat er heel goed op. Zag er wel raar uit een klein meisje op een groot paard. Die ouders weten wat ze doen ze hebben hun 2jarige dochter ook op mariska gezet en zo naar stal gelopen. Zij had zelf al goed evenwicht. Dusja what's the probleme. En is hij niet goed genoeg dan komt er een andere