Kosten IJslander

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Willekes
Berichten: 957
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Kosten IJslander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-02 18:43

Hoi,

Enige tijd geleden hebben we het hier bij bokt al over gehad. De IJslanders. Ik ben een tijdje geleden naar Havelte geweest en heb daar heerlijk gereden op IJslanders! Voor het eerst en het is mij erg goed bevallen. Ik vroeg mij eigenlijk af wat een IJslander moet kosten die niet voor wedstrijden gebruikt gaat worden. Kan iemand mij iets meer vertellen over dit ras en over de andere kosten?

Groeten van Willeke


puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 19:13

Hoi, je moet Mars eens een PB sturen, ik weet zeker dat zij je er alles over kan vertellen!

Sillie
Berichten: 14
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 19:37

Hoi,

De aanschafprijs van een IJslander ligt vrij hoog. Voor een goed doorgereden IJslander zonder zomerexceem (wat nog wel eens voorkomt onder IJslanders) ben je al gauw fl. 10.000,= (€ 4538 Haha! ) kwijt. Voor stalling etc. betaal je gemiddeld fl. 150 (wei bij boer) tot fl. 400 (IJslander-pensionstalling met faciliteiten). Daarbij komen nog kosten voor hoefsmid, ontwormkuur, dierenartskosten, etc.
Kijk voor meer informatie over IJslanders eens op www.icelandic-horses.com of op ijslanders.boogolinks.com.

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 19:56

Mijn ijslandertje was 9000,- Ze is zeven jaar, heeft geen eczeem. Maar haar tolt is erg moeilijk. Dus ik denk dat ze met een goede tolt zeker wel 10.000,- was geweest.
Bij ijslanderbedrijven als Fra Liberte en Besmanninck Hoeve, betaal je ook al snel boven de 10.000,-
Bij bijvoorbeeld Punktur zijn de ijsco's weer iets goedkoper. En ze hebben daar wel leuke recreatie paardjes staan volgens mij.
Als je meer wilt weten. PB dan even. Haha!


dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 21:35

Op zich moet je voor 8000 wel een leuk recreatiepaard kunnen kopen. Ik weet nog wel wat paardjes te koop staan in die prijsklasse als je interesse hebt. Waar je je ook niet op moet verkijken is dat een goed ijslanderzadel duur is. Reken op tenminste 2500 gulden. 2e hands zijn ze sporadisch wel verkrijgbaar maar dan moet je net mazzel hebben dat het past.

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 21:39

ik heb ook een paar ijslanders gezien(wel nog jonge van ongeveer 3/4 jaar) van nog geen 5 duizend gulden en een 5-ganger. zal dan denk ik wel nog niet goed ingereden zijn ofzo, maar ze zijn zeker voor minbder dan 10.000,- te krijgen hoor! andere kosten zijn heel verschillend. op een manege kost het bv 35o,- per maand en ik betaal in een klein weitje wel dan maar 25,- poer maand Haha! dan komt natuurlijk nog hoefsmid, wormenkuren en net als andere paarden van die dingen

groetjes laura

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 20:38

Nou Willeke, als je echt geen wedstrijden wilt rijden kun je ook een "grijslander " kopen. Dat zijn IJslanders die niet geregistreerd staan bij het NSIJP (stamboek) deze paardjes zijn pirma ijslanders en hebben ook gewoon "papieren" alleen je mag niet deelnemen aan NSIJP activiteiten. Het scheelt nl. aanzienlijk in aanschafprijs! Ik ken zat niet NSIJP-paardjes en daar zitten hele leuke, prima toltende exemplaren bij!

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 21:02

[quote="Boogie*Girl"]
ik heb ook een paar ijslanders gezien(wel nog jonge van ongeveer 3/4 jaar) van nog geen 5 duizend gulden en een 5-ganger. zal dan denk ik wel nog niet goed ingereden zijn ofzo.


nee op 3 of 4 jarige leeftijd heb je geen ingereden ijslander ( teminsten dat hoop ik niet ijsjes worden pas op hun 4 e beleerd langzaam )

maare kijk anders eens op mars d´r site daar staan twee leuke ijsjes Lachen

tja....

Willekes
Berichten: 957
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Ik zou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-02 15:19

Ik zou graag een IJslander (of ander paard) willen waarmee ik buiten kan rijden, af en toe dressuur kan rijden een beetje kan springen. Gewoon van je eigen paard genieten en er veel plezier mee hebben. Wat heb je hiervoor nodig?

Klopt het ook dat IJslanders niet eventueel elke dag bereden hoeven te worden, zoiets hoor ik namelijk erg vaak. Ik bedoel met niet rijden niet dat ik mijn paard geen beweging of aandacht zou geven mochten jullie dat toevallig gaan denken Gaaaap

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 15:41

ja en nee,

als je paard voldoende beweging heeft bijvoorbeeld door 24/7 weidegang kun je hem best af en toe een dagje niet rijden. De meest ijslanders worden hier niet idioot van en pak je na een paar dagen gewoon weer op.

Het heeft natuurlijk net als bij elk paard wel invloed op spieren en conditie. Dus ook voor een ijslander is het imo niet eerlijk hem bijvoorbeeld doordeweek te laten staan en in het weekend ineens grote prestaties te verwachten. Dus wel regelmatig trainen en je verwachtingen aanpassen aan de ontwikkeling en conditie.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981, Niwla en 141 bezoekers