Licor is weer thuis!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Licor is weer thuis!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-04 15:12

Omdat ik begin oktober nogal last had met rijden met Licor (lees: hij staakte) en dit probleem onder begeleiding wou oplossen, had ik hem verhuisd naar een pensionstal. Normaal enkel tijdelijk voor 2 maanden, maar dat is dus uitgelopen op 7 maanden. Thuis hebben we geen bak, en ik was de luxe zo gewend, dat ik er wel de hele winter wou doorbrengen Lachen
Qua rijden gaat het nu trouwens super met hem!

We hebben dan toch besloten om hem in mei weer naar hier te halen, we hebben tenslotte niet voor niks een stal en 3 weides.

Vandaag was dus de verhuisdag. Ik ben met mijn brommertje naar de manège gereden, alwaar Licors bijrijder nog aan het trainen was met hem. Als hij klaar was, ben ik op zijn rug gesprongen en zijn we richting huis gestapt (is ongeveer 25 minuutjes in stap). Het was alsof Licor voelde dat hij zijn manèegvriendjes niet meer ging zien, want hij heeft heel de weg lopen brullen. Dit doet hij wel vaker, en dan normaal naar andere paarden, maar nu was het echt gewoon in het wilde weg.
En al die mensen maar kijken... We zijn nergens onopgemerkt voorbij gelopen, als Licor roept, is het namelijk erg hard Knipoog

Na hem afgezadeld te hebben mocht hij de weide in, en hij begon natuurlijk meteen te eten Vork Ik haal hem er binnen een uurtje weer af, want het gras is jong en groen, dus hij moet er geleidelijk aan aan wennen.

Vanaf nu moet ik dus weer zelf uit mijn bed komen om te voeren en zelf mesten, maar Licor heeft wel groene weides om zich in uit te leven.

Ik ga nog twee keer per week lessen op stal, dus de luxe zal ik niet helemaal moeten missen Knipoog


Alja

Berichten: 25582
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 15:29

wat een heerlijk gevoel is het he om je paardje lekker thuis te hebben Haha!

ONDERSCHRIFTLOOS


Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 16:18

Hahaaaaa! Dat wordt weer vroeg opstaan. Haha!
Maar dat went wel hoor, tegenwoordig word ik standaard om half 9 wakker en sta ik om 9 uur te voeieren.
Ik kàn gewoon niet langer blijven liggen.

Wel heerlijk voor Licor, is toch een beetje vakantie eigenlijk hé. Vork

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 16:56

Heerlijk je paardje aan huis!
Fijn dat de manege ook niet zo ver rijden is dat je toch nog kan blijven lessen. Ben benieuwd naar foto's hoor van zijn stalletje en in het weitje thuis!

gr

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 17:59

Super!
Hij zal zijn hartje nu wel kunnen ophalen, in de weides Lachen
Kunnen we nog eens langskomen voor rijfoto's Schijnheilig

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-04 19:31

Mientjeuh schreef:
Super!
Hij zal zijn hartje nu wel kunnen ophalen, in de weides Lachen
Kunnen we nog eens langskomen voor rijfoto's Schijnheilig



Moet je zeker doen, Mien Knipoog

Ik heb daarstraks wat plaatjes geschoten, maar het kostte me heel wat moeite om hem een beetje in actie te krijgen Haha!

Ik ga hem nu voeren en weer een uurtje op de wei laten.

wouter33
Berichten: 9
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 19:34

Ik vind het heel erg leuk voor je.

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 21:09

Lekker hoor, je man weer aan huis, ik wou dat ik dat had!

Gelukkig gaat Suev waarschijnlijk ook een paar weekjes bij Dink op de wei dus dat komt goed Haha!

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 01:30

Wat een luxe! Wil ik ook wel, mijn paard vanuit mijn slaapkamer raam te kunnen zien *droomt lekker verder* Lachen

Galactica Wadim X Gemini

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 08:33

Fijn hoor. Ik weet nog dat je die problemen had.......... heel even tussen haakjes, heb je een gezelschapspaard voor hem......... shetje ofzo????

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-04 11:02

gijsenkim schreef:
Fijn hoor. Ik weet nog dat je die problemen had.......... heel even tussen haakjes, heb je een gezelschapspaard voor hem......... shetje ofzo????


Nee, helaas niet. Daar hebben we de mogelijkheid niet toe.
Ik zou het ook liever anders zien, maar zo is het nu eenmaal.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 11:05

Er stond toch een Shet bij de buren als ik me de foto's van vorig jaar nog goed herinner .... Verward

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-04 11:15

Die is in de loop van deze winter verkocht, en dan zou dat nog maar enkel zijn als hij in de weide achter ons huis stond (we hebben 3 weides).
Hij heeft in 2 weides schapen rond zich staan, en in de andere geitjes en koeien. Maar dan staat hij er nog steeds niet BIJ.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 11:37

wat fijn dat ie weer thuis is! Quentin heeft ook 2x een periode ergens anders gestaan omdat ie thuis onhandelbaar was Knipoog
hoop voor je dat hij nu thuis braaf blijft en niet hetzelfde gaat deon als Quentin, maar 2x per week les is zeker hardstikke goed! dan blijf je de problemen wel voor denk ik!

je kan trouwens een shetje op de kop tikken vanaf een euro'tje of 50 dus als je even spaart heb je zo een gezelschapspony Knipoog
is licor trouwens nog hengst?neem aan van wel gezien zn gebrul op straat Tong uitsteken maar mocht ie weer gaan staken enz is castreren altijd nog een optie he, maar voorlopig moet je er gewoon vanuit gaan dat ie braaf bijft

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-04 11:52

Het was eerder uitproberen, Renske, het is echt geen staker wat karakter betreft. Ginds is hij nooit meer omhoog gegaan, ik was hem altijd voor. Hij heeft nadien nog wat truukjes bovengehaald, maar ik ben er steeds doorgekomen. Ik denk dat hij mijn autoriteit nu wel aanvaard heeft.

Als het slecht met hem ging, heb ik ook aan castreren gedacht, maar voorlopig blijft hij braaf. Stel dat dat omslaat, zal ik niet aarzelen en hem alsnog castreren.

Ik zou zelf ook wel graag een shetje willen, maar mijn vader maakt nog steeds zulke beslissingen zolang ik thuis woon, dus dat is out of question. We hebben ook geen extra stal en ik ben er ook niet zeker van of Licor zo'n shetje niet zou vermoorden Haha!
Hij is niet agressief naar andere paarden toe tijdens het rijden, op stal, en als hij er naast staat in de weide, maar het blijft toch een hengst, dus je weet nooit hoe hij erop zal reageren.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 19:05

als het uitproberen is geweest dan blijft ie nu wel braaf!

2 hengsten(lompe tinker-dekhengst+jaarling shet) kan goed gaan, zelfs samen in 1 stal! [ITP] mijn verzorgpony's Knipoog (2 hengsten)
maar als je vader beslist, en hij zegt nee, dan is het helaas ook nee

misschien dat er nog iemand een weitje voor zn shetje zoekt Schijnheilig wordt het een soort van mini-pensionklant Knipoog

maar ja destiny heeft hier ook meer dan een jaar alleen gestaan, met 4 hertjes en dat ging ook goed!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 19:34

Fijn he, je paardje aan huis. Ik zou het niet meer willen missen!!!!!

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 20:38

Super, Licor aan huis, alhoewel, die luxe van de manege zal je ook wel missen Knipoog.
Maar je gaat er al 2x per week terug naar toe dus dat is ook handig he Lachen.

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-04 00:02

Ja, ben vandaag al weer gaan lessen en meneer was natuurlijk superblij dat hij zijn stalmaatjes zag (lees: HIIIIIIIIIIIIHIHIHI bij aankomst Tong uitsteken ). Op de heenweg was hij wat heet, maar terug was het een engeltje, enkel de jaarlingen in de wei moesten nog even gedag gezegd worden Haha!

Ik geniet er iig weer van om mijn kanjer aan huis te hebben, en er eender welk ogenblik van de dag heen te kunnen gaan Lachen.

Renske, ik had ook al aan een geitje ofzo gedacht, maar ik moet het mijn vader nog kunnen aanpraten Haha!
Volgend jaar gaat hij voor de winter trouwens weer naar die stal (ik ga dan 6 maanden in Spanje werken, en mijn bijrijder neemt Licor dan over) en wat moet ik dan met die geit/shet/... ? Scheve mond

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 08:28

Ik denk wel dat het heel belangrijk is dat hij er wat gezelschap bij heeft......... ik denk dat een groot deel van de problemen oa ook daar mee te maken heeft........ Er zijn heel veel paarden die niet alleen kunnen staan

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-04 10:39

Hij heeft hier thuis bij mij gesteigerd. Maar ginder is hij met mij weggerend, heeft hij geleerd om te bokken, en nog wat andere trucs. En daar stond hij wel tussen de andere paarden dus ik denk niet dat het daar wat mee te maken heeft.

Verder wil ik zelf heel erg graag wat gezelschap voor hem, maar IK kan daar niet over beslissen zolang ik nog thuis woon.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 10:41

owwwwww zie je hem nu staan als je uit het raam kijkt ??? wat een luxe, je paardje thuis, lekker hoor !!!!

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-04 10:51

Voorlopig staat hij aan de stal bij de buren, dus zie ik hem helaas niet als ik uit mijn raam kijk Haha!

Nadir

Berichten: 12712
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 13:33

Superleuk dat hij weer thuis is!! En ze heeft zo'n mooi paardje... *LOL*
Ik hoop voor je dat alle problemen nu opgelost zijn, en dat je een gelukkige tijd met Licor kan doorbrengen... Knipoog

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 13:58

zeker een mooi paard! En dan ook nog aan huis zelfs. Jammer dat je niet voor elkaar kunt krijgen om een shet en/of geit erbij te nemen. Lijkt mij wel schattig met een mini schuilhokje erbij voor in de winter als je paard weg is. Veel succes.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: tienus63 en 170 bezoekers