Ik vraag me af wat er gebeurt is.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Ik vraag me af wat er gebeurt is.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-04 03:41

Ik zit al een tijdje over een paardje van mij te denken. Tenminste, ze is een verzorgerspaardje van mijn dochter Shauni.

Dutchess is een tweejarige merrie dat Shauni een beetje getraint heeft. Vanaf toen Dutchess een veulen was bleek ze goed te klikken met Shauni. Ze kwam naar haar toe, liet haar haar halter omdoen enz... Een paar maandjes geleden wilde Doug, de eigenaar, Dutchess naar een trainer brengen. Ik had een tijdje niets meer van haar gehoord tot op een dag Doug zei dat Dutchess het helemaal niet goed deed bij de trainer. Het bleek dat ze trapte, beet, en de trainer van haar rug had gegooid. Ik vond het allemaal maar een beetje vreemd. Toen Dutchess naar huis kwam was ze een heel ander paardje. Ze schrok van iedereen, schrok van alles, ze was gewoon gestoord! We hebben haar vandaag van de wei gehaald en na 15 minuten konden we eindelijk haar halter aandoen. Dutchess was nooit zo. Shauni kon alles met haar doen! Ik begrijp het maar niet. In ieder geval, ik zal proberen me bezig te houden met haar en stilletjesaan weer grondwerk met haar doen. Ik hoop dat ze weer de oude wordt!

LindaVelings

Berichten: 1223
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 07:48

Das inderdaad erg vervelend om te horen.
Het lijkt erop dat ze iets onprettigs heeft meegemaakt bij de trainer.
Maar ik ben er van overtuigd dat met veel geduld en liefde je paard weer de oude word Knipoog

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 12:49

pff. die heeft idd iets erg naars meegemaakt..
ik hoop voor jullie dat ze jullie weer leert vertrouwen.. moeilijk hoor..

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 14:06

Ik hoop dat ze snel weer het vertrouwen terug wint. Probeer er achter te komen wat er bij de trainer gebeurt is. Heel naar dat ze zo is terug gekomen ... Veel succes

Willekes
Berichten: 957
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 15:19

Inderdaad moeilijk.. blijkbaar is er toch iets erg gebeurd of is ze geslagen of je weet het niet. Ik hop dat je erachter komt wat er gebeurd is en misschien is ze wel te vroeg naar de trainer gebracht (te jong) en is er te veel van haar overvraagt waardoor ze dingen niet meer snapte, op haar flikker kreeg en ze in de stress schoot ?

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 15:29

Ik hoop dat je dochter zijn vertrouwen terug kan winnen, jammer dat het zo verknalt is Ach gut

Is hij als tweejarige ingereden? Of lees ik dat nou verkeerd?

Fjorjon
Berichten: 199
Geregistreerd: 01-11-03
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 15:51

Waarom doe je in vredesnaam een tweejarig paardje naar een trainer. Is echt veel te jong, zeker als je dochter het grondwerk met haar al onder de knie heeft.

DubbelFun

Berichten: 88657
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 16:14

Bekend verhaal: te jong paard naar trainer, die er in 3 weken een goed rijdbaar paard van moet maken anders kost het hem klanten en aanzien.
Gaat wel een vaker mis en paard is dan het kind van de rekening. Verdrietig

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-04 17:06

Bedankt voor de antwoordje. Hier in Amerika gebeurt het wel vaker dat jonge paarden naar de trainer gaan. Niet dat ik ermee akkoord ga, maar het is nu eenmaal niet mijn paardje. Ik heb meerdere paarden gezien die jong getraind waren en het uitstekend doen. Ik zal inderdaad gewoon wat grondwerk doen met haar en haar rustig weer laten wennen. Volgend jaar kan ze dan stilletjesaan bereden worden.