eindelijk me moeder overgehaald!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

eindelijk me moeder overgehaald!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-02 20:23

jeeh, eindelijk mag ik een eigen paard/pony! k moet er wel zelf voor sparen en voor de spullen, maar dat heb ik er wel voor over!!
K ben echt zo blij (ook al kan het nog een tijd duren voordat die er is!)

Wilona

Berichten: 3115
Geregistreerd: 06-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 20:26

oooh gefelciteerd joh!!! Je bent zeker wel heel erg blij nu *LOL*
Flink sparen nu he!! Party!!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 20:31

Ahh gaaf!!!!
Hoeveel heb je al?
Ik moest mijn eerste rijpony ook helemaal zelf betalen ik had maar 1000.- maar keek op alle sites voor ponys en zette overal advertenties! Ik kreeg een reactie voor een pony voor maar 2000.- maar dat had ik niet Huilen voor een goed tehuis mocht er wat van de prijs af en uiteindelijk mocht ik hem hebben voor 1250.- incl. toebehoren! En ja mijn vader heeft toen die 250,- mee betaald. Haha!

Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-02 20:39

hihi, k heb nu ong. 180 gulden (en dan nog omrekenen in euro's) maar k ga hard sparen. krijg 50,- zakgeld per maand, en als ik nog wat overhoud van kleed geld meer!! en k ga krantenlopen!! dusse, k hoop dat die er snel is!
heel erg bedankt voor jullie reactie's!!

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 22:07

mijn ouders hadden ook zo;n deal...
na een tijd hard werken enzo zagen ze hoeveel ik er voor over had ... en sponsorde ze flink mee!
En me oma ook....

EN nou heb ik dus ook me eigen pony en nog ene flinke rekening voor NIEUWE dingen! Haha!

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 22:10

Wauw, gaaf zeg! En nu goed sparen!

Ik ging vanaf mijn 6e al sparen, wand ik hoopte ooit dat ik een eigen pony kreeg. En ja hoor toen ik 11 was kreeg ik eindelijk mijn eigen pony, en heb er heel veel zelf van betaald Haha!

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 22:55

Wat leuk voor je!!! die pony komt er wel hoor!

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 01:52

Ik wil de stemming niet drukken natuurlijk, en als je iets echt wilt is alles mogelijk, maar staar je niet blind op alleen de aanschafprijs.
Maak vooraf ook een goed plan hoe het, als de pony er is, verder moet.

Onderhoud kost een paar centen, dus zodra de pony er is beginnen de kosten pas echt te tellen.

Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-02 22:19

hoi Lageveld, de stallingkosten betalen me ouders (incl. voer is dat) net zo als de hoefsmid, dierenarts enz.! eigelijk hoef ik alleen de pony en de spullen zelf te kopen. Natuurlijk heb ik ook wel een keer nieuwe spullen nodig, maar het zakgeld gaat gewoon door als ik me eigen pony heb!
zelf heb ik er ook goed overna gedacht of ik het zelf wil, of ik er tijd voor hebt, en of ik er na een paar jaar nog zin in heb. Maar k heb voor alle vragen die ik had een oplossing!

enne, k kom er nu achter dan ik 31,76 euro per maand voor mijn folder wijkje krijg! (die begint in Februari!)

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 00:47

Prima regeling en prima ouders zou ik zeggen. Dus "Go for it". Werken en sparen is bovendien altijd leuker wanneer je precies weet waar je het voor doet. Succes, en we horen het wel.
Bertus

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 14:48

Leuk joh wat voor eentje wil je denk je?

Ik wou er eerst ook mischien eentje kopen maar de stallingskosten en voer enz maakten het toch wel duur omdat mijn ouders (mijn moeder wel maar vader niet) het niet betaalde. Maar veel plezier ermee en ik hoop dat je snel geld bij elkaar hebt. Laat je weten wanneer je hem/haar hebt?
succes met werken

Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-02 19:48

hoi Lageveld: tja, het sparen is bij mij nog nooit zo goed gegaan (meestal was me zakgeld binnen een week al op!!)

Hoi Haffie: k zat zelf te denken aan een D pony. een IJslander vindt ik zelf ook prachtig. of een fjord. het allerliefst een welsh natuurlijk maar daar ben ik al te groot voor!

Groetjes anne

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 23:18

Te groot voor een welsh ???? Ben je mal zeg ! Er zijn meer secties dan alleen de sectie A

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 17:51

Ditta schreef:
hoi Lageveld, de stallingkosten betalen me ouders (incl. voer is dat) net zo als de hoefsmid, dierenarts enz.! eigelijk hoef ik alleen de pony en de spullen zelf te kopen. Natuurlijk heb ik ook wel een keer nieuwe spullen nodig, maar het zakgeld gaat gewoon door als ik me eigen pony heb!
zelf heb ik er ook goed overna gedacht of ik het zelf wil, of ik er tijd voor hebt, en of ik er na een paar jaar nog zin in heb. Maar k heb voor alle vragen die ik had een oplossing!

enne, k kom er nu achter dan ik 31,76 euro per maand voor mijn folder wijkje krijg! (die begint in Februari!)


heej tof voor je, hard sparen word dat dus.

waarom loop je folders? Als je de ochtendkrant gaat lopen verdien je ongeveer f300 of 136 euro p/m het is wel vroeg je bed uit maar dat spaart een stuk sneller dan folders lopen (wat je er eventueel bij zou kunnen houden)

veel succes

Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-02 17:52

hoi Flair: k denk dat ik nog een beetje te jong ben voor de ochtendkrant. ben namelijk 13!!

en lageveld: de andere sectie's vindt ik eigelijk niet zo erug mooi!!

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 23:55

Ditta schreef:
en lageveld: de andere sectie's vindt ik eigelijk niet zo erug mooi!!


Nou Ditta, dan heb je waarschijnlijk toch de goeie niet gezien. Ze horen namelijk net zo mooi te zijn als de sectie A pony's, maar wel groter. Alleen de sectie K ziet er wezenlijk anders uit, maar ook daarin zijn als het goed is de typische welsh kenmerken in terug te vinden.
Bertus

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 22:39

Gefeliciteerd, en succes met sparen, maar ik moet even de Welsh verdedigen hoor...Ben nog bijna niemand tegengekomen die gek was van A's en geen Cobs mooi vindt. Hele mooie koppies, echte welsh hoofdjes, en ook lekker gebouwd...kijk maar eens op www.welshcob.nl, als je da nog niet overtuigd bent moet je het maar zeggen! En voor een eerste eigen pony lijkt me trouwens het karakter belangrijker dan het uiterlijk!