Eczeem

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
XSantyX

Berichten: 387
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Bij Santos en Waldjo in de stal!

Eczeem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-04 14:51

Hee bokkers! Zijn er hier nog meer mensen die last hebben van eczeem of hebben gehad? Ik heb het n.l alleen ik wil graag weten hoe ik er vanaf kan komen. Ik heb een zalfje gekregen van de dokter met hormonen alleen mijn eczeem komt altijd weer terug en het is ook wel erg Scheve mond .Dus hebben jullie het ook of heeft iemand tips, zet maar neer Haha! !


Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 14:55

Vroeger hebik er erg veel last van gehad onder mijn kin en in de kneepjes van mijn armen.
Mijn pa drenkte dan een washandje in molkosan en depte daarmee op de eczeem. Het deed best pijn maar t werkte wel.
Later heb ik celestodermzalf van de dokter gebruikt en dat werkte bij mij ook goed en was minder pijnlijk.. Succes!

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 14:56

Ik heb vroeger ook last gehad van exzeem en ben in behandeling geweest van een Acupuncturist. Daarna was het heel snel over. Dus een tip: misschien helpt bij jouw acupunctuur ook? Je moet alleen wel tegen naalden kunnen, maar echt zeer doet het niet.

Je suis Charlie.

pjmhorse
Berichten: 172
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 14:57

ik heb sinds een paar jaar eczeem, ben ervoor onder ziekenhuis behandeling, heeft lang geduurd om er achter te komen waar het vandaan komt en hoe te behandelen.
er zijn zoveel soorten eczeem namelijk.
op dit moment is het weer wat rustig, tot een paar weken terug toen zat ik er weer helemaal onder.

t is helemaal afhankelijk van wat voor een eczeem je hebt, ik mag nl. alleen maar douchen met melkmeisje producten, lauw douchen, geen stress, regelmatig sporten.
gezond eten, en de zalf gebruiken zodra ik weer een plekje heb, mijn lichaam maakt te veel talg aan.
zodra het heftig begint te worden moet ik weer direct kontakt opnemen met het ziekenhuis, ik heb een half jaar lang elke maand het ziekenhuis in gelopen voor controle.
Laatst bijgewerkt door pjmhorse op 26-04-04 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 15:00

Tsja, ik zweer bij homeopathie.
Maar dan bij een echte erkende homeopaat.
Niet iedereen heeft hier baat bij hoor, dat moet ik wel zeggen.


Gulpje

Berichten: 8061
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 15:26

Supertip:

Ik heb er vnml 's winters last van. Van die droge rode plekjes op m'n armen. Ook ik kreeg die enge hormoonzalf van de dokter maar daar schoot ik niet veel mee op. Toen ontdekte ik Body Butter for extra Dry Skin van The Body Shop. Tweemaal daags smeren; én je ruikt lekker én je eczeem is binnen een week verdwenen!

Afbeelding

meis_lief

Berichten: 496
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 15:30

Ik heb er juist ergere last van tijdens de zomer. Dat komt omdat ik niet tegen de warmte kan. Ook wordt het verergerd door stress. De laatste tijd wordt het sowieso weer heel erg. Ik weet niet wat ik er aan kan doen. Zalfjes van de huisarts helpen niet omdat er overal kleine plekjes zitten en steeds weer ergens anders komen.

Spero melior

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 15:30

Ik heb ook eczeem gehad. Toen ben ik paadenmelk gaan drinken, en het was heel snel weg. Nu drink ik nog steeds paardenmelk en heb er helemaal geen last meer van gehad OK dan!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 15:33

Ik heb exceem gehad, bij mij werkte homeopathie totaal niet.

Wat ik gedaan heb: er mee leren leven. alleen de hormoonzalf gebruiken als het echt te erg werd, voor de rest talkpoeder tegen de jeuk, veel zonnen en zwemmen (dan droogt het uit).

Bij mij is het omstreeks m'n 16e minder geworden, en ik heb er op dit moment nauwelijks meer last van.

Zijn er bij jou ooit allergietests gedaan? Is wel aan te raden, misschien vinden ze de oorzaak van het exceem (bijvoorbeeld melkeiwit ofzo) en dan ben je er helemaal vanaf.

XSantyX

Berichten: 387
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Bij Santos en Waldjo in de stal!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-04 18:43

Ik ga nog ene keer naar zo'n homeopaat voor zo'n test.

_Rianne_
Berichten: 5238
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Huisje weltevree :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 20:47

ik heb heel erg eczeem gehad, heel veel zalfjes enz. maar niks hielp. nu is het na jaaaren vanazelf minder geworden. heb er nu nog een beetje last vaN!

          Waarom mag zomaar verdwijnen... wie zo onmisbaar is?

Irritant

Berichten: 7623
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 21:00

Heb er nou erge last van.

Maar ik heb een zalfje (niet van de apotheek Knipoog) en die helpt heel goed

    Dance to express, not to impress.

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 12:11

Heb geen last van exceem maar wel van huidallergie Scheve mond
Heb nu wel medicijnen maar het lijkt wel niet over te willen gaan. Wordt gewoon helemaal gek van de jeuk Boos!

:+: Lady & Viënna :+:
Blondes have more fun ;)
Mijn fotografiefacebook : La_Vie Photo

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 13:39

Ik had als kind behoorlijk last van ecxeem, vooral in de knie en elleboogholtes, maar ook in mijn gezicht en handen, erg veel jeuk.
Na heel wat zalfjes e.d. die niet afdoende hielpen, zijn mijn ouders met mij naar een homeopaat geweest, die raadde mij aan geen varkensvlees en geen chocolade meer te eten. Ik ben toen geheel vegetarisch geworden en mijn exceem verdween totaal. Nu kan ik wel weer gewoon vlees en chocolade eten, blijkbaar ben ik er overheen gegroeid.

Who can say
where the road goes
where the day flows
- only time

jacinta

Berichten: 670
Geregistreerd: 22-10-02
Woonplaats: Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 13:43

ja ik heb voor al s'winters er last van
ik gebruikt van dat eczeem zalf maar dat werkt niet echt.
en ik word ook helemaal gek van de jeuk dan Boos!
gelukkig word het nu weer beter omdat ik ook veel in de zon zit Lachen

xxxxx

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 13:50

Ik heb sinds 2 maanden weer enorme last van allergische aanvallen en exceem....op allebei mijn armen (binnenkant). Ik word er echt gek van en heb geen idee waar het vandaan komt. Heb het vroeger ook wel gehad, maar dacht dat ik er overheen gegroeid was...niet dus Boos! Ik heb nu hormoonzalf, maar het helpt helemaal niet. Het verdwijnt dan heel even, maar na een dag is het weer terug. Het begint met jeuk en bulten en dan veranderd het in een droge schilferige rode plek. Ieks. Ziet er ook niet uit. Ik moet maar eens een allergietest laten doen denk ik en ermee leren leven.

Vorige week was ik 1 week op vakantie in Turkije en toen verdween het ineens.......ik was 1 dag terug in Nederland en zat weer helemaal onder. Heel vreemd.

Irritant

Berichten: 7623
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 13:52

Volgens mij ben ik de enigste die een zalfje heeft dat echt werkt.

Ik heb ook eczeem op de binnenkant van mijn armen. Ook onder mijn voeten en op mijn kuiten, zo irritant.
Vroeger had ik het ook en ik bleek er ook overheen te zijn gegroeid maar sinds vorig jaar is het terug.

    Dance to express, not to impress.

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 12:18

Ik heb er echt nooit last van gehad, maar sinds een maandje heb ik een plekje aan de binnenkant van mijn rechter pols van ongeveer 3 bij 3 cm, het is wel iets groter geworden. Ik weet niet zeker of het eczeem is, ik heb er nu sinds een paar dagen een zalfje voor en als het na 2 weken niet beter is moet ik naar de dokter.. Het is nu al wel iets minder rood en ruw dan voorheen, dus ik hoop dat het met dit zalfje over gaat! Anders is het geen eczeem. Wel vreemd want ik heb dit echt nog nooit gehad Scheve mond

nutiagek

Berichten: 2059
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 13:07

Ik heb eczeem het valt nu best wel mee(tenminste voor mij dan) maar elk jaar komt het weer terug!
Ik heb heel veel geprobeert pillen slikken drankjes drinken zalven kleren eten enz enz!
Het is heel naar en bij de 1 is het heel erg en gaat het nooit over en bij de ander is het met 1 zalfje zo over!
Ik moet zeggen ik ben het zat om naar dokters enz enz te gaan ik heb teerzalfen gehad hormoon zalfen een speciale piama met handen en voeten zodat ik niet kon krabben maar het heeft niets geholpen!
Als je er meer over wilt wteen enz pb maar!
Groetjes

Bokkende Fjordenrijder #2
Hobbelende Vosjes Pester #18
Vrijheidsdressuurprater #25

nutiagek

Berichten: 2059
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 13:08

¡!Ellen!¡ schreef:
Ik heb er echt nooit last van gehad, maar sinds een maandje heb ik een plekje aan de binnenkant van mijn rechter pols van ongeveer 3 bij 3 cm, het is wel iets groter geworden. Ik weet niet zeker of het eczeem is, ik heb er nu sinds een paar dagen een zalfje voor en als het na 2 weken niet beter is moet ik naar de dokter.. Het is nu al wel iets minder rood en ruw dan voorheen, dus ik hoop dat het met dit zalfje over gaat! Anders is het geen eczeem. Wel vreemd want ik heb dit echt nog nooit gehad Scheve mond

Hoi hoi,
het kan ook een allergie zijn waar je nooit last van hebt gehad of zonnealergie!
Maar eczeem kan natuurlijk ook sterkte!

Bokkende Fjordenrijder #2
Hobbelende Vosjes Pester #18
Vrijheidsdressuurprater #25


nutiagek

Berichten: 2059
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 13:09

BTW als ik er last van heb heb ik altijd een koelpac uit de vriezer en een koude washand mee naar bed als je jeuk hebt doe je dat er even op en weg is het(voor even)

Bokkende Fjordenrijder #2
Hobbelende Vosjes Pester #18
Vrijheidsdressuurprater #25

Irritant

Berichten: 7623
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 18:00

nutiagek schreef:
Ik heb eczeem het valt nu best wel mee(tenminste voor mij dan) maar elk jaar komt het weer terug!
Ik heb heel veel geprobeert pillen slikken drankjes drinken zalven kleren eten enz enz!
Het is heel naar en bij de 1 is het heel erg en gaat het nooit over en bij de ander is het met 1 zalfje zo over!
Ik moet zeggen ik ben het zat om naar dokters enz enz te gaan ik heb teerzalfen gehad hormoon zalfen een speciale piama met handen en voeten zodat ik niet kon krabben maar het heeft niets geholpen!
Als je er meer over wilt wteen enz pb maar!
Groetjes


Je moet een keer naar de Pasar Malam gaan, ik weet niet of je dat kent?

Daar hebben ze ook eczeemzalf. Mijn zusje zat een paar jaar geleden van top tot teen onder met eczeem. Dat zalfje hielp echt

    Dance to express, not to impress.

Jan_ty

Berichten: 1081
Geregistreerd: 05-04-04
Woonplaats: Oost-Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 20:22

Ik heb ook eczeem, in mijn nek(haar). Heel irritant, het komt ook steeds terug, ik heb verder geen tips..

Lente!

plagom

Berichten: 1485
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 22:05

XSantyX schreef:
Hee bokkers! Zijn er hier nog meer mensen die last hebben van eczeem of hebben gehad? Ik heb het n.l alleen ik wil graag weten hoe ik er vanaf kan komen. Ik heb een zalfje gekregen van de dokter met hormonen alleen mijn eczeem komt altijd weer terug en het is ook wel erg Scheve mond .Dus hebben jullie het ook of heeft iemand tips, zet maar neer Haha! !


waarom ga je niet een keertje terug naar de dokter? Bij mij maakt het namelijk al een wereld van verschil of ik en zalf of een creme gebruik (van hetzelfde soort)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie