Wond met harde bult eromheen..schiefel ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Wond met harde bult eromheen..schiefel ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-04 14:05

Ik ontdekte gister dat Bas op zn binnenbeen en wond heeft, of nou ja wond, het is een kaal streepje, wel dicht maar geen haar meer.
Ik weet niet hoe hij er aan komt, maar het lijkt op een trap of dat hij ergens langs geschuurd is ( al zou ik niet weten waarlangs, behalve de waterbak staat er niets in de wei )

Om de streep heen zit een harde bult, keihard, lijkt haast wel bot(woekering) zo hard.

Kan dit blijvend zijn ? Wordt dit een schiefel of kan het weer afzakken ? Het is verder niet warmer dan andere delen op het been of dan andere 3 benen, meneer loopt er ook niet anders van.
Maar het lijkt gewoon niet zo mooi.

Samo

Berichten: 2114
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Dtc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 14:10

haj, ja ik denk dat het een schiefel is. Hij kan zichzelf ook getikt hebben met zn benen.. Sommige mensen zeggen dat een schiefel kan verdwijnen.. mijn paard heeft er ook 1tje op zijn been, en deze wordt niet minder.. Als de schiefel niet op een verkeerde plek zit (bijv. bij de pezen) heeft hij er meestal geen last van.

Nizpie95

Berichten: 236
Geregistreerd: 08-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 21:42

ik denk inderdaad dat dit ook een schiefel is!
schiefels ken je wel weg laten halen , maar zolang het op een gunstige plek zit kan het geen kwaad.
mijn pony heeft er ook 2 op zijn voorbenen aan de binnenkant van de pezen!
ik heb zelf eigelijk nog nooit gehoord dat een schiefel vanzelf weg gaat!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-04 22:48

Nee idd, een schiefel die vanzelf weg gaat lijkt me ook sterk, het is toch botwoekering ? Dat zakt toch niet zomaar weer af ?
Maar ik vraag me dus af of dit dan een schiefel was ja of nee
Ik zal er eens een foto van proberen te maken.

Ik hoop eigenlijk dat het 't niet is, het is een lelijkheidje, maar kan ook vervelend worden als het bij pezen e.d zit...

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 22:49

Wencke heeft er van zijn stunt ook twee overgehouden. Zolang hij er geen last van heeft, maak ik me geen zorgen.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 00:38

Ik heb mij ook altijd laten vertellen dat schiefels niet vanzelf verdwijnen maar heb het zelf anders ervaren......
Toen ik Kevin kocht had hij op 1 voorbeen 3 schiefels zitten en op de andere 4, op beide benen zaten ze op plaatsen waar hij er absoluut geen last van had dus verder heb ik er geen aandacht aan geschonken.
Ik wist in de eerste instantie niet dat het schiefels waren dus heb ik de VA er naar laten kijken, die vertelde mij wat het was en dat ik mij daar geen zorgen om hoefde te maken.
4 jaar later viel mij ineens op dat ze allemaal weg waren! Er zat er niet 1 meer, zijn benen zijn tot nu toe (7 jaar nadat ik ze voor het eerst ontdekte) helemaal glad, dat zijn dus 7 verdwenen schiefels Haha!
Ik vraag mij wel af of het echt schiefels zijn geweest maar die dingen waren echt knetter hard, echt botachtig dus en ze hebben er echt heel erg lang gezeten.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 14:50

Wat apart T@nj@.. of het waren geen schiefels, of ze zijn wel verdwenen.
Ik heb foto's, zal ze straks even plaatsen

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 16:12

Ja, ik sta er zelf ook nog steeds van te kijken hoor.
Ik heb het toen nog eens aan de VA gevraagd, of het wel echt schiefels waren en volgens hem waren het echt schiefels en kwam het heel af en toe wel eens voor dat ze verdwenen, hoe dat in zijn werk ging kon hij mij ook niet vertellen, ik blijf het een vreemd verhaal vinden en twijfel er zelf dus ook aan of het echt wel schiefels waren, maar belangrijkste bij kevin is dat ze weg zijn