Exacte gewicht van je paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Exacte gewicht van je paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-04 13:22

In veel gevallen kan het van belang zijn om het precieze gewicht van je paard te weten. Medicijnen, voerprogramma etc.

Stel, er komt iemand bij de stal met een mobiele weeginstallatie. Zouden jullie dan exact het gewicht van je paard willen weten en zo ja wat zou je er voor willen betalen ?


ikke

Berichten: 37519
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 13:29

Als je gewoon bij een weegbrug gaat, dan kost het niks, zonder weegbriefje. Wil je een weegbrief, dan betaal je rond de drie euro.
Bij klinieken hebben ze ook standaard een weeginstallatie, dus het nut van een mobiele installatie zie ik maar matig. Om op je vraag terug te komen, nee ik zou daar niet voor willen betalen.
Laatst bijgewerkt door ikke op 02-05-04 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 13:33

Ik zou best het exacte gewicht van mijn paard willen weten.
Dus als er zo'n mobiele weeginstallatie komt, dan liet ik mijn paard wel wegen.
Maar indd, je kan ook naar zo'n weegbrug gaan. Kost ook indd bijna niks

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 13:42

Ik weet wat mijn paard weegt (508 kilo) ik heb hem op een weegbrug in de kliniek gezet.
En nee ik wil voor zo iets ook niet betalen.

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 13:49

kzou zijn gewicht best willen weten, maar ga er geen moeite voor doen.
op school (deurne) is er een weegschaal, en m'n schoolpaard heb ik wel gewogen, 562 kg.
m'n pony schat ik ruim 300. hij kreeg voor 300 kg. prednison van de veearts. (die troep kan je beter niet teveel geven....)

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 13:50

Een paar euro heb ik er wel voor over, maar als het meer als 5 is dan hoeft het voor mij niet.. Ik ben wel nieuwsgierig, maar zo belangrijk vind ik het niet Knipoog

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 13:59

De DA wilde laatst erg graag weten hoeveel die bolle precies woog, dus hij is op de weegbrug geweest in de kliniek: 750 kg Bloos!

Hij moet wel op dieet Scheve mond Zou best over een paar maanden ofzo willen weten wat hij dan weegt, zou makkelijk zijn als daar iemand voor langs komt, maar meer dan een paar euro moet het niet kosten, dan schat ik het zelf wel.
Laatst hebben ze voor het ontwormen z'n gewicht geschat met zo'n meetlintje en dat klopte vrij aardig!

Nulla tenaci invia est via

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 14:01

Ik kan nog niet met Par helemaal naar de weegbrug lopen maar ben wel nieuwsgierig naar hoeveel ze weegt.

Maar zoals hierboven gezegt meer dan 5 euro zou ik er absoluut niet voor over hebben.

Voor mensen met jonge paarden die nog niet alle kanten opkunnen is het dus idd misschien wel handig.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 14:16

Dennis weegt 180 kg.

Hij past op een weegschaal van 1m x 1m. M'n vader heeft van die weegschalen op het bedrijf. Dus tis een kwestie van Dennis de trailer op, 5 min rijden en hem zo gek krijgen om er op te stappen(ding is 10 cm hoog en wiebeld een klein ietsje). Dus dat is een eitje.
Mijn vader gebuikt die dingen voor vaten etherische olie tot zo'n 1000 kilo dacht ik. Dus daar kan je pony ook wel ff op Knipoog.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 15:19

Tallie1979 schreef:
Een paar euro heb ik er wel voor over, maar als het meer als 5 is dan hoeft het voor mij niet.. Ik ben wel nieuwsgierig, maar zo belangrijk vind ik het niet Knipoog


Mee eens, je kan idd voor een paar euro je paard laten wegen op een weegbrug (en als je pappa goed bevriend is met de eigenaar is het gratis Clown)

“Riding a horse is not a gentle hobby, to be picked up and laid down like a game of Solitaire. It is a grand passion.”

KimDai
Berichten: 836
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 15:34

Volgens mij heb je ook een soort centuur waarmee je d.m.v. de buikomvang kan bepalen wat het gewicht is... Zo doen ze dat bij koeien ook.

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 15:37

Maar koeien zijn allemaal ongeveer even groot, en hebben allemaal ongeveer hetzelfde "model". Dat is bij paarden niet zo.

“Riding a horse is not a gentle hobby, to be picked up and laid down like a game of Solitaire. It is a grand passion.”

Khartoum

Berichten: 1598
Geregistreerd: 30-04-04
Woonplaats: Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 15:59

Als je echt perse moet weten voor medicijnen ofzo hoe zwaar je paard weeg ja dan zou ik er opzich wel voor willen betalen als het niet anders kan ...dan gaat het toch wel om de gezondheid van je paard he! maar als het zomaar uit nieuwsgierigheid zou zijn zou ik daar niet voor willen betalen , als er een mobiele installatie langs zou komen zou ik daar best mn paard op laten wegen (gratis) OK dan!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 17:25

Voor de nieuwsgierigen onder ons, de ervaring leert dat het meetlint van de paardendrogist op ong 5kg afwijkt van het echte gewicht. In Tjo's geval 4 kg. Volgens het lint was ze destijds 360kg en bij de meting bleek het 356 te zijn.
Verder kun je idd iedere willekeurige weegbrug gebruiken en vaak zijn die nog gratis ook.

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 18:12

Wij hebben 3 euro ofzo betaald om ons paardje op de weegbrug te mogen wegen. Volgens mij heeft de eigenaar die prijs ter plaatse verzonnen (want er komt niet elke dag een tinker op de weegbrug). Hij heeft haar heel nauwkeurig gewogen en dat kwam uit op precies 450 kilo. Lachen

Wij wilden graag weten hoeveel het paardje woog, maar we gaan nu niet met al onze pony's naar daar gaan. Het is alleen als ik het echt nodig heb, dat ik er wel wat geld voor wil betalen. De andere pony's houden we op hun geschatte waarde.

De enige zekerheid is dat men van niets zeker is...

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 20:27

vraagje: wáár vind je zo'n weegbrug?????

Ik heb in juli vorig jaar m'n paard met een lintje gemeten, maar ik zou het nu wel graag weer willen weten i.v.m. ontwormen enzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 21:03

smurf schreef:
vraagje: wáár vind je zo'n weegbrug?????



Op elk industrie/bedrijventerrein is wel een weegbrug aanwezig.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 21:17


Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 21:20

Citaat:
een weegbrug heb je niet nodig!


ik heb een meetlintje, nog simpeler, maar volgens het lintje is ie 599 kilo en zowel de DA als de slager Cool schatten Morrie op minimaal 700 kilo, dus ik wil het eigenlijk wel eens weten.

Het industrieterrein is onbereikbaar voor Morrie: geen achterijzers meer....en hij gaat ook al never de trailer op

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 22:05

Ik loop iedere keer als we bij de kliniek in Emmeloord zijn voor de smid even met Ironique over de weegbrug. Ik vind het altijd wel nuttig om te weten wat mijn paard weegt.

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 22:37

Ik zou het voor de 'gein' wel willen weten hoeveel mijn verzorgpony's wegen. Alleen voor ontworming is het bij ons belangrijk om te weten, medicijnen krijgen ze niet.
Ik zou er maximaal 5 euro per paard/pony voor willen betalen.

Ik heb van de week nog gemeten en berekend hoeveel mijn verzorgpony's ongeveer wegen, dus een schatting hebben we al.

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 22:43

*grinnik* Ze zien ons al aankomen bij zo'n weegbrug...straks staat heel Bokt voor de weegbrug op het industrieterrein te wachten! En iedereen maar denken dat de vrachtwagenchauffeurs staken... Clown Haha!

naomi_s
Berichten: 1354
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 08:38

volgens het meetlint en de link van gerrie moet mijn d-pony 430 kilo wegen. ik wil nu we eens weten of dit overeenkomt met de weegschaal...

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 08:54

Ik zou er wel wat voor over hebben,
als je met de trailer op pad moet naar een weegbrug kost het brandstof en tijd, dus ook al kost het wegen dan niets, gratis is het nooit.

LittleKathy

Berichten: 3262
Geregistreerd: 05-11-03
Woonplaats: Weert-Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 14:22

Ik heb die formule gebruikt, kwam op 435 kg uit. Het is een grote d-pony. Ik zou ook wel eens echt willen wegen, kijken wt er dan uitkomt.

Jeeeeuuujjjjjj! Kei druk bezig met de ontwerpen voor de nieuwe filmpremiere van www.pennyfanshowdag.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dabo, Flinty, Flowerhorse7, GrapeshotBot, Hoefbekappen en 82 bezoekers