Powys Eirian 6 dagen overtijd, hoe lang nog......

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Powys Eirian 6 dagen overtijd, hoe lang nog......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-04 11:27

Nou, ik ben het wachten inmiddels wel heel erg beu maar moet maar het nodige geduld opbrengen Frusty

Eirian is uitgerekend op 26 April, op Vrijdag 23 april begon ze al knap onrustig te worden, veel liggen en weer staan, ik dacht dit is het en ben gaan waken Nagelbijten / Gniffelen
Niets niets en nog eens niets.

Toen afgelopen Donderdag (ik was inmiddels een wandelende zombie) 29 April, ze stond op de paddock, zweten, liggen en staan, schuren als een gek over haar hele lichaam, staart dragen, constant wild meppen met de staart en met het achterbeen trappen naar haar buik, voor het eerst zag ik nu ook eens het veulen bewegen en dat ging niet zachtzinnig Haha!
Jawel, nu gaat het echt gebeuren dacht ik nog.........NOT!

Hier Eirian op Koninginnedag

Afbeelding

Zit er iets in mijn buik wat eruit wil? Neuh, hoe kom je daar nou weer bij, ik ben Eirian en doe net of ik gek ben, veel te leuk om het vrouwtje wakker te houden Extreme duivel

Net even een foto genomen van de achterkant, zo komt haar buik aardig uit, op de foto niet zo duidelijk maar ze puilt dus echt uit (heb haar al omgedoopt tot wammes waggel Haha! )
Afbeelding

Haar tepeltjes, heel wat anders dan foto's die ik hier al eerder op Bokt heb gezien, deze zijn klein en best bescheiden, maar dat zal wel veranderen als het veulen er eenmaal aanhangt Haha! Overigens zie je op de foto niet de puntjes wax, maar die zitten er wel Die zitten er al een week. (ik kon er met de camera niet echt goed onder komen, ze vond het maar niets en besloot maar over mij heen te gaan lopen Extreme duivel
Afbeelding

En dan een nieuwe ontwikkeling, vandaag zie ik ineens als ik haar staart optil een zak achtig iets achter haar uier(tje) hangen, zal ze nu dan eindelijk iets van spenen gaan krijgen? Ik neem aan dat dit iets met melk te maken heeft? (hihi, het is duidelijk mijn eerste keer Haha! )
Afbeelding

Ik ben nu wel erg ongeduldig aan het worden, de afgelopen 2 nachten heb ik gewoon doorgeslapen maar ik ga nu toch maar weer om de 2 uur mijn bed uit, gelukkig staat ze thuis dus ik kan gewoon in mijn eigen bed slapen.

Vertel, hoelang denken jullie dat dit nog gaat duren?

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......


Topcob

Berichten: 1225
Geregistreerd: 25-11-03
Woonplaats: Cothen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 11:32

T komt bijna 100% zeker deze maand *LOL*

Cobs kijken? De hengsten doen het ook weer !!

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-04 11:35

Topcob schreef:
T komt bijna 100% zeker deze maand *LOL*


Haha! ja, lekker dan, daar heb ik wat aan Haha! zover was ik ook al.

hmm, zal ik er een prijsvraag van maken? kunnen jullie gaan wedden op dag en tijd Haha! (geeft mij weer een leuk tijdverdrijf )

Ik zie trouwens dat de eerste foto het niet doet, nou ja, dat is de zelfde foto als in mijn andere topic staat.

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Topcob

Berichten: 1225
Geregistreerd: 25-11-03
Woonplaats: Cothen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 11:37

Het blijft altijd moeilijk te voorspellen. Veranderingen aan de merrie wijzen er meestal op dat de bevalling aanstaande is, maar ja, wat is aanstaande, 1/2 dag of 3 dagen. Niemand weet het, het is gewoon opletten en afwachten.

Cobs kijken? De hengsten doen het ook weer !!

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 11:39

haha...ja deze maand...nog bijna 30 dagen!

ik gok op 5 mei.......
De uier ziet er idd goed uit...., maar ja zoals ik al eerder zei, de een loopt een paar uur met uier en dan komt het veulen al en de ander loopt al 2 weken van tevoren met een dikke uier....
9heb je niet veel aan....afwachten dus!)

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*


Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-04 11:45

Waaaaa!!!! Ik haat wachten!!! Maar ik ga mijn best doen Schijnheilig (iets anders kan ik toch niet doen)
Maar laat het alstjeblieft niet nog een maand duren zeg, met het eerste veulen meteen een maand overtijd, ik lees dat hier wel eens, lijkt mij echt verschrikkelijk! Ik heb het nu al zo moeilijk....(ik is sniellig Haha! )

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 12:00

Ach, 1 ding is zeker...
Het blijft niet zitten waar het zit Haha!

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 12:12

hihihihihihahahaha ja het komt zeker weten deze maand Haha! }>

tanja wees blij dat je maar 1 veulen hebt om op te wachten, ik mag er voor 2 waken, volgens mij werd jij dan helemaal gek. geduld is een schone zaak zegt mijn oma dan altijd. laat je dus niet helemaal gek maken als het echt komt zie je het vanzelf Knipoog

overigens gok ik op 8 mei en het wordt een hengstje. net zo'n knappe vent als z'n vader Haha!

rixke

Berichten: 1031
Geregistreerd: 29-04-04
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 12:28

goed ,we gaan gokken,4 mei tijd: savonds 21 uur

willen jullie aub stemmen op mijn foto voor de bit wedstrijd?
http://www.bitmagazine.nl/inzending/paard-en-hond/

Topcob

Berichten: 1225
Geregistreerd: 25-11-03
Woonplaats: Cothen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 13:19

3 mei, 02.48 uur

Cobs kijken? De hengsten doen het ook weer !!

axeltje

Berichten: 2755
Geregistreerd: 16-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 13:26

MarijeR schreef:
Ach, 1 ding is zeker...
Het blijft niet zitten waar het zit Haha!


Haha! zou je denken?
Nouja hopelijk heb je gelijk haha.
Enne ik ga niet gokken waarschijnlijk ga ik er dan flink naast zitten Schijnheilig

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-04 15:02

rina schreef:
hihihihihihahahaha ja het komt zeker weten deze maand Haha! }>

tanja wees blij dat je maar 1 veulen hebt om op te wachten, ik mag er voor 2 waken, volgens mij werd jij dan helemaal gek. geduld is een schone zaak zegt mijn oma dan altijd. laat je dus niet helemaal gek maken als het echt komt zie je het vanzelf Knipoog

overigens gok ik op 8 mei en het wordt een hengstje. net zo'n knappe vent als z'n vader Haha!


Haha! Ik wil nog een mini merrietje dus misschien heb ik er volgend jaar wel 2 om te waken (zie het nu al niet meer zitten Haha! )

En hij/zij zal zeker op zijn/haar vader gaan lijken, is niet zo moeilijk met een schimmeltje Haha! maar een groot stuk moeder mag er van mij ook in zitten hoor, dat is zooooo een knappe verschijning

Nou, vooruit, we maken er een gok topic van Haha! voor het vinden van de juiste namen heb ik ook al een paar halsters weggegeven dus wie de juiste datum en tijd kan voorspellen, daar heb ik dan ook een verrassing voor (moet dan alleen nog wat bedenken, misschien een leuk dekje of zo.......)
Als niemand nou goed gokt dan wint diegene die er het dichtst bij zit

Ik gok zelf niet mee want ik kan alleen nog maar roepen nu nu NUUUUUU!!! Schijnheilig Haha!

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-04 15:34

Geheel onverwacht is er een prijs ter beschikking gesteld door Hanny (Rixke hier op Bokt) en haar man Peter.
Peter heeft een nieuwe anti vliegenspray ontwikkeld die wel helpt (ik heb hier zelf dus geen ervaring mee maar wil hem binnenkort zeer zeker gaan uitproberen en toch ga ik niet meegokken Haha! )

Hanny en Peter zijn nu sponsor van dit topic en willen voor de winnaar voor 1 paard de vliegenspray Real relief voor een heel seizoen (!) gratis ter beschikking stellen!!!

Dus mensen, grijp deze kans en doe mee, gok waneer het veulen van Eirian ter wereld zal komen

Wat info over deze spray op de volgende link: http://www.fixts.nl/relief.htm

Ondertussen zal ik zelf even op het uitroepteken gaan hangen Tong uitsteken want het gaat dan wel om een veulen maar ik heb geen idee of dit hier wel mag, dat hoor ik dan wel van de moddies

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Shetjes

Berichten: 93
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: Nunspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 15:49

Zo die is dik zeg!! Die krijgt vast een mooi veulentje..

Hoi alles kids achter de rits? mij wel hoor.
Sanne kan VD: buigen-spaanse pas-op het blok-compliment COOL

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 17:33

Nou ik heb even een mooie tijd gegokt bij mijn dag: 5 mei!

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-04 17:38


Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 13:58

offtopic reacties verwijderd

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

strudel

Berichten: 125
Geregistreerd: 16-11-03
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 14:46

Zenuw slopend hè dat wachten, ik hang ook al een week minstens 3x per dag
onder strudel om te kijken of ik wat van kegelen zie, Ja die wax dopjes heeft ze ook, maar voor de rest lijkt het er op dat ze nog meer intresse heeft in het weiland kaal eten, dan dat veulen er uit gooien! Tong uitsteken
Dat veulen wil er overigens geloof ik wel graag uit.. tekeer dat die gaat!
( moet ook eigenlijk nog 8 daagjes)

't wordt bij Erian nu wel erg spannend zeg!
Succes er mee!

boomloos, bitloos, ijzerloos, hoefschoenen, nvvr, lang leve de vooruitgang! Lachen

Buster

Berichten: 4656
Geregistreerd: 10-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 15:58

Het duurt echt lang zeg...
Maar deze maand, dat denk ik ook wel ja!
Succes bij het waken dan maar hè...
Ik duim voor je mee; ik hoop dat je snel een lief en gezond veulentje mag verwelkomen!

Groetjes, Nadia
Please don't talk about life to me I've seen more than most people my age have seen And there ain't no rules on how it's gotta be Think again
Collendoorn herinneringen ophalen - |Even iets anders: zou een digitale vlieg in je online oog kunnen vliegen... ;-)

Eilinora

Berichten: 11904
Geregistreerd: 23-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 17:53

rina schreef:
hihihihihihahahaha ja het komt zeker weten deze maand Haha! }>

tanja wees blij dat je maar 1 veulen hebt om op te wachten, ik mag er voor 2 waken, volgens mij werd jij dan helemaal gek. geduld is een schone zaak zegt mijn oma dan altijd. laat je dus niet helemaal gek maken als het echt komt zie je het vanzelf Knipoog

overigens gok ik op 8 mei en het wordt een hengstje. net zo'n knappe vent als z'n vader Haha!



dan mag jij blij wezen dat je op 2 moet wachten want ik moet er op 3 wachten Knipoog

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 18:56

Aangezien dit al een verouderd topic is en er inmiddels al wel wat gebeurd is Knipoog zet ik dit topic op slot, zo is het erg verwarrend.

In 1912: Dingen werden gebruikt. Mensen waren geliefd.
In 2012: Mensen worden gebruikt. Dingen zijn geliefd.
Some days you're the dog Some most days you're the hydrant


Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit
Dag lieve Niamh..HVJ


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Trendiction en 11 bezoekers