topic verwijdert

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

topic verwijdert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-02 18:54

....
Laatst bijgewerkt door Ireen_ op 10-08-02 13:30, in het totaal 1 keer bewerkt


Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 19:06

Dat elke zomer en elke winter verhuizen van stal lijkt me niets voor het paardje...Moet zich dan steeds weer aanpassen...ook lijkt het me niet erg leuk voor jou,in de zomer heeft dat meisje dan meer lol van haar en in de winter tja...zoals je al gemerkt hebt valt er dan bijna niet te rijden Boos! De beslissing is aan jou,maar als ik jou was zou ik er nog is heeeeel heeeeel heeeeel goed over na denken!

DominiqueDG
Berichten: 1563
Geregistreerd: 11-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 19:08

Dat is niet leuk zeg,als ik in deze situatie zat dan zou ik ervoor blijven vechten.Klinkt misschien heel egoïstisch,want je vriendin houd natuurlijk ook van haar.Hopelijk duurt het nog een hele tijd,dan hebben jullie alle tijd om erover na te denken.
Heel veel succes!Ik vind dit echt naar voor je.

liefs layla d


Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-02 19:12

dat weet ik, daarom heb ik het er ook bij gezet dat ik er niet van houdt om zo met een paard te zeulen. Maar ik zal er wel eventjes bij zeggen dat Evita het gewend is dat ze in de winter hier op stal staat (waar ze geen wei bij hebben) en in de zomer ergens anders, dat doen we altijd al zo en voor zover ik dat kan zien heeft Evita er geen problemen mee om te verhuizen.

Dat ik er minder plezier aan heb is mij nu niet zo van belang, als ik Evita maar bij me kan houden.. Ik kan haar gewoon niet helemaal weg doen!
maar bedankt voor je reactie Lachen

(onze bak is in de winter trouwens wel redelijk goed hoor, alleen als het heeft gesneeuwd niet.. maar oke..)

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 19:29

Bah wat een rot situatie... Heb vroeger Pinky ook ooit samen met mijn beste vriendin willen kopen (het was voorheen ook haar verzorg pony) maar gelukkig is dit nooit gebeurt want ik moet er niet aan denken om Pinky ooit af te staan...

Zoals je zelf in het begin al schreef, diegene die blijft kan haar kopen. Dit is gezegd, dus daar zit ze IMO aan vast. Of dit ook het beste is weet ik niet. De kans dat je je vriendschap verliest lijkt mij vrij groot. En als ik dat zo hoor lijkt me dat zeker niet de bedoeling...

Tja, loten is volgens mij de enige 'echte' oplossing. het is vercshrikkelijk om een lootje te trekken en dat de uitslag te laten zijn, maar wat moet je anders?

Half half werkt niet naar mijn idee..

Bah, succes ermee!!!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 19:50

Als ik jou was zou ik met Gerdien gaan praten. Zeggen dat de afspraak was dat degene die bleef Evita zou houden. Zeggen dat ze altijd langs mag komen om van alles met haar te doen, misschien ook te rijden. Verward

Sterkte iig!!

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-02 19:52

het is nooit echt een afspraak geweest dat degene die blijft evita zou houden.. dat is ooit eens zo "gezegt" maar ik ben daar eigenlijk wel vanuit gegaan, maar een afspraak was het niet eigenlijk.

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 20:15

Dat van die 'omgangsregeling' is denk ik toch zo gek nog niet. Er zijn wel meer paarden die in de zomer naar een groot weiland gaan en in de winter op stal.
En ik ken trouwens ook paarden (ijslanders) die in de winter een paar maanden naar een heel groot weiland gaan (winterstop). En die beestje vinden dat helemaal niet erg.
Ik weet natuurlijk niet hoe Evita daarop reageert, maar volgens mij kan dat niet echt veel kwaad.
Maar het is wel een rotsituatie zeg!
Ik hoop echt voor je dat alles goed komt hoor!!!!!!!!!

NiNjA

Berichten: 150
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: Haren / Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 22:21

Als je pony alleen in de winter bij jouw is krijg je daar na een poos(je) toch misschien wel spijt van .
Maar dan is het op dat moment misschien voor jouw wel gemakkelijker om naar een andere pony uit te kijken.
Je hebt je dan waarschijnlijk al wat meer losgemaakt van je pony als je hem niet meer zo vaak ziet.

Beter 1 haflinger in de hand dan tien op de vlucht!

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 09:57

ik sluit me zo'n beetje aan bij wat tindra zegt.
als evita gewend is s'zomers of s'winters naar een andere stal te verhuizen en hier geen stress bij vrijkomt , omdat ze dit gedoe gewend is , lijkt me dat die 'omgangsregeling' niet veel kwaad kan.
ik heb ook met 'verhuizende' paarden te maken gehad en ik heb geen uitzonderlijke maat van stress gezien.
ik hoop wel voor je dat je hier uit komt .....

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Evita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 12:23

Hoi,
Ik denk niet dat je pony er veel last van zal hebben, met die omgangsregeling. Je schrijft immers dat zij al gewend is om zomer en winter van stal te wisselen. Maar kun jij daarmee omgaan? Het betekent wel dat je haar een half jaar lang zult moeten missen. Dat lijkt me ook niet niks. Bovendien zal het niet makkelijk zijn je paardje weer af te staan na haar een half jaar voor jezelf te hebben gehad.
Ik begrijp heel goed dat dit erg moeilijk is voor jullie allebei, maar ik zou ook zo gauw geen ideale oplossing weten. Ik zou je willen aanraden in ieder geval wel eens met Gerdien om de tafel te gaan. Eens kijken hoe zij er precies over denkt en misschien heeft ze nog wel andere ideeen hierover. Ook al duurt het misschien nog wel een aantal jaren, 't kan geen kwaad om er allebei alvast heel goed over na te denken hoe het nu verder moet. Dat voorkomt misschien geruzie als het ooit zover komt, want ik begrijp dat jullie goede vriendinnen zijn en dat ook zo willen houden.
maar misschien staan de zaken er over een aantal jaren wel anders bij. Naar mijn ervaring wordt de belangstelling voor een paard vaak wel minder als er een vriendje in het spel komt. Bovendien schrijf je dat Gerdien gaat studeren. Ik kan me voorstellen dat ze dan ook minder tijd zal hebben voor Evita.
Een lastige situatie. Ik hoop dat jullie een goede oplossing kunnen vinden.
groetjes,
Linda

* To Belg, or not to Belg *

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 17:10

moeilijk moeilijk moeilijk...
Maar misschien nog een mogelijke oplossing...
Nog een pony die jullie allebei leuk vinden er nu al bij kopen/huren of whatever, waarschijnlijk trekt de een meer naar de ene pony en de ander naar de ander pony. En dan als zij uiteindelijk weggaat hebben jullie allebei een eigen pony?
Zo is het bij ons op de manege ook gegaan, al zit er natuurlijk wel een kans in dat het fout gaat (allebei dezelfde pony leuk vinden).
Sterkte.

:evaw:

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-02 18:48

....
Laatst bijgewerkt door Ireen_ op 10-08-02 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 20:28

Jeetje wat een moeilijke situatie zeg pfff.
Ik zou heel erg veel en goed met Gerdien gaan praten en kijken wat zij voorsteld. Als het pas over een paar jaartjes is (wat je natuurlijk hoopt) is het mischien handig om Evita nu te laten dekken zodat je samen het veulen op kan voeden. Maar als het dan niet pas over een paar jaartjes is is het nog lastiger mischien omdat jullie dan ook het veulen willen Verward
Veel succes ermee

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 21:07

okey
ik zou zeggen, waar ze nu staat blijft ze staan en zei komt maar naar hier! (beetje l*llig maarja...)
Hoogste bieder kan niet zomaar hoor, kijk, ze moet Evita voor de helft van jouw kopen! Dus je kunt een hoog bod eisen (of al biedt ze een miljoen,... weigeren!) zolang ze jouw "deel" heeft gekocht mag ze Evita niet zomaar meenemen! PUNT UIT!

MAAR!
Als ik jouw was zo ik eens met gerdien gaan praten!
Als ze studeerd heeft ze weinig tijd (nouja minder!) en misschien zou het slimmer zijn Evita gewoon daar op stal te houden en dat Gerdien in de weekende komt (mag zij rijden en jij doordeweeks en in de vakantie om en om!) want een student heeft meestal niet zo veel tijd! En waar wou ze hem in delft plaatsen?
Probeer een omgangsregeling te krijgen!

Heel veel sterkte en succes met beslissen!
En misschien heeft je vader wel gelijk met kijken naar een andere pony... dus houdt je ogen open!

Sterkte en succes!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 21:23

ah ah moeilijk zeg!
ik zou zeggen, die wisseling maar dan jij ook een gedeelte van de zomer ofzo omdat gerdien denk ik toch minder tijd heeft, of niet?
hoelang is het rijden? anders kan gerdien om een bepaalde tijd op een bepaalde maand ofzo telkens komen, je moet er maar es mee gaan praten en.. kijken wat haar idee'en daar over zijn.
en sjimmy... met welke pony's is dat op de manege zo gegaan dan? ja ben nieuwsgierig Haha!

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 22:03

haflingers zijn vaak cool in het koppie dus een omgangsregeling zou geen probleem hoeven zijn, ze zal zich waarschijnlijk snel genoeg aanpassen, als ze daar tenminste dan ook de tijd voor krijgt.

verder is het idd een lastige situatie, wat ik zou doen? ik zou het echt niet weten, waarschijnlijk wat het best voor het beest zou zijn, als dat bij gerdien zou zijn dan zou ik dat toch doen, hoe moeilijk het ook is.
ik weet ook niet hoe oud je bent? jij zei dat het misschien pas over 5 jaar is? misschien ga je zelf dan ook ergens studeren of ben je uitgekeken op paarden...
is allemaal lastig te zeggen van tevoren. ik zou me er nu nog niet zo druk over maken en als de tijd gekomen is kiezen voor wat het beste zal zijn voor Evita.

wijze woorden van debbie Haha! Knipoog

succes ermee

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 00:40

carina schreef:

ik weet ook niet hoe oud je bent? jij zei dat het misschien pas over 5 jaar is? misschien ga je zelf dan ook ergens studeren of ben je uitgekeken op paarden...
is allemaal lastig te zeggen van tevoren. ik zou me er nu nog niet zo druk over maken en als de tijd gekomen is kiezen voor wat het beste zal zijn voor Evita.



Het is natuurlijk even schrikken als je nu zo plotseling geconfronteerd word met het feit dat je Evita wel eens kwijt zou kunnen raken. Van de andere kant moet je ook bedenken dat 5 jaar een hele lange tijd is en dat er van alles kan gebeuren. Het zou niet alleen kunnen dat van jullie zijn prioriteiten ergens anders legt, maar dat Evita (wat naar ik hoop ik NIET gaat gebeuren) niet meer in leven is. Er kan van alles veranderen in die periode, ik zou me er nu geen zorgen om maken. Geniet nu van je paard, hou je ogen open voor eventueel een tweede, maar maak je niet te veel zorgen voor de dag van morgen...

Je suis Charlie.

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 01:17

Ik denk dat je je veel te veel (en veel te vroeg) zorgen maakt. Aan de andere kant, als iemand over zoiets begint hangt er iets in de lucht, en dat duurt vast geen 5 jaar.
Toch blijft mijns inziens de kans het grootst dat de situtatie door "de tijd" vanzelf wordt opgelost.

Mocht dit niet het geval zijn, dan ben jij toch degene die zich het minst zorgen hoeft te maken. Dat zal waarschijnlijk ook de reden zijn waarom die vriendin er over begint, die denkt ook na !
Er zit namelijk ook nog een juridische kant aan de zaak, en daarin sta jij ongetwijfeld het sterkst, nl. iemand verandert iets aan een bestaande situatie, en daar is nu eenmaal toestemming voor nodig van de ander.(jij dus).
Wanneer het ooit echt hard tegen hard zou gaan, en een rechter zou er over moeten oordelen, zou je ongetwijfeld aan het langste eind trekken.
Probeer dit overigens koste wat kost te voor komen, want meestal zijn er dan uiteindelijk twee verliezers, maar het kan geen kwaad om dit feit op een geschikt moment eens aan te tippen.

Het komt er dus mijns inziens op neer, dat jij je niet zozeer zorgen hoeft te maken, maar dat juist zij een probleem heeft en hier een passende oplossing voor dient te verzinnen, waarbij haar grootste zorg zal zijn om het, binnen het kader van die oplossing, jou naar de zin te maken.

Het mooiste is natuurlijk om hier SAMEN uit te komen, en een oplossing te vinden waar beide vrede mee hebben.
Die zomer/winter oplossing is voor de pony overigens geen probleem, alleen zou ik daar persoonlijk nooit voor kiezen. Laten we wel wezen, de meeste leuke dingen gebeuren toch niet in de winter.

Hou in het achterhoofd dat, mocht er onverhoopt uiteindelijk geen goede oplossing te verzinnen zijn, JIJ degene bent die aan het langste eind zal trekken, dus stel je niet bij voorbaat op als de zwakke partij. Integendeel zou ik zeggen.

Groetjes, Bertus.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-02 19:24

lageveld schreef:
Hou in het achterhoofd dat, mocht er onverhoopt uiteindelijk geen goede oplossing te verzinnen zijn, JIJ degene bent die aan het langste eind zal trekken, dus stel je niet bij voorbaat op als de zwakke partij. Integendeel zou ik zeggen.


bedankt!!!!! hier haal ik wel even weer wat hoop uit!! Ik had altijd zoiets van dat Gerdien een beetje de baas over mij is, zij is tenslotte ouder en heeft ietsje meer ervaring.. maar eigenlijk hebben we allebei even veel recht op Evita.

En dit klinkt misschien wel hard en egoistisch, maar als ik moet kiezen tussen mijn pony en Gerdien dan kies ik zeker weten wel voor mijn pony! Zij gaat boven (bijna) iedereen voor mij dus ik zal er wel alles aan doen om te zorgen dat ze bij mij blijft, ik wil voor haar zorgen tot ze dood gaat.. en dan kan het me niks schelen dat ze al wat ouder is en dat ik nooit zo hoog zal komen in de sport.

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 23:11

klein tipje mischien hoor, maar als je vriendin toch pas over enkele jaren weg gaat, waarom laat je haar dit jaar niet dekken? next jaar een veulen, samen opvoeden en als je vriendin weg gaat, is dat veulen mischien groot genoeg om door 1 van jullie 2 gereden te worden.......eigenlijk zouden jullie een goede midden weg moeten kiezen.........jullie hebben jaren samen voor alle onkosten gezorgd, zo`n paard kan een rechter niet zomaar 1 van jullie 2 toe wijzen, toch? Anders een andere oplossing: Zet haar bij mij neer, ga elk aan een kant van onze boerderij wonen en kom gezellig rijden....

Haha!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 00:23

Ik denk dat jullie de tijd mee hebben. Het is goed dat een evt. verkoop/wissel, waarschijnlijk pas over een paar jaar zal plaats vinden.
Verder vind ik dat je er eigenlijk "verstandig" Knipoog mee omgaat; niet van "dat kan ze vergeten, ik geef Evita nooit aan haar".
Ik merk dat je open voor argumenten staat en ook de kant van Gerdien bekijkt, maar dat doet Gerdien geloof ik, ook wel Verward .
Laat het een tijdje bezinken en praat er dan nog eens met Gerdien over. Verder vind ik het niet eens een slecht idee om Evita te "delen" , een half jaar bij jou, een half jaar bij Gerdien, vooral als je al zegt dat Evita het nu ook al gewend is om zomers hier- en ´s winters daar te staan!
Jullie komen er wel uit Lachen !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _RobinA_, AmyJamess, meniekske, Nicollevs, Sababber en 119 bezoekers